De aanval

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bespreek hier de aanval.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat is idd wel nodig aangezien we nog steeds behoorlijk veel moeite hebben voorin 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als je kijkt naar het aantal tegengoals dan zitten Ajax Vitesse en PSV wel op een goed niveau. Als we dit doortrekken zouden we onder de 30 tegengoals uit moeten kunnen komen. Maar ondanks dat we nog geen toppers hebben gespeeld en toch al behoorlijk wat makkelijke tegenstanders is het toch opvallend dat we 16 goals hebben gemaakt in 7 wedstrijden. Ik had vooraf gedacht dat we richting de 2.5 a 3 goals per wedstrijd wel zouden moeten kunnen halen. Zeker met deze verdediging en de aanvallende kwaliteiten verwacht ik meer.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik wilde zeggen mooi hoe Madueke vooral baalt van die uitglijder ipv blij met de winst, maar ik zie eigenlijk al onze doelpuntenmakers vrij gefrustreerd rondlopen. Malen ook na zijn goal nog en Zahavi sowieso. Soms is dat goed, want het illustreert de wil op meer, maar ik vind het nu ook iets negatiefs hebben hoe ze dit doen. Bij Malen zie je de lach als Dumfries een opmerking maakt, maar verder toch heel veel frustratie zichtbaar.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Malen is gewoon geen teamspeler, lijkt alsof ie concurreert met Zahavi ipv samenspeelt. Dan heb je dus twee individualisten voorin staan ipv een duo.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

De eerste wedstrijd dat Zahavi en Malen samen speelden vonden ze elkaar makkelijk. Sindsdien niet meer gezien. Lijkt meer alsof ze elkaar nu in de weg lopen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Allebei zijn ze waarschijnlijk flink ontevreden over hun ratio. Los daarvan kan ik me goed voorstellen dat het op dit moment een aandachtspunt is van Roger: niet de hele tijd zo dralen voor die goal maar bij elke kans direct rossen. Ik zou het begrijpen als zo'n focus even ten koste gaat van je assists.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

We missen een andere type spits..
Een spits die voorin een bal vast kan houden en van daaruit het spel verdeelt, type Kieft..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

De frustratie druipt er inderdaad vanaf bij Zahavi dat hij niet scoort, niet lekker speelt en ook weinig kansen kreeg. (Schot net buiten de 16 had erin gemogen). Dan zou het helpen als je die 2 ballen die Malen opzij kan leggen wel krijgt.
Malen lijkt heel geforceerd op zoek naar zijn vorm door (te) veel voor eigen succes te gaan.
We kunnen echt veel meer gaan scoren als ze wat meer oog voor elkaar hebben en ik ben er heilig van overtuigd dat dat dan ook beide kanten op werkt.
Als je ergens een doelpuntje van de ander krijgt, zal jij hem de volgende keer ook makkelijker afgeven.
We kunnen echt nog meer gaan verwachten als ze beide in vorm geraken.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Malen en Zahavi zijn allebei erg hongerig naar goals. Dat is op zich prima, maar ze zullen het elkaar ook moeten leren gunnen. Dan kun je zoveel meer rendement halen met z'n tweeën dan nu. Dat lijkt me voor alle partijen de beste oplossing.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind Malen echt vele malen (no pun) individueler dan Zahavi, ik snap die vergelijking dus niet.
Zahavi is af en toe geïrriteerd als Malen voor de zoveelste keer voor eigen succes gaat, maar brengt hem bij de eerstvolgende mogelijkheid gewoon weer in stelling.

Malen moet even die oogkleppen af doen en zich realiseren dat hij te geforceerd op zoek is naar de topvorm.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik stoor me er gewoon aan dat alles op Malen wordt afgeschoven, terwijl bij Zahavi ook de meest simpele aannames en passes mislukken, waardoor kansen verloren gaan. Ze kunnen allebei veel beter. Gisteren waren ze bovendien allebei teveel op zoek naar de goal, ook Zahavi had namelijk een aantal momenten waarop hij gewoon oogkleppen op heeft en teveel aan z'n eigen productie denkt, met als 'dieptepunt' z'n reactie op de knappe goal van Malen. Daaruit sprak geen blijdschap, maar eerder teleurstelling.

Niet dat ik daarmee wil betogen dat beide heren zich onredelijk opstellen trouwens, integendeel zelfs. Maar ze hebben om uiteenlopende redenen allebei schuld aan het feit dat ieders rendement veel hoger zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Mee eens [mention]Ren Höek[/mention], Zahavi kiest eigenlijk altijd de 'beste' optie (grootste kans op een doelpunt). Zie dat hakje waarbij Malen 1 op 1 met Brondeel kwam te staan. Zo assisteert Zahavi meerdere malen Malen (haha) per wedstrijd, maar andersom zie je dat niet terug. Malen schiet van alle onmogelijke hoeken en standen met het resultaat dat Willem II weer balbezit heeft.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 09 nov 2020, 16:01 Ik stoor me er gewoon aan dat alles op Malen wordt afgeschoven
Huh?
Wie schuift alles op Malen af?
Ze kunnen allebei veel beter.
Wie ontkent dit?
Gisteren waren ze bovendien allebei teveel op zoek naar de goal
Dit ben ik niet met je eens, helemaal omdat je hiermee Malen en Zahavi op 1 lijn zet betreffende het teveel op zoek zijn naar de goal. Ik zie daarin namelijk een enorm verschil.
Maar ze hebben om uiteenlopende redenen allebei schuld aan het feit dat ieders rendement veel hoger zou kunnen zijn.
Zahavi heeft Malen regelmatig vrij voor de goal gezet, hoe vaak is dit andersom gebeurd?
[mention]Heruone[/mention] toont in deze post duidelijk de verschillen aan: https://www.negentiendertien.nl/phpBB3/ ... 1867#p1867

Zahavi heeft van alle aanvallers het hoogste aantal key passes, hoe kun je hem verwijten teveel voor eigen succes te gaan?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ykhim schreef: 09 nov 2020, 16:01 Ik stoor me er gewoon aan dat alles op Malen wordt afgeschoven, terwijl bij Zahavi ook de meest simpele aannames en passes mislukken, waardoor kansen verloren gaan. Ze kunnen allebei veel beter. Gisteren waren ze bovendien allebei teveel op zoek naar de goal, ook Zahavi had namelijk een aantal momenten waarop hij gewoon oogkleppen op heeft en teveel aan z'n eigen productie denkt, met als 'dieptepunt' z'n reactie op de knappe goal van Malen. Daaruit sprak geen blijdschap, maar eerder teleurstelling.

Niet dat ik daarmee wil betogen dat beide heren zich onredelijk opstellen trouwens, integendeel zelfs. Maar ze hebben om uiteenlopende redenen allebei schuld aan het feit dat ieders rendement veel hoger zou kunnen zijn.
Ik zie wel in de samenvatting dat Zahavi niet uitgebreid juicht maar teleurstelling weet ik niet. Zag je dit in andere beelden?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik chargeer een beetje, Ren. Het heeft weinig zin om elke zin te quoten en uitgebreid in te gaan op wat er letterlijk staat. Als ik "alles" zeg bedoel ik niet letterlijk alles. Ik zie in verschillende discussies dat de conclusie grofweg is dat Malen schuld heeft aan het uitblijven van goals van Zahavi. Als je de discussie daadwerkelijk wil nuanceren zoals je hierboven doet, dan mag er ook aandacht zijn voor wat Zahavi fout doet. Aannames, passes, simpele dingen. Ja: hij is minder individualist dan Malen, maar duidelijk hongerig naar goals, dat is wat ik zeg. Zo hongerig dat hij bovendien niet in staat is om een knappe goal van zijn collega te vieren. Dan kun je wel veel key passes geven, maar zo'n reactie laat weinig aan onduidelijkheid over. Teleurstelling is in mijn ogen de term die het het beste beschrijft.

Niemand ontkent dat ze allebei beter kunnen. Dat heb ik ook niet beweerd. Ik vind alleen wel dat Malen onredelijk veel kritiek krijgt in vergelijking met wat hij goed doet. Uiteindelijk staat hij nu al in de dubbele cijfers wat betreft goals en assists, en dat na een lange blessure. Dat kan geen andere PSV'er zeggen.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 09 nov 2020, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

https://www.gids.tv/video/274565/samenv ... eredivisie

Vanaf minuut 10.30 ongeveer.
Na de goal van Malen kijkt Zahavi een seconde of 2 naar beneden om daarna te klappen en naar Malen te lopen. Het is wel heel zwart kijken om daar teleurstelling van te maken.

Edit: [mention]Ykhim[/mention] Als je chargeert en daarmee flink overdrijft om je punt duidelijk te maken, dan heeft verdere discussie geen zin. Ik vind het onzin om Malen en Zahavi op 1 lijn te zetten betreffende het gaan voor eigen succes, daar zit een heel duidelijk verschil tussen. Waarbij echt niemand ontkent dat beide spelers beter kunnen en moeten presteren.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Malen was heel hard op zoek naar een goal en bovenmatig egoïstisch wat anders veel minder is. Luister het interview met Dumfries maar terug. Denk dat we het na de interlandbreak minder zien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zahavi maakt inderdaad ook aantoonbare fouten en is ook nog niet in zijn ideale vorm. Maar dat is volgens mij niet heel relevant in de discussie rondom Malen. Gister werden er aantoonbaar grote kansen gemist en dit was tegen ADO en Omonosia ook al een paar keer het geval. Hij presteert nog steeds aardig, maar het begint nu wel op te vallen. Dat is geen verwijt of gebrek, slechts een constatering zonder in te gaan op de reden/oorzaak.

Die kans in de eerste minuut en die kans in de laatste minuut hebben bij elkaar opgeteld een xG van 0.12. Een Lewandowski, Haaland of Kane hadden minimaal 1 vd 2 binnengeschoten. Een Malen in vorm ook.

[mention]ShovingNE2[/mention] Je merkte ook de opluchting van Malen na die goal. Hopelijk gaat dat na de interland break beter, ook in combinatie met Zahavi.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 09 nov 2020, 16:36Edit: @Ykhim Als je chargeert en daarmee flink overdrijft om je punt duidelijk te maken, dan heeft verdere discussie geen zin. Ik vind het onzin om Malen en Zahavi op 1 lijn te zetten betreffende het gaan voor eigen succes, daar zit een heel duidelijk verschil tussen. Waarbij echt niemand ontkent dat beide spelers beter kunnen en moeten presteren.
Ik overdrijf inderdaad bepaalde uitspraken. Ik kan ook m'n best doen om een discussie zo min mogelijk zwart-wit te voeren, maar dan wordt het al snel een boekwerk waar niemand op zit te wachten. Dat schiet niet op. Het is makkelijker om te zeggen dat alles op het bordje van Malen wordt gelegd dan zeggen dat 23 mensen het wél doen en precies zes mensen niet, om maar een voorbeeld te noemen. Dat begrijp jij ook wel. Nogmaals: heeft weinig zin om zo'n uitspraak eruit te filteren en op basis daarvan een punt te maken.

Ik heb Malen en Zahavi nog geen moment op precies dezelfde lijn gezet, integendeel zelfs. En dat de een vaker voor eigen succes gaat, betekent niet dat het bij de ander totaal absent is. Wat ik zeg: ze zijn allebei hongerig naar goals en dat laten ze allebei blijken, zij het op verschillende manieren en in verschillende mate. Los daarvan gaan er bij beide heren meer dingen mis die het rendement van de ploeg niet ten goede komt. Zahavi deed zeker gisteren behoorlijk wat dingen fout in technisch opzicht, terwijl Malen te vaak zonder succes voor eigen kans gaat en daarin ook nog eens vaak te wild handelt.

Ik denk dat we het allemaal eens zijn wanneer ik zeg dat er veel potentie in deze spelers zit. Sterker nog: Malen 8 goals en 3 assists in 13 wedstrijden, Zahavi op 3 goals en 3 assists na nog geen 6 wedstrijden. Dat zijn prima cijfers, zeker als je bedenkt dat het aanvalsspel nog fors te verbeteren valt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tis helaas nodig dat dit topic een schopje krijgt wat mij betreft. Ik weet niet wat er is met de heren voorin maar het loopt van geen meter. En erger nog...men lijkt elkaar ook niks te gunnen en men loopt zich vooral te irriteren aan elkaar. Gister ook weer een paar momenten gezien, een simpel pasje opzij en je kan zo scoren. Wordt niet gedaan. Of na weer een mislukte actie van Zahavi dat je Madueke weer met de handen in de lucht ziet staan. Op de één of andere manier krijg ik er geen goed gevoel bij hoe men voorin met elkaar samen speelt. Kan ook verbeelding van mijn kant zijn overigens. Is er iemand van de voorsten na de gemiste strafschop bijv. naar Zahavi gegaan? Ik meen te zien dat alleen Dumfries even wat zei tegen hem, maar verder?

En het is dus niet alleen het matige presteren van Zahavi. Malen scoort dan wat vaker maar ook hij is voetballend nog maar erg matig. Mag je ondertussen ook meer van verwachten. Het kost je gewoon punten en wedstrijden op deze manier.

Tijd voor onze Duitse staf om eens met die voorsten om de tafel te gaan want dit moet echt anders en beter.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
tijn0

"Nodig"? Ik betwijfel of dit topic enige invloed heeft op wat dan ook.

Verder zijn voetballers geen robots, het is niet alsof je ze kunt dwingen juiste beslissingen te nemen. Co-creatie, wat voetbal op het hoogste niveau toch een beetje is, is niet zomaar wat processtappen aflopen, daar is een verbinding voor nodig tussen geesten.

Als onze Duitse staf (zit Ooijer er niet ook in? Afijn) iets zou kunnen doen, is het meer tijd besteden aan die onderlinge verstandhouding en connectie. Niet door ze streng toe te spreken, maar door te oefenen.

En soms win je niet, dat kan ook. Ik heb seizoenen gezien dat Luuk alles miste en seizoenen dat Luuk de titel voor je won. Er is veel complexiteit, je hebt er geen controle over. Je moet de kaders bepalen en dan erop vertrouwen dat het goed gaat komen. Dat kan zomaar eens pas in augustus het geval zijn.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Als onze aanval wat minder egoïstisch zou zijn dan zou het zomaar een leuk seizoen kunnen worden. Op dit moment lijken ze elkaar echter vrijwel niks te gunnen. Alleen Gakpo legt de bal nog gewoon af, zoals het hoort.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Het misbaar valt mij ook op. Niet alleen bij de aanval overigens, ook Dumfries doet dat geregeld. Punt bij misbaar is dat dit van buitenaf heel lastig in te schatten is. Komt het voort uit een mindere relatie? Zorgelijk. Komt het voort uit balen dat een bal er niet in gaat? Dikke prima.

Vooralsnog ga ik er 'gewoon' vanuit dat het dit laatste is.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

tijn0 schreef: 23 nov 2020, 08:43 "Nodig"? Ik betwijfel of dit topic enige invloed heeft op wat dan ook.

Verder zijn voetballers geen robots, het is niet alsof je ze kunt dwingen juiste beslissingen te nemen. Co-creatie, wat voetbal op het hoogste niveau toch een beetje is, is niet zomaar wat processtappen aflopen, daar is een verbinding voor nodig tussen geesten.

Als onze Duitse staf (zit Ooijer er niet ook in? Afijn) iets zou kunnen doen, is het meer tijd besteden aan die onderlinge verstandhouding en connectie. Niet door ze streng toe te spreken, maar door te oefenen.

En soms win je niet, dat kan ook. Ik heb seizoenen gezien dat Luuk alles miste en seizoenen dat Luuk de titel voor je won. Er is veel complexiteit, je hebt er geen controle over. Je moet de kaders bepalen en dan erop vertrouwen dat het goed gaat komen. Dat kan zomaar eens pas in augustus het geval zijn.
Sorry maar ik vind dat alles dat je typt helemaal niets te maken heeft met een balletje simpel opzij leggen zodat je een goal maakt. Het kost je gewoon punten en wedstrijden, gister was dan ook zeker niet de enige keer dat je het zag. En daar maak ik me dus langzaamaan wel wat drukker over...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De aanval