Armindo Tué Na Bangna (Bruma) (Verhuurd aan Olympiakos)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Armindo Tué Na Bangna (Bruma)

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 12:49

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wat zou Gakpo toevoegen t.o.v. Bruma dan?
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 12:50

Houdt het veld breder, heeft niet altijd diepte en ruimte nodig om toch zijn kwaliteiten te laten zien. En ik vind hem vooral een wat meer teamplayer. En daar heeft dit elftal in mijn ogen enorme behoefte aan.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 12:56

Behalve het veld breder houden, zie ik niks wat Bruma nu niet doet. Als je het hebt over teamplayers die geen diepte en ruimte nodig hebben om kwaliteiten te laten zien, dan valt Bruma daar zeker onder. Die jongen speelt de helft van de tijd linksback, heeft een fantastische dribbel en is goed in de kleine ruimtes. Hij komt inderdaad wel vaak naar binnen en dat is jammer, want daar staan de anderen ook. Dan is het een kwestie van ingespeeld raken op elkaar. Als Bruma naar binnen trekt, moet Malen of Bergwijn naar buiten, of andersom. Dan creëer je pas chaos in andermans defensie.

Voor zijn prijskaartje mag je in elk geval veel meer verwachten dan hij nu laat zien, ook als hij nog in de aanpassingsperiode zit. Maar of Gakpo de oplossing is? Ik betwijfel het.
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 13:01

Ik denk wel van, en dan nogmaals niet eens alleen als individue. Hij brengt ander type voetbal dan de andere 4 en heeft natuurlijk een geweldige trap (ook zonder de diepte in te moeten). Alleen dat al vind ik erg belangrijk. Het is nu allemaal hetzelfde eigenlijk, zit totaal geen samenhang en afwisseling in.

Goed, of het gaat werken geen idee, maar aangezien Bruma in mijn ogen toch al heel matig presteert zou ik het wel aandurven.

Los daarvan draai ik het liever om. Gakpo hadden we immers al, eigen jeugd zelfs. Als je dan een aankoop doet van 12-15 miljoen die eigenlijk nog niet eens nodig is ook....dan moet die wat extra's toevoegen en het elftal echt naar een hoger niveau tillen. Vooralsnog zie ik dat niet bepaald in Bruma en lijkt het me eerder een speler, wat mensen al aangeven, van alles of niks.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 09 aug 2019, 15:10

Ik heb echt mixed feelings bij Bruma. Soms (vooral met die steekballen) zie je wat voor een kwaliteit die gozer heeft. Ook heeft hij soms mooie dribbels. Echter, het is wel zwart of wit bij hem. Óf het is geniaal, óf het is echt erbarmelijk slecht. Ik hoop dat dit aanpassingsproblemen of een kwestie van fitheid is. Ik denk het tweede. Verklaart waarom zijn acties vaak geniaal beginnen, maar hopeloos eindigen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 15:13

Wat ik van de kenners begreep is het altijd al een beetje een alles of niets speler geweest. Soms briljant, soms haalt ie het bloed onder je nagels vandaan... Dus wat dat betreft hebben ze tot nu toe wel gelijk gehad :)

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 16:00

Hij werkt in elk geval wel altijd heel hard. Dat pleit wel voor hem.
#InSchmidtWeTrust

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 16:40

Die jongen komt natuurlijk ook in een zwalkend team terecht dus er zijn wel verzachtende omstandigheden.

Maar blijft een zwaar overbodige en onbegrijpelijke aankoop. Niet voor niets dat Leipzig niet echt moeite deed om hem te behouden en dat er op porto na geen serieuze belangstelling was.

Prima speler, maar amper een upgrade tov wat we al hadden.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 16:45

Ja, ja, hij is kut en Gakpo - die als basisspeler nog geen fatsoenlijke pot heeft gespeeld - is sowieso gelijkwaardig aan deze overbodige, ondermaatse Portugese international, we weten het nu wel.
#InSchmidtWeTrust

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 16:48

Ykhim schreef:
09 aug 2019, 16:45
Ja, ja, hij is kut en Gakpo - die als basisspeler nog geen fatsoenlijke pot heeft gespeeld - is sowieso gelijkwaardig aan deze overbodige, ondermaatse Portugese international, we weten het nu wel.
Gakpo wordt inderdaad beter. En daarnaast heb je Malen, Lozano en Bergwijn die daar kunnen spelen. ook allemaal beter.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 16:49

Zelfs Aboukhlal is beter zeg ik je!
#InSchmidtWeTrust

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 16:53

Ykhim schreef:
09 aug 2019, 16:49
Zelfs Aboukhlal is beter zeg ik je!
Dat is zowaar een rechtsbuiten. De enige echte in de selectie. :roll:

Gewitwel
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: P.S.V.
Has thanked: 98 times
Been thanked: 1 time

Bericht door Gewitwel » 09 aug 2019, 16:54

Waarom krijgen spelers geen kans meer zich te bewijzen?

Komen in een nieuw land, met andere medespelers, nieuwe systemen en een aanfluitingg van een coach, maar moeten er meteen 10 intrappen en 85 perfecte passes geven.

Eerst Pereiro toen Gutierrez en nu weer Bruma.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 845 times
Been thanked: 938 times

Bericht door El Sordo » 09 aug 2019, 17:19

Omdat hij bij lange na niet beter is dan Gakpo en Aboukhlal. Dat weten we nu al. Gewittoch.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 17:22

Ik ben nog steeds in shock. Hoe konden we 15 miljoen betalen voor iemand die niet beter is dan onze eigen Sidibe.

En dan te bedenken dat we Verreth aan Waasland-Beveren hebben verkocht. Voor 5 ton. Laat dat maar even bezinken hoor. Die had ook gewoon op de positie van deze Portugese prutser kunnen spelen. Net als Laursen. Wat een wanbeleid. We hadden deze kwaliteit gewoon uit de eigen opleiding kunnen toveren!
#InSchmidtWeTrust

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 17:42

Ykhim schreef:
09 aug 2019, 17:22
Ik ben nog steeds in shock. Hoe konden we 15 miljoen betalen voor iemand die niet beter is dan onze eigen Sidibe.

En dan te bedenken dat we Verreth aan Waasland-Beveren hebben verkocht. Voor 5 ton. Laat dat maar even bezinken hoor. Die had ook gewoon op de positie van deze Portugese prutser kunnen spelen. Net als Laursen. Wat een wanbeleid. We hadden deze kwaliteit gewoon uit de eigen opleiding kunnen toveren!
Ah, we gaan in overdrijvingsmodus.. Prima. Einde discussie.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 17:43

Dat laatste klopt als een bus met Gakpo, Bergwijn en Malen als spelers voor dezelfde positie uit de eigen jeugd :D

Smeets14
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 291 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 09 aug 2019, 17:45

Menno1 schreef:
09 aug 2019, 16:40
Die jongen komt natuurlijk ook in een zwalkend team terecht dus er zijn wel verzachtende omstandigheden.

Maar blijft een zwaar overbodige en onbegrijpelijke aankoop. Niet voor niets dat Leipzig niet echt moeite deed om hem te behouden en dat er op porto na geen serieuze belangstelling was.

Prima speler, maar amper een upgrade tov wat we al hadden.
Wat verwacht je dan? Dat Real, Barca, PSG enJuve achter hem aan zitten? Misschien moet Elfrink ook maar is, net als Verweij bij elke aankoop zeggen dat we 5 willekeurige topclubs hebben afgetroefd. En hoe weet je dat LeipIg geen moeite deed om hem niet kwijt te raken? Als die jongen zelf graag weg wil wegens gebrek aan speeltijd dan kan dat toch? Deze jongen is Portugees international.

Maar goed de aankoop Bruma heeft en gaat nooit een eerlijke kans krijgen hier. Al scoort hij 8x in 8 wedstrijden dan nog komt er commentaar.

Verdediger niet op tijd binnen > wanbeleid je weet toch dat Schwaab vertrekt! Speel daar dan op in!

Bruma wordt gehaald > wanbeleid Lozano en Bergwijn zijn nog niet vertrokken en er wordt ingespeeld op hun vertrek, hoe kan je dat nou doen!

En dan hebben we nog de jeugdfetish. Iedere jeugdspeler wordt beter gemaakt dan een aankoop of dan hij in werkelijkheid is. Ja Gakpo is een groot talent en gaat er echt wel komen. Maar je kunt niet een heel seizoen rekenen op die jongen en dan is het prettig dat je een wat meer ervaren buitenspelers hebt die ook nog is potentie heeft om beter te worden. Ik ben juist blij dat PSV Bruma EN Gakpo heeft en niet 1 van de 2. Ik denk zelfs dat ze heel goed samen zouden kunnen spelen. Bruma vanaf rechts en Gakpo op links maar dan moet er wel een target man in de spits staan. Of een aanvallende middenvelder die goed kan koppen en vaak in de 16 komt.

Maar goed Bruma zal nooit een eerlijke kans gaan krijgen hier bij sommige net zoals dat geldt voor Romero en in mindere mate ook Guti.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 09 aug 2019, 17:45

Het is altijd verkeerd een speler al na een paar wedstrijden te beoordelen.
Hadden we zomer 2013 ook niet een nieuwe Marokkaanse "topper" tegen Zulte? Waar is die nu?
Of Bruma slaagt of niet beoordeel ik liever (veel) later dit seizoen.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 540 times

Bericht door Massimo » 09 aug 2019, 17:57

De laatste keer dat ik Menno1 een discussie over PSV heb zien voeren met een open blik was nog in de tijd dat we ons veilg en vertrouwd waanden op PN.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 17:58

Menno1 schreef:
09 aug 2019, 17:42
Ah, we gaan in overdrijvingsmodus.. Prima. Einde discussie.
Welke discussie? Die waar jij wekenlang aan één eind door klaagt over de aankoop van Bruma? :lol:

Ik dacht dat jij en Juancho wel terug in je fuck-de-aankoop-van-Bruma-hol zouden kruipen toen bleek dat het helemaal niet ten koste ging van een CV, zoals jullie koppig volhielden. Maar nee hè, want nu ligt ook het ontbreken van een middenvelder ineens aan Bruma.
#InSchmidtWeTrust

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 35 times

Bericht door ElChucky » 09 aug 2019, 18:18

Ik vindt Bruma ook heel kut, kan nog komen dat dit veranderd natuurlijk. Verder hadden we wel een buitenspeler nodig met het aankomende vertrek van Lozano/Bergwijn. Je kan geen heel seizoen leunen op Gakpo. Met zo een beleid wordt je 3de of 4de..
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

René1978
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 17 times
Been thanked: 66 times

Bericht door René1978 » 09 aug 2019, 18:34

Hatseflats schreef:
09 aug 2019, 07:41
René1978 schreef:
08 aug 2019, 21:20
Menno1 schreef:
08 aug 2019, 20:03
Heeft op 1 helft tegen Basel en 1 pracht goal tegen Basel toch nog geen reet laten zien deze jongen?

Ik ga waarschijnlijk nooit begrijpen waarom we deze jongen oh zo perse moesten halen ten koste van de rest van de balans van je selectie. En zonder Bruma had nu of Gakpo of Lozano in de basis gestaan....
Inderdaad. Ik zie Gakpo zeker zo lief. En van dat geld hadden we een leuke middenvelder kunnen halen, want Mozes kriebel, het huidige middenveld is echt een drama.
Ik vind dat Gakpo anders ook niet veel laat zien op een paar goede voorzetjes na, waarvan ik vind dat iedere profvoetballer zoiets moet kunnen. Al met al missen we een aanspeelpunt/kopper in de spits en een scorende middenvelder die makkelijk tussen die linies kan kruipen. Bergwijn is daar helaas niet voor geschikt
Gakpo heeft ook geen bak met geld gekost. Mijn punt is dat ik dat geld liever in een goede middenvelder had gestoken, want het huidige middenveld houdt niet over en dan druk ik me nog zachtjes uit.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 18:34

Ik heb niks tegen die jongen. Ook al is het de nieuwe Messi, dan nog vind ik de aankoop en vooral de timing apart to say the least. Feit is dat zowel Lozano als Bergwijn nog steeds hier zijn en dat er nu 1 op de bank zit zich te verbijten en de ander maar op 10 wordt gedumpt.

Met 4 buitenspelers voor op links (Bergwijn, Lozano, Gakpo, Malen) en 1 voor rechts (Aboukhlal) en 1 echte spits (Lammers) was de keuze om een 5e linksbuiten te halen behoorlijk ridicuul in mijn ogen. Want je ziet het resultaat: schuiven met spelers en een niet complimentaire aanval nu met 4 estafette lopers (komt ook door de blessure van Lammers.)

Dat is waar ik mee zit. PSV heeft weinig geld, is afhankelijk van aankopen en er zijn 10 andere plekken in het elftal die zowel kwalitatief als kwantitatief minder goed bezet zijn. Als je dan maar 1 keer je geld kan uitgeven, dan vertserk je toch eerst die andere 10 plekken??? Je gaat toch ook geen 4e auto kopen als je geld nodig hebt voor een nieuw dak op je huis om maar een voorbeeld te noemen?

Maar goed, de discussie is wel klaar en heb geen zin om helemaal een gebroken plaat te zijn.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 20:45

Dat Lozano en/of Bergwijn zouden kunnen hebben vertrekken vlak voor die CL, dat is natuurlijk volstrekt irrelevant. Dat PSV dat voor wilde zijn: maakt niet uit. De aankoop is per definitie kut.

PSV had geld om de lekke verdediging aan te pakken. Heeft uiteindelijk langer geduurd dan gehoopt, maar het stond volledig los van Bruma. Dat hebben een aantal mensen hier toen al gezegd, maar daar geloofde je niet in. En nu beginnen jij en Juancho die discussie gewoon opnieuw, maar dan met het middenveld, ondanks dat we momenteel geen plek op de begroting hebben voor een nieuwe middenvelder.
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 20:47

Ik heb een boodschappenlijstje gemaakt zoals je weet. Daar viel iedereen over want ja, zo werkt het niet. Het zal wel. Op dat lijstje stond iig geen aanvaller. Wel 2 a 3 verdedigers en jawel... Een middenvelder. Essentieel voor deze ploeg. Net als een CV.

Maargoed het wordt een wedstrijdje zo en daar pas ik ff voor. We gaan zien of v. bommel en de Jong de boel nog kunnen repareren.

Plaats reactie