Carlos Vinícius

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik vind hem wel nuttig, hij staat op plekken waar Zahavi meestal niet te vinden is. Maakte oorlog tegen een paar beren daar achterin en was ook verbaal aanwezig. Laat die jongen lekker meedraaien en hij komt er steeds beter in. Aan de bal vond ik het niet verkeerd, tuurlijk kunnen er midden in een duel altijd wat ballen weg springen. Wat me opvalt is dat hij wel vaak gevaar sticht zonder dat ie snel is oid.

Bruikbaar wmb.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Joosth schreef: 21 okt 2021, 23:12 Gewoon even lekker een paar wedstrijden laten staan!
Tuurlijk lekker laten staan en hopen op beter. :lol:
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4191
Lid geworden op: 1 dec 2019

11 Sir Tinus schreef: 21 okt 2021, 23:09 Het was niet zo goed dat er geen discussie over kan zijn wie de eerste spits is maar ik zie toch echt in hem een puzzelstukje wat ons verder kan helpen.

Ik denk zelfs dat hij voor PSV kan worden wat Pelle voor Feyenoord was. En dan kun je ook 2 jaar waardevol zijn zonder dat je voor 40 miljoen verkocht wordt.

PSV speelt sinds de dag dat Vinicius tekende niet meer overtuigend, en dat ligt niet aan Vinicius. We moeten terug naar de tekentafel en ik denk dat Vini onze beste nr 9 is.
:top: :indexfinger:
Gebruikersavatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
2
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2021
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Heerlijke klootzak voorin. Veel beter als ballerina Zahavi.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

guus schreef: 21 okt 2021, 23:03
Jwoeloe schreef: 21 okt 2021, 22:58 Hij speelde over het algemeen gewoon prima hoor. Één kans gehad, die had hij misschien verder de hoek in kunnen sturen. Verder continu dreigend met zijn fysiek.
Een kinderhand is snel gevuld.
Ik noem het eerder realistisch. Als je durft te beweren dat hij te weinig gebracht heeft, dan heb je niet gekeken. Punt. Laat je jezelf wel een beetje kennen.
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

guus schreef: 21 okt 2021, 23:18
Joosth schreef: 21 okt 2021, 23:12 Gewoon even lekker een paar wedstrijden laten staan!
Tuurlijk lekker laten staan en hopen op beter. :lol:
Prima, jouw mening. Mijn mening is: PSV heeft geen spits nodig die zoals Zahavi inzakt tot op het middenveld. Het team zou wat meer de kaats moeten opzoeken met Vinicius.

Wel benieuwd naar jouw idee qua invulling van de spits.
Laatst gewijzigd door Joosth op 21 okt 2021, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

En als die jongen er een paar wedstrijden staat dan weet de rest ook hoe hij voetbalt en gaan ze hem in zijn kracht gebruiken.. het hoeft allemaal geen rocket science te zijn.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Niet perfect, maar dat zijn de alternatieven ook niet. Vinícius is haast de enige die tenminste nog wat gif en passie in zijn kloten heeft en de duels aangaat als een vent. Speelde wel een voldoende verder en had gewoon een goal moeten maken.

Jammer dat de verdedigers van Monaco alles mochten doen en laten van de scheids. Die hadden net aan een waarschuwing gekregen als ze Vinícius met een mes in zijn rug hadden gestoken. Belachelijk.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Een acceptabel aanspeelpunt. Nauwelijks startsnelheid maar eenmaal op gang gemiddeld snel. Het zou een eindstation zijn maar je krijgt als 9 in dit systeem blijkbaar nauwelijks ballen in de 11 meter.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Hij deed het best aardig toch? Aantal goede acties als targetman, twee kansen die hij zelf creëerde, kreeg volgens mij veel overtredingen tegen waarvoor niet werd gefloten.

Grappig detail overigens: één van de weinigen die z'n teamgenoten aansprak op een klote bal of gebrek aan beweging. Laten we het temperamentvol noemen. In tegenstelling tot de anderen die alla Kuyt alleen duimpje omhoog steken..
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Eerlijk gezegd zie ik het nog steeds niet bij Vinícius. Dat er zo af en toe wat aardigs (meer niet) bij zit mag je toch wel verwachten? Zijn fysiek helpt hem enigszins, maar zijn aannames, draaien en in positie komen om te schieten en het schieten zelf, kweenie hoor... Toegegeven, het zat hem ook niet zo mee, niet in bruikbare ballen en ook niet in de zeer matige scheids.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ik vond hem echt niet verkeerd. Zie het wel goed komen met deze jongen. Dezelfde arbeidethos als Zahavi alleen kan deze wel een bal vasthouden. Nu nog wat vertrouwen en een goaltje en het komt goed.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 22 okt 2021, 08:26 Ik vond hem echt niet verkeerd. Zie het wel goed komen met deze jongen. Dezelfde arbeidethos als Zahavi alleen kan deze wel een bal vasthouden. Nu nog wat vertrouwen en een goaltje en het komt goed.
Daar mogen ze dan wel even rap mee beginnen, met hem het vertrouwen geven zodat hij ook daadwerkelijk goals kan gaan maken. Want met alleen Gakpo (en sporadisch iemand anders) gaan we geen enkele tegenstander echt bang maken. Zelfs GAE, Sparta en Zwolle ruiken bloed als ze tegen PSV mogen spelen. Ze zouden zeven kleuren in de broekjes moeten hebben, maar voorlopig heeft iedereen een kans om te winnen, zowel in als buiten het Philips Stadion
La vida és massa curta per no fer broma
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

psvgouda schreef: 22 okt 2021, 00:42 Eerlijk gezegd zie ik het nog steeds niet bij Vinícius. Dat er zo af en toe wat aardigs (meer niet) bij zit mag je toch wel verwachten? Zijn fysiek helpt hem enigszins, maar zijn aannames, draaien en in positie komen om te schieten en het schieten zelf, kweenie hoor... Toegegeven, het zat hem ook niet zo mee, niet in bruikbare ballen en ook niet in de zeer matige scheids.
Ik heb er na gisteren nog eens over nagedacht, maar ik zou Vinícius in de basis houden. Zoals gezegd is het verre van perfect allemaal, maar je ziet op dit niveau echt wel meer kwaliteiten dan bij Zahavi. De power, de snelheid, de energie en attitude, het is allemaal van hoger niveau en het voegt daarmee meer toe.

Het probleem zijn de goals, maar Vinícius heeft ook meer bediening nodig dan Zahavi. Dat heeft echter tijd en vooral speelminuten nodig: elkaar leren begrijpen, elkaar in stelling weten te brengen. Dat ging gisteren al veel beter dan vorige maand, maar daar valt volgens mij de meeste verbetering te halen. En als dat eenmaal loopt, dan denk ik dat Vinigol - zeker op dit niveau - meer gaat toevoegen dan Zahavi.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4191
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ykhim schreef: 22 okt 2021, 13:18
psvgouda schreef: 22 okt 2021, 00:42 Eerlijk gezegd zie ik het nog steeds niet bij Vinícius. Dat er zo af en toe wat aardigs (meer niet) bij zit mag je toch wel verwachten? Zijn fysiek helpt hem enigszins, maar zijn aannames, draaien en in positie komen om te schieten en het schieten zelf, kweenie hoor... Toegegeven, het zat hem ook niet zo mee, niet in bruikbare ballen en ook niet in de zeer matige scheids.
Ik heb er na gisteren nog eens over nagedacht, maar ik zou Vinícius in de basis houden. Zoals gezegd is het verre van perfect allemaal, maar je ziet op dit niveau echt wel meer kwaliteiten dan bij Zahavi. De power, de snelheid, de energie en attitude, het is allemaal van hoger niveau en het voegt daarmee meer toe.

Het probleem zijn de goals, maar Vinícius heeft ook meer bediening nodig dan Zahavi. Dat heeft echter tijd en vooral speelminuten nodig: elkaar leren begrijpen, elkaar in stelling weten te brengen. Dat ging gisteren al veel beter dan vorige maand, maar daar valt volgens mij de meeste verbetering te halen. En als dat eenmaal loopt, dan denk ik dat Vinigol - zeker op dit niveau - meer gaat toevoegen dan Zahavi.
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Van mij mag hij ook wat langer blijven staan. Zahavi heeft genoeg kansen gehad voorlopig.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Vond hem gister niet slecht maar ook zeker niet goed. Een 5,5. Hij brengt fysiek en temperament maar vind hem een bijzonder matige voetballer. Zahavi is ook geen Messi maar speelt een stuk slimmer. Als spelers nu nog bezig zijn om elkaar te leren kennen/begrijpen doe je op de training iets verkeerd. Volgens mij ligt het er gewoon aan dat de speelstijl van Schmidt niet geschikt is voor een targetman. Daar kan Vinicius ook niet zoveel aan doen maar hij is meer dan wie dan ook afhankelijk van aanvoer omdat hij zelf niet de mogelijkheden heeft iets te creëren. Ik heb er geen problemen mee als hij een paar wedstrijden de kans krijgt omdat de alternatieven ook niet in vorm zijn. Maar in de speeltijd die hem tot nu toe gegund is heb ik bijzonder weinig gezien wat hem de onbetwiste eerste spits maakt.
JChovanec
Meervoudig international
2
Berichten: 1000
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 22 okt 2021, 13:18
psvgouda schreef: 22 okt 2021, 00:42 Eerlijk gezegd zie ik het nog steeds niet bij Vinícius. Dat er zo af en toe wat aardigs (meer niet) bij zit mag je toch wel verwachten? Zijn fysiek helpt hem enigszins, maar zijn aannames, draaien en in positie komen om te schieten en het schieten zelf, kweenie hoor... Toegegeven, het zat hem ook niet zo mee, niet in bruikbare ballen en ook niet in de zeer matige scheids.
Ik heb er na gisteren nog eens over nagedacht, maar ik zou Vinícius in de basis houden. Zoals gezegd is het verre van perfect allemaal, maar je ziet op dit niveau echt wel meer kwaliteiten dan bij Zahavi. De power, de snelheid, de energie en attitude, het is allemaal van hoger niveau en het voegt daarmee meer toe.

Het probleem zijn de goals, maar Vinícius heeft ook meer bediening nodig dan Zahavi. Dat heeft echter tijd en vooral speelminuten nodig: elkaar leren begrijpen, elkaar in stelling weten te brengen. Dat ging gisteren al veel beter dan vorige maand, maar daar valt volgens mij de meeste verbetering te halen. En als dat eenmaal loopt, dan denk ik dat Vinigol - zeker op dit niveau - meer gaat toevoegen dan Zahavi.
Als voetbalkenner pur sang geef ik je helemaal gelijk. Alleen al zijn gedrag om te willen winnen en daar alles voor in te zetten heb ik al lang niet meer gezien bij PSV. Het team moet ook nog wennen aan een speler die in de 16 loopt en vandaar zijn actie maakt. Dat vergt een andere manier van spelen. Als wij Luuk de Jong hadden gehaald was dat met het spel van tikken op rand 16 meter ook geen succes geweest. Zie Vini zondag graag tegen jankbal Blind.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ben geen voetbalkenner pur sang, het idee alleen al... :dus: Die winnaars mentaliteit zie ik toch echt ook bij iemand als Zahavi, maar ook hij is niet de missing link in dit geheel. Soms wel, maar te vaak niet. Bij Vinícius 'pleit' het voor hem dat hij nog maar weinig ècht de kans heeft gekregen, maar aan basis vaardigheden mis ik net wat teveel bij hem. Maar vanzelfsprekend hoop ik dat ik het volledig bij het verkeerde eind heb.
En laten we Romero ook niet vergeten, wie weet... Diens basis vaardigheden sla ik dan toch een tikje hoger aan. Ja ja, maar blessuregevoeligheid: ik weet het. Het is ronduit blessure gevaar! Ik verwacht niets meer, kan het wellicht wat meevallen :opzijnkop: ;)
En zondag... ja, laat dat maar gebeuren, prima
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Hij bedoelde natuurlijk voetballiefhebber pur sang :-D
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ykhim schreef: 22 okt 2021, 13:18
psvgouda schreef: 22 okt 2021, 00:42 Eerlijk gezegd zie ik het nog steeds niet bij Vinícius. Dat er zo af en toe wat aardigs (meer niet) bij zit mag je toch wel verwachten? Zijn fysiek helpt hem enigszins, maar zijn aannames, draaien en in positie komen om te schieten en het schieten zelf, kweenie hoor... Toegegeven, het zat hem ook niet zo mee, niet in bruikbare ballen en ook niet in de zeer matige scheids.
Ik heb er na gisteren nog eens over nagedacht, maar ik zou Vinícius in de basis houden. Zoals gezegd is het verre van perfect allemaal, maar je ziet op dit niveau echt wel meer kwaliteiten dan bij Zahavi. De power, de snelheid, de energie en attitude, het is allemaal van hoger niveau en het voegt daarmee meer toe.

Het probleem zijn de goals, maar Vinícius heeft ook meer bediening nodig dan Zahavi. Dat heeft echter tijd en vooral speelminuten nodig: elkaar leren begrijpen, elkaar in stelling weten te brengen. Dat ging gisteren al veel beter dan vorige maand, maar daar valt volgens mij de meeste verbetering te halen. En als dat eenmaal loopt, dan denk ik dat Vinigol - zeker op dit niveau - meer gaat toevoegen dan Zahavi.
Onze Duitse tovenaar zei gisteren min of meer al dat Zahavi eerste keuze blijft.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dat had ik ook niet anders verwacht. Alleen... waarom dan gisteren niet hè?
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

psvgouda schreef: 22 okt 2021, 18:11 Dat had ik ook niet anders verwacht. Alleen... waarom dan gisteren niet hè?
Rouleren denk ik. Zondag helemaal fris én scherp.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Laten we het hopen. Dan nog: gisteren ging niet over niks, zeker niet bezien tegen het licht dat Schmidt EL toch wel wat hoog leek aan te slaan ;) En dan een speler zonder 'basiservaring' inzetten? :dokter: Enfin, wij zijn niet bij de trainingen, enz. enz.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 22 okt 2021, 00:42 Eerlijk gezegd zie ik het nog steeds niet bij Vinícius. Dat er zo af en toe wat aardigs (meer niet) bij zit mag je toch wel verwachten? Zijn fysiek helpt hem enigszins, maar zijn aannames, draaien en in positie komen om te schieten en het schieten zelf, kweenie hoor... Toegegeven, het zat hem ook niet zo mee, niet in bruikbare ballen en ook niet in de zeer matige scheids.
Ik snap ook de hosanna niet. Ik heb zelden een minder technische spits gezienl wat een beroerde aanname heeft deze fugazzi Braziliaan. En dit terwijl we alles door het midden doen, wat kwa moeilijkheidsgraad enorm hoog is. Dan heb je dus spelers nodig met een goede aanname en hoge handelingssnelheid; dat heeft hij niet en Zahavi ook niet.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Je ziet wel duidelijk dat hij echt heel erg balvast is als hij vaak bereikt wordt

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Carlos Vinícius