Centraal vrouwenvoetbal topic

Bespreek hier de verrichtingen van de PSV Vrouwen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2022, 14:43
ziege maar ook zagge schreef: 02 feb 2022, 14:29 Ik snap de frustratie @Trixm.

Het is gewoon heel mooi nieuws voor de dames en daarmee ook voor de club, sowieso ook in sociaalmaatschappelijk opzicht inderdaad vanwege de diversiteit. Ik ben benieuwd of en hoe ze ook voor het publiek een verbinding gaan realiseren tussen de 'Fe+male Tech Heroes' en dames uit het eerste.
Genoeg vrouwelijk talent bij o.a. de TU/e, die hun kennis prima zouden moeten kunnen inzetten voor de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal. Mannenvoetbal net zo goed.
Ik heb begrepen dat het gaat om de creatie van rolmodellen, niet over de invulling van vacatures ;)

WEL LEZEN HE :angry:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 02 feb 2022, 18:09
Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2022, 14:43

Genoeg vrouwelijk talent bij o.a. de TU/e, die hun kennis prima zouden moeten kunnen inzetten voor de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal. Mannenvoetbal net zo goed.
Ik heb begrepen dat het gaat om de creatie van rolmodellen, niet over de invulling van vacatures ;)

WEL LEZEN HE :angry:
Ik doe alleen aan rollen met modellen, sorry
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

On topic graag.

Een half miljoen is echt een vooruitgang. PSV Vrouwen kostte PSV jaarlijks zo'n 750.000 euro. Benieuwd of we echt stappen kunnen gaan zetten dat het een winstgevende tak van PSV wordt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 feb 2022, 21:26 On topic graag.

Een half miljoen is echt een vooruitgang. PSV Vrouwen kostte PSV jaarlijks zo'n 750.000 euro. Benieuwd of we echt stappen kunnen gaan zetten dat het een winstgevende tak van PSV wordt.
Ik was anders zeer serieus met mijn visie op hoe je het vrouwenvoetbal groot zou moeten maken als PSV zijnde. Volgers kopen.

750k is naar verhouding peanuts btw. Dat kan Bruma met z'n handreiking al financieren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Eenhoopjob
Regelmatige invaller
3
Berichten: 301
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zou Mandemakers Keukens niet een betere sponsor zijn geweest?

Sorry! *pakt alvast spullen in*
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2022, 21:59 750k is naar verhouding peanuts btw. Dat kan Bruma met z'n handreiking al financieren.
Voor vrouwenvoetbal is dat wel een mooi geld. Daar heb je geen transfers van grote bedragen.
Al is net als bij de mannen de Champions League steeds belangrijker, ook voor financiën. Vrouwen CL seizoen voor eerst een groepsfase en grotere geldbedragen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nou dames, de heren hebben het goede voorbeeld gegeven. Nu jullie morgen die Diemense trutjes in de pan hakken.
Ricardo Zamora
International
5
Berichten: 987
Lid geworden op: 9 aug 2018
Clubvoorkeur: PSV

Zojuist PSV uit bij Twente gezien. Zo te zien hebben de vrouwen hun plicht gedaan 😅.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dacht dat dit het lekkere wijven topic was. Kutzooi.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Vaak geweest, fenomenale natuurpracht, mooie steden.....maar wa un kudtland is het tegenwoordig dankzij de hele woke-gekte.

What's next? G-voetballers moeten ook evenveel verdienen?
Henk die een fotoshoot maat XXXXL deed voor de folder van de Scapino zou dus net zoveel moeten krijgen als een Doutzen Kroes? Want ja, gelijkwaardigheid!

Voorzover ik weet levert het vrouwenvoetbal een fractie op van het mannenvoetbal. Qua reclame, recettes en TV inkomsten.
De US males zijn flink genaaid! :D

https://www.vi.nl/nieuws/getouwtrek-voo ... n-evenveel
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Je kan er ook anders naar kijken, je wordt door een externe instantie ingehuurd om voor een land te voetballen. Het is niet je werkgever. Als je dan als land een sport serieus neemt, dan moet je het ook professionaliseren, en anders accepteren dat sporters geen zin hebben om voor een land uit te komen.

Er zijn overal excessen te vinden in het zoeken naar gelijkheid, maar omdat alleen maar woke te noemen lijkt me overdreven. Zelfs in Nederland verdienen veel vrouwen voor precies hetzelfde werk in dezelfde omstandigheden minder geld. Is dat benoemen dan woke? De inkomsten van het vrouwenvoetbal worden echt wel meegenomen in salarissen. Daarom gaan die salarissen ook alleen maar omhoog.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Trixm schreef: 18 mei 2022, 15:17Zelfs in Nederland verdienen veel vrouwen voor precies hetzelfde werk in dezelfde omstandigheden minder geld. Is dat benoemen dan woke?
Een vrouwelijke tandarts, kok of data analist kan hetzelfde nivo zijn als haar mannelijke collega's.
Dus nogal logisch dat die hetzelfde krijgen.

Die USA dames verloren van een elftal 15 jarigen..... :nuts:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Waar is mijn lekkere wijven topic?
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Mr. Spock schreef: 18 mei 2022, 15:34
Trixm schreef: 18 mei 2022, 15:17Zelfs in Nederland verdienen veel vrouwen voor precies hetzelfde werk in dezelfde omstandigheden minder geld. Is dat benoemen dan woke?
Een vrouwelijke tandarts, kok of data analist kan hetzelfde nivo zijn als haar mannelijke collega's.
Dus nogal logisch dat die hetzelfde krijgen.

Die USA dames verloren van een elftal 15 jarigen..... :nuts:
Het niveau ten opzichte van mannen is toch totaal irrelevant. Daarnaast was de vergelijking gemaakt om te benoemen dat het weldegelijk een maatschappelijk probleem is. Het is een sport waar een bond aandacht aan wil besteden. Uiteindelijk vraagt iemand je om voor een bond te komen voetballen. Als je als bond het belangrijk vindt dat het vrouwen voetbal een inhaalslag maakt , dan moet je boter bij de vis doen. Of accepteren dat er vrouwen zijn die geen zin hebben om te komen voetballen voor een hun inziens karige beloning. Dat kan soms wel scheef lopen met de werkelijke belangstelling in de sport. Maar goed dat is ook zo bij ondernemen, je moet ook keuzes maken en investeren.
Saibari is underrated.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mr. Spock schreef: 18 mei 2022, 15:08 Vaak geweest, fenomenale natuurpracht, mooie steden.....maar wa un kudtland is het tegenwoordig dankzij de hele woke-gekte.

What's next? G-voetballers moeten ook evenveel verdienen?
Henk die een fotoshoot maat XXXXL deed voor de folder van de Scapino zou dus net zoveel moeten krijgen als een Doutzen Kroes? Want ja, gelijkwaardigheid!

Voorzover ik weet levert het vrouwenvoetbal een fractie op van het mannenvoetbal. Qua reclame, recettes en TV inkomsten.
De US males zijn flink genaaid! :D

https://www.vi.nl/nieuws/getouwtrek-voo ... n-evenveel
Je haalt wel een hoop onzinnige vergelijkingen aan om je punt te maken.

Ik vind er wel iets voor te zeggen, aangezien het hier om de bond als werkgever gaat en niet een commerciële voetbalclub. Dit heeft niets met woke zijn te maken, maar met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Trixm schreef: 18 mei 2022, 15:17 Je kan er ook anders naar kijken, je wordt door een externe instantie ingehuurd om voor een land te voetballen. Het is niet je werkgever. Als je dan als land een sport serieus neemt, dan moet je het ook professionaliseren, en anders accepteren dat sporters geen zin hebben om voor een land uit te komen.

Er zijn overal excessen te vinden in het zoeken naar gelijkheid, maar omdat alleen maar woke te noemen lijkt me overdreven. Zelfs in Nederland verdienen veel vrouwen voor precies hetzelfde werk in dezelfde omstandigheden minder geld. Is dat benoemen dan woke? De inkomsten van het vrouwenvoetbal worden echt wel meegenomen in salarissen. Daarom gaan die salarissen ook alleen maar omhoog.
Totaal achterlijk om voetbalvrouwen in NL hetzelfde te laten verdienen zolang de opbrengsten niet gelijk zijn met de mannen.

Je zit in een commerciële functie. Je salaris hangt af van je opbrengsten.

Dat heeft niets met man/vrouw te maken.

Leuk die gelijke omstandigheden (wat qua mentale druk zelfs aan te vechten is). Maar Sjonnie op de hoek als stand upper in een buurthuis verdient ook minder dan Youp van 't Hek.

Dit gezeik in een man vrouw discussie trekken is achterlijk. Voetballers van RKC verdienen ook minder dan voetballers bij PSV.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het voetbalwereldje is een wereld waarbij de markt bepaalt wat er wordt verdiend. Een zaakwaarnemer, een trainer, een bondscoach, een keeper of een spits probeert zoveel mogelijk te verdienen en daar waar het meeste betaald wordt zou je heen kunnen gaan binnen de bespaande regels.

Dat je een scheidsrechter (man of vrouw) gelijk trekt vind ik dan weer wel logisch want die hebben dezelfde job en worden aangesteld door een organisatie.

Misschien moet ik er zelf ook nog wat beter over nadenken :)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ging dit niet over nationale elftallen, dus niet-commercieel voetbal?


[mention]RIO[/mention]: klik
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2022, 16:29
Mr. Spock schreef: 18 mei 2022, 15:08 Vaak geweest, fenomenale natuurpracht, mooie steden.....maar wa un kudtland is het tegenwoordig dankzij de hele woke-gekte.

What's next? G-voetballers moeten ook evenveel verdienen?
Henk die een fotoshoot maat XXXXL deed voor de folder van de Scapino zou dus net zoveel moeten krijgen als een Doutzen Kroes? Want ja, gelijkwaardigheid!

Voorzover ik weet levert het vrouwenvoetbal een fractie op van het mannenvoetbal. Qua reclame, recettes en TV inkomsten.
De US males zijn flink genaaid! :D

https://www.vi.nl/nieuws/getouwtrek-voo ... n-evenveel
Je haalt wel een hoop onzinnige vergelijkingen aan om je punt te maken.

Ik vind er wel iets voor te zeggen, aangezien het hier om de bond als werkgever gaat en niet een commerciële voetbalclub. Dit heeft niets met woke zijn te maken, maar met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.
Ok. Dan hanteer ik enkel en alleen de bond.
Dan zou het NL G-voetbalteam dus ook net zoveel moeten verdienen als de heren.
Jong Oranje idem.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Centraal vrouwentopic, ik dacht even mokkels.nl aan te treffen maar helaas, veel plezier gewenst hier voorderest
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Gelijkwaardigheid die wordt losgetrokken van iets zo ondoorzichtig en ongrijpbaar als ‘de markt’, je zou je er maar druk om maken zeg.

Op zich grappig dat de idee van ongelijkheid hier op bijna kunstzinnige (of ironische) wijze volledig hyperbolisch wordt uitgedragen. Een fantastische drogreden an sich. Een vleugje masculiene onzekerheid zorgt voor de kers op de taart.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 17:46
Trixm schreef: 18 mei 2022, 15:17 Je kan er ook anders naar kijken, je wordt door een externe instantie ingehuurd om voor een land te voetballen. Het is niet je werkgever. Als je dan als land een sport serieus neemt, dan moet je het ook professionaliseren, en anders accepteren dat sporters geen zin hebben om voor een land uit te komen.

Er zijn overal excessen te vinden in het zoeken naar gelijkheid, maar omdat alleen maar woke te noemen lijkt me overdreven. Zelfs in Nederland verdienen veel vrouwen voor precies hetzelfde werk in dezelfde omstandigheden minder geld. Is dat benoemen dan woke? De inkomsten van het vrouwenvoetbal worden echt wel meegenomen in salarissen. Daarom gaan die salarissen ook alleen maar omhoog.
Totaal achterlijk om voetbalvrouwen in NL hetzelfde te laten verdienen zolang de opbrengsten niet gelijk zijn met de mannen.

Je zit in een commerciële functie. Je salaris hangt af van je opbrengsten.

Dat heeft niets met man/vrouw te maken.

Leuk die gelijke omstandigheden (wat qua mentale druk zelfs aan te vechten is). Maar Sjonnie op de hoek als stand upper in een buurthuis verdient ook minder dan Youp van 't Hek.

Dit gezeik in een man vrouw discussie trekken is achterlijk. Voetballers van RKC verdienen ook minder dan voetballers bij PSV.
Je gaat totaal voorbij aan het hele punt. Binnen het vrouwenteam van de VS zijn ook grote verschillen in clubverband in salarissen. Het gaat dat je als bond een vergoeding betaalt. De bond vindt het belangrijk om vrouwen daarin gelijkwaardig te belonen, ook al is de aandacht nog een stuk minder dan in het mannen voetbal. Waar maak je je dan precies druk om? Wat is het probleem dat de beloning gelijk is getrokken?
Saibari is underrated.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mr. Spock schreef: 18 mei 2022, 18:55
Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2022, 16:29

Je haalt wel een hoop onzinnige vergelijkingen aan om je punt te maken.

Ik vind er wel iets voor te zeggen, aangezien het hier om de bond als werkgever gaat en niet een commerciële voetbalclub. Dit heeft niets met woke zijn te maken, maar met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.
Ok. Dan hanteer ik enkel en alleen de bond.
Dan zou het NL G-voetbalteam dus ook net zoveel moeten verdienen als de heren.
Jong Oranje idem.
Nee het G elftal, in de volksmond ook wel Willem II genoemd, zijn geen professionals.

In het geval van de USA moet je ook niet vergeten dat het vrouwenvoetbal daar relatief veel groter is dan mannen voetbal. 4 wereldkampioenschappen vs één kwartfinale sinds de invoering van het profvoetbal. De bond wil met die afspraak verder natuurlijk gewoon het goede voorbeeld geven, in de hoop dat het een beweging in gang zet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2022, 10:52
Grasmat schreef: 02 feb 2022, 10:45 Wat je er ook op zet, het voetbal blijft niet om aan te gluren.

(Of mag dat ook niet gezegd worden?)
Ik heb al eerder voorgesteld: bij dit team moet niet de kwaliteit van de individuele spelers leidend zijn, maar hun aanwezigheid op social media. In deze fase is PSV veel meer gebaat bij een vrouw met 2 miljoen insta volgers die relatief beperkt is, dan een goede vrouw die 25k volgers heeft. Dat levert straks qua sponsoring en merchandise veel meer op dan wat die vrouwen met voetbal voor de club kunnen verdienen.
Blijft toch een goed idee hoor. Misschien staat Marcel er wel voor open.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Lol, fantastisch idee. Geef dan ook Bruma direct 4,5 keer het salaris van Gakpo. 😂
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 18 mei 2022, 19:49 Lol, fantastisch idee. Geef dan ook Bruma direct 4,5 keer het salaris van Gakpo. 😂
De gedachte achter dat voorstel is dat je binnen het vrouwenvoetbal het geld als club op een andere manier moet verdienen dan met prijzengeld. Er zijn zat vrouwen met enorm veel volgers. Daar moet het mogelijk zijn om voor redelijk beperkte salariskosten 50 miljoen insta volgers bij elkaar te selecteren.

Alisha Lehmann (geen idee of ze kan voetballen) heeft 7.5 miljoen volgers en verdient zo'n twee ton. Stel je trekt dat door: 11 basisspelers 2,2 miljoen aan salarissen en 82,5 miljoen volgers (waarbij je ook kunt kijken naar zaken als geografische spreiding). Daar moet PSV absoluut munt uit kunnen slaan qua sponsoring, bruggetjes met PSV 1, etc.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Centraal vrouwenvoetbal topic