FIFA

Landen, clubs, spelers en competities.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Allemaal nieuwe toernooien opzetten en bestaande aanpassen. Had gewoon de Confederations Cup gehouden, dat vond ik oprecht een leuk toernooi altijd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Thijs schreef: 16 dec 2022, 14:08 En het volgende WK zijn er 48 teams ipv 32.

Beide verandering slaan helemaal nergens op natuurlijk en maken de interesse enkel minder.
Hier niet, ik vind de groepsfase superleuk. Ik ben er eigenlijk voor om de groepsfase uit te breiden ten koste van de Nations League - liever een langer WK dan al die onderbrekingen van de ED.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats schreef: 16 dec 2022, 14:38 Infantino: "Best World Cup ever."
Lekker met het helikoptertje naar iedere wedstrijd om vervolgens op het pluche in een luxe skybox plaats te nemen. Soms een lekker drankje erbij, hapje. In de avond naar je 7 sterren hotel waar de hoeren klaarstaan. Volgende dag gewoon weer opnieuw en dat een maand lang. Helemaal hartstikke mooi.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 dec 2022, 16:04
Thijs schreef: 16 dec 2022, 14:08 En het volgende WK zijn er 48 teams ipv 32.

Beide verandering slaan helemaal nergens op natuurlijk en maken de interesse enkel minder.
Hier niet, ik vind de groepsfase superleuk. Ik ben er eigenlijk voor om de groepsfase uit te breiden ten koste van de Nations League - liever een langer WK dan al die onderbrekingen van de ED.
48 teams worden onderverdeeld in poules van 3. Dat zijn dus 16 poules met 3 wedstrijden in totaal (48 wedstrijden) vergeleken met 8 pools met 6 wedstijden (48 wedstrijden). Er komt alleen een 16de finale tussen.

Het lijkt me leuker om naast het echte WK ook een B-WK te organiseren voor landen zoals Italie en Noorwegen en Nieuw Zeeland en Columbia.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Franciscus schreef: 16 dec 2022, 17:53
ziege maar ook zagge schreef: 16 dec 2022, 16:04

Hier niet, ik vind de groepsfase superleuk. Ik ben er eigenlijk voor om de groepsfase uit te breiden ten koste van de Nations League - liever een langer WK dan al die onderbrekingen van de ED.
48 teams worden onderverdeeld in poules van 3. Dat zijn dus 16 poules met 3 wedstrijden in totaal (48 wedstrijden) vergeleken met 8 pools met 6 wedstijden (48 wedstrijden). Er komt alleen een 16de finale tussen.

Het lijkt me leuker om naast het echte WK ook een B-WK te organiseren voor landen zoals Italie en Noorwegen en Nieuw Zeeland en Columbia.
Maar een poule waar er 2 van de 3 door gaan vind ik al bijna geen poule meer. Zorgt ook altijd voor discussie want nr 1 en 2 spelen tegen elkaar en 3 is vrij (dus langere voorbereding) maar vervolgens speelt 2 tegen 3 als laatste waarbij 2 weer drie dagen meer rust heeft.

Als je het hebt over een ideaal WK dan zou ik zeggen 64 landen maar dan a la Grand Slam tennis. Dus nr 1 tm 32 een geplaatste status en 1 tm 8 in elk een gedeelte van het speelschema en dan gewoon wedstrijd verloren naar huis. Om WK te worden moet je er dan 6 op rij winnen en dat is beter dan nu want nu kun je bij wijze van nog gelijkspelen en verliezen en alsnog door gaan. Je gaat meer spanning krijgen omdat elke wedstrijd om uitschakeling gaat en je krijgt niet die wedstrijden met complete B teams. Het enige lastige is dat je niet makkelijk een top 32 kunt samenstellen. Knock-out geeft gewoon de leukste wedstrijden en meeste spanning.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 16 dec 2022, 18:08
Franciscus schreef: 16 dec 2022, 17:53

48 teams worden onderverdeeld in poules van 3. Dat zijn dus 16 poules met 3 wedstrijden in totaal (48 wedstrijden) vergeleken met 8 pools met 6 wedstijden (48 wedstrijden). Er komt alleen een 16de finale tussen.

Het lijkt me leuker om naast het echte WK ook een B-WK te organiseren voor landen zoals Italie en Noorwegen en Nieuw Zeeland en Columbia.
Maar een poule waar er 2 van de 3 door gaan vind ik al bijna geen poule meer. Zorgt ook altijd voor discussie want nr 1 en 2 spelen tegen elkaar en 3 is vrij (dus langere voorbereding) maar vervolgens speelt 2 tegen 3 als laatste waarbij 2 weer drie dagen meer rust heeft.

Als je het hebt over een ideaal WK dan zou ik zeggen 64 landen maar dan a la Grand Slam tennis. Dus nr 1 tm 32 een geplaatste status en 1 tm 8 in elk een gedeelte van het speelschema en dan gewoon wedstrijd verloren naar huis. Om WK te worden moet je er dan 6 op rij winnen en dat is beter dan nu want nu kun je bij wijze van nog gelijkspelen en verliezen en alsnog door gaan. Je gaat meer spanning krijgen omdat elke wedstrijd om uitschakeling gaat en je krijgt niet die wedstrijden met complete B teams. Het enige lastige is dat je niet makkelijk een top 32 kunt samenstellen. Knock-out geeft gewoon de leukste wedstrijden en meeste spanning.
Ja, die poules van 3 slaan nergens op. Maar poulewedstrijden horen wel bij een WK vind ik. Het is ook ondoenlijk om een land voor één wedstrijd naar een WK te sturen. Voor een rijke bond als de KNVB is dat nog prima, maar voor landen als Equador, Senegal, etcetera lijkt me dit toch een nachtmerrie.
Zo'n opzet met een pyramide vind ik perfect voor een europacup. Daar zijn die poules echt niet nodig. En dan ook -inderdaad zoals bij tennis- alles vooraf loten. Dan kun je ook nog met 16 of 32 geplaatste clubs werken die elkaar pas laat tegen komen, maar je kunt ook gewoon in de eerste ronde een club uit hetzelfde land loten. Kwalificaties kunnen ook prima.

Ik zou ook graag een experiment zien waarbij bij iedere eerste wedstrijd na 90 minuten penalties worden genomen. Die tellen dan alleen mee na een gelijke stand in de tweede wedstrijd na 90 minuten volgen dan eerst verlengingen. Blijft het dan gelijk dan zijn de penalties van wedstrijd 1 leidend. Zo hebben beide clubs een beetje thuisvoordeel en weet altijd een ploeg dat het MOET winnen in de verlengingen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ja dat systeem van 16x3 heb ik ook m'n twijfels bij. Gelukkig de FIFA zelf dus ook.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 16 dec 2022, 19:06 Ja dat systeem van 16x3 heb ik ook m'n twijfels bij. Gelukkig de FIFA zelf dus ook.
Je bedoelt dat de FIFA na massale klachten van zo ongeveer iedereen (met een beetje verstand van zaken) ook heeft ingezien dat die 3e wedstrijd dan een farce wordt en daarom de format toch aan wil gaan passen. Wat een kneuzen.

Infantino is hard op weg om net zo'n mafklapper te worden als Blatter, ze krijgen allemaal last van een God complex.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik zag gisteren een interview met Infantino, die heeft inderdaad een klap van de molen gekregen.
Cor
Jeugdspeler
1
Berichten: 43
Lid geworden op: 3 nov 2022
Clubvoorkeur: PSV

Het is toch eigenlijk vrij bizar dat ze na Blatter iemand hebben gevonden die nog incompetenter is.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Infantino was jarenlang de rechterhand van Blatter. Om daar te komen moet je al zo corrupt als het maar zijn kan zijn. Toen Blatter weg moest en hij het overnam is het toch wel heel naief om te denken dat het vanaf dan anders zou gaan?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja hoor, gaat ie weer:

https://www.vi.nl/nieuws/infantino-plei ... eel-succes
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Infantino moet natuurlijk stemmen winnen voor de komende herverkiezingen. Over de huidige kijkt hij al heen. Stemmen win je met geld voor kleine bonden. Dus je dropt nu een idee welke je kunt uitwerken richting 2026 wanneer hij voor een derde termijn gaat.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/4 ... -vernoemt/


Wanneer gaat deze man het gekkenhuis in?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hoezo, gaat prima toch? De Kuipelé

En anders de Johan Pelé arena, de Pelé Veste, Nieuw Peléwaard, de Peléborg, Pelédome. Keuze is reuze.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 02 jan 2023, 17:37 Hoezo, gaat prima toch? De Kuipelé

En anders de Johan Pelé arena, de Pelé Veste, Nieuw Peléwaard, de Peléborg, Pelédome. Keuze is reuze.
Ik ben blij dat je het Pelépsstadion hebt overgeslagen
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Van onze toko blijven ze af. Die is gereserveerd om over een aantal jaar het Edwin van Ankerenstadion genoemd te worden.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Het wordt weer tijd voor ècht voetbal, zaterdag dus. De humor spat hier in zoveel topics van het scherm :angry:
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412939

Opdonderen met die knul. Wat is dit nou weer. Wat een waardeloze vent is het.
Laatst gewijzigd door DonyellMalen op 03 jan 2023, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Wat doet die lul daar nog. Ongelooflijk wat een droeftoeter.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Dat het nog erger dan Blatter kon...
Had ik dus nooit verwacht.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ook een paar maanden geleden luidde Infantino al de noodklok. Hij vertelde toen dat de biedingen in sommige landen slechts 1 procent bedroegen van het geld dat voor een WK voor mannen wordt betaald. Die situatie lijkt in de tussentijd niet veranderd te zijn. De FIFA verdrievoudigde het prijzengeld voor het WK vrouwen.
Dat de mannen nog altijd veel meer verdienen zou vooral komen door de houding van de omroepen. Die hebben volgens Infantino ‘de plicht hebben om vrouwensport te promoten en erin te investeren’. ,,Vrouwen verdienen het, zo simpel is het!”
Dus de FIFA heeft het prijzengeld verdrievoudigd en verwacht vervolgens dat de omroepen daarvoor betalen. Die wedstrijden zijn ook nog eens in de nacht. Koekoek! En dan durft hij ook nog te zeggen dat de vrouwen het verdienen. Opeens de morele kaart trekken. Maffifa.

https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/i ... ~a11d162d/
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Infantielo is al een tijd van het padje. Lijdt aan de Ziekte van Blatter, vrij ernstige zaak. Vaak helaas alleen te genezen door middel van een omkoopschorsing.

Vrouwenvoetbal is zo hemeltergend slecht dat de gemiddelde voetballiefhebber nog liever zijn ogen uitsteekt met een in frituurvet gedoopte breinaald dan dat ze naar damesvoetbal gaan kijken. Die omroepen snappen dat ook wel uiteraard.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 02 mei 2023, 14:53 Infantielo is al een tijd van het padje. Lijdt aan de Ziekte van Blatter, vrij ernstige zaak. Vaak helaas alleen te genezen door middel van een omkoopschorsing.

Vrouwenvoetbal is zo hemeltergend slecht dat de gemiddelde voetballiefhebber nog liever zijn ogen uitsteekt met een in frituurvet gedoopte breinaald dan dat ze naar damesvoetbal gaan kijken. Die omroepen snappen dat ook wel uiteraard.
Dus dan steek je niet alleen je ogen uit, maar je verbrandt ook nog eens je vingers!
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grote onrust onder de voetbalmakelaars.
https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/m ... ~ab0346e7/
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De Fifa die iets goed doet, daar moet iets achter zitten... :wonder:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FIFA