Santiago Arias

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie

Santiago Arias naar PSV

Peiling eindigde op 18 aug 2022, 12:00

Prima toevoeging voor de selectie
54
74%
Niet meer aan beginnen
19
26%
 
Totaal aantal stemmen: 73
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Santiago Arias verdedigde met verve 5 jaar lang onze clubkleuren. Werd drie keer kampioen en won twee fruitschalen met PSV.

Afbeelding
Hier met zijn vrouw Karin op de foto:

Afbeelding
https://www.transfermarkt.nl/santiago-a ... ler/120443

https://www.instagram.com/santiagoarias13/




"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En nu weer terug op huurbasis?

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Iderealist
Talent
3
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 15 aug 2021, 12:11 Hier met zijn vrouw Karin op de foto:
https://i.gyazo.com/757a5fb7cf582b75cc8 ... d77d61.png
Hij staat er goed op :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hier met zijn vrouw karin :lol:
Altijd welkom. En santiago ook.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dat zou een heerlijke comeBACK zijn. Huren met (realistische) optie tot koop.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zal nog wel even nodig hebben om op het oude niveau te komen gezien zijn blessure, maar de beste rechtsback van de laatste jaren is natuurlijk altijd welkom. Met optie tot koop graag en dan het van Ginkel-traject. Voor alle partijen winst.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ykhim schreef: 15 aug 2021, 12:34 Zal nog wel even nodig hebben om op het oude niveau te komen gezien zijn blessure, maar de beste rechtsback van de laatste jaren is natuurlijk altijd welkom. Met optie tot koop graag en dan het van Ginkel-traject. Voor alle partijen winst.
Speelde tegen Feyenoord 32 minuten mee. Zal dus bijna fit zijn.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

ShovingNE2 schreef: 15 aug 2021, 12:11
Hier met zijn vrouw Karin op de foto:

https://i.gyazo.com/757a5fb7cf582b75cc8 ... d77d61.png
Hoogtepunt van de week :applaus:

Maar.. We zijn toch geen revalidatie centrum voor oud spelers. Liever iemand die er meteen staat. Wel een goede speler overigens.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Robson de Souza schreef: 15 aug 2021, 12:38Speelde tegen Feyenoord 32 minuten mee. Zal dus bijna fit zijn.
Ik doelde ook vooral op ritme en vertrouwen. Jaartje geblesseerd geweest betekent dat je wel even nodig hebt om weer op dat oude niveau te komen. Bij PSV heeft hij die ruimte wel. Mocht het aanvankelijk wat stroef lopen, dan zijn Teze en Mwene namelijk prima stand-ins.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ykhim schreef: 15 aug 2021, 12:42
Robson de Souza schreef: 15 aug 2021, 12:38Speelde tegen Feyenoord 32 minuten mee. Zal dus bijna fit zijn.
Ik doelde ook vooral op ritme en vertrouwen. Jaartje geblesseerd geweest betekent dat je wel even nodig hebt om weer op dat oude niveau te komen. Bij PSV heeft hij die ruimte wel. Mocht het aanvankelijk wat stroef lopen, dan zijn Teze en Mwene namelijk prima stand-ins.
Je kunt je alleen afvragen dat als Teze en Mwene in de eerste seizoenshelft voldoen, waarom je dan in vredesnaam Arias zou opstellen in de tweede seizoenshelft. Ik ben sowieso tegen het halen van een rechtsback, omdat we met Teze een prima optie hebben en Mwene heeft laten zien een prima back-up te zijn. Jammer dat Sambo geblesseerd is en daarom te billijken dat je er nog eentje haalt, maar dan ga je toch niet iemand halen, die al jaren vooral geblesseerd is?!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat laatste is overdreven. Hij heeft zijn kuitbeen gebroken en sinds zijn vertrek hier nog drie kleine blessures gehad.

De belangrijkste reden om hem te halen en op te stellen is dat hij gewoon een klasse beter is dan Teze op die rechtsbackpositie. We willen vooruit en daar hoort kwaliteit bij. Arias is een relatief goedkope optie en het risico op falen is minimaal. Maar zoals gezegd is de enige kanttekening dat hij wat tijd nodig heeft om het oude niveau weer op te pikken. Prima, toch? We hebben het hier niet over maanden hè.
Smeets14
Meervoudig international
6
Berichten: 1255
Lid geworden op: 25 aug 2017

Thijs85 schreef: 15 aug 2021, 12:45
Ykhim schreef: 15 aug 2021, 12:42

Ik doelde ook vooral op ritme en vertrouwen. Jaartje geblesseerd geweest betekent dat je wel even nodig hebt om weer op dat oude niveau te komen. Bij PSV heeft hij die ruimte wel. Mocht het aanvankelijk wat stroef lopen, dan zijn Teze en Mwene namelijk prima stand-ins.
Je kunt je alleen afvragen dat als Teze en Mwene in de eerste seizoenshelft voldoen, waarom je dan in vredesnaam Arias zou opstellen in de tweede seizoenshelft. Ik ben sowieso tegen het halen van een rechtsback, omdat we met Teze een prima optie hebben en Mwene heeft laten zien een prima back-up te zijn. Jammer dat Sambo geblesseerd is en daarom te billijken dat je er nog eentje haalt, maar dan ga je toch niet iemand halen, die al jaren vooral geblesseerd is?!
Ik vind Teze echt alles behalve voldoen op rechtsback, vrij matig zelfs. Maar hoezo iemand die al jaren vooral geblesseerd is? Arias heeft vorig jaar een zware blessure opgelopen maar is verder toch geen blessuregevoelige speler? In het seizoen 18/19 2 wedstrijden gemist door een hamstring blessure en in 19/20 3 wedstrijden door liesklachten. Dus dat jaren geblesseerd is erg overdreven. Ik vind de rechtsback positie onze minste positie op dit moment.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 15 aug 2021, 12:34 Zal nog wel even nodig hebben om op het oude niveau te komen gezien zijn blessure, maar de beste rechtsback van de laatste jaren is natuurlijk altijd welkom. Met optie tot koop graag en dan het van Ginkel-traject. Voor alle partijen winst.
Amen. Misschien 'maar' een rechtsback, maar zo beslissend in zijn laatste seizoen hier. Was toen echt 1 van de sleutelspelers. Altijd welkom.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Doe maar die Arias ja, dan heb ik er eindelijk eentje goed in de transferpool.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Thijs85 schreef: 15 aug 2021, 12:45 Ik ben sowieso tegen het halen van een rechtsback, omdat we met Teze een prima optie hebben en Mwene heeft laten zien een prima back-up te zijn.
Dan denken wij heel erg verschillend over Teze als rechtsback. Ik vond hem de minste op het veld na Mauro. Mwene vind ik sowieso al beter, maar het is de zwakste plek van het elftal. Graag halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Smeets14
Meervoudig international
6
Berichten: 1255
Lid geworden op: 25 aug 2017

Arias zou een goede versterking zijn die goed past in het spel denk ik. Ik hoop alleen niet dat we Arias en de Jong halen dat is me iets te veel van het goede wat betreft oude spelers terug halen. Luuk is een gevaarlijk wapen die zeker een toevoeging zal zijn aan ons spel maar vraag me toch af of hij wel tot zijn recht gaat komen, maar goed dat is een andere discussie.

Arias huren met optie tot koop zou ik meteen doen dan kun je de Dumfries en Malen miljoenen steken in de overige aankopen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik kan mij er wel in vinden dat er nog een rechtsback bij kan, maar voor mij is dat niet Arias. Hij heeft het hier uitstekend gedaan, maar soms moet je dingen ook laten zoals ze zijn. 1400 minuten gespeeld de laatste 2 seizoenen, en het is echt serieus de vraag hoe hij terugkomt. Nog los van het feit dat we nu wel voldoende oud-spelers terug hebben gehaald wat mij betreft.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

nilssonH schreef: 15 aug 2021, 12:59 Ik kan mij er wel in vinden dat er nog een rechtsback bij kan, maar voor mij is dat niet Arias. Hij heeft het hier uitstekend gedaan, maar soms moet je dingen ook laten zoals ze zijn. 1400 minuten gespeeld de laatste 2 seizoenen, en het is echt serieus de vraag hoe hij terugkomt. Nog los van het feit dat we nu wel voldoende oud-spelers terug hebben gehaald wat mij betreft.
Mee eens. Met de ervaren as die we nu al hebben, zie ik liever een jonge dynamische back erbij komen.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Als PSV de Champions League mist dan is het huren van deze speler een optie. En anders moet je hem lekker laten waar hij is en een frisse nieuwe jongen halen.

Het is hier niet het weeshuis van de verdwaalde oud spelers.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

mr.top schreef: 15 aug 2021, 13:22 Het is hier niet het weeshuis van de verdwaalde oud spelers.
Vijf jaar bij ons gespeeld. Titels gehaald. Maar toch even een kwartiertje nadenken hoe je hem het beste slecht weg kan zetten. Waarom zo respectloos. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je graag een andere speler ziet?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ShovingNE2 schreef: 15 aug 2021, 13:26
mr.top schreef: 15 aug 2021, 13:22 Het is hier niet het weeshuis van de verdwaalde oud spelers.
Vijf jaar bij ons gespeeld. Titels gehaald. Maar toch even een kwartiertje nadenken hoe je hem het beste slecht weg kan zetten. Waarom zo respectloos. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je graag een andere speler ziet?
Je kunt ook gewoon niet op alle slakken zout leggen? Als je goed leest dan zie je ook dat ik helemaal niets tegen die jongen heb. Het gaat mij meer om een bepaalde trend.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Alsof een verleden bij PSV een argument is om een kwaliteitsspeler niet te halen. Je zag het ook bij de Jong en eerder van Ginkel. We kennen het smaakje, dus doe dan maar liever een onbekende speler waarvan het maar afwachten is of dat wat wordt.

Leuk hoor, een jonge, dynamische, talentvolle rechtsback halen, maar die biedt nog minder garanties. Dan liever een voormalig Speler vh Jaar huren, ja.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Bij van Ginkel heeft de gok goed uitgepakt. Hij lijkt fysiek weer in orde te zijn. Maar dat is wel dom geluk.

Arias heeft sinds zijn vertrek 40 matches gespeeld. In drie jaar tijd... Als Benfica afrekent met PSV dan begrijp ik best dat men die gok wil nemen. Maar als er geld is dan zie ik liever een speler die er staat.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ykhim schreef: 15 aug 2021, 13:40 Alsof een verleden bij PSV een argument is om een kwaliteitsspeler niet te halen. Je zag het ook bij de Jong en eerder van Ginkel. We kennen het smaakje, dus doe dan maar liever een onbekende speler waarvan het maar afwachten is of dat wat wordt.

Leuk hoor, een jonge, dynamische, talentvolle rechtsback halen, maar die biedt nog minder garanties. Dan liever een voormalig Speler vh Jaar huren, ja.
Het is ook geen argument om hem wel te halen. Behaalde prestaties in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Het is niet zo dat als Arias weer een PSV shirt aantrekt dat het dan meteen geweldig is. Die jongen heeft vrij weinig gespeeld de afgelopen jaren en komt uit een zware blessure. Als we al iemand halen voor de rb positie zie ik liever iemand die er meteen staat.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat eerste is ook niet wat mensen beweren. Het verleden is geen argument om hem te halen of te negeren, het geeft vooral aan dat je weet wat je in huis haalt en dat het derhalve eerder een voordeel is dat hij hier gespeeld heeft. Ik ben groot fan van de Braziliaan Vanderson, jonge en talentvolle rechtsback. Maar zo'n speler geeft minder garanties dan Arias. Acclimatisatie als randvoorwaarde valt grotendeels weg bij Arias en dat maakt de transitie gewoon wat eenvoudiger, nog los van het financiële gedeelte van verhaal. Arias kun je huren, voor vergelijkbaar niveau ga je toch al gauw 8+ miljoen betalen. Dat geld kun je beter investeren in nieuwe cashcows, en dan spreek je over het algemeen over aanvallers die, inderdaad, wat meer geld kosten. Bijkomend voordeel: mocht Teze onverhoopt toch een goede rechtsback blijken, dan zit je niet aan Arias vast. Net als dat je er niet aan vastzit wanneer hijzelf het niveau niet meer haalt. Bovendien hebben we met Mwene en Teze geen slechte spelers op die plek, maar het is vooralsnog wel de plek waar de meeste winst te behalen valt. Kortom: er staat niet zozeer een vacature open, maar je kijkt wel naar buitenkansjes. Arias is er wel zo eentje hoor.

Je moet het ook wat breder bekijken dan alleen de transfer en speler an sich, wat mij betreft.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Santiago Arias