PSV-selectie algemeen

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 18 feb 2022, 17:39
Menno1 schreef: 18 feb 2022, 17:05 Op Sangare en Gakpo na ga je amper geld verdienen aan transfers vrees ik. Wel ga je salaris ruimte creëren als je Zahavi, Vinicius, Mvogo, Romero en Thomas weg doet oa.

Kwa vermogen op het veld ben je voor 75% afhankelijk van Sangare, Gakpo en Madueke. Die gaan meer dan genoeg opbrengen maar daarachter zit echt heel weinig van waarde.
..Madueke hoort ook wel bij die 1e zin
Ik ga er van uit dat Noni blijft deze zomer.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Heel media NL laat ons dus al een jaar geloven dat Ajax by far de sterkste selectie heeft omdat ze niet alleen in de basis het beste materiaal hebben maar ook in de breedte.

Ondertussen zitten we in maart en voldoen Rensch (zelfs Blind rechtsback), Danilo (alleen in nood), Daramy (compleet afgeschreven), Schuurs (ineens 3x zoveel tegengoals) niet eens. Kudus mag soms meehobbelen, Tagliafica wordt met een rode lap als een stier opgehitst voor wat minuten, Neres is weg zonder vervanger en blijkbaar kunnen ze intern geen keeper meer vinden en komen ze met Tyton aan.

Feyenoord moet een keer Hendrix gebruiken en het gaat helemaal fout, Dessers blijkt er toch niets van te kunnen, Toornstra zit weer standaard op de bank, een jonge Zweed mag af en toe mee doen maar kan Jahanbakhsh er niet eens uit spelen en de enige keuze die Slot moet maken is wie hij rechtsback zet. Ze hebben geen spits, geen fatsoenlijke rechtsbuiten en geen fatsoenlijke CV of LB achter de hand.

Bij PSV raken de toppers Gakpo en Madueke geblesseerd en we zetten een reeks neer. Op het middenveld hebben we voort een luxe positie, en als achterin iedereen fit is hebben we alle posities meer dan dubbel bezet waarbij enkel de RB een upgrade nodig heeft. Wij hebben alleen 2 mindere keepers en 2 mindere spitsen.

Ik zou zeggen dat Ajax het nog net wint qua pure kwaliteit in de basis vanwege Timber Berghuis en Anthony en een scorende Haller maar zoveel beter is de selectie van Ajax blijkbaar niet. Nu is de hamvraag; heeft Roger er op dit moment wel alles uitgehaald?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Je hebt het mooi opgeschreven, [mention]11 Sir Tinus[/mention]: nice framing :mrgreen:
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Vandaag de nieuwe transfermarkt upgrade:
Sangare naar 16 miljoen (plus 2mil)
Veerman naar 8 miljoen (plus 2mil)
Guti naar 5 miljoen (plus 1.5mil)
Cody naar 25 miljoen (plus 3mil)
Vini gedaald naar 9.5 miljoen (min 2.5mil)
Yorbe naar 4.5 miljoen (plus 1 mil)

Wat ik apart vind is dat Doan, Mauro en Teze geen stijging gehad hebben, maar misschien moeten ze het gewoon voor een langere periode volhouden.

Al met al veel spelers gestegen en weinig gedaald.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Bij Ajax alle waardes gestegen? :D
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

FritskePhilips schreef: 19 mar 2022, 10:55 Bij Ajax alle waardes gestegen? :D
Ff gekeken, niemand is gestegen alleen maar gedaald. Ook werd er vermeld dat Shanice en Haller op de nominatie stonden om te stijgen, maar dat ze ff wachten met de stijging, omdat ze zijn uitgeschakeld in de CL.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV



Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dus Veerman is eindelijk z'n aankoopbedrag waard.... waardeloze beoordelingen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Inmiddels 46 wedstrijden onderweg in 243 dagen. Er werd 8x verloren, 6x gelijk gespeeld en 32x gewonnen. Als je het hebt over scorend vermogen dan zijn vooral de eerste 2 a 3 goals echt belangrijk en vaak krijg je er soms nog wat cadeau afhankelijk van de tegenstand. Van de 46 wedstrijden lukte het slechts 14 wedstrijden niet om er minimaal 2 te scoren. Inmiddels hebben we in 46 wedstrijden 113 goals gemaakt, dat is 2,46 goals per wedstrijd. Helaas maar 18x de '0' gehouden in 46 wedstrijden waarmee duidelijk wordt dat die 2,46 goals per wedstrijd geen overbodige luxe is. Het is ook niet zo dat we vaak grote uitslagen neerzetten ofzo. En ik kan me eigenlijk geen penalty herinneren die erin ging. We zullen er echt wel één hebben gehad maar daar zit het hem ook niet in, evenals vrije trappen.

Top 10 doelpuntenmakers
Zahavi 16 goals
Gakpo 16 goals
Götze 11 goals
Madueke 9 goals
Doan 9 goals
Bruma 9 goals
Vertessen 9 goals
Vinicius 7 goals
Veerman 4 goals (pas 16 wedstrijden)
Sangaré 4 goals

Daarnaast ook nog 14 goals door onze verdedigers. Overige middenvelders ook nog 4 goals samen.

Als je dan die lijst ziet dan mis je die ene speler die er 20+ maakt, maar van de andere kant heb je vanaf de bank wel écht scorend vermogen. Of dit aan Roger toe te schrijven valt laat ik in het midden maar dat zijn spel veel doelpunten oplevert is wel duidelijk.

Ongetwijfeld wordt er hier straks geconcludeerd dat we scorend vermogen te kort komen als we niet tegen Twente of Feyenoord weten te scoren maar ik denk dat we heel veel scorend vermogen hebben en dat het nog veel hoger had moeten zijn als we spelers hadden gehad die wat scherper waren.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Tussenstand met definitieve beslissingen.

OUT:
- Zahavi (einde contract)
- Thomas (einde contract)
- Mvogo (einde huurperiode)
- Sadilek (transfersom 1,5 miljoen)
- Baumgartl (verhuur)
Laatst gewijzigd door Heissenberrug op 23 mei 2022, 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 20 mei 2022, 17:09 Tussenstand met definitieve beslissingen.

OUT:
- Zahavi
- Thomas
- Mvogo
- Sadilek
Ga je per definitie al flink voorruit op. Benieuwd naar de ingaande transfers
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9999
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Qua rugnummers was nr 2 nog vrij, die is naar Hoever, en komt nunmer 7, 19, 25, 27, 30, 37 vrij.

Luuk zou eigenlijk nr 9 moeten krijgen vind ik, maar 19 had ie bij Sevilla ook en nr 7 zou ook wel passen bij Savio.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

11 Sir Tinus schreef: 03 jul 2022, 15:26 Qua rugnummers was nr 2 nog vrij, die is naar Hoever, en komt nunmer 7, 19, 25, 27, 30, 37 vrij.

Luuk zou eigenlijk nr 9 moeten krijgen vind ik, maar 19 had ie bij Sevilla ook en nr 7 zou ook wel passen bij Savio.
Hoewel de nrs vooralsnog geen definitieve status hebben, kun je wel al het een en ander opmaken uit trainingen, wedstrijden en presentaties.

Er zal nog wel wat wisselen, maar ik denk dat dit vooral zal zijn op basis van aan- en verkoop van spelers.

Er kan dus al een opzet met potlood gemaakt worden:

1. Benitez
2. Hoever

3. Teze
4. Obispo
5. Ramalho
6. Sangaré
7. Depay ;)
8. van Ginkel -> Wijnaldum ;)
9. Vinicius -> L. de Jong

10. Madueke
11. Gakpo
12.
13.
14. van Ginkel <-
15. Gutiérrez
16. Drommel
17. Mauro Jr
18. Boscagli
19. Vinicius <-
20. Simons

21. Delanghe
22. Sambo
23. Veerman
24. Waterman
25. Til
26. Luckassen
27. Bakayoko
28. Saibari

29. Mwene
30. Tielemans
31. Max
32. Vertessen
33. Sávio
34. Seelt
35. Oppegård
36.
37. Ledezma
38.
39. Fofana
40.
41. Peersman

Ik gok dat ik er, van de 36 spelers, 29 á 30 goed heb. De nrs 7, 13, 14, 19, 20, 22, 25, 33, 34, 36, 38, 39 & 40 zijn vooralsnog vacant.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... lectie.htm
Luuk 9
Til 20
Simons 7
Hoever 2
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Prima nummers.
Nog een aantal hele hoge.

Savinho verwacht ik met nummer 22.
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Op de een of andere manier vind ik het altijd het mooist als basisspelers ook 'basisnummers' krijgen. Helaas wijzigt het niet vaak, maar Veerman met 8 past bijvoorbeeld beter dan 23. Overigens zou ik het een heerlijk idee vinden om Bakayoko 14 te geven en hem met zijn voornaam te laten spelen. Klein sneertje richting 020 ;)
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Doet me denken aan die reclameposters die ooit in en rondom Amsterdam zijn opgehangen voorafgaand aan een wedstrijd: "En met nummer 14, Johann.....". Moet ergens tussen 1999 en 2005 zijn geweest, maar ik kan er helaas niets over terugvinden.

Edit: 2001 dus. Toen al kleine pikkies daar in Duivendrecht: https://www.gva.be/cnt/oid105642
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

O Goleiro Grande schreef: 08 jul 2022, 12:38 Op de een of andere manier vind ik het altijd het mooist als basisspelers ook 'basisnummers' krijgen.
Eeeeens.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

O Goleiro Grande schreef: 08 jul 2022, 12:38 Op de een of andere manier vind ik het altijd het mooist als basisspelers ook 'basisnummers' krijgen.
Je weet bij het uitdelen van de rugnummers helaas niet wie er basisspeler worden natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 08 jul 2022, 12:53 Doet me denken aan die reclameposters die ooit in en rondom Amsterdam zijn opgehangen voorafgaand aan een wedstrijd: "En met nummer 14, Johann.....". Moet ergens tussen 1999 en 2005 zijn geweest, maar ik kan er helaas niets over terugvinden.

Edit: 2001 dus. Toen al kleine pikkies daar in Duivendrecht: https://www.gva.be/cnt/oid105642
Die laatste uitspraak van Salazar 😅👌
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Jankerds
ArdaMattaveld
Bankzitter
2
Berichten: 214
Lid geworden op: 30 aug 2021
Seizoenkaart: Vak G
Clubvoorkeur: PSV

Misschien wat voorbarig en niet belangrijk, maar heerlijk dat ze voorin ‘gewoon’ met 9, 10 en 11 lopen.
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 08 jul 2022, 13:33
O Goleiro Grande schreef: 08 jul 2022, 12:38 Op de een of andere manier vind ik het altijd het mooist als basisspelers ook 'basisnummers' krijgen.
Je weet bij het uitdelen van de rugnummers helaas niet wie er basisspeler worden natuurlijk ;)
Nee uiteraard, maar voordat de nummers naamgebonden waren en dit per wedstrijd uitwisselbaar was, had je echt de klassieke verdeling waar het kwalificeren van spelers met bijvoorbeeld 'een tien' of 'een nummer negen' vandaan komen. Het is een beetje een romantische gedachte, maar op de een of andere manier schuurt het dat vorig jaar een keeper op doel stond die (nota bene op eigen verzoek en achteraf gezien ook nog eens passend gekozen) met 16 op de rug keept. Idealiter zou ik met de huidige selectie zien:

1. Benítez
2. Hoever
3. Teze
4. Ramalho
5. Mauro
6. Sangaré
7. Simons
8. Veerman
9. De Jong
10. Madueke
11. Gakpo
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Madueke schreef: 08 jul 2022, 12:15 https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... lectie.htm
Luuk 9
Til 20
Simons 7
Hoever 2
Er kan dus al een opzet met potlood gemaakt worden:

1. Benitez :shake:
2. Hoever
:shake:
3. Teze :shake:
4. Obispo :shake:
5. Ramalho :shake:
6. Sangaré :shake:
7. Depay ;) :bleh: -> Simons
8. van Ginkel -> Wijnaldum ;) :bleh: (loading?)
9. Vinicius -> L. de Jong
:shake:
10. Madueke :shake:
11. Gakpo :shake:
12.
13.
14. van Ginkel <- :bleh:
15. Gutiérrez :shake:
16. Drommel :shake:
17. Mauro Jr :shake:
18. Boscagli :shake:
19. Vinicius <- :bleh:
20. Simons
:bleh: -> Til
21. Delanghe :shake:
22. Sambo
23. Veerman :shake:
24. Waterman :shake:
25. Til :bleh: -> Vinicius
26. Luckassen :shake:
27. Bakayoko :shake:
28. Saibari
:shake:
29. Mwene :shake:
30. Tielemans
31. Max :shake:
32. Vertessen :shake:
33. Sávio
34. Seelt
35. Oppegård :shake:
36.
37. Ledezma :shake:
38.
39. Fofana
40.
41. Peersman :shake:

Ik gok dat ik er, van de 36 spelers, 29 á 30 goed heb.
25 van de 36 goed, 5 nog onbekend, 6 fout.

Beter dan mijn gemiddelde schoolwerk.

#nevertooldtolearn
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

O Goleiro Grande schreef: 08 jul 2022, 15:32
Joenepsv schreef: 08 jul 2022, 13:33

Je weet bij het uitdelen van de rugnummers helaas niet wie er basisspeler worden natuurlijk ;)
Nee uiteraard, maar voordat de nummers naamgebonden waren en dit per wedstrijd uitwisselbaar was, had je echt de klassieke verdeling waar het kwalificeren van spelers met bijvoorbeeld 'een tien' of 'een nummer negen' vandaan komen. Het is een beetje een romantische gedachte, maar op de een of andere manier schuurt het dat vorig jaar een keeper op doel stond die (nota bene op eigen verzoek en achteraf gezien ook nog eens passend gekozen) met 16 op de rug keept. Idealiter zou ik met de huidige selectie zien:

1. Benítez
2. Hoever
3. Teze
4. Ramalho
5. Mauro
6. Sangaré
7. Simons
8. Veerman
9. De Jong
10. Madueke
11. Gakpo
Dat is inderdaad het oude romantische beeld. Ik vind het echter wel wat hebben dat een Max bijvoorbeeld altijd met 31 speelt. Het enige waar ik me aan erger maar wat in Nederland gelukkig nog niet zoveel voorkomt zijn die idioot hoge nummers. Dat is hier vooral voor de jeugdspelers. Maar als zo'n jongen doorbreekt kun je hem toch zsm een mooier nummer geven lijkt me. Maar dat is een andere discussie.

Denk wel dat je gelijk hebt dat dit de basis is.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV-selectie algemeen