PSV-selectie algemeen

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 12:38
Robson de Souza schreef: 17 nov 2022, 08:55 Ik heb even gezocht naar een topic over lopende contracten van de selectie, maar die heb ik niet kunnen vinden. Vandaar dat ik het hier maar even post.
Kijkend naar de contracten valt op dat na dit seizoen het contract van Waterman en Van Ginkel afloopt. Van Ginkel speelt niet en ik kan me zelfs voorstellen dat PSV hem een transfervrije overgang naar Vitesse gunt mocht hij daar interesse in hebben. Van Waterman kan ik niet inschatten hoe zijn rol is, maar als men tevreden is kan ik me voorstellen dat ze hem nog een jaartje verlengen.
Dan komen we bij contracten die tot 2024 lopen. Hier zitten wat opvallende namen tussen:
Philipp Max : verkopen bij een goed bod, zelfs in de winterstop al. Met Mauro is er al een beter alternatief, wel zou je een extra linksback moeten halen en Oppegard moeten verhuren. Verlengen wat mij betreft geen optie, heeft niet de kwaliteit basiswaardig te zijn voor PSV.
Phillipp Mwene: Ik kan me niet voorstellen dat PSV deze winter NIET gaat kijken voor een rechtsback. Als die gehaald wordt blijft Mwene tot het einde van dit jaar een fijne back-up voor links en rechtsback. Na dit jaar hopen we dat Sambo en/of Comenencia kan aansluiten om back-up te zijn. (Teze is wat mij betreft geen optie).
André Ramalho: Hiervoor geldt hetzelfde als voor Max. Hij is niet aanwijsbaar beter dan Teze/Obispo/Boscagli, dus bij een bod in de winter en/of zomer moet je hem laten gaan, zeker ook omdat hij beduidend meer verdient. Leuke speler maar niet de speler die we hoopten dat hij zou zijn.
Richard Ledezma: Graag snel verlengen, heeft potentie genoeg.
2023: Van Ginkel loopt gewoon af en tot die tijd zit die niemand in de weg zou ik zeggen. Het levert ons ook niet zoveel op om hem weg te doen. Waterman idem en past prima in die rol als 3e keeper.

2024: Je kunt niet Max verkopen bij een goed bod als Max zo slecht speelt dat niemand hem uberhaupt wil hebben laat staan met een goed bod. Dan ook nog Oppegard verhuren en inzetten op Mauro die nog steeds niet fit is en dus een grote gok is en dan doe je de back-up ook nog weg. Ik kan me uitstekend voorstellen dat PSV geen rechtsback gaat halen want we hebben in de ogen van PSV 5 backs in de selectie voor 2 posities. Van mij mag Mwene zijn contract best verlengd worden zolang hij maar in zijn rol gebruikt wordt als multifunctionele ervaren back-up. Dit zijn spelers die je in je selectie moet hebben in mijn ogen. Ook fijn om geen grote afschrijvingen te hebben en hij zal ook geen grandioos salaris opstrijken. Hem vervangen met jeugdspelers die er nog niet klaar voor zijn vind ik veel te voorbarig.

Ramalho is dan wellicht niet beter dan Teze/Obispo maar hij heeft wel ervaring en leiderschap. Dan heb ik liever dat we één van onze jongens verkopen zodat er ook nog wat geld binnen komt dan dat je Ramalho min of meer gratis laat gaan. Maar ook hier geldt dat het niet vanzelfsprekend is dat je hem of één van die andere jongens kunt verkopen. Het is niet zo dat heel Europa scouts naar het Philips Stadion stuurt om onze verdedigers in de gaten te houden. Na dit seizoen verwacht ik dat Jarred weg gaat en ik denk dat Ramalho de beste verdediger is die we onder contract hebben.
Van Ginkel heeft geen minuten in de competitie gemaakt en verdient een miljoen per jaar. Je bespaart dus zomaar een half miljoen als hij eerder vertrekt. Mocht hij daar zelf wat voor voelen dan denk ik dat het niet onverstandig is dat PSV er open voor staat.
Over Max: hij speelt dit jaar zelfs beter dan vorig jaar en toch kwam er in de zomer een bod van 6/7 miljoen van Leeds. Als je een dergelijk bod nogmaals zou ontvangen dan denk ik dat het verstandig is toe te happen. Ook Max verdient behoorlijk en voor 6/7 miljoen moeten we zeker een betere back kunnen vinden. Als dat lukt durf ik het makkelijk aan met Mauro en de nieuwe back en mag Oppegard elders ervaring op gaan doen.
Voor de rechtsbackpositie moet je hopen dat ze Hoever terug kunnen sturen. Dan is er zeker ruimte voor een nieuwe rechtsback. Mwene is inderdaad een fijne back-up maar zou geen basis moeten zijn. Ook wil je niet dat Mwene over een jaar talenten in de weg zit. Vandaar dat ik zou overwegen hem in de zomer te verkopen.
Ik denk echt dat Sambo minimaal naar het niveau van Mwene kan toegroeien, daarvan ben ik overtuigd.
En over Ramalho: dit zou met name voor de zomer gelden.

We zullen het zien, maar ik hoop toch echt dat we wat gaan veranderen in de verdediging.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Robson de Souza schreef: 17 nov 2022, 13:27
11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 12:38

2023: Van Ginkel loopt gewoon af en tot die tijd zit die niemand in de weg zou ik zeggen. Het levert ons ook niet zoveel op om hem weg te doen. Waterman idem en past prima in die rol als 3e keeper.

2024: Je kunt niet Max verkopen bij een goed bod als Max zo slecht speelt dat niemand hem uberhaupt wil hebben laat staan met een goed bod. Dan ook nog Oppegard verhuren en inzetten op Mauro die nog steeds niet fit is en dus een grote gok is en dan doe je de back-up ook nog weg. Ik kan me uitstekend voorstellen dat PSV geen rechtsback gaat halen want we hebben in de ogen van PSV 5 backs in de selectie voor 2 posities. Van mij mag Mwene zijn contract best verlengd worden zolang hij maar in zijn rol gebruikt wordt als multifunctionele ervaren back-up. Dit zijn spelers die je in je selectie moet hebben in mijn ogen. Ook fijn om geen grote afschrijvingen te hebben en hij zal ook geen grandioos salaris opstrijken. Hem vervangen met jeugdspelers die er nog niet klaar voor zijn vind ik veel te voorbarig.

Ramalho is dan wellicht niet beter dan Teze/Obispo maar hij heeft wel ervaring en leiderschap. Dan heb ik liever dat we één van onze jongens verkopen zodat er ook nog wat geld binnen komt dan dat je Ramalho min of meer gratis laat gaan. Maar ook hier geldt dat het niet vanzelfsprekend is dat je hem of één van die andere jongens kunt verkopen. Het is niet zo dat heel Europa scouts naar het Philips Stadion stuurt om onze verdedigers in de gaten te houden. Na dit seizoen verwacht ik dat Jarred weg gaat en ik denk dat Ramalho de beste verdediger is die we onder contract hebben.
Van Ginkel heeft geen minuten in de competitie gemaakt en verdient een miljoen per jaar. Je bespaart dus zomaar een half miljoen als hij eerder vertrekt. Mocht hij daar zelf wat voor voelen dan denk ik dat het niet onverstandig is dat PSV er open voor staat.
Over Max: hij speelt dit jaar zelfs beter dan vorig jaar en toch kwam er in de zomer een bod van 6/7 miljoen van Leeds. Als je een dergelijk bod nogmaals zou ontvangen dan denk ik dat het verstandig is toe te happen. Ook Max verdient behoorlijk en voor 6/7 miljoen moeten we zeker een betere back kunnen vinden. Als dat lukt durf ik het makkelijk aan met Mauro en de nieuwe back en mag Oppegard elders ervaring op gaan doen.
Voor de rechtsbackpositie moet je hopen dat ze Hoever terug kunnen sturen. Dan is er zeker ruimte voor een nieuwe rechtsback. Mwene is inderdaad een fijne back-up maar zou geen basis moeten zijn. Ook wil je niet dat Mwene over een jaar talenten in de weg zit. Vandaar dat ik zou overwegen hem in de zomer te verkopen.
Ik denk echt dat Sambo minimaal naar het niveau van Mwene kan toegroeien, daarvan ben ik overtuigd.
En over Ramalho: dit zou met name voor de zomer gelden.

We zullen het zien, maar ik hoop toch echt dat we wat gaan veranderen in de verdediging.
Als van Ginkel een miljoen per jaar verdient dan gaat Vitesse geen 0,5 miljoen salaris overnemen voor een speler die wellicht niet eens kan spelen. Denk ook niet dat van Ginkel die 5 ton laat schieten anders had hij bij PSV ook geen 1 miljoen verdiend.

Volgens mij was er geen bod van 6/7 miljoen van Leeds, ik denk dat een Duitse club op het verkeerde moment (door blessures) 3 a 4 heeft geboden ofzo. Maar het is speculeren en het ligt er maar net aan welk medium je serieus neemt. Ik geloof niet dat er iemand 6 a 7 miljoen voor Max gaat bieden en zelfs geen 5. Als er iemand 4 a 5 biedt dan zou ik het wel aandurven om hem te laten gaan.

Met het wegsturen van Hoever is er wel wat meer lucht in het salarishuis maar dan moet je nog wat miljoenen vinden om een speler te kunnen kopen. De tijden dat je eenvoudig voor een paar ton een basiswaardige rechtsback haalt is toch al ver achter ons. Brenet was gratis en ervaren maar toen het nieuws kwam dat PSV daar oren naar had moest je op dit forum even niet komen.

Ik heb Sambo ook een paar keer gezien maar die speelt gewoon nog als een jeugdspeler. Was in de zomer een jaar eruit geweest dus volstrekt logisch dat PSV hem heeft verhuurd. Dat hij naar een niveau toe kan groeien is geen luxe want bij PSV kun je niet a la Hoever fouten maken om in 1 a 2 jaar beter te worden.

Voor mij is maar 1 ding belangrijk en ik denk dat Brands er precies hetzelfde in staat. Alles wat er nu bij komt in de winter moet een Veerman achtige versterking zijn. Echte pure kwaliteit die ons vooruit helpt en niet iemand die ons breder maakt.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 13:43
Robson de Souza schreef: 17 nov 2022, 13:27

Van Ginkel heeft geen minuten in de competitie gemaakt en verdient een miljoen per jaar. Je bespaart dus zomaar een half miljoen als hij eerder vertrekt. Mocht hij daar zelf wat voor voelen dan denk ik dat het niet onverstandig is dat PSV er open voor staat.
Over Max: hij speelt dit jaar zelfs beter dan vorig jaar en toch kwam er in de zomer een bod van 6/7 miljoen van Leeds. Als je een dergelijk bod nogmaals zou ontvangen dan denk ik dat het verstandig is toe te happen. Ook Max verdient behoorlijk en voor 6/7 miljoen moeten we zeker een betere back kunnen vinden. Als dat lukt durf ik het makkelijk aan met Mauro en de nieuwe back en mag Oppegard elders ervaring op gaan doen.
Voor de rechtsbackpositie moet je hopen dat ze Hoever terug kunnen sturen. Dan is er zeker ruimte voor een nieuwe rechtsback. Mwene is inderdaad een fijne back-up maar zou geen basis moeten zijn. Ook wil je niet dat Mwene over een jaar talenten in de weg zit. Vandaar dat ik zou overwegen hem in de zomer te verkopen.
Ik denk echt dat Sambo minimaal naar het niveau van Mwene kan toegroeien, daarvan ben ik overtuigd.
En over Ramalho: dit zou met name voor de zomer gelden.

We zullen het zien, maar ik hoop toch echt dat we wat gaan veranderen in de verdediging.
Als van Ginkel een miljoen per jaar verdient dan gaat Vitesse geen 0,5 miljoen salaris overnemen voor een speler die wellicht niet eens kan spelen. Denk ook niet dat van Ginkel die 5 ton laat schieten anders had hij bij PSV ook geen 1 miljoen verdiend.

Volgens mij was er geen bod van 6/7 miljoen van Leeds, ik denk dat een Duitse club op het verkeerde moment (door blessures) 3 a 4 heeft geboden ofzo. Maar het is speculeren en het ligt er maar net aan welk medium je serieus neemt. Ik geloof niet dat er iemand 6 a 7 miljoen voor Max gaat bieden en zelfs geen 5. Als er iemand 4 a 5 biedt dan zou ik het wel aandurven om hem te laten gaan.

Met het wegsturen van Hoever is er wel wat meer lucht in het salarishuis maar dan moet je nog wat miljoenen vinden om een speler te kunnen kopen. De tijden dat je eenvoudig voor een paar ton een basiswaardige rechtsback haalt is toch al ver achter ons. Brenet was gratis en ervaren maar toen het nieuws kwam dat PSV daar oren naar had moest je op dit forum even niet komen.

Ik heb Sambo ook een paar keer gezien maar die speelt gewoon nog als een jeugdspeler. Was in de zomer een jaar eruit geweest dus volstrekt logisch dat PSV hem heeft verhuurd. Dat hij naar een niveau toe kan groeien is geen luxe want bij PSV kun je niet a la Hoever fouten maken om in 1 a 2 jaar beter te worden.

Voor mij is maar 1 ding belangrijk en ik denk dat Brands er precies hetzelfde in staat. Alles wat er nu bij komt in de winter moet een Veerman achtige versterking zijn. Echte pure kwaliteit die ons vooruit helpt en niet iemand die ons breder maakt.
Helemaal eens met je laatste zin. Zo'n aankoop kan het verschil maken in de race om het kampioenschap.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk wel dat we een historisch laag aantal doorstroom vanuit de jeugd erbij krijgen volgend jaar. Dat worden heeeeel veel aankopen in de zomer. Mijn toetsenbord heeft al een verlofdag aangevraagd op 31 augustus.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 20:03 Ik denk wel dat we een historisch laag aantal doorstroom vanuit de jeugd erbij krijgen volgend jaar. Dat worden heeeeel veel aankopen in de zomer. Mijn toetsenbord heeft al een verlofdag aangevraagd op 31 augustus.
Historisch laag? Tussen Berry en Boudewijn zenden zat alleen Jurgen Dirckx.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Franciscus schreef: 17 nov 2022, 21:11
11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 20:03 Ik denk wel dat we een historisch laag aantal doorstroom vanuit de jeugd erbij krijgen volgend jaar. Dat worden heeeeel veel aankopen in de zomer. Mijn toetsenbord heeft al een verlofdag aangevraagd op 31 augustus.
Historisch laag? Tussen Berry en Boudewijn zenden zat alleen Jurgen Dirckx.
En nu niemand... dus historisch laag:)
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 20:03 Ik denk wel dat we een historisch laag aantal doorstroom vanuit de jeugd erbij krijgen volgend jaar. Dat worden heeeeel veel aankopen in de zomer. Mijn toetsenbord heeft al een verlofdag aangevraagd op 31 augustus.
Fofana, Blaak, Van Duiven zullen zich vast gaan melden op het TK. Nassoh doet het leuk, maar is eigenlijk net niet goed genoeg als ik het zo inschat. Maar wat niet is kan nog komen, zie Saibari. Wellicht haakt ie aan.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 21:33
Franciscus schreef: 17 nov 2022, 21:11

Historisch laag? Tussen Berry en Boudewijn zenden zat alleen Jurgen Dirckx.
En nu niemand... dus historisch laag:)
Das een periode van 10 jaar he.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Franciscus schreef: 17 nov 2022, 21:11
11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 20:03 Ik denk wel dat we een historisch laag aantal doorstroom vanuit de jeugd erbij krijgen volgend jaar. Dat worden heeeeel veel aankopen in de zomer. Mijn toetsenbord heeft al een verlofdag aangevraagd op 31 augustus.
Historisch laag? Tussen Berry en Boudewijn zenden zat alleen Jurgen Dirckx.
Hoho, Twan Scheepers en Peter Hoekstra zaten daar ook nog tussen 😡
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

loginnaam schreef: 17 nov 2022, 23:31
Franciscus schreef: 17 nov 2022, 21:11

Historisch laag? Tussen Berry en Boudewijn zenden zat alleen Jurgen Dirckx.
Hoho, Twan Scheepers en Peter Hoekstra zaten daar ook nog tussen 😡
Oh ja. Tussen Boudewijn en Afellay was het ook heel mager. In ieder geval genoeg jaren dat er echt niemand was in die jaren.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Wie staat er nu op om het gat te dichten van Cody?

Noni? Luuk? El G? Xavi? Nieuwe aankoop?
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

kastoekast schreef: 27 dec 2022, 10:55 Wie staat er nu op om het gat te dichten van Cody?

Noni? Luuk? El G? Xavi? Nieuwe aankoop?
Saibari
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021

Oppegard stond op het trainingskamp geregeld linksbuiten dacht ik. Zou het...?


:P
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Kijkend naar de huidige selectie baart het me wel zorgen dat we er deze winter (tot nu toe) niet in zijn geslaagd om ook maar één strategische of toekomstbestendige aankoop te doen. Ik lees vaak de theorie dat Brands nu aan het puinruimen is en dat Stewart dadelijk de vrije hand krijgt maar hoe voordelig is dat? Doordat we nu (volgens huidige berichtgeving) straks vijf huurlingen hebben (alleen Vitesse en Utrecht hebben meer) die geen van allen een koopoptie hebben kun je ervan uitgaan dat het grootste deel daarvan weer gaat vertrekken in de zomer. Dat maakt de selectie tot een enorme duiventil. Want naast die huurlingen zullen er meer transfers gaan plaatsvinden. Sommige spelers worden door geselecteerd, lopen uit hun contract of worden weggekocht. Die moeten ook vervangen worden. Waar al onze concurrenten, en dan met name Az en Feyenoord, in relatieve rust deze window doorkomen en zelfs al bezig zijn met volgend seizoen is er bij ons geen touw aan vast te knopen. De oorzaak is bekend maar het gevolg is dat bij ons meer dan bij andere clubs die gaan strijden om plek één en twee een hele nieuwe selectie moet worden opgebouwd waardoor je nieuwe automatismen moet inslijpen en er een nieuwe hiërarchie zal ontstaan. Zoiets heeft even tijd nodig. Ik had het daarom persoonlijk verstandig gevonden als er in de winter alvast was geïnvesteerd in een aantal spelers. De balans is nu weg. We hebben nu maar een handjevol ''zekerheidjes'' voor komend seizoen.

Branthwaite, PVA, Savio, Hazard, Silva zijn gehuurd

Van Ginkel is transfervrij

Ramalho, Mwene, liggen hierna voor één jaar vast en zullen bij een redelijk bod mogen vertrekken.

El Ghazi en Drommel zijn niet goed genoeg en Ledezma en Saibari zullen verhuurd mogen/moeten worden.

Sangaré is onhoudbaar. Xavi heb ik hoop op. Slimme jongen en die blijft nog wel een jaar.

Hou je over: Benitez, Waterman, Peersman, Teze, Obispo, Mauro Jr, Xavi, Veerman, Til, Guti, De Jong, Bakayoko. Van de spelers die je hebt verhuurd verwacht ik eigenlijk alleen dat Oppegard, Sambo en Vertessen nog een kans krijgen zich te laten zien.

Vanuit de jeugd zie ik op korte termijn niks doorstromen. Misschien dat Babadi en Van Duiven de stap kunnen zetten. De andere high potentials hebben iets meer tijd nodig imo. Wat Fofana betreft, zelfde verhaal als Romero. Groot voetballend talent maar heeft het lichaam niet mee.

De gevolgen van de gemaakte keuzes deze winter en de laatste zomerse window onder gladde John zijn dat er straks een enorme renovatie van de selectie op de stoep staat. Voor een heel belangrijk jaar waarin je minimaal tweede moet worden. Ruud of welke trainer dan ook moet dan helemaal opnieuw beginnen en dat lijkt me niet heel bevorderlijk.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Klopt, er komt een grote renovatie aan. En dan zie je dus de impact van maar liefst 5!! spelers te huren. Die moet je vervolgens gaan kopen of vervangen. Ook hebben we te weinig toekomstige cashcows. Mede omdat de doorstroom vanuit de jeugd stokt maar ook omdat we er te weinig in hebben geïnvesteerd (het aankopen van potentiële cashcows bedoel ik dan).

Ernie is niet te benijden :monkey:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Over die o zo grote renovatie wordt al jaren gesproken. Dat is bij een club als PSV bijna niet mogelijk, laat staan in 1 zomer. Wat ik elders al zei, de (na)druk wordt veelste veel gelegd op de zomer window terwijl je juist deze window al had moeten starten. Al zijn dat een paar hele grote talenten die dan wellicht nog niet klaar zijn voor de basis maar wel en half jaar kunnen wennen, ontwikkelen en er dus al zijn en er klaar voor zijn na dit seizoen. En liefst natuurlijk ook al 1 a 2 spelers die PSV echt wel verder helpen en onderdeel van nu maar ook komend seizoen zijn.

Goed, er kan nog wat gebeuren in de laatste uurtjes maar daar geloof ik niet meer in. En dan gokt men dus daadwerkelijk dat het dit seizoen nog half te redden valt en alle ballen op komende zomer. Ik vind dat een zeer riskant beleid.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dat is inderdaad mijn punt. Het is riskant om niet verder dan een half jaar vooruit te kijken. Brands en eerder John hebben de plank behoorlijk mis geslagen. Teveel korte termijn politiek. Onze concurrenten zijn 3 stappen verder dan wij voor dat o zo belangrijke seizoen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik vind ook dat we er belabberd voor staan, deze window is waardeloos. Met Fabio Silva haal je iemand voor een plek die al vacant was (reserve spits) Vervolgens laat je 3 flankspelers gaan en haal je er 1 terug met Hazard (is dat wel een typische flankspeler met diepgang?) Dan kun je zeggen dat je voorgesorteerd hebt met El Ghazi maar die had je sowieso al niet moeten halen, veel te duur en niet het niveau. Dan heb je dus nog steeds geen fatsoenlijke rechtsback en word Max vervangen door iemand die zo mogelijk nog matiger is dan hij. Moah, matig.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heissenberrug schreef: 31 jan 2023, 17:41 Ik vind ook dat we er belabberd voor staan, deze window is waardeloos. Met Fabio Silva haal je iemand voor een plek die al vacant was (reserve spits) Vervolgens laat je 3 flankspelers gaan en haal je er 1 terug met Hazard (is dat wel een typische flankspeler met diepgang?) Dan kun je zeggen dat je voorgesorteerd hebt met El Ghazi maar die had je sowieso al niet moeten halen, veel te duur en niet het niveau. Dan heb je dus nog steeds geen fatsoenlijke rechtsback en word Max vervangen door iemand die zo mogelijk nog matiger is dan hij. Moah, matig.
Het is sportief zeker geen topwindow maar compleet waardeloos is een andere uiterste.

We laten twee flankspelers gaan (Gakpo en Madeuke). Die laatste is een speciaal geval omdat hij zelden speelde. Daar halen we er eentje voor terug. We leveren veel doelpunten in. Per saldo een verzwakking. We laten de backup voor Luuk (Vertessen) gaan en halen een nieuwe backup voor terug met Silva. Per saldo zouden we daar op vooruit moeten gaan.

Max is verdedigend best een zwakke schakel gebleken en zijn aanvullende bijdrage wordt wat overschat. De Van Aanholt die ik vorig jaar heb gezien is geen achteruitgang. Het probleem op rechtsback is opgelost met een wat andere speelwijze zodat Teze wat centraler staat. Als Van Aanholt goed functioneert kun je ook nog Mauro inzetten.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

koetje schreef: 31 jan 2023, 17:48
Heissenberrug schreef: 31 jan 2023, 17:41 Ik vind ook dat we er belabberd voor staan, deze window is waardeloos. Met Fabio Silva haal je iemand voor een plek die al vacant was (reserve spits) Vervolgens laat je 3 flankspelers gaan en haal je er 1 terug met Hazard (is dat wel een typische flankspeler met diepgang?) Dan kun je zeggen dat je voorgesorteerd hebt met El Ghazi maar die had je sowieso al niet moeten halen, veel te duur en niet het niveau. Dan heb je dus nog steeds geen fatsoenlijke rechtsback en word Max vervangen door iemand die zo mogelijk nog matiger is dan hij. Moah, matig.
Het is sportief zeker geen topwindow maar compleet waardeloos is een andere uiterste.

We laten twee flankspelers gaan (Gakpo en Madeuke). Die laatste is een speciaal geval omdat hij zelden speelde. Daar halen we er eentje voor terug. We leveren veel doelpunten in. Per saldo een verzwakking. We laten de backup voor Luuk (Vertessen) gaan en halen een nieuwe backup voor terug met Silva. Per saldo zouden we daar op vooruit moeten gaan.

Max is verdedigend best een zwakke schakel gebleken en zijn aanvullende bijdrage wordt wat overschat. De Van Aanholt die ik vorig jaar heb gezien is geen achteruitgang. Het probleem op rechtsback is opgelost met een wat andere speelwijze zodat Teze wat centraler staat. Als Van Aanholt goed functioneert kun je ook nog Mauro inzetten.
Thanks deze opbeurende woorden kon ik wel ff gebruiken, glas half vol. Ander perspectief doet een hoop haha.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Een volledig subjectieve inventarisatie van de selectie:

Benítez: Prima keeper, zal wel blijven.
Drommel: Mag weg.
Waterman: Prima tweede keeper.

Mwene: Nog één jaar contract, mag tegen een redelijk bod waarschijnlijk weg
Teze: Niet goed genoeg voor de basis, weg, blijven als backup of een absolute topper ernaast.
Ramalho: Wmb momenteel onze beste CV, echter nog maar één jaar contract, dus mag tegen een redelijk bod waarschijnlijk weg.
Boscagli: Even afwachten hoe hij terugkomt. Zal wellicht ook wel eens iets nieuws willen.
Obispo: Niet goed genoeg voor de basis, weg, blijven als backup of een absolute topper ernaast.
Branthwaite: Huur, mag wmb voor ca. 5-7 mln worden ingelijfd.
Mauro: Prima speler, zal nog wel minimaal een jaar blijven.
Van Aanholt: Huur. Afwachten hoe hij presteert.

Sangaré: Gaat waarschijnlijk vertrekken.
Veerman: Prima speler, zal nog wel minimaal een jaar blijven.
Guti: Prima speler, maar zal ook wel een keer aan een ander avontuur toe zijn.
Simons: Alles op alles zetten om hem komend jaar te behouden.
Til: Zal wel blijven, hopelijk als backup.
Ledezma: Prima talent, maar wmb niet goed genoeg voor de basis. Nog maar één jaar contract.
Saibari: Niet goed genoeg voor de basis, weg of blijven als backup.

El Ghazi: Momenteel niet goed genoeg voor de basis, mag wel blijven als backup.
Hazard: Huur. Afwachten hoe hij presteert en op basis daarvan bekijken of koop verstandig en haalbaar is.
Sávio: Huur. Nog weinig van gezien.
Bakayoko: Prima talent, maar nog niet goed genoeg voor de basis.
Luuk: Normaliter een uitstekende basisspeler, maar moet echt even gaan leveren.
Fábio Silva: Huur. Afwachten hoe hij presteert en op basis daarvan bekijken of eventuele koop verstandig en haalbaar is.

Ruud: Nog niet goed genoeg, maar krijgt voordeel van de twijfel want held.

Verhuurd:
Max: Mag weg.
Vertessen: Niet goed genoeg voor de basis, mag weg of blijven als backup.
Oppegard: Niet goed genoeg voor de basis.
Sambo: Geen idee, weinig van gezien.

Dan blijven voor basis volgend seizoen over: Benítez, Mauro, Veerman, Simons en Luuk.
Twijfelgevallen (om verschillende redenen): Boscagli, Guti, El Ghazi, Til en het huurlingenleger.
(Nog) niet goed genoeg voor de basis: Teze, Obispo, Ledezma, Saibari, Bakayoko

Afijn, er is flink werk aan de winkel komende zomer en alles zal afhangen van hoe de resterende vijftien wedstrijden verlopen. De race om het kampioenschap ligt (nu) nog open en een hoge eindklassering is wmb absoluut noodzakelijk om de zo gewenste renovatie zowel op korte als (middel)lange termijn te kunnen doorvoeren. Volgend seizoen móét je bij de eerste twee eindigen om financieel – en dus sportief – enigszins bij te blijven en de (on)mogelijkheden daarvan zullen dit seizoen al grotendeels vorm krijgen.

Eerst Feyenoord maar eens vernederen komende zondag.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Waarschijnlijk ben ik zo ongeveer de enige, maar ik ben van mening dat de groep die er nu staat een stuk sterker is dan de groep voor de winterstop.
Kijkend naar het aantal speelminuten zijn de enige twee spelers die we ten opzichte van de eerste seizoenshelft echt gaan missen (qua aanwezigheid) Gakpo en Max:
https://www.transfermarkt.nl/PSV-eindho ... verein/383
Gakpo was uiteraard onze beste speler maar ik heb goede hoop dat we met Hazard een waardige vervanger hebben.
Max werd veelvuldig bekritiseerd omdat hij zowel verdedigend als aanvallend uit de toom viel. Van Aanholt lijkt daarom een verbetering.

Uiteraard had Madueke van meerwaarde kunnen zijn. Mits fit. Maar hij is geen speler die weken achter elkaar goed speelt en is een speler die verdedigend steken laat vallen.
Zijn plek zal veelvuldig door Xavi of El Ghazi worden opgevuld, waarbij de eerste een absolute klasbak is die nu al niet onderdoet voor Madueke en de tweede richting topfitheid gaat en écht nog wel van waarde gaat zijn.

Vertessen heeft snelheid, maar is slordig in afwerking en ook vaak geblesseerd. Die heeft behoefte aan een half jaar veel speelminuten en vertrouwen. Op dit moment komt hij in elk geval bij lange na niet in aanmerking voor een basisplaats en lijkt de gehuurde Silva een speler te zijn die het Luuk wel moeilijk kan maken, doelgerichter is en een type spits is dat ook kan functioneren naast Luuk als er nood aan de man is. Dit is dus een upgrade.

Neem daarbij dat de lang geblesseerde Mauro, Luuk de Jong en Boscagli (later) weer aansluiten en dat maakt dat ik verwacht dat we een betere selectie hebben dan voor de winterstop. Benieuwd of dat ook gaat blijken aan de resultaten, te beginnen met zondag.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Selectie voor Europa League
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/n ... d-changes/
PSV Eindhoven
In: Enzo Geerts*, Thorgan Hazard, Ismael Saibari*, Fabio Silva, Renzo Tytens*, Patrick Van Aanholt, Tim van den Heuvel*
Out: Jeremy Antonisse, Cody Gakpo, Jesse Giebels, Ki-Jana Hoever, Mees Kreekels, Noni Madueke, Philipp Max, Fredrik Oppegård, Marco van Ginkel, Yorbe Vertessen, Dennis Vos
* List B
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Saibari? Die heeft toch al voor het WK EL gespeeld?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Madueke schreef: 04 feb 2023, 11:35 Saibari? Die heeft toch al voor het WK EL gespeeld?
Vermoedelijk stond hij toen op lijst A en nu op lijst B.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Kijkend naar de looptijd van de contracten bij PSV dan is er behoorlijk veel werk aan de winkel en zullen er diverse keuzes gemaakt moeten gaan worden. Bijna elke speler valt wel wat over te zeggen. Het gros van de spelers zit met een contract tussen medio 2023 en medio 2025.

Contracten t/m 2023
Dit zijn allemaal huurspelers en het is de vraag of ze weer vertrekken of alsnog blijven. Op dit moment is de status dat ze allemaal weer teruggaan naar hun club.

- Van Aanholt: Afhankelijk van het salaris dat PSV moet betalen, maar er wordt alvast gekeken naar nog een extra seizoen.
- Hazard: In principe gehaald voor deze maanden en een salaris waar PSV juist meer van af wil of zo iemand moet echt extreem goed zijn voor PSV.
- Fabio Silva: Kans lijkt me groot dat die weer terug gaat naar de Wolves.
- Branthwaite: Talentvol, maar het zal van de vraagprijs van Everton afhangen of hij haalbaar is voor PSV.
- Savio: Nog weinig lol van kunnen hebben en het is de vraag wat er zal gaan gebeuren en hoe zowel PSV als de City Group erin staan.

Contracten t/m 2024
- Waterman: Contract verlengt als derde keeper met een jaartje, dus die vacature is gevuld volgend seizoen.
- Mwene: Multifunctionele back-up speler die tekort komt zodra het niveau omhoog gaat. De vraag is of hij nog een keer ergens anders naar toe wil, of zijn salaris past bij zijn status als back-up speler en of PSV hem nog wil verkopen voor een klein bedrag of hem er nog een jaar bij wil houden.
- Ramalho: Niet geworden waarvoor hij is binnengehaald en een prima verdediger, maar niet meer dan dat. Zelfde als Mwene hoe zowel hij als PSV erin zullen staan.
- Ledezma: Die stap naar het eerste wil mede door blessures maar niet gemaakt worden. Ook bij hem zijn er meerdere mogelijkheden. Verlengen, verlengen en verhuren, verkopen, nog een jaar houden en dan laten gaan.

Contracten t/m 2025
Hierbij zitten meerdere verdedigers die twijfelgevallen zijn, maar je kan ze ook weer niet allemaal wegdoen.

- Luuk de Jong, Benitez en El Ghazi zijn alle drie gehaald met een driejarig contract. Ik verwacht dat die volgend jaar ook nog bij PSV spelen.
- Gutierrez: Heeft zijn contract vorige zomer verlengt en ook hier zijn er meerdere mogelijkheden wat te doen deze zomer.
- Boscagli: Een prima selectiespeler maar geen topper. Heeft er een jaar uitgelegen en de vraag is wat zijn status zal zijn komende zomer.
- Mauro: Zit ook alweer een tijd bij PSV en er is toekomst voor hem bij PSV. Een contractverlenging zou prettig zijn.
- Obispo en Teze: Allebei spelers die van onderaf zijn doorgebroken maar niet het gewenste basisniveau hebben. Zelf zullen ze willen spelen en met de contracten tot 2025 zit je hier ook met het dilemma wat te doen. Je kan niet alle verdedigers wegdoen, maar het is wel een linie waar versterking noodzakelijk is.
- Bakayoko: PSV wil zijn contract verlengen en dat zie ook wel gebeuren.
- Saibari: Ook hierover zal je al moeten gaan nadenken. Hou je hem erbij of ga je hem verhuren. Verlengen lijkt me ook wel een optie om vervolgens een beslissing te nemen.

Contracten t/m 2026
- Drommel: Verwacht dat hij zal gaan vertrekken als verkoop of verhuur.
- Til: Zal volgend jaar er gewoon nog bij zijn.
- Veerman: Ik denk dat hij volgend seizoen ook nog bij PSV speelt. Zit er ook pas anderhalf jaar komende zomer.

Contracten t/m 2027
- Sangare: Zal als hij niet ernstig geblesseerd raakt vertrekken.
- Simons: Afwachten hoe het loopt qua interesse komende zomer en hoe hij er zelf instaat om nog een jaar te blijven. De tekenen op dit moment lijken de goede kant op te gaan, maar in de voetballerij weet je het maar nooit.

Veer beslissingen die er over het gros van de selectie gemaakt moet gaan worden komende zomer en waar ik dus ook wel veel mutaties verwacht. Stewart heeft gelukkig wat te besteden, maar een flinke puzzel zal het gaan worden.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV-selectie algemeen