PSV O18

Alles over de jeugd van PSV.
Plaats reactie
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik denk dat in de BVO categorie, het plezier veel meer hand in hand gaat met de speeltijd die je gegeven wordt. Ervan uitgaande dat degene die minder speeltijd kregen ook uiteindelijk de 'afvallers' zijn.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Jongen die ik ken was een echt toptalent bij de amateurs en kreeg zijn kans bij de PSV jeugdopleiding (JO17-1 team), presteerde prima, maar viel enkele maanden uit en bij terugkomst kwamen zijn concurrenten even een praatje maken. Pure intimidatie om hun eigen plekje proberen veilig te stellen, maar het werkte in zijn geval wel. Daar had hij geen zin in, dus aan het einde van het seizoen vertrok hij weer naar de amateurs.

Naast dat de BVO wereld keihard is, vallen ook veel jeugdspelers af omdat ze niet de discipline kunnen of willen opbrengen om er alles voor te laten.
Al je vrienden spreken af, hebben lol en gaan bij een bepaalde leeftijd lekker op stap en jij mag trainen, studeren en op tijd naar bed. Elke dag, vele jaren lang. Hou dat maar eens vol.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Inderdaad, ik denk ook dat de omgeving voor zo'n jonge spelers echt veel bepalend is. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik geloof dat het lastiger is om zijwaarts in te stromen bij een leeftijd van pak m beet 14 t/m 17. Een stel pubers waarbij de kern van het team vaak al een tijd samenspeelt. Je moet echt uit het juiste hout gesneden zijn om er tussen te passen ofwel je plek te kunnen veroveren.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Wat een heerlijke speler is dat toch. Nu hopen dat het geen nieuwe Rigo wordt.
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020

https://www.PSV.nl/jeugd/spelers/speler/niek-schiks.htm

Blijkt dat de keeper van de O18 zijn eerste 3 seizoenen bij PSV gewoon een veldspeler was en op het middenveld speelde. Zal wel goede meevoetballende kwaliteiten hebben dan :)
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020

Twee spelers vertrokken uit O18 deze winter. Milan van de Riet naar VVV O21 en Ilyas Bougafer op huurbasis naar Willem II O21
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

O18 vind ik sowieso geen bijzondere lichting ondanks dat ze winterkampioen zijn geworden. Uiteraard Babadi, maar verder weinig interessants. O17 vind ik veel interessanter. Hopelijk kunnen die zich goed verder ontwikkelen de komende maanden. Ik verwacht nog wel wat vertrekkers na dit seizoen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

rick_burgsteden schreef: 25 jan 2022, 21:59 https://www.PSV.nl/jeugd/spelers/speler/niek-schiks.htm

Blijkt dat de keeper van de O18 zijn eerste 3 seizoenen bij PSV gewoon een veldspeler was en op het middenveld speelde. Zal wel goede meevoetballende kwaliteiten hebben dan :)
https://www.jvccuijk.nl/homepage/oud-jv ... t-bij-PSV/

En is een stuk groter dan Faber (1.84m), dus haalt volgens mij op zijn 17e al bijna de 1.90 meter. Erg benieuwd, weet iemand of het een groot talent is?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

1.87m staat in het artikel die je post!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Klopt:
Met zijn stevige postuur boezemt Niek ontzag in. “Maar met mijn 1.87 meter ben ik misschien niet klein, maar ook niet heel lang. Daarom moet ik blijven werken aan mijn sprongkracht”.
Wel een sterke opmerking van hem trouwens. Die lengte in combinatie met een goede sprongkracht is prima.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Live:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

wel raar houben op de bank.

mooi voor van duiven basis in de o18
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dank voor het delen, mooi doelpuntje :P
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

O18 is echt matig. Die gehele laatste linie is simpelweg gewoon echt ruk. Middenveld klopt niet qua poppetjes. Aanvallend weinig directheid/snelheid/diepgang van de vleugels.

Babadi en Van Duiven zijn echt de spelers die positief opvallen. Met name Babadi lijkt fysiek enorm veel gegroeid. Herkende hem in eerste instantie niet eens per se. Geen idee of andere jeugdvolgers dit beeld ook hebben.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

verdedigend heel matig evenals het middenveld

aanvallend moet beter er is genoeg kwaliteit daarin ook met houben nog op de bank
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

3-1 achter met rust, net voor tijd op een 3-4 voorsprong gekomen. Toen helaas door een te korte terugspeelbal (ik meende van Babadi) in blessuretijd 4-4. In de allerlaatste minuut zelfs nog een grote kans op de winst. Keeper Schiks stopte oa een penalty..
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

In de O18 zit dit seizoen simpelweg te weinig voetballers waarvan ik denk dat ze het eerste kunnen gaan halen. Wel zijn er al een aantal doorgeschoven naar Jong PSV en het zijn de nu de eerder doorgeschoven spelers die zich wellicht kunnen gaan ontwikkelen. Babadi speelde al vanaf het begin van het seizoen en nu worden er langzamerhand spelers die afgelopen half jaar in O17 hebben gespeeld doorgeschoven.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Wel mooi dat ze bovenaan staan. Winnaar van competitie gaat naar Champions Youth League, ook belangrijk om daarin je te kunnen laten zien, je te ontwikkelen. Dit seizoen zit AZ nog in die competitie
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Park schreef: 20 feb 2022, 11:08 Wel mooi dat ze bovenaan staan. Winnaar van competitie gaat naar Champions Youth League, ook belangrijk om daarin je te kunnen laten zien, je te ontwikkelen. Dit seizoen zit AZ nog in die competitie
Zou inderdaad heel mooi zijn en een geweldige ontwikkeling voor de spelers. Helemaal als de talentvolle O17 hier volgend seizoen in komt te spelen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018



Wat is dat "De Uitslag"? Een veld oid? Mogen de wedstrijden weer bezocht worden, weet iemand dat?
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 01 apr 2022, 16:35

Wat is dat "De Uitslag"? Een veld oid? Mogen de wedstrijden weer bezocht worden, weet iemand dat?
Volgens mij mogen de wedstrijden weer vrij bezocht worden, maar ik zou het wel ff voor de zekerheid controleren.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Vrij bezoek toegestaan, 100%
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020

Aanstaande zaterdag kampioenswedstrijd van PSV O18, uit bij AZ. De winnaar gaat volgend seizoen de Youth League in. Zou mooi zijn als PSV wat spelers vanuit Jong mee kan nemen (Comenencia, Seelt, Leysen of Bakayoko). Ook omdat Babadi enz niet mee kunnen spelen zou het mooi zijn als de O18 wat versterkt kan worden (wat AZ O18 laatste weken ook doet)
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

rick_burgsteden schreef: 27 mei 2022, 10:34 De winnaar gaat volgend seizoen de Youth League in.
Dit zou echt top zijn!
Sinds wanneer is o19 de o18 geworden?
Valt mij nu pas op dat de 018 de nieuwe o19 is.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Als Mauro zich goed scheert die ochtend kan die ook hendig door voor 18. Gewoon meenemen en oppikken die titel.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV O18