Weemoed bij het vertrek van een geliefde speler

Algemene zaken van PSV.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

We kennen het allemaal wel, de binding die je met bepaalde spelers hebt. Het gevoel, de tweestrijd tussen trots dat een geliefde speler de volgende stap gaat zetten, maar het verdriet dat hij gaat.

De eerste keer en nog steeds de meest heftige keer dat ik dat voelde, was bij mijn grootste favoriet aller tijden. Onze Luc. In mindere mate maar nog steeds balend had ik dat bij een andere favoriet van me, onze flankenflitser en ajaxdoder Dzsudzsák. Recenter, Guardado en Hector Moreno. Nu dat Gakpo binnenkort lijkt te vertrekken, voel ik weer die trots, maar ook het verdriet, en ligt dit gevoel dichter dan ooit bij het gevoel dat ik had toen Luc Nilis weg ging. Onze Cody, onze Eindhovenaar.

Wat zijn spelers waar jij dit gevoel heel sterk bij had?
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

Ruud. Het was onvermijdelijk want hij was veel te goed voor de Eredivisie, maar het voelde toch verdrietig. Niet alleen een geweldige spits, maar ook een sympathieke kerel, een Brabander die perfecte paste bij PSV. Daarom hoop ik ook vurig dat hij het hier als trainer ook gaat maken.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Leuk forum. Voel meteen alweer de nostalgie en lichte vorm van melancholie.

Ik had dit heel erg bij Mertens. Ik zag het altijd al heel erg in hem zitten en wist dat hij het bij Napoli geweldig zou doen. Mede ook de reden dat ik Napoli tot op de dag van vandaag nog volg en ook een beetje fan ben. Vind het echt een geweldige speler en had hem graag langer zien blijven. Wijnaldum had ik het ook een beetje bij ondanks dat eigenlijk al op voorhand duidelijk was dat hij niet zo lang bij ons zou spelen. Er zaten wedstrijden bij dat je Wijnaldum de hele 90 minuten niet zag, maar als ik terugdenk aan de succesvolle tijd van toen dan is Wijnaldum de eerste aan wie ik denk. En nu met Gakpo heb ik het inderdaad ook. Elke wedstrijd als ik er een slecht gevoel bij heb dat het fout gaat dan is hij altijd degene die weer wat weet te forceren met zijn exceptionele kwaliteiten. Ik heb er alleen vrede mee als hij voor boven de 50 miljoen vertrekt want dat is hij meer dan waard.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ik ben indertijd erg ziek geweest van het vertrek van het fenomeen Romario. Ik denk dat je niet kunt onderschatten hoe belangrijk zijn rol bij PSV was. De momenten dat hij aan de bal was en je de paniek zag bij alle tegenstanders. Dat was fenomenaal.

Er staat op YouTube een documentaire over zijn tijd bij PSV. Je ziet hem in een scène warmlopen in het stadion. Vanaf de tribune klinkt een smekend gezang: Romarioooo

Wat deze periode extra zuur maakte is dat ook het einde van het grote PSV van de jaren 80 werd ingeluid.. Daarna kwam het Ajax van Louis van Gaal. en in dat eerste jaar rolde in de onderlinge confrontatie het plagerige “Waar is Romario” van de tribune. Dat deed pijn omdat het waar was.

Er zullen mensen aankomen met de naam van Ronaldo. Zijn impact kun je niet helemaal vergelijken. Ook omdat hij nooit echt van de club is geweest. Romario wel
Danny03
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 okt 2021
Clubvoorkeur: PSV

Bij Lozano vond ik het best verdrietig dat hij toen wegging, ik heb zelfs nog een shirt van PSV in me kast liggen met zijn naam erachter, beste rechtsbuiten wat we gehad hebben in die 10 jaar gelukkig is die tot nu toe diegene die ons het meest heeft opgeleverd.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2357
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Gakpo moet gewoon nog zeker 1, en misschien 2 jaar blijven. Temeer omdat er nog zoveel te bereiken is voor hem, in Eindhoven..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik had dit gevoel heel sterk bij Guardado en in heel iets mindere mate Luuk de Jong. Cody is dan weer een ander gevoel, juist omdat het een kind van de club is. Niet minder sterk, maar anders denk ik. Verder zal ik het ook heel sterk met Zahavi hebben :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 24 mar 2022, 13:30 Ik had dit gevoel heel sterk bij Guardado en in heel iets mindere mate Luuk de Jong. Cody is dan weer een ander gevoel, juist omdat het een kind van de club is. Niet minder sterk, maar anders denk ik. Verder zal ik het ook heel sterk met Zahavi hebben :mrgreen:
En Luckassen ook denk ik of niet?
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ja, bekend gevoel.
Ik zie Gakpo ook heel graag nog minstens een seizoen blijven. Hij heeft die uitstraling die ik aan de beste PSV-jaren koppel: geen kapsones, rust en wilskracht.

Bij Luc had ik het minder omdat hij al zo lang was gebleven en ook ik heel benieuwd was of hij het op z'n 33e kon laten zien in de Premier League (dat kon hij inderdaad.. drie wedstrijden lang :/ ).

Memphis vond ik te vroeg vertrekken. Vond ik jammer.

Zeker ook Gomes. Zo onnodig, allemaal door dat rukbeleid van na Hiddink.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Bij Dzsudzsak was dat inderdaad ontzettend jammer. Ik had het heel erg bij Guardado en Moreno, omdat zij zo goed waren en echt goede gasten en een uithangbord voor PSV.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Och Gomes, ja ik had het vooral bij Gomes.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

mr.top schreef: 24 mar 2022, 12:48
Er zullen mensen aankomen met de naam van Ronaldo. Zijn impact kun je niet helemaal vergelijken. Ook omdat hij nooit echt van de club is geweest. Romario wel
Bedoel je letterlijk of figuurlijk?
Ronaldo was niet gehuurd ofzo dus wel degelijk "van de club"
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Sensation schreef: 24 mar 2022, 14:12 Och Gomes, ja ik had het vooral bij Gomes.
Gomes en Alex, pfff...
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Luc Nilis. Vooral omdat een vertrek van Nilis vanuit zijn carrière bekeken helemaal niet zo logisch was. Nilis was destijds al 33, en had zijn carrière wat mij betreft gewoon bij ons moeten afsluiten. Het waren ook andere tijden, waarin de stap van PSV naar de subtop/middenmoot in Engeland echt nog niet als een enorme stap voorwaarts werd gezien, zoals dat nu wel vaak het geval is, zeker financieel. De trots op een overgang naar Aston Villa was er nauwelijks, de weemoed dat hij vertrok wel degelijk.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Brael schreef: 24 mar 2022, 15:02 Luc Nilis. Vooral omdat een vertrek van Nilis vanuit zijn carrière bekeken helemaal niet zo logisch was. Nilis was destijds al 33, en had zijn carrière wat mij betreft gewoon bij ons moeten afsluiten. Het waren ook andere tijden, waarin de stap van PSV naar de subtop/middenmoot in Engeland echt nog niet als een enorme stap voorwaarts werd gezien, zoals dat nu wel vaak het geval is, zeker financieel. De trots op een overgang naar Aston Villa was er nauwelijks, de weemoed dat hij vertrok wel degelijk.
Het is al dik 20 jaar geleden.....en in mijn beleving wilde hij zelf (al dan niet perse) weg bij PSV. Toch? Of was er een andere reden voor zijn vertrek?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

[mention]Skywalker[/mention] : Gerets zag het in dat seizoen meer in Arnold Bruggink zitten :')
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Skywalker schreef: 24 mar 2022, 15:06
Brael schreef: 24 mar 2022, 15:02 Luc Nilis. Vooral omdat een vertrek van Nilis vanuit zijn carrière bekeken helemaal niet zo logisch was. Nilis was destijds al 33, en had zijn carrière wat mij betreft gewoon bij ons moeten afsluiten. Het waren ook andere tijden, waarin de stap van PSV naar de subtop/middenmoot in Engeland echt nog niet als een enorme stap voorwaarts werd gezien, zoals dat nu wel vaak het geval is, zeker financieel. De trots op een overgang naar Aston Villa was er nauwelijks, de weemoed dat hij vertrok wel degelijk.
Het is al dik 20 jaar geleden.....en in mijn beleving wilde hij zelf (al dan niet perse) weg bij PSV. Toch? Of was er een andere reden voor zijn vertrek?
Dat weet ik niet meer zo, het is inderdaad lang geleden en ik was nog jong.
Wat ik wel weet is dat ik ook toen al de combinatie Aston Villa /Premier League met Luc Nilis een totale mismatch vond. Treurig genoeg werd dat gevoel al heel snel op een hele lugubere manier waarheid.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dat heb ik hierboven net neergezet. Tevens was er helemaal geen mismatch met AV en de Premier League. Hij begon daar aanvankelijk top. Die blessure heeft ook echt 0.00000% met een mismatch te maken maar met achterlijk uitkomen van die Ipswitch man.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 24 mar 2022, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Luuk de Jong. Ontelbare keren in de kroeg geschreeuwd 'wat een legend, wat een f*ckin legend!' na wederom een last minute winner of een goal tegen Ajax of Feyenoord. Hij stond er gewoon bijna altijd om weer een middelmatig voorzetje met zijn hoofd te promoveren tot doelpunt. Hij kon je echt over een dood moment tillen met zijn kopballen. Juist omdat hij geen goede dag hoefde te hebben of 2 man voorbij zou moeten. Sterker nog, dat kon hij helemaal niet. Een vallend balletje tussen 5 en penaltystip was meestal al genoeg en dat lukt je als team zelfs in de meest slechte wedstrijden wel eens.

Ik gunde hem zijn vertrek van harte, maar wat een gemis is het gebleken.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ardbeg schreef: 24 mar 2022, 15:17 Dat heb ik hierboven net neergezet. Tevens was er helemaal geen mismatch met AV en de Premier League. Hij begon daar aanvankelijk top. Die blessure heeft ook echt 0.00000% met een mismatch te maken maar met achterlijk uitkomen van die Ipswitch man.
Luc Nilis was, als redelijk introverte stylist, wat mij betreft geen goede match met het schreeuwerige Engeland in het algemeen en met het vaak onbeholpen en zeer fysieke voetbal aldaar in het bijzonder. De blessure die hij opliep had, hoewel de term pech natuurlijk voornamelijk van toepassing was, ook te maken met de bijna "typisch Engelse" manier van uitkomen van die doelman. Hard, lomp, niets ontziend. En daar lag onze technicus, die voornamelijk aan kunst op voetbalschoenen deed. Geveld door een lompe houthakker die zichzelf doelman durfde te noemen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Als je op die leeftijd nog de kans krijgt om te proeven van de Premier League dan doe je dat denk ik gewoon. Daar nog uitblinken zou ook een mooie kroon op zijn carrière zijn geweest en qua kwaliteit was dat zeker geen onrealistisch idee.

Nilis was ook de eerste naam die in mij opkwam. Omdat hij mij als voetballertje gevormd heeft, dat was mijn eerste echt bewuste idool.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als iemand vertrekt naar een topclub, dan heb ik daar weinig moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb zijn spelers waarbij je ziet wat een geweldig potentieel ze hebben maar dat het er maar niet uitkomt. 2 namen schieten te binnen: Reis; dat had de beste spits sinds Ronaldo moeten worden. Die jongen had alles. En Pereiro.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Johnnie Walker schreef: 24 mar 2022, 15:31 Luuk de Jong. Ontelbare keren in de kroeg geschreeuwd 'wat een legend, wat een f*ckin legend!' na wederom een last minute winner of een goal tegen Ajax of Feyenoord. Hij stond er gewoon bijna altijd om weer een middelmatig voorzetje met zijn hoofd te promoveren tot doelpunt. Hij kon je echt over een dood moment tillen met zijn kopballen. Juist omdat hij geen goede dag hoefde te hebben of 2 man voorbij zou moeten. Sterker nog, dat kon hij helemaal niet. Een vallend balletje tussen 5 en penaltystip was meestal al genoeg en dat lukt je als team zelfs in de meest slechte wedstrijden wel eens.

Ik gunde hem zijn vertrek van harte, maar wat een gemis is het gebleken.
Dit had ik ook. Luuk is imo de mister PSV van het laatste decennium. De belichaming van het PSV van toen. Toen hij ging was het toch wel alsof je je kind uitzwaait bij zijn eerste schooldag.


ShovingNE2 schreef: 24 mar 2022, 13:30 Ik had dit gevoel heel sterk bij Guardado en in heel iets mindere mate Luuk de Jong. Cody is dan weer een ander gevoel, juist omdat het een kind van de club is. Niet minder sterk, maar anders denk ik. Verder zal ik het ook heel sterk met Zahavi hebben :mrgreen:
Om de pijn te verzachten zou je ervoor kunnen kiezen om je band met een speler (bijv Zahavi) te vereeuwigen. Ik geef even een gratis tip: neem een tattoo. Bij het vertrek van Guti kan je tenminste nog troost vinden in die levensgrote plakplaat op je rug. Guti zal jou nooit helemaal verlaten en een wellicht dus ook Zahavi. De keuze ligt bij jou: vandaag of morgen.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Brael schreef: 24 mar 2022, 15:15
Skywalker schreef: 24 mar 2022, 15:06
Het is al dik 20 jaar geleden.....en in mijn beleving wilde hij zelf (al dan niet perse) weg bij PSV. Toch? Of was er een andere reden voor zijn vertrek?
Dat weet ik niet meer zo, het is inderdaad lang geleden en ik was nog jong.
Wat ik wel weet is dat ik ook toen al de combinatie Aston Villa /Premier League met Luc Nilis een totale mismatch vond. Treurig genoeg werd dat gevoel al heel snel op een hele lugubere manier waarheid.
AV/Nilis vond ik ook een rare combi.....net als enkele jaren daarvoor Jonk die naar Sheffield Wednesday ging.
Net als Villa een middenmoter die niet bepaald voor de prijzen meestreden.
Later had je nog Bouma naar Villa en Ooijer naar Blackburn, al was de premier league toen wel qua salarissen flink gegroeid.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Guardado staat me het meeste bij. Dat was echt heel jammer. Dé aanjager van een succesvol elftal en bovendien een absolute grootheid voor zo'n honderd miljoen bezeten Mexicanen. Dat hij PSV verliet voor Betis, dat deed zeer. Goed afscheidsfilmpje van PSV ook.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Weemoed bij het vertrek van een geliefde speler