Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
cocufan1
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door cocufan1 » 09 dec 2019, 09:08

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Was al van begin af aan duidelijk dat Guti handelingssnelheid tekort komt.
Alleen toen van Bommel hem niet opstelde was er veel verontwaardiging onder supporters.

Maar achteraf heeft hij gewoon gelijk gehad. Deze speler is niet goed genoeg voor PSV.

Het probleem is dat Rosario en Hendrix dat ook niet zijn. En dan kom je in de problemen als je aanval de vorm niet heeft of geblesseerd is.

Fouten van John de Jong. Die net zo verantwoordelijk is voor de slechte prestaties.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 870 times

Bericht door Ren Höek » 09 dec 2019, 12:14

@cocufan1 : Jij schuift echt constant alles af op De Jong en de zogenaamde gebrekkige kwaliteiten van de spelers, lekker geloofwaardig.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 309 times
Been thanked: 354 times

Bericht door Paco Casal » 09 dec 2019, 12:50

Hoeveel momenten heeft Guti al weten te imponeren, dan? Behalve zijn prachtige debuut, natuurlijk.

Hij speelt gewoon ronduit kut. Net als de andere aankopen. Heel makkelijk om De Jong van alles de schuld te geven, net zo makkelijk als alle schuld op Van Bommel afschuiven. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 09 dec 2019, 13:16

Ik vind het zo apart dat de niet-aankopen het wel echt waarmaken.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 82 times

Bericht door PSV90 » 09 dec 2019, 13:48

DeTaurus schreef:
09 dec 2019, 13:16
Zoet, Hendrix, Sadilek, Rosario? Of bedoel je alleen onze 3 grootste talenten?

Persepolis
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 165 times
Been thanked: 177 times

Bericht door Persepolis » 09 dec 2019, 13:55

Ren Höek schreef:
09 dec 2019, 12:14
@cocufan1 : Jij schuift echt constant alles af op De Jong en de zogenaamde gebrekkige kwaliteiten van de spelers, lekker geloofwaardig.
Hij heeft anders wel gelijk. Hij stelt dat John de Jong net zo schuldig is aan de slechte prestaties en dat is gewoon zo. Het aankoopbeleid is slecht geweest en daar is hij verantwoordelijk voor. En Mark haalt er ook lang niet het meeste uit waardoor hij de andere helft van de schuld op zich mag nemen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 09 dec 2019, 20:08

Ik kan niet wachten op een nieuwe trainer en dat de aankopen dan ineens wel functioneren. Want dat gaat gebeuren bij diverse aankopen... Allemaal slecht aangekocht? Kans is echt helemaal nul.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Persepolis
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 165 times
Been thanked: 177 times

Bericht door Persepolis » 09 dec 2019, 20:24

Het zijn in ieder geval niet de aankopen die onder deze trainer functioneren. En dat is niet puur een constatering achteraf. Hij had ze anders moeten koppelen aan een trainerswissel. Overigens weet ik ook wel dat niet "alle" aankopen miskopen zijn. Zoals gezegd faalt van Bommel net zo hard.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 09 dec 2019, 20:34

ShovingNE2 schreef:
09 dec 2019, 20:08
Ik kan niet wachten op een nieuwe trainer en dat de aankopen dan ineens wel functioneren. Want dat gaat gebeuren bij diverse aankopen... Allemaal slecht aangekocht? Kans is echt helemaal nul.
Dat denk ik ook wel. Sommige aankopen blijven ongelooflijk slecht, maar ik noem liever geen namen (Bruma :)) maar dat ze werkelijk allemaal er geen reet van kunnen is natuurlijk niet het geval. Sterker nog; ze begonnen allemaal goed tot redelijk maar naarmate de tijd vorderde werd het steeds slechter en slechter.

Er is zeker niet geweldig ingekocht deze zomer, maar zo beroerd en kansloos als het nu lijkt is het toch echt niet. Worst case: het zijn allemaal jonge spelers die nog groei potentie hebben, maar juist dan hebben ze een trainer nodig die dat kan bewerkstelligen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 09 dec 2019, 21:14

PSV90 schreef:
09 dec 2019, 13:48
DeTaurus schreef:
09 dec 2019, 13:16
Zoet, Hendrix, Sadilek, Rosario? Of bedoel je alleen onze 3 grootste talenten?
Ik bedoel de 3 grootste talenten. De andere 3 staan er in omdat onze aankopen gewoonweg nog slechter zijn.

Als je erover nadenkt is het absurd dat we zo veel geld aan spelers hebben uitgegeven die er niet in staan en de drie knakkers die jij opnoemt wel.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 09 dec 2019, 21:54

Ren Höek schreef:
Natuurlijk schuif ik dat op John de Jong af.

Die man heeft voor miljoenen aan spelers gehaald, en er voldoet er niet eentje.
Dat Guti een handelingssnelheid van een slak heeft zien we allemaal. Dat komt niet door van Bommel.
Dit had John de Jong (die deze speler erdoor drukte) ook moeten zien voordat hij deze speler aantrok.

Wat Hans Kraaij zojuist ook al zegt in VI. Waar is John de Jong nu? Hij speelt al een maand verstoppertje. En zit ergens onder een tafel. Van Bommel en Gerbrands mogen de klappen opvangen.

Maar hij heeft deze zomer voor miljoenen aan middelmaat naar PSV gebracht. Van Bommel stemt daarmee in. Maar dat is niet degene die al die spelers van A-Z doorgelicht heeft.

Komop man. Word wakker. We hebben een onervaren TD. Die net zo verantwoordelijk is voor de prestaties als van Bommel, maar zich publiekelijk schuilhoud voor pers en supporters.

Als er 2 aankopen niet voldoen, prima. Maar AL zijn aankopen voldoen niet.

John de Jong acteert op een niveau dat nog lager ligt als dat van Jan Reker en Adrie Kraaij destijds. Dat is best zorgwekkend.

Het Kanon
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 87 times

Bericht door Het Kanon » 09 dec 2019, 22:03

cocufan1 schreef:
09 dec 2019, 21:54
Ren Höek schreef:

van de aankopen van de laatste twee seizoenen vind ik Thomas, Angelino en Dumfries wel goed . Baumgartl, Doan, Gutierrez, Bruma en de twee linksbacks hebben nog niet overtuigd.

Makaveli
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 370 times

Bericht door Makaveli » 09 dec 2019, 22:17

cocufan1 schreef:
Ren Höek schreef:
Natuurlijk schuif ik dat op John de Jong af.

Die man heeft voor miljoenen aan spelers gehaald, en er voldoet er niet eentje.
Dat Guti een handelingssnelheid van een slak heeft zien we allemaal. Dat komt niet door van Bommel.
Dit had John de Jong (die deze speler erdoor drukte) ook moeten zien voordat hij deze speler aantrok.

Het gaat er om dat je spelers in hun kracht gebruikt. Ik ben het echt totaal oneens met dat gehaat op Gutierrez. Als je hem niet als controleur maar als linker aanvallende middenvelder gebruikt heb je een speler met overzicht en een goede trap die echt wel kan voetballen. Kijk dit filmpje maar eens, totaal onvergelijkbaar met wat we bij PSV zien. En ik ken de bezwaren best, dit zijn highlights, het is de Mexicaanse competitie etc. Maar het gaat mij veel meer om de flair en durf die iemand laat zien.

Als je spelers constant wijst op hun gebreken dan krijg je inderdaad spelers die vooral bang zijn om wat fout te doen zoals Gutierrez nu bij PSV. Maar dat is het resultaat van slechte coaching, niet van een gebrek aan kwaliteiten.
ls er 2 aankopen niet voldoen, prima. Maar AL zijn aankopen voldoen niet.

John de Jong acteert op een niveau dat nog lager ligt als dat van Jan Reker en Adrie Kraaij destijds. Dat is best zorgwekkend.
Oke, dus we hebben 1 Mexicaans international, 1 (ex) Portugees international, en 2 ex jeugdinternationals van grote voetballanden met Baumgartl en Lato. En geen van die 4 zou kwalitatief voldoen voor de eredivisie. Maar wij zijn degenen die wakker moeten worden? Geloof je dit nou zelf? Het probleem is dat alle spelers structureel een lager niveau halen dan ze kunnen. Niet dat ze niks zouden kunnen, dat bestaat niet met die achtergrond. Dat kan bij 1 van de 4,niet alle 4.
Laatst gewijzigd door Makaveli op 09 dec 2019, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 09 dec 2019, 22:17

Het Kanon schreef:
09 dec 2019, 22:03
cocufan1 schreef:
Ren Höek schreef:

van de aankopen van de laatste twee seizoenen vind ik Thomas, Angelino en Dumfries wel goed . Baumgartl, Doan, Gutierrez, Bruma en de twee linksbacks hebben nog niet overtuigd.
Wat betreft Doan kan ik zeggen dat hij me steeds beter bevalt.
Inzicht, overzicht, passing , diepgang en werklust samen beloven heel wat.
Van Guti had ik na zijn indrukwekkend debuut meer verwacht.
Misschien komt er nog een opleving.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 09 dec 2019, 22:29

Poeh als je dat filmpje van Guti ziet, dan denk je wat een geweldenaar.

Makaveli
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 09 dec 2019, 22:54

Ja, dat is wat ik bedoel. En natuurlijk krijgt hij nu wat minder tijd dan daar maar de eredivisie is nou ook geen competitie met een bizar hoog tempo.

Wat je in dat filmpje ziet is wat hij in de eerste paar wedstrijden ook hier liet zien. Daarna werd het minder en volgens mij komt dat omdat ze hem in een rol proberen te drukken die hem niet ligt. In plaats van een vrije aanvallende linkshalf moet hij nu als controleur spelen waarbij balverlies een doodzonde is binnen het systeem van v. Bommel. Daarmee is hij uit zijn kracht gehaald en inmiddels speelt hij net zo risicoloos als Rosario. Dat is niet omdat hij niet kan voetballen, dat is slechte coaching.

Ik moet bij hem telkens denken aan een stukje uit de biografie van Memphis. Waar iedereen aan het klagen was dat hij te veel acties maakte riep Hiddink hem bij zich en zei dat hij nog meer acties moest gaan maken want daar ligt zijn kracht. Dat is sterke coaching. Als je mensen hun sterke punten niet laat benutten dan lopen ze er binnen no time bij als een dood vogeltje. Hiddink en Cocu snapten dat bij Depay, ik zie bij van Bommel alleen maar dat hij Gutierrez om probeert te turnen tot een ander type. Dat werkt niet.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 09 dec 2019, 23:09

Wat mij opvalt aan dat filmpje is hoe enorm vrij iedereen staat en hoe enorm veel tijd iedereen heeft. Het hele filmpje lang.

OT: Dat argument met “ze zijn jeugdinternationals van grote voetballanden dus ze zullen heus wel wat kunnen”, vind ik relatief zwak. Menno Koch, Hendrix en Rosario waren dat ook.

Net als Marcellis, Jordy de Wijs, Bas Kuipers, Queency Menig en nog een aantal van dat soort knakkers. Ik heb de selectie 2015 er eens bij gepakt als proef om te kijken hoe ver spelers er ver zijn gekomen, en de helft van de namen komen mij niet eens bekend voor. Dat betekent dat ze niet meer op het hoogste niveau voetballen. Natuurlijk zullen er een paar toppers rondlopen in die teams, maar een groot deel haalt het topvoetbal niet eens structureel.

Het feit dat iemand jeugdinternational is, zegt opzich dus niks.

Makaveli
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 09 dec 2019, 23:32

Ja lol, lekkere vergelijking. Je beseft wel dat de spelers pool in Duitsland wat groter is dan in Nederland toch? :roll:

Het zegt wel degelijk wat natuurlijk, de concurrentie in Duitsland bv is enorm omdat er miljoenen mensen meer voetballen dan in Nederland. Baumgartl zat in het o21 team van Duitsland. Dat is wat anders dan een Marcellis etc in NL. De reden waarom het Nederlandse voetbal golfbewegingen kent en het Duitse een stuk minder is omdat de spelers pool en dus de hoeveelheid talent daar veel groter is. Waardoor er eigenlijk aktijd wel nieuwe aanwas is. Waar wij iets meer afhankelijk zijn van lichtingen.

Het probleem zit hem hier vooral in jouw vergelijking die niet opgaat, niet in het argument zelf...

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 09 dec 2019, 23:44

Natuurlijk is het niet 1 op 1 te vergelijken. Dat ben ik met je eens. Dat was mijn punt ook niet.

In nam het argument even zoals ik het al meermaals letterlijk heb zien staan, en heb even het land gepakt waarvan ik het meeste verstand heb van de selecties.

Overigens zijn de verschillen niet zo groot en loopt er in andere landen ook zat rommel. Nederland is vaak redelijk competitief. Ondanks de verstoring die jij terecht noemt, loopt in die landen ook zat rommel in de jeugdelftallen die het nooit zullen maken bij een topploeg.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 09 dec 2019, 23:47

Het zegt zeker wel wat als een speler bij Jong Spanje, Duitsland en Frankrijk speelt. Niet alles, maar zeker wel wat. daarnaast heeft Lato 40 wedstrijden voor Valencia gespeeld, Bruma pakweg 150 wedstrijden gespeeld op oog niveau, Baumgartl 2 seizoenen Bundesliga enz.

De vergelijking Reker gaat niet op ook: die gaaf een salaris van 2,5 miljoen per jaar en een 5 jaar contract aan de 29 jarige Engelaar en Isaaksson; dat is geld verbrassen to the max. of 7 miljoen uitgeven voor de 27 jarige Koevermans met 1 jaar eredivisie ervaring.

Zeker niet alle aankopen van de Jong zijn goed; dat heb ik in de zomer ook al gezegd. Maar het is ook niet de prut zoals het nu lijkt omdat er geen 1 speelt. Van Bommel faalt met het inpassen en beter maken van de aankopen net zoals hij faalt in het beter maken van zijn team.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 12 dec 2019, 19:33

Wat een waardeloze voetballer is dit.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Johann Vogel » 12 dec 2019, 19:37

Langzaam aan kan er wel een kruis door Gutierrez. Lekker terug naar Mexico, niet geschikt voor voetbal in Europa.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 dec 2019, 19:37

Vooral geen slecht woord over Ihattaren die hem heel kut aanspeelt.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

10. Nilis
Bankzitter
Has thanked: 366 times
Been thanked: 93 times

Bericht door 10. Nilis » 12 dec 2019, 19:39

Dit was Ihattaren z'n fout, niet die van Guti. Maar dat zal ik wel niet mogen zeggen, want dat is 'ons Mootje'.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 12 dec 2019, 19:46

ShovingNE2 schreef:
12 dec 2019, 19:37
Vooral geen slecht woord over Ihattaren die hem heel kut aanspeelt.
Eens met fitboy. Het komt lullig over bij Guti, maar het was gewoon een ziekenhuis pass van Ihattaren.

Neemt niet weg dat het een tegenvallende speler is. Bij PSV tenminste

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 12 dec 2019, 19:46

Gaat niet alleen om dat moment. Wat brengt hij nou? Helemaal niks.

Plaats reactie