Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ruud is niet te benijden!

Het is ook wel wat als je in een maand tijd noodgedwongen van een voorhoede met Gakpo-Luuk-Madueke naar een voorhoede met Xavi-El Ghazi-Bakayoko moet gaan.

Ik verwacht dat Ruud in de kleedkamer anders heeft gereageerd dan nu voor de camera. Zeker gezien de tijd die ertussen zat, terwijl Ruud normaal heel snel al voor de camera verschijnt.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Wat moet Ruud anders zeggen? Bakayoko afvallen? Simons afvallen? El Ghazi afvallen? De aanval bestond uit Til, El Ghazi en Bakayoko..niveau Fortuna.
#simplythebest
JChovanec
Meervoudig international
2
Berichten: 1000
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 24 jan 2023, 21:02
guus schreef: 24 jan 2023, 20:55

Doe dan maar meteen een polletje of Brands de man op de juiste plek is.
En de RvC!

En de grasmat!

En de financiële man!

En de hele selectie!

Was het maar zo simpel dat het aan 1 iemand lag…
Je kan het mischien niet altijd eens zijn met de bijdrage van @grasmat op dit forum maar om hem medeschuldig te maken aan het falen van PSV gaat wat ver😁
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli schreef: 24 jan 2023, 21:18 Afbeelding

In het blauw ziet u het gemiddeld aantal punten per 4 wedstrijden onder van Nistelrooij. In het oranje het gemiddelde verschil in ExG voor en tegen, eveneens per 4 wedstrijden. Voor het gemak heb ik even een trendlijn toegevoegd...

De mensen die wijzen naar het feit dat wij de meeste expected goals bij elkaar hebben gespeeld vertellen maar 10% van het verhaal. Dat komt namelijk puur door die hele goede start in het begin. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Maka. Ik heb deze discussie al honderdduizend keer hier gevoerd. Geloof me, heeft geen zin. Ze luisteren niet ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Stapt iig zelf overduidelijk niet op. En Brands gast hem niet ontslaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Juancho schreef: 24 jan 2023, 21:22 Stapt iig zelf overduidelijk niet op. En Brands gast hem niet ontslaan.
Vrij logisch, met deze aanval zulke kansen creëeren maar helaas geen scorend vermogen. Zelfde verhaal tegen Fortuna. Gakpo heeft veel verbloemd, zowel qua spel als resultaat.
#simplythebest
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

DC_PSV schreef: 24 jan 2023, 21:24
Juancho schreef: 24 jan 2023, 21:22 Stapt iig zelf overduidelijk niet op. En Brands gast hem niet ontslaan.
Vrij logisch, met deze aanval zulke kansen creëeren maar helaas geen scorend vermogen. Zelfde verhaal tegen Fortuna. Gakpo heeft veel verbloemd, zowel qua spel als resultaat.
Dat is dus juist het ding, we creëren helemaal geen kansen meer. Alleen Fortuna was daar op een uitzondering, verder niet.
Den Bondskoots
Basisspeler
3
Berichten: 431
Lid geworden op: 4 nov 2020

DC_PSV schreef: 24 jan 2023, 21:24
Juancho schreef: 24 jan 2023, 21:22 Stapt iig zelf overduidelijk niet op. En Brands gast hem niet ontslaan.
Vrij logisch, met deze aanval zulke kansen creëeren maar helaas geen scorend vermogen. Zelfde verhaal tegen Fortuna. Gakpo heeft veel verbloemd, zowel qua spel als resultaat.
Gakpo heeft het verbloemd.

Daar zeg je de kern van het probleem. We leunen op individuele bevliegingen. Teamtactisch slaat het nergens op.

1 punt boven fucking Sparta
Koning_Mason
Talent
2
Berichten: 80
Lid geworden op: 3 aug 2021
Clubvoorkeur: Die uit Eindhoven

Makaveli schreef: 24 jan 2023, 21:26
DC_PSV schreef: 24 jan 2023, 21:24

Vrij logisch, met deze aanval zulke kansen creëeren maar helaas geen scorend vermogen. Zelfde verhaal tegen Fortuna. Gakpo heeft veel verbloemd, zowel qua spel als resultaat.
Dat is dus juist het ding, we creëren helemaal geen kansen meer. Alleen Fortuna was daar op een uitzondering, verder niet.
\

Het was gewoon een angsthazen 2e helft.

verdedigend blijven spelen, terwijl iedereen weet dat kansen creëren en benutten na de winterstop écht zwaar ondermaats is.

Zeker hierdoor is het bizar om zo behoudend te spelen en niet de urgentie uit te stralen om nog iets te forceren... Ga opportunistisch spelen, gooi voor mijn part Gerrit in de spits en hoop dat er toevallig perongeluk de bal een keer goed valt. Want met dit behoudende spel werd ook niets gecreëerd.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV schreef: 24 jan 2023, 21:24
Juancho schreef: 24 jan 2023, 21:22 Stapt iig zelf overduidelijk niet op. En Brands gast hem niet ontslaan.
Vrij logisch, met deze aanval zulke kansen creëeren maar helaas geen scorend vermogen. Zelfde verhaal tegen Fortuna. Gakpo heeft veel verbloemd, zowel qua spel als resultaat.
Het rendement van Gakpo heeft verbloemd hoe vreselijk slecht PSV eigenlijk voetbal speelt. Geen visie, geen flauw benul wat ze moeten doen in het veld, geen houvast, dramatische veld bezetting, lachwekkend druk zetten, onbegrijpelijke wissels. Ja de groep is niet best maar als je serieus nog denkt dat dit het maximale Is dat een trainer eruit kan halen... Dan zijn we het echt zwaar oneens met elkaar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Kwalitatief is het ook gewoon bagger. Je ziet het aan de backs die niks met een bal kunnen, het middenveld dat op Veerman na niets creëeert en voorin totaal geen scorend vermogen na de verkoop van Cody. Welke debiel heeft deze selectie samengesteld?
#simplythebest
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 24 jan 2023, 20:51 We hadden vorig seizoen een goede trainer. Werd het ook niks. Dat laat wel zien dat het probleem in ieder geval absoluut niet alléén daar ligt. Maar het is wel echt zorgwekkend hoe erg dit elftal uit los zand bestaat. En dat PSV door een gebrekkige visie ook wéér een clubheld naar de vernieling helpt...
Het probleem zit hem niet alleen in de trainer. De selectie heeft ook voldoende hiaten. Daarover zou ik best een grote post kunnen wijden, maar dat laat ik voor het gemak even achterwegen.

Want los hiervan, is de trainer momenteel het meest primaire probleem. Er zit geen lijn, geen rode draad, geen aanvalspatronen, geen sustainbare manier om tot kansen te komen, geen defensieve organisatie, etc. in het spel. De trainer RvN is gewoon een mismatch met PSV. Die chart van [mention]Makaveli[/mention] is veelzeggend. Gakpo heeft de problemen enigszins verbloemt die op dat moment ook al aanwezig waren. En die hebben op de eerste plaats weinig te maken met de selectie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Makaveli schreef: 24 jan 2023, 21:26
DC_PSV schreef: 24 jan 2023, 21:24

Vrij logisch, met deze aanval zulke kansen creëeren maar helaas geen scorend vermogen. Zelfde verhaal tegen Fortuna. Gakpo heeft veel verbloemd, zowel qua spel als resultaat.
Dat is dus juist het ding, we creëren helemaal geen kansen meer. Alleen Fortuna was daar op een uitzondering, verder niet.
Tussen de 63e en 92e minuut hebben we geen enkele doelpoging gehad.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Ja jongens en meisjes. Dit valt niet mee. Persoonlijk had ik heel erg gehoopt dat na PSV-Vitesse (overleven), puntverlies van onze concurrenten en dan vandaag (overleven), we dichterbij zouden staan en we de druk konden opvoeren onderwijl we met horten en stoten toch een reeks zouden neer zetten (eigenlijk al vanaf de winterstop) richting Feyenoord uit. Dat is dus niet gelukt. Ik had hier vertrouwen in, gebaseerd op het feit dat er nog het nodige bij zou komen dat voor verfrissing zou zorgen (wat nog steeds kan), en dat we hierna kwalitatief als team zelfs beter konden worden (kan nog steeds).

De trieste conclusie is dat we nu wel heel veel punten hebben verspeeld, tegen hele magere tegenstanders die het hoogtepunt van het seizoen tegen ons beleven. Niet door goed te spelen, maar doordat we zelf naar de slachtbank rennen. De manier waarop, stemt mij momenteel nog negatiever dan simpelweg het feit dat we de punten verliezen.

Het is voor mij wel duidelijk dat Ruud's onervarenheid nu zeker niet helpt, Fred's crisismanagement skills al helemaal niet (eerder een negatieve factor). Al wat vroeger in het seizoen meende ik die hand van Fred te herkennen; bijv. Rangers thuis zonder Xavi durven spelen. Bottom line is dat er wel heel weinig lijn in het spel zit, we OP DIT MOMENT een zeer gemankeerde selectie en tevens uit balans, hebben. Tel daar Ruud's onervarenheid op, de uitgaande transfers en de onzekerheid, een gebrek aan leiders maar ook een gebrek aan jongens in vorm... Dit laatste is btw een proces geweest waar we zelf ook debet aan zijn. Tevens is er gewoon onrust en ontevredenheid binnen de selectie...

Ik ben niet van het ontslaan van een Ruud op dit moment. Marcel gaat dat ook echt niet snel doen aangezien hij Ruud heeft overgehaald. Fred zullen ze ook niet slachtofferen door er een 'ervaren koffiedrinker' naast te zetten. Dus we zitten redelijk klem. Het enige wat rest zijn nu aankopen, en aub niet die van het niveau paniek Michael Ball... Laten we dan dit seizoen zo goed mogelijk af maken richting plek 3.

Dat gezegd hebbende, in deze competitie kan heel erg veel gebeuren. Maar daarvoor moet er zo immens veel bij PSV gebeuren dat ik wel ten zeerste twijfel.

Forza :PSV:
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

We kunnen heel terecht kritiek hebben op RvN's kwaliteiten als trainer, want er gaan in dat opzicht een hele hoop dingen mis. Maar ik ben me vanavond ook rot geschrokken van hoeveel basale dingen er fout gaan bij die overbetaalde pseudovedettes in ons shirt. Het is echt ongehoord dat dit soort spelers nog geen bal over 5 meter naar het juiste poppetje kunnen spelen, simpele passes niet kunnen aannemen, simpele situaties totaal niet kunnen lezen of vrij simpele kansen niet kunnen afmaken. Het is op collectief én individueel niveau gewoon een ontzettende teringbende.

Ondertussen flikkeren we de ene na de andere speler overboord, want waarvoor zou je ook een selectie nodig hebben? Jong PSV de wei insturen lijkt de ambitie geworden. Dan is het ook niet verrassend dat een beginnend coach langzaam verzuipt. Vertessen en Fofana waren de enige aanvallers die hij vandaag kon brengen, terwijl hij moest starten met El Ghazi, Til en Bakayoko. Te bedenken dat we zelfs met die armoede ook gewoon 0-2 voor hadden kunnen staan, dat is misschien haast nog een compliment waard.

Maar je zal zien dat we volgende week in de Kuip 1-2 winnen. Het is een tamelijk vreemd seizoen zo.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

"Het probleem zit hem niet alleen in de trainer. De selectie heeft ook voldoende hiaten. Daarover zou ik best een grote post kunnen wijden, maar dat laat ik voor het gemak even achterwegen." :lol:
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Armada schreef: 24 jan 2023, 21:32 Ja jongens en meisjes. Dit valt niet mee. Persoonlijk had ik heel erg gehoopt dat na PSV-Vitesse (overleven), puntverlies van onze concurrenten en dan vandaag (overleven), we dichterbij zouden staan en we de druk konden opvoeren onderwijl we met horten en stoten toch een reeks zouden neer zetten (eigenlijk al vanaf de winterstop) richting Feyenoord uit. Dat is dus niet gelukt. Ik had hier vertrouwen in, gebaseerd op het feit dat er nog het nodige bij zou komen dat voor verfrissing zou zorgen (wat nog steeds kan), en dat we hierna kwalitatief als team zelfs beter konden worden (kan nog steeds).

De trieste conclusie is dat we nu wel heel veel punten hebben verspeeld, tegen hele magere tegenstanders die het hoogtepunt van het seizoen tegen ons beleven. Niet door goed te spelen, maar doordat we zelf naar de slachtbank rennen. De manier waarop, stemt mij momenteel nog negatiever dan simpelweg het feit dat we de punten verliezen.

Het is voor mij wel duidelijk dat Ruud's onervarenheid nu zeker niet helpt, Fred's crisismanagement skills al helemaal niet (eerder een negatieve factor). Al wat vroeger in het seizoen meende ik die hand van Fred te herkennen; bijv. Rangers thuis zonder Xavi durven spelen. Bottom line is dat er wel heel weinig lijn in het spel zit, we OP DIT MOMENT een zeer gemankeerde selectie en tevens uit balans, hebben. Tel daar Ruud's onervarenheid op, de uitgaande transfers en de onzekerheid, een gebrek aan leiders maar ook een gebrek aan jongens in vorm... Dit laatste is btw een proces geweest waar we zelf ook debet aan zijn. Tevens is er gewoon onrust en ontevredenheid binnen de selectie...

Ik ben niet van het ontslaan van een Ruud op dit moment. Marcel gaat dat ook echt niet snel doen aangezien hij Ruud heeft overgehaald. Fred zullen ze ook niet slachtofferen door er een 'ervaren koffiedrinker' naast te zetten. Dus we zitten redelijk klem. Het enige wat rest zijn nu aankopen, en aub niet die van het niveau paniek Michael Ball... Laten we dan dit seizoen zo goed mogelijk af maken richting plek 3.

Dat gezegd hebbende, in deze competitie kan heel erg veel gebeuren. Maar daarvoor moet er zo immens veel bij PSV gebeuren dat ik wel ten zeerste twijfel.

Forza :PSV:
In alle eerlijkheid lijkt plek 3 nog teveel gevraagd..
Lijkt me meer dat we ons kunnen gaan richten, hoeveel dat ook pijn doet, op plek 4 t/m 6..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Goede persconferentie van Ruud. Maarja hoe gaat hij het zaterdag anders doen? Ik denk niets.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Wat een onzin...PSV creeert geen kansen meer zogenaamd. Hebben degenen die dat zeggen de eerste helft wel gekeken ?
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV schreef: 24 jan 2023, 21:39 "Het probleem zit hem niet alleen in de trainer. De selectie heeft ook voldoende hiaten. Daarover zou ik best een grote post kunnen wijden, maar dat laat ik voor het gemak even achterwegen." :lol:
Kom op Maarten. Zet je oogkleppen af en wees eens eerlijk. Of gaat onze xG statische eigen interpretatie wonder bovenstaande charts weer soepel negeren. Zou niks anders verwachten hoor, daar niet van ;)

Edit: Ah ja, ik had al gelijk.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV schreef: 24 jan 2023, 21:41 Wat een onzin...PSV creeert geen kansen meer zogenaamd. Hebben degenen die dat zeggen de eerste helft wel gekeken ?
Jep. Jij?
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Ykhim schreef: 24 jan 2023, 21:37 We kunnen heel terecht kritiek hebben op RvN's kwaliteiten als trainer, want er gaan in dat opzicht een hele hoop dingen mis. Maar ik ben me vanavond ook rot geschrokken van hoeveel basale dingen er fout gaan bij die overbetaalde pseudovedettes in ons shirt. Het is echt ongehoord dat dit soort spelers nog geen bal over 5 meter naar het juiste poppetje kunnen spelen, simpele passes niet kunnen aannemen, simpele situaties totaal niet kunnen lezen of vrij simpele kansen niet kunnen afmaken. Het is op collectief én individueel niveau gewoon een ontzettende teringbende.

Ondertussen flikkeren we de ene na de andere speler overboord, want waarvoor zou je ook een selectie nodig hebben? Jong PSV de wei insturen lijkt de ambitie geworden. Dan is het ook niet verrassend dat een beginnend coach langzaam verzuipt. Vertessen en Fofana waren de enige aanvallers die hij vandaag kon brengen, terwijl hij moest starten met El Ghazi, Til en Bakayoko. Te bedenken dat we zelfs met die armoede ook gewoon 0-2 voor hadden kunnen staan, dat is misschien haast nog een compliment waard.

Maar je zal zien dat we volgende week in de Kuip 1-2 winnen. Het is een tamelijk vreemd seizoen zo.
Dank je Ykhim. Als er ooit een seizoen is geweest waarin de selectie opzichtig faalt is het dit seizoen wel.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heruone schreef: 24 jan 2023, 21:32 Want los hiervan, is de trainer momenteel het meest primaire probleem. Er zit geen lijn, geen rode draad, geen aanvalspatronen, geen sustainbare manier om tot kansen te komen, geen defensieve organisatie, etc. in het spel. De trainer RvN is gewoon een mismatch met PSV. Die chart van @Makaveli is veelzeggend. Gakpo heeft de problemen enigszins verbloemt die op dat moment ook al aanwezig waren. En die hebben op de eerste plaats weinig te maken met de selectie.
Ik kan je goed volgen hoor. En inderdaad is RvN op dit moment het primaire probleem, omdat een trainer op de korte termijn de meeste invloed heeft op de resultaten. Er is sowieso meer uit te halen dan nu gebeurt. Maar dat doet wat mij betreft echt niks af aan het feit dat de juiste omgeving om succesvol te zijn op dit moment gewoon niet aanwezig is bij PSV. Dat het nu zo voorspoedig gaat met Schmidt is daarvan hét bewijs wat mij betreft. Want dat is in 6 maanden niet ineens een betere trainer geworden. Hij is simpelweg in een omgeving terechtgekomen waar de randvoorwaarden beter zijn.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

mateja schreef: 24 jan 2023, 21:43
MaartenV schreef: 24 jan 2023, 21:41 Wat een onzin...PSV creeert geen kansen meer zogenaamd. Hebben degenen die dat zeggen de eerste helft wel gekeken ?
Jep. Jij?
Haha..inderdaad pas na 10 min ingeschakeled en dus blijkbaar zelfs nog kansen gemist. Het is dus intussen de norm geworden dat de kansen die Bakayoko en Xavi krijgen gemist worden ?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het probleem is dat iedereen (terecht ook wel) zegt dat Ruud niet te benijden is dat hij wordt opgezadeld met een matige selectie. Het is ook niet eerlijk voor Ruud dat de directie doodleuk Gakpo snel verkoopt en Madueke, zonder dat er gelijk vervangers zijn gekomen. En hij heeft ook pech dat Luuk uitviel en Mauro een oliedomme rode kaart pakte.

Maar zoom je uit, dan moet je toch ook concluderen dat Ruud er geen reet van bakt. Ja, de situatie helpt niet mee, maar je ziet nul structuur, patronen of enig houvast in dit team. Er zit geen smaak of kraak aan. Het is pijnlijk, want het is een wereldgozer, maar hij krijgt het niet aan de praat.

Je verliest dus van Groningen, Cambuur en Emmen. Dat zijn alle 3 degradatie kandidaten. Al stel je Jong PSV op, hier van moet je alle tijden van kunnen winnen.

Wat mij betreft hoort Ruud bij project grote schoonmaak. Liefst nu al, maar anders toch wel in de zomer. Want dit gaat hem helaas niet worden. Zonde.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

We hebben ook echt geen slechte voetballers hoor. Benitez was een van de beste keepers in de Ligue 1, Mauro was echt vorig jaar een geweldige back, Ramalho en Obispo hebben laten zien echt wel te kunnen verdedigen, rechtsback staan helaas wel te zwakke spelers. Guti en Sangare zijn echt 2 complementaire spelers van elkaar en zijn het beste middenvelder duo van de Eredivisie. Xavi is een geweldig talent. Voorhoede mist er wel wat kwaliteit maar ons elftal is op lange na echt niet kut. Hoop dat Ruud eruit gaat en wij een betere trainer aan kunnen stellen die nieuwe voorhoede spelers krijgt. Anders wordt het echt een rampzalig seizoen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ruud van Nistelrooij