Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gakpo’s PSV agreement could lead to host of offers from Euro giants

As the season moves into its latter stages, teams are starting to intensify preparations for the next transfer window and among the players being pursued by a host of leading sides is Cody Gakpo.

The 22-year-old PSV Eindhoven winger is enjoying the most productive campaign of his career to date, scoring 16 goals in 36 matches in all competitions — and contributing 14 assists.

Gakpo was heavily linked with a January exit but agreed to stay and extend his deal by a year to 2026. The Athletic has learned the contract does not have a release clause but an understanding was formed to ensure that if suitable offers land this summer, PSV will cooperate with the process.

That has led admirers such as the likes of Arsenal, Barcelona, Bayern Munich and Liverpool to accelerate their interest and hold serious conversations about pushing for the Dutch attacker.

Although this has yet to translate into negotiations with PSV, that should follow once suitors learn of Gakpo’s intentions and clarify their own plans. With uncertainty over a number of those who operate in a similar position, such as Bayern’s Serge Gnabry, there could be various moving parts.

PSV are not known to have set an asking price and would naturally want as much as they can get, however the anticipation is that if Gakpo does go it will be for a fee in the region of €35 million to 50 million.

Indicative offers in excess of £35 million have already been mentioned, pointing to the bracket in which he is viewed at present. Gakpo was injured by a bad challenge in PSV’s recent Europa Conference League last-16 tie against Copenhagen, meaning he will miss his country’s upcoming friendlies against Denmark and Germany, but the issue is thought only to be bruising of the bone.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Voor minimaal 40mil mag hij wel vertrekken.
Tuurlijk is het jammer dat hij vertrekt, maar ik denk echt wel dat iemand zijn plaats kan overnemen. Een beetje hetzelfde met Malen het is jammer dat hij vertrekt, maar het is niet het einde van de wereld.
Ricardo Zamora
International
5
Berichten: 987
Lid geworden op: 9 aug 2018
Clubvoorkeur: PSV

Met een beetje geluk gaat hij Lozano overtreffen. Volledig verdiend, naast doelpunten ook een berg assists. Je ziet duidelijk dat hij verder is dan Noni, die zich ietwat moet herpakken. Als Doan overigens zo doorgaat zie ik die ook komende zomer of na volgend seizoen vertrekken voor 10-15 miljoen (ik weet even wel niet wat zijn contractstatus is).
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit moet toch onze grootste uitgaande transfer ooit worden, voor minder doen we het niet hoor. Minstens 45 miljoen. Deze jongen heeft alles, snelheid, kracht, goed schot, lengte, prima dribbel en als klap op de vuurpijl een geweldige mentaliteit. Hij is ons uithangbord nu, die verkoop je niet zomaar.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

DonyellMalen schreef: 21 mar 2022, 10:48 Dit moet toch onze grootste uitgaande transfer ooit worden, voor minder doen we het niet hoor. Minstens 45 miljoen. Deze jongen heeft alles, snelheid, kracht, goed schot, lengte, prima dribbel en als klap op de vuurpijl een geweldige mentaliteit. Hij is ons uithangbord nu, die verkoop je niet zomaar.
100 mee eens. Tevens een echte Eindhovenaar!
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021

Wat mij betreft gaat die helemaal nergens heen, en speelt hij volgend seizoen Champions League in Eindhoven.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Gakpo is in veel opzichten veel minder vervangbaar dan Malen. Het zou eeuwig zonde zijn als hij de club zonder noemenswaardige prijs gaat verlaten.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gakpo heeft veel meer talent dan Malen. Alleen zijn spitsen meer gewild als buitenspelers en had Malen al ervaring in Engeland. De cijfers van Gakpo zijn wel echt bizar vooral als je ziet hoeveel hij gemist heeft.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

kastoekast schreef: 21 mar 2022, 10:17 Voor minimaal 40mil mag hij wel vertrekken.
Tuurlijk is het jammer dat hij vertrekt, maar ik denk echt wel dat iemand zijn plaats kan overnemen.
Gakpo kan in de toekomst met de wereldtop mee.
Ja, we zullen er wel *iemand* anders neer kunnen zetten, maar een dergelijke klasbak kom je echt niet zo snel meer tegen.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

DonyellMalen schreef: 21 mar 2022, 10:48 Dit moet toch onze grootste uitgaande transfer ooit worden, voor minder doen we het niet hoor. Minstens 45 miljoen. Deze jongen heeft alles, snelheid, kracht, goed schot, lengte, prima dribbel en als klap op de vuurpijl een geweldige mentaliteit. Hij is ons uithangbord nu, die verkoop je niet zomaar.
Eens, maar je vergeet zomaar zijn belangrijkste en meest zeldzame kwaliteit: zijn overzicht. :money:
Gebruikersavatar
GENERATIE4
Verbannen
3
Berichten: 207
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: EFC 4TH

Terecht dat er veel interesse is.
Er zijn geen afspraken met PSV over de te vragen transfersom, dus laten we vooral inzetten op minimaal 50.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

En dat geld hebben we nodig want we moeten ook nog investeren in een topspits + vervanger van Gakpo. Als we de hoofdprijs eruit halen kunnen we zelfs Q. Timber oppikken.
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

Is het een hele gekke gedachte dat hij met het oog op het WK geen risico neemt, voor een zekere basisplaats bij PSV kiest en tenminste nog een 1/2 jaar blijft?
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Noosa schreef: 21 mar 2022, 16:26 Is het een hele gekke gedachte dat hij met het oog op het WK geen risico neemt, voor een zekere basisplaats bij PSV kiest en tenminste nog een 1/2 jaar blijft?
Daar kunnen we alleen maar op hopen, normaal gezien zijn na dit seizoen Gakpo en Sangare weg, echt verschrikkelijk zonde dat Schmidt niet wilt blijven.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 21 mar 2022, 11:40
kastoekast schreef: 21 mar 2022, 10:17 Voor minimaal 40mil mag hij wel vertrekken.
Tuurlijk is het jammer dat hij vertrekt, maar ik denk echt wel dat iemand zijn plaats kan overnemen.
Gakpo kan in de toekomst met de wereldtop mee.
Ja, we zullen er wel *iemand* anders neer kunnen zetten, maar een dergelijke klasbak kom je echt niet zo snel meer tegen.
Dit bedoel ik niet. Iedereen is te vervangen zo ook Gakpo. Begrijp me niet verkeerd ik hoop ook dat hij blijft, maar het is niet anders.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 21 mar 2022, 11:48
DonyellMalen schreef: 21 mar 2022, 10:48 Dit moet toch onze grootste uitgaande transfer ooit worden, voor minder doen we het niet hoor. Minstens 45 miljoen. Deze jongen heeft alles, snelheid, kracht, goed schot, lengte, prima dribbel en als klap op de vuurpijl een geweldige mentaliteit. Hij is ons uithangbord nu, die verkoop je niet zomaar.
Eens, maar je vergeet zomaar zijn belangrijkste en meest zeldzame kwaliteit: zijn overzicht. :money:
Zijn grootste kwaliteit is zijn persoonlijkheid. Kwa puur talent vind ik Bergwijn en Malen beter, maar Gakpo gaat het verder schoppen, want behalve talent heeft hij in tegenstelling tot eerder genoemde een betere instelling, intelligenter, stabieler en is hij een echte leider. Juist dat maakt hem zeer interessant voor de topclubs; die zien dat ook.

Ik vind zijn ontwikkeling prachtig om te zien. Gakpo was altijd een groot talent in de opeiding, maar geen buitencategorie a la Ihattaren en Bergwijn. Des te mooier dat hij ze, als het goed is, helemaal voorbij gaat. En via de absolute hoofdprijs gaat vertrekken.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

GENERATIE4 schreef: 21 mar 2022, 15:29 Terecht dat er veel interesse is.
Er zijn geen afspraken met PSV over de te vragen transfersom, dus laten we vooral inzetten op minimaal 50.
Das wat mij betreft wel gelijk de onderkant. Dan kan je in gesprek gaan. Alles daaronder... lekker negeren. Dan Gakpo nog een seizoen vlammen bij ons in hopelijk de CL 8)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Noosa schreef: 21 mar 2022, 16:26 Is het een hele gekke gedachte dat hij met het oog op het WK geen risico neemt, voor een zekere basisplaats bij PSV kiest en tenminste nog een 1/2 jaar blijft?
Helemaal top. Hopelijk speelt PSV dan ook CL dan kan je hem na het WK voor de hoofdprijs verkopen, met de voorwaarde dat hij op huurbasis het seizoen afmaakt in Eindhoven.

Droomscenario en dus helaas niet heel realistisch.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Hoogstwaarschijnlijk vertrekt hij voor 35-40 miljoen in de zomer.
Tenminste dat is wat ik verwacht. Je gaat echt niet clubs als Liverpool, Barca, Bayern afwijzen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Natuurlijk niet. Mensen hopen gewoon dat hij blijft. In realiteit is Gakpo zo'n beetje uitgeleerd, zeker nu hij ook als aanvoerder begint op te staan in grotere wedstrijden. Kut dat hij misschien zonder prijzen vertrekt, maar als er iemand klaar is voor een stap hogerop, dan wel Cody.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Hij gaat gewoon als lining Gakpo met drie prijzen in de Zak en een high-five aan Schmidt.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Voormalig KG schreef: 21 mar 2022, 19:06 Hij gaat gewoon als lining Gakpo met drie prijzen in de Zak en een high-five aan Schmidt.
Vier prijzen. 😉
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ykhim schreef: 21 mar 2022, 18:55 Natuurlijk niet. Mensen hopen gewoon dat hij blijft. In realiteit is Gakpo zo'n beetje uitgeleerd, zeker nu hij ook als aanvoerder begint op te staan in grotere wedstrijden. Kut dat hij misschien zonder prijzen vertrekt, maar als er iemand klaar is voor een stap hogerop, dan wel Cody.
Gakpo is echt niet uitgeleerd hier. Dan moet ie eerst echt meerdere grotere wedstrijden naar zich toe trekken. Dat heeft hij dit seizoen pas 2-3 keer gedaan en in de meeste grotere wedstrijden zelfs redelijk onzichtbaar geweest. Dan ben je nog niet zoveel te goed als jij lijkt te schetsen.

Dat hij wel een stap hoger nu aan zou kunnen, denk ik ook wel, maar de echte top zal hij vooral nog eerst als invaller moeten groeien.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

JC schaal is binnen
Beker moet te doen zijn
Conference wordt moeilijk, maar zeker mogelijk.
ED weet ik niet. Ergens denk ik wel dat ajax het weg gaat geven, maar ze worden zo vaak gered door de var.

Ze zijn alle 4 mogelijk en ik heb vertrouwen in een goed einde.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Je zou maar 4 prijzen pakken. Poh, kan gewoon. Cody kan er zelfs 5 pakken trouwens: speler van het jaar.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind ook absoluut niet dat Gakpo is uitgeleerd. Sterker nog, een jaartje extra PSV met hopelijk CL voetbal zal heel goed voor hem zijn. Hij heeft geweldig gespeelt maar ook zeker periodes gekent waar hij gewoon heel matig was. En dan natuurlijk nog z'n fitheid.

Maar het ligt er ook aan wat hij wil. Een tussenstap? Dat moet hij aankunnen als hij heel blijft. De absolute top? Denk dat Cody daar vooral als invaller gebruikt gaat worden. En dan heb je nog zijn positie bij Oranje natuurlijk.

Geweldig talent en vooral al heel volwassen in gedrag maar tis niet zo dat PSV op een hele hoog niveau acteert helaas. Zelfde geldt eigenlijk voor Sangare. Ze hebben eigenlijk nog een jaartje CL nodig en als dat niet lukt een top seizoen in de EL.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo