Religie en voetbal

Algemene zaken van PSV.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het Kanon schreef: 12 okt 2021, 15:34
voskat schreef: 12 okt 2021, 15:08
Het is maar afwachten tot er een écht flamboyante gast in de eredivisie komt spelen die nergens bang voor is. En dan zou het wel eens hard kunnen gaan. Domino-effect...
In de eredivisie gaat het misschien nog net. Wat als je een keer een Europese uitwedstrijd moet spelen ergens ver weg.
Zelfde als met racisme. Als het publiek daar achterlijk gaat doen, dan melden bij de arbiter en/of lekker van het veld stappen.
Of een hattrick scoren en lekker zwaaien naar die mannetjes. :love:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

deninho32 schreef: 12 okt 2021, 15:31 Homograpjes kunnen niet meer? Alle grappen kunnen altijd gemaakt worden. Zo niet dan krijgen we enorm enge toestanden.
Niet zo happen he ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

deninho32 schreef: 12 okt 2021, 15:37 Grappen mogen altijd en over alle onderwerpen. Je wil toch niet in een wereld leven waar censuur op humor is?
Zoals ik al zei: ligt eraan wie/wat/waar.

Tussen LGBTAJHJKFHDKHWIUE-mensen onderling kan het er qua humor bikkelhard aan toe gaan. Daar is de context en de bedoeling ook duidelijk.

Maar je hebt nog altijd homofobe mensen die er minder leuke bedoelingen mee hebben.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

voskat schreef: 12 okt 2021, 15:37
Het Kanon schreef: 12 okt 2021, 15:34 In de eredivisie gaat het misschien nog net. Wat als je een keer een Europese uitwedstrijd moet spelen ergens ver weg.
Zelfde als met racisme. Als het publiek daar achterlijk gaat doen, dan melden bij de arbiter en/of lekker van het veld stappen.
Of een hattrick scoren en lekker zwaaien naar die mannetjes. :love:
Of ze staan al te wachten bij het vliegveld, hotel, busrit.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het Kanon schreef: 12 okt 2021, 15:34
voskat schreef: 12 okt 2021, 15:08
Het is maar afwachten tot er een écht flamboyante gast in de eredivisie komt spelen die nergens bang voor is. En dan zou het wel eens hard kunnen gaan. Domino-effect...
In de eredivisie gaat het misschien nog net. Wat als je een keer een Europese uitwedstrijd moet spelen ergens ver weg.
Daarom zal het voetbal het denk ik uiteindelijk moeten hebben van een grote naam, spelers waar de voetbalwereld sportief gezien niet onderuit kan, die rolmodel zijn voor veel jeugd en die ook financieel de boel ruimschoots op het droge hebben. Kleine spelers zijn een stuk kwetsbaarder en sorteren minder impact.


Ziyech leek me altijd een aardige kandidaat vooral ook vanwege z'n achtergrond, maar dan zou ie meer succes moeten hebben.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

voskat schreef: 12 okt 2021, 15:43
deninho32 schreef: 12 okt 2021, 15:37 Grappen mogen altijd en over alle onderwerpen. Je wil toch niet in een wereld leven waar censuur op humor is?
Maar je hebt nog altijd homofobe mensen die er minder leuke bedoelingen mee hebben.
Maar dan is het ook geen humor / grap. Ik sta er hetzelfde in als [mention]deninho32[/mention] humor moet kunnen, altijd. Ook hard en zwart. Maar zodra de intenties zijn om mensen te beschadigen etc. dan is het ook geen grap meer.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

deninho32 schreef: 12 okt 2021, 15:37 Grappen mogen altijd en over alle onderwerpen. Je wil toch niet in een wereld leven waar censuur op humor is?
Leven we al hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

We hebben eigenlijk gewoon prima functionerende wetten he. Zodra het de intentie is om mensen te beschadigen, begeef je je op strafbaar gebied.

Verder zijn er uiteraard ook fatsoensgrenzen, maar die grenzen liggen voor iedereen anders.

Verder wel eens met Shoving, hoewel ik het niet zo zeer censuur zou noemen, maar we leven wel in een wereld waarin bepaalde grappen niet meer gemaakt worden, uit angst voor de reacties die er onvermijdelijk op volgen.

Wat betreft de profvoetballers die uit de kast komen: ik denk ook dat die speler echt een Real Madrid achtige status moet hebben, om echt impact te maken. Een speler van Telstar zou ook leuk zijn, maar die eindigt toch weer snel in de anonimiteit, zeker internationaal gezien.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee. We noemen het zelfcensuur. Cabaretiers willen niet dood.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Enge ontwikkeling inderdaad. Zodra je iets niet meer kunt ridiculiseren kom je toch op een hellend vlak. Juist die onderwerpen moeten helemaal kapot geridiculiseerd worden.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik ga niet reageren. Ik zou zoveel willen zeggen over hoe enorm stuk ons land is door relifundi's en beroepsgekwetsden.... Niet doen
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tsja dit is de tijd waarin iedereen die publiekelijk iets doet, en het maakt eigenlijk nieteens echt uit wat dat is, 100.000x meer en ook 100.000x heftigere kritiek krijgt door de komst van social media. Je kunt nog steeds zeggen wat je wilt maar je moet wel sterkere benen hebben dan voorheen.

Ik denk dat de politie te lang te passief is geweest, inmiddels worden bedreigingen gelukkig wat voortvarender aangepakt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het gaat niet om kritiek op social. Nobody cares.

Ze maken je gewoon keihard af. Letterlijk. Voorbeelden zat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

deninho32 schreef: 12 okt 2021, 19:06 Enge ontwikkeling inderdaad. Zodra je iets niet meer kunt ridiculiseren kom je toch op een hellend vlak. Juist die onderwerpen moeten helemaal kapot geridiculiseerd worden.
Kijk, dat Theo Maassen grappen maakte over de dood van zijn eigen moeder, prima.
Maar ik denk niet dat iemand anders daar aan moet komen.

Georganiseerde religie op de hak nemen? Ga je gang.
(Laat wel je ego erbuiten; hou het oprecht grappig/scherp zonder te vervallen in dom geprovoceer. Niks vermoeiender dan iemand die de nihilistische atheïst probeert uit te hangen. Next.)
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Er wordt hier net gedaan of het homofobe gescheld in voetbalstadions een of andere hoogstaande humoristische waarde verkondigt als het ware alle voetbalfans cabaretiers zijn. Hou toch op zeg.

Homo wordt in het voetbal gebruikt als scheldwoord om te beledigen, te kleineren. Niet omdat we het allemaal zo belangrijk vinden dat over alles een grap kan worden gemaakt. Dan ga je maar lekker naar het theater ipv naar het voetbalstadion
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Charlie Hebdo.... Iemand? Theo van Gogh? Tekening van Mohammed met een tulband als bom....

Georganiseerde religie op de hak nemen ga je gang?

Hahaha. Zelfs Youp doet het niet meer want hij wil geen mes in zijn buik (zijn (ongeveer) woorden).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Van Gogh was 2004, inmiddels alweer 17 jaar geleden, de jongste generaties publiek hebben dat nieteens meegemaakt. En Van Gogh maakte geen grappen.

De angst die die moord opriep mag ook wel weer eens weg ebben imo. Wij zullen toch zelf weerstand moeten bieden tegen terrorisme.

Maar intussen geven we zelf dus niet bepaald het goede voorbeeld, getuige alle haat op social.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Makkelijk roepen als je niet met naam en toenaam en gezicht grappen maakt over de islam.


En nee: hij maakte geen grappen. Gewoon een film.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

De vraag en reden waarom [mention]Thijs[/mention] dit topic heeft geopend is ontaard in een maatschappelijke discussie inmiddels.

Zullen we weer on topic gaan?
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 12 okt 2021, 19:47 Charlie Hebdo.... Iemand? Theo van Gogh? Tekening van Mohammed met een tulband als bom....

Georganiseerde religie op de hak nemen ga je gang?

Hahaha. Zelfs Youp doet het niet meer want hij wil geen mes in zijn buik (zijn (ongeveer) woorden).
En toch moet en zal en blijft dat gebeuren. Mensen nemen tot op de dag van vandaag de ajatollahs en foute imams in de zeik.
Dat is trouwens precies het aspect waar je op moet mikken: de kerk i.p.v. de religie.
Alle ellende van vandaag komt door de interpretaties i.p.v. wat er daadwerkelijk in dat boek staat.

Zo was het voor het Christendom en zo is het voor de Islam.

En wat Theo van Gogh en Charlie Hebdo deden was puberaal provoceren en pesten. Grappig of slim werd het nooit.
Doe mij maar Chris Morris die met Four Lions (film) de spijker wél op de kop sloeg.
Of Salman Rushdie, die nog steeds een fatwa op z'n hoofd heeft staan.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Maikel schreef: 12 okt 2021, 20:02 De vraag en reden waarom @Thijs dit topic heeft geopend is ontaard in een maatschappelijke discussie inmiddels.

Zullen we weer on topic gaan?
Ik vrees dat ik twee minuten te laat ben, of jij twee minuten te vroeg. :fever:
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Vanaf nu dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heb je daar vaker last van Maikel? Te vroeg komen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 okt 2021, 19:52 Makkelijk roepen als je niet met naam en toenaam en gezicht grappen maakt over de islam.


En nee: hij maakte geen grappen. Gewoon een film.
Tsja, het was verschrikkelijk. Ik denk dat we eraan doen wat we kunnen.


Maar Van Gogh maakte niet 'gewoon een film'. Ik zat destijds elke dag in de trein en las daardoor zowat elke dag ook weer die columns van 'm in dat treinkrantje die bol stonden van de verschrikkelijk grove, totaal onnodige beledigingen aan moslims. Niks grappigs, niks actueels of urgents, gewoon steeds grover taalgebruik wat uiteindelijk slechts nog pure, schuimbekkende haat communiceerde. Waarom werd dat elke dag afgedrukt in een verder nogal luchtige ochtendkrantje? Persoonlijk kreeg ik daardoor ook een steeds grotere hekel aan 'm. Hij blééf maar olie op dat vuur gooien, bijna bedelend om reactie. Pas op, ik bedoel de moord absolúút niet goed te praten maar wil alleen even schetsen wat nodig was om die ene gek tot die daad aan te zetten. Als cabaretier beledigende grappen maken in de context van je cabaretshow is m.i. echt totaal wat anders. Al zal een cabaretier zich misschien afvragen of zo'n gek dat verschil ook ziet - hoe dan ook zijn er bij mijn weten nog geen cabaretiers aangevallen.

Tegelijkertijd zien we dat wijzelf dagelijks aardig leeglopen op social, Facebook moderatoren noemden Nederland 'het land van de haat'. Alles zie je voorbijkomen, de meest extreme en radicale ideeën en complottheorieën zijn doodnormaal geworden. Gelukkig treden we intussen wat steviger op tegen doodsbedreigingen want dat was een paar jaar geleden ook aan de orde van de dag. Maar de dreiging is daarmee niet verdwenen, er gebeurt een heleboel wat dan nét niet voldoende is om de politie in te laten grijpen maar wat ontvangers ervan wel flink bang maakt. En een aantal van die door elkaar opgehitste figuren is ook bereid geweld te plegen.

Overall kun je m.i. dus niet serieus stellen dat je tegenwoordig minder kunt zeggen: je kunt juist meer zeggen, er wordt ook (veel) meer gezegd maar: daar komt ook meer en heftigere reactie op. We lijken in een soort snelkookpan te zitten. Mee eens dat het moslimextremisme een unieke factor is die ook eerder dan anderen daadwerkelijk tot geweld overgaat, eigenlijk is dat ook een probleem op zich, een verlengstuk van o.a. Pakistan/Irak/IS en de andere aanslagen, maar als je de vraag stelt in hoeverre je bang moet zijn om überhaupt nog iets te zeggen dan heb je het over een veel groter probleem. Wijzen naar 'relifundi's en beroepsgekwetsten' is m.i. veel te simpel, dit is een stuk ingewikkelder en veel meer factoren en groepen spelen er een rol in. De term 'beroepsgekwetste' vind ik trouwens op zich best typerend voor deze ontwikkeling, daar ligt m.i. ook al een aardige lompheid in besloten... het is hoe we elkaar benaderen: intolerant, geen oog voor elkaars gevoelens.


Verder eens met tpf dat dit allemaal weinig meer te maken heeft met het mogen maken van grappen over homo's. Maar ja als je opkomt voor homo emancipatie, zoals PSV nu even deed, dan kun je de comments misschien inderdaad maar beter even uitzetten in deze tijd. En da's best triest.

Edit: sorry [mention]Maikel_1991[/mention], zag je bericht te laat.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Maikel schreef: 12 okt 2021, 20:02 De vraag en reden waarom @Thijs dit topic heeft geopend is ontaard in een maatschappelijke discussie inmiddels.
Ja, geel voor Thijs. Eens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Godver. Die mods hier zijn echt corrupt.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Religie en voetbal