Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Thijs schreef: 13 nov 2022, 08:34
Brael schreef: 13 nov 2022, 08:20 Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Andere wedstrijden snapte ik dit soort opmerkingen wel, maar wat stond er nu tactisch niet goed?
Pascal Jansen had ons goed geanalyseerd en zijn spelers hebben zijn tactiek perfect uitgevoerd. Je zou kunnen zeggen dat Ruud in die zin geen (goed) antwoord had om onder de tactiek van Jansen uit te spelen. Alleen dan neem je vooral AZ als uitgangspunt, terwijl je misschien eerder je eigen ploeg als uitgangspunt moet nemen. Wij zijn kwalitatief beter dan AZ en halen ons niveau gewoon niet, met onze eigen tactiek was niet veel mis imo.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Brael schreef: 13 nov 2022, 08:20 Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Man man man...je verwacht dus dat ruud na afloop zegt : sorry jongens, ik heb gefaald vandaag. Het waren helemaal niet :
- Gakpo die een opgelegde kopkans mist en heel dom buitenspel loopt met het spel notabene vol in zijn zichtveld. Die veel vrije voorzetten veel te laag geeft, die normaalgesproken bijna altijd goed zijn
- Xavi die een opgelegde kans van zijn voeten laat springen en zijn minste wedstrijd van het seizoen speelt.
- Veerman die blundert en het niet bepaald goed maakt de rest van de wedstrijd
- Sangare die na cambuur uit het maar weer eens tijd vond voor een avondje op halve kracht (kijk voor de grap nog eens die kans az tweede helft dat die man van az op rechts vrij mag doorlopen..)

Het waren vandaag de sterkhouders die ons in de steek lieten. En de rest speelde veelal zonder de pit die ze nodig hebben om hun matige basisniveau op te krikken. Uitzonderlijk ook dat dit PSV niet meer heeft gehaald uit zoveel voorzetten. Of was dat vooral te danken aan de az verdediging ?

Mbt Ruud. Zijn beginopstelling begrijp ik. Zijn wissels in de rust niet helemaal. Te vroeg om bij 0-1 guti er al af te halen. En waarom niet sangare eraf ipv guti ? Branthwaite voor Ramalho volg ik ook niet...had Obispo moeten zijn. Ruud moet kappen met Sangare en Obispo als een soort van heiligen met onbeperkt krediet te behandelen.
Dat Madueke niet meer tijd krijgt begrijp ik niet.. was m.i. de enige waar gevaar vanuit ging. En sinds zijn terugkeer heeft Madueke al lang en breed laten zien dat hij gewoon de oude ongrijpbare speler is waar iedere verdediging bang voor is. Na de winterstop madueke basis aub. Xavi op 10.

Tactisch begrijp ik die zet niet om xavi zo naar binnengetrokken te laten spelen. Tegen ajax vond ik dat al geen denderend succes..(zal niet iedereen met me eens zijn), je laat de rechtervleugel onbenut...en met mwene heb je daar ook gene wingback die daar iets mee kan. En xavi is juist ook heel goed met wat ruimte en een renactie. Idee is dat hij tussen de linies speelt, maar in de praktijk loopt hij het dicht in zo een wedstrijd als gisteren, zeker wanneer az defensief al geparkeerd staat.

Verder vind ik het zorgwekkend dat max weer zoveel aan het naar voren rennen was gisteren nu hij weer wat beter staat te spelen. Netto krijg je daar over een seizoen veel meer tegendoelpunten door tegen dan dat je er maakt.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

trouwepsvfan schreef: 12 nov 2022, 23:06
Thijs schreef: 12 nov 2022, 23:03

Onzin. Vandaag verlies je niet kansloos en ook tegen Groningen was het verre van kansloos.
Onzin of niet. 4 op 14 verliezen is gewoon veel te veel.
Eens. We hebben geluk dat Ajax redelijk onverwacht totaal uit vorm is de laatste weken anders kijk je gewoon begin november al tegen een achterstand van 10 punten op de nummer 1 aan
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 13 nov 2022, 08:34
Brael schreef: 13 nov 2022, 08:20 Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Andere wedstrijden snapte ik dit soort opmerkingen wel, maar wat stond er nu tactisch niet goed?
Het drukzetten was in ieder geval weer niet goed. Je zag het ook een aantal keer aan Luuk de Jong die geïrriteerd was op het moment dat hij druk zette, een aantal andere spelers niet op tijd aansloten. In de tweede helft ook weer een aantal keer met een Max die niet verder naar voren durft (?) te verdedigen, Obispo die na balverlies eigenlijk direct door moet zetten op de bal om hem terug te veroveren, maar omdat het op de helft van AZ was lijkt te twijfelen en dan toch maar terug uit loopt. Het achteruit lopen en niet ingrijpen van de verdedigers bij bv de acties van Reijnders en Pavlidis in de eerste helft waar geen goals uitkwamen.

En dan heb je ook nog het feit dat er tactisch blijkbaar niet omgeschakeld kan worden naar een andere manier van kansen creëeren dan die bal maar diep of voor geven.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Goed ziek van deze pot. Grote gebreken breken ons op en houden ons wisselvallig. Een gebrek aan mentaliteit zag je terug in de slapheid in duels, een gebrek aan kwaliteit blijf je zien in onze verdediging maar ook onze aanval die volledig afhankelijk is van Gakpo. Een gebrek aan tactisch inzicht blijkt ook. Ondanks de progressie in ons spel, blijft ons aanvalsplan enorm eenzijdig (Gakpo), ons collectief niet gezamenlijk aan te sluiten en hebben we geen plan B. Ons plan B gisteren bestond uit lange ballen vanaf de 20e minuut. Alle ballen op Luuk. En steeds meer aanvallers erbij gooien.

We hebben 4x verloren in 14 duels. Dat is schandalig. We doen momenteel mee bovenin, omdat Ajax ook faalt. Waardoor clubs als Feyenoord, AZ en Twente ineens co concurrenten worden.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dit had ik nooit gezegd. Je zegt eigenlijk dat we niet met druk kunnen omgaan. Zoals een B club als AZ, die zodra het over de titel gaat gaat choken.

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/10 ... nrust.html
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

ruuddevil schreef: 13 nov 2022, 10:50 Dit had ik nooit gezegd. Je zegt eigenlijk dat we niet met druk kunnen omgaan. Zoals een B club als AZ, die zodra het over de titel gaat gaat choken.

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/10 ... nrust.html
Het is wel zo. Denk dat hij hefboom zegt om een signaal af te geven. Bijna iedere keer als het erom gaat, geven er een aantal niet thuis. Vorige week was uiteraard een prettige uitzondering.
Den Bondskoots
Basisspeler
3
Berichten: 433
Lid geworden op: 4 nov 2020

Raw85 schreef: 13 nov 2022, 09:18
trouwepsvfan schreef: 12 nov 2022, 23:06

Onzin of niet. 4 op 14 verliezen is gewoon veel te veel.
Eens. We hebben geluk dat Ajax redelijk onverwacht totaal uit vorm is de laatste weken anders kijk je gewoon begin november al tegen een achterstand van 10 punten op de nummer 1 aan
Dat is niet het geval.
Ronaldio
Meervoudig international
1
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Laat Ajax eerst eens een evenredig programma afgewerkt hebben. En het seizoen op de helft zijn. Dan pas conclusies trekken. Ajax heeft 3 makkelijke potjes meer gehad.

Programma verdeling van de KNVB was weer lachwekkend.

Groningen en Heerenveen heeft PSV al uit moeten spelen. Ajax kreeg beide thuis.

Twente en Feyenoord hebben ze nog niet eens gehad.

En tegen PSV waren ze ook in het thuisvoordeel.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Heerenveen is voor Ajax alleen geen angstgegner. Die winnen daar altijd 0-4 ofzo voor mijn gevoel.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

We mogen van geluk spreken dat we nog overal voor mee doen omdat we teveel misstappen hebben gehad in de competitie. Maar doordat we van Ajax en Feyenoord hebben gewonnen, en van Arsenal, is er nog niets aan de hand. We hebben ons dus wel in deze uitgangspositie gekregen. Dat PSV 4x puntverlies lijdt in de wedstrijden die we hebben gehad is eigenlijk niet onlogisch of op voorhand heel slecht....maar we willen meer. Als je wint van Ajax en Feyenoord en uit bij Heerenveen dan kun je jezelf bijna niet voorstellen dat je van die andere 11 er 4 niet wint.

Het is een heel rommelig jaar waar Ajax al 5x puntverlies heeft geleden, AZ 5x, Feyenoord 4x met een wedstrijd minder en PSV 4x. AZ wint van Ajax en PSV, wij van Ajax en Feyenoord, Feyenoord van AZ etc etc. Iedereen wint dus van elkaar maar iedereen laat óók punten liggen in potjes waar het onverwacht is. Eigenlijk heeft PSV maar 1 wonderlijke misstap begaan en AZ Feyenoord en Ajax 3x zoveel. Dat zegt iets over wat we al tegen hebben gehad.

Waar het nu om gaat is of Ruud de man is die ervan kan zorgen dat we 5 uit 5 (en overleven tegen Sparta voor de beker) halen na de winterstop. Geen excuses, geen verzachtende omstandigheden maar gewoon 15 knetter harde punten. Ik denk dat Ruud dit kan met een frisse en fitte selectie dus er is geen enkele reden tot paniek.

Het VI heeft altijd die voorspellingen in de zomer maar ik zou wel een nieuwe peiling willen zien. Wie is er nu favoriet voor de titel? Ik denk PSV. Uitschakeling tegen Sevilla is niet leuk maar dat gaat ons niet tegen werken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 12 nov 2022, 23:04 Zo vaak zie je het niet dat je een wissel doet en die er na 20 min af haalt. Doe dan geen wissel of bedenk van te voren een situatie waarbij je niet iemand zo voor lul zet.
El Ghazi was volgens mij geblesseerd. Als hij het veld af is wijst hij naar zijn rechter enkel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 13 nov 2022, 13:24
11 Sir Tinus schreef: 12 nov 2022, 23:04 Zo vaak zie je het niet dat je een wissel doet en die er na 20 min af haalt. Doe dan geen wissel of bedenk van te voren een situatie waarbij je niet iemand zo voor lul zet.
El Ghazi was volgens mij geblesseerd. Als hij het veld af is wijst hij naar zijn rechter enkel.
Ja klopt, ik had het in het stadion niet gezien.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Erger me echt aan zijn vertrouwen in Obispo. Deed ie ook met Saibari. Lijkt wel alsof hij een schuld in te lossen heeft bij die gasten heeft, dat hij ze ooit in de jeugd iets heeft beloofd ofzo. Want Gerrit en Teze waren gister natuurlijk wat je centraal achterin nodig had. Vreemd dat dat niet gezien word.

Verder bevalt Ruud me wel, vooral ook communicatief. Hij is zich in de loop van de afgelopen maanden beter en slimmer gaan uiten. Hij ziet het allemaal wel, maar na de winterstop moet het eruit gaan komen. Daarvoor moet je wel met de vuisten op tafel slaan en versterking eisen. Daar zit mijn grootste angst trouwens ook. Dat Ruud denkt dat hij het met dit materiaal gaat halen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Versterkingen? Van welk geld dan? En hoe past dat in het salarishuis.

Ik denk dat er op vertrouw wordt dat het beter wordt met Mauro en Boscagli. Dan zit er ook gelijk meer voetbal in je as. Want dat rondgetik van Obispo en Ramalho gisteren…

Ruud is communicatief sterk, maar tactisch heb ik nog mijn twijfels, maar dat is op het eerste seizoen misschien ook logisch. Bovendien vind ik dat hij anders moet wisselen. Tegen Ajax kwamen we serieus in de problemen door de wissels en ook gister begreep ik er weinig van. Gehannes met Cody op 10 bijvoorbeeld. En Xavi eruit halen en Veerman laten staan begreep ik ook niet helemaal.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Welk geld zegt ie dan.

Wissels zijn soms vreemd, gister ook. Veerman laten staan na die kutbal en Guti wisselen wat echt onbegrijpelijk. Zo heeft hij er wel meer, maar ik heb het over de algemene ontwikkeling. Je ziet dat de ploeg vaster is geworden, ook gister kwam AZ er eigenlijk nauwelijk aan te pas. Ze stonden goed, maar PSV heeft wel wat mogelijkheden gecreëerd en druk gehouden.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Revolinho schreef: 13 nov 2022, 14:33 Welk geld zegt ie dan.

Wissels zijn soms vreemd, gister ook. Veerman laten staan na die kutbal en Guti wisselen wat echt onbegrijpelijk
Ja daar snapte ik gisteren in het stadion ook helemaal niets van. Ik ging er maar van uit dat Guti geblesseerd zou zijn maar daar heb ik niets meer over gehoord/gelezen.

Als iemand z’n waarde heeft bewezen de laatste weken dan is dat Guti zou je zeggen. Zelfs als ie matig speelde is t niet echt een argument want Veerman was de slechtste van allemaal. Veerman had eraf gemoeten, Xavi naar 10 en Madueke op rechts in de rust.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Als je het stuk op vi leest zal het wel komen doordat Guti onder druk niet tot voetballende oplossingen kwam en Veerman daar beter in was.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Thijs schreef: 13 nov 2022, 08:34
Brael schreef: 13 nov 2022, 08:20 Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Andere wedstrijden snapte ik dit soort opmerkingen wel, maar wat stond er nu tactisch niet goed?
De hele opbouw werd simpel ontregeld door AZ.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

MaartenV schreef: 13 nov 2022, 09:10
Brael schreef: 13 nov 2022, 08:20 Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Man man man...je verwacht dus dat ruud na afloop zegt : sorry jongens, ik heb gefaald vandaag. Het waren helemaal niet :
- Gakpo die een opgelegde kopkans mist en heel dom buitenspel loopt met het spel notabene vol in zijn zichtveld. Die veel vrije voorzetten veel te laag geeft, die normaalgesproken bijna altijd goed zijn
- Xavi die een opgelegde kans van zijn voeten laat springen en zijn minste wedstrijd van het seizoen speelt.
- Veerman die blundert en het niet bepaald goed maakt de rest van de wedstrijd
- Sangare die na cambuur uit het maar weer eens tijd vond voor een avondje op halve kracht (kijk voor de grap nog eens die kans az tweede helft dat die man van az op rechts vrij mag doorlopen..)

Het waren vandaag de sterkhouders die ons in de steek lieten. En de rest speelde veelal zonder de pit die ze nodig hebben om hun matige basisniveau op te krikken. Uitzonderlijk ook dat dit PSV niet meer heeft gehaald uit zoveel voorzetten. Of was dat vooral te danken aan de az verdediging ?

Mbt Ruud. Zijn beginopstelling begrijp ik. Zijn wissels in de rust niet helemaal. Te vroeg om bij 0-1 guti er al af te halen. En waarom niet sangare eraf ipv guti ? Branthwaite voor Ramalho volg ik ook niet...had Obispo moeten zijn. Ruud moet kappen met Sangare en Obispo als een soort van heiligen met onbeperkt krediet te behandelen.
Dat Madueke niet meer tijd krijgt begrijp ik niet.. was m.i. de enige waar gevaar vanuit ging. En sinds zijn terugkeer heeft Madueke al lang en breed laten zien dat hij gewoon de oude ongrijpbare speler is waar iedere verdediging bang voor is. Na de winterstop madueke basis aub. Xavi op 10.

Tactisch begrijp ik die zet niet om xavi zo naar binnengetrokken te laten spelen. Tegen ajax vond ik dat al geen denderend succes..(zal niet iedereen met me eens zijn), je laat de rechtervleugel onbenut...en met mwene heb je daar ook gene wingback die daar iets mee kan. En xavi is juist ook heel goed met wat ruimte en een renactie. Idee is dat hij tussen de linies speelt, maar in de praktijk loopt hij het dicht in zo een wedstrijd als gisteren, zeker wanneer az defensief al geparkeerd staat.

Verder vind ik het zorgwekkend dat max weer zoveel aan het naar voren rennen was gisteren nu hij weer wat beter staat te spelen. Netto krijg je daar over een seizoen veel meer tegendoelpunten door tegen dan dat je er maakt.
Mooie post dit. Eerst vind je dat Ruud niet gefaald heeft, daarna begin je allemaal redenen op te noemen waarom Ruud gefaald heeft.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 14 nov 2022, 07:43 daarna begin je allemaal redenen op te noemen waarom Ruud gefaald heeft.
Huh? Jij vindt dat redenen waarin Ruud faalde? :lol:

Moet hij zelf de voorzetten gaan geven dan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Fijn dat AZ afgelopen zaterdag nog een keer de zwakte van het PSV onder Van Nistelrooy bloot heeft gelegd. Op het moment dat een tegenstander de huidige basis vol onder druk weet te zetten komen we in de problemen, met name doordat de verdediging niet helemaal voldoet.
Eerste stap zal zijn dat Mauro terug komt, de tweede stap hierin kan zijn dat Boscagli terug komt. Als er dan nog een goede rechtsback bij komt zal het een stuk eenvoudiger worden voor PSV om voetballend tot een oplossing te komen. Toch moet ook Ruud en zijn staf de komende weken gebruiken om een goede oplossing te bedenken voor wanneer we weer tegen een ploeg spelen die druk zetten. Als we deze oplossing vinden, hebben we direct de sleutel tot het kampioenschap gevonden.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 14 nov 2022, 08:26
Brael schreef: 14 nov 2022, 07:43 daarna begin je allemaal redenen op te noemen waarom Ruud gefaald heeft.
Huh? Jij vindt dat redenen waarin Ruud faalde? :lol:

Moet hij zelf de voorzetten gaan geven dan?
Nee, goed lezen Shoving. Maarten vond dat redenen waarin Ruud faalde.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Raw85 schreef: 13 nov 2022, 17:25 Ja daar snapte ik gisteren in het stadion ook helemaal niets van. Ik ging er maar van uit dat Guti geblesseerd zou zijn maar daar heb ik niets meer over gehoord/gelezen.

Als iemand z’n waarde heeft bewezen de laatste weken dan is dat Guti zou je zeggen. Zelfs als ie matig speelde is t niet echt een argument want Veerman was de slechtste van allemaal. Veerman had eraf gemoeten, Xavi naar 10 en Madueke op rechts in de rust.
Zoals Zwart het uitlegt:
In de rust trachtte Ruud van Nistelrooij op beide tactische uitdagingen voor PSV een antwoord te formuleren. Het defensieve deel probeerde hij op te lossen door de boomlange Jarrad Branthwaite op Pavlidis te zetten. Aanvallend koos Van Nistelrooij voor het wisselen van de onzichtbare Gutiérrez, zodat Veerman een halve linie naar achteren schoof en Xavi Simons de nieuwe nummer 10 werd.

Voor AZ betekenden deze omzettingen dat het veel lastiger werd om vooruit te drukken. Bovendien verloor de lange bal aan effectiviteit, met meer kopkracht achterin bij PSV. Door de voorsprong was de noodzaak om zelf wat te creëren sowieso weg bij de ploeg van Jansen.
Dus zo vreemd waren die wissels van Ruud zeker niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 14 nov 2022, 09:08
ShovingNE2 schreef: 14 nov 2022, 08:26

Huh? Jij vindt dat redenen waarin Ruud faalde? :lol:

Moet hij zelf de voorzetten gaan geven dan?
Nee, goed lezen Shoving. Maarten vond dat redenen waarin Ruud faalde.
Ah, vond het al raar :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Zijn halfjaarrapport is er niet een om over naar huis te schrijven.
Eredivisie:
Resultaat: In de eredivisie 4 keer!!!!! in 14!!! wedstrijden verliezen. Dat is echt ongekend slecht. Trek deze lijn door en je hebt 10!!! verliespartijen einde vh jaar. En we eindigen op 73 punten. Vergelijkbaar met Schmidt zijn eerste jaar, met als verschil dat Schmidt een puinhoop aantrof en Ruud een veel betere selectie met enkele topspelers. Tevens precies het aantal punten waarmee je 9 vd 10 keer 3e wordt.
Ipv dat we doorpakken gaan we er dus op achteruit. Dat is spijtig, helemaal in een jaar waarin Ajax er ook op achteruit gaat.. Het devies we willen over Ajax heen lijkt me nu we willen iets minder hard achteruit als Ajax.
Het spel: Het lijkt zeker wat stabieler te zijn. De eerste maanden leken nergens op. Grote ruimtes, geen enkel patroon te ontdekken, soms laf etc. Nu zie je dat we veel en veel beter staan met het blok van 6 en dat er langzaamaan ook wat patronen zichtbaar worden. Wellicht nog weinig variatie en eentonig maar het is meer dan in het begin. Zeker vooruitgang dus, waarbij het startpunt ook wel vrij dramatisch was. Het aantal tegendoelpunten en het aantal kansen dat we weggeven is ook een stuk minder geworden.
Positief: Enkele grote uitslagen (ondanks slecht spel) en natuurlijk enkele toppers gewonnen. Dat is een mooi patroon die we doorbroken hebben. Tevens de doorbraak van Xavi Simons.

Europa:
Tegen Monaco met meer geluk dan wijsheid gewonnen. Dat was echt heel slecht aan onze kant. Daarna eruit gevlogen tegen het aller, aller slechtste team ooit in de CL. Met name door eigen toedoen en tactisch foute keuzes. Deze is echt wel Ruud aan te rekenen. Anders hadden we eindelijk weer CL gespeeld.
In de Europa League, net als in de competitie een stijgende lijn zichtbaar,. Een heel slecht begin met een gelijkspel thuis maar uiteindelijk 2e achter Arsenal en dat is geen schande.

Overall
Uiteindelijk een onvoldoende. een 4,5 denk ik. We staan 3e! en hebben 4 keer verloren in 14 wedstrijden. Tevens uitgeschakeld door de Rangers wat echt echt echt heel slecht is. Daarnaast maanden naar onsamenhangend voetbal gekeken. Ook enkele bizar slechte wedstrijden/resultaten zoals Cambuur, AZ, Groningen en dus de Rangers. (Twente uit kun je altijd verliezen).
Gelukkig is er een stijgende lijn in het spel, is er meer stabiliteit in de ploeg met Guti, ontstaan er wat patronen en wat ik zelf ook belangrijk vind: ik heb het gevoel dat het tussen Ruud en de spelers ook echt goed zit. We hebben ook een groep met wat ervaren spelers die de boel een beetje bij elkaar houden volgens mij. En we hebben weer veel blessures gehad, dus na de winterstop met een fitte selectie zou mogelijk ook verbetering kunnen brengen. Ik zeg mijn vertrouwen in Ruud zeker niet op. Wel moet het 2e seizoenshelft echt een heel stuk beter willen we onze ambities waarmaken (kampioen worden) of onze doelstellingen behalen (top 2). Vooralsnog gaat dat een lastig verhaal worden als we zo door gaan. Waar ik me overigens nog wel aan heb geirriteerd is de uitspraak van Ruud: Ik ben niet ontevreden over de eerste seizoenshelft. Dat baart me echt hele hele grote zorgen. Dat je na uitschakeling tegen rangers en 4 verliespartijen in 14 wedstrijden durft te zeggen dat je daar niet ontevreden over bent kan ik echt niet bij. En al helemaal niet van iemand die eerst niet deze rol wilde hebben omdat hij een gebrek aan ambitie zag. Dan vraag ik me af wat zijn ambitie is. Maar het resultaat is tot heden gewoon PSV onwaardig. En dus helaas een onvoldoende tot heden met voldoende aanknopingspunten om 2e seizoenshelft te gaan knallen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ruud van Nistelrooij