Het middenveld

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bespreek hier het middenveld.
tijn0

Rustig kunnen kijken naar deze wedstrijd en ik kom tot de conclusie dat je met dit centrale middenveld elke moeilijke wedstrijd de boot in gaat, of je spitsen zullen elke kans erin moeten schieten.

Sangare is een 7 at best en Rosario zit daar net iets onder. Beiden kunnen goed druk zetten op de helft van de tegenstander, maar het gaat mis als ze achteruit moeten lopen. Bruggink gaf dat helder aan, maar Sangare is hier niet echt beter in dan Rosario.

Aan de bal zijn ze allebei gewoon van onvoldoende niveau. Sangare heeft drie balbehandelingen nodig en schiet 'm dan nog in de voeten van de tegenstander. Rosario kan het niet echt beter. Had daar Pröpper gestaan, dan had je echt gehakt van Feyenoord kunnen maken, gezien onze intentie.

Zowel tegen Ajax, AZ als Feyenoord verdronk ons duo. Geen toeval en dat kan misschien ook nog, maar dan moet je aan de bal voor opluchting kunnen zorgen en dat kunnen ze met hun gebrek aan creativiteit en balkunst bepaald niet. Het duurt te lang, met die twee aan de bal en alles moet van Boscagli komen.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ik vind het experiment met Boscagli nu op het middenveld wel geslaagd. Brengt meteen een stuk meer voetbal op het middenveld. Ben benieuwd of Boscagli blijft staan nu Sangaré weer terug is. Hopelijk wel.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind het vooral belangrijk dat je er met Boscagli defensief niet op achteruit gaat. Hij staat z'n mannetje, wint duels en gaat van daaruit verder voetballen. Dan begin je toch wel te twijfelen of Rosario moet blijven staan. Andere factor die daarin belangrijk is: het duo Viergever-Teze oogt solide. Ik heb me echt geen seconde zorgen gemaakt met die twee achterin tegen Olympiakos en Ajax.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

2 wedstrijden is wel een beetje vroeg om dat te kunnen concluderen ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ook twee zwaluwen maken geen zomer, maar ik wil het wel even een aantal wedstrijden aankijken met Sangaré en Boscagli op het middenveld. Het is alleen jammer dat het schema het niet toelaat om dit wat te laten groeien, stel dat je nu 5 relatief makkelijke wedstrijden speelt dan kan je dit rustig zo doen en dan weet je daarna wel of het werkt of niet. Nu spelen we volgende week tegen Feyenoord en daarna AZ, cruciale wedstrijden om de tweede plek. Maar als het tegen Ajax en Olympiakos werkte durf ik dat eigenlijk ook wel weer aan. Zoals [mention]Ykhim[/mention] ook zegt, het staat verdedigend beter en Viergever brengt naast Teze ook een stukje rust, ervaring en goede positionering, iets wat je juist tegen Feyenoord en AZ nodig hebt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Jij denkt dat ik het woordje ''oogt'' per ongeluk heb neergezet? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim schreef: 03 mar 2021, 14:00 Jij denkt dat ik het woordje ''oogt'' per ongeluk heb neergezet? :mrgreen:
Ja
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ykhim schreef: 03 mar 2021, 13:54 Ik vind het vooral belangrijk dat je er met Boscagli defensief niet op achteruit gaat. Hij staat z'n mannetje, wint duels en gaat van daaruit verder voetballen. Dan begin je toch wel te twijfelen of Rosario moet blijven staan. Andere factor die daarin belangrijk is: het duo Viergever-Teze oogt solide. Ik heb me echt geen seconde zorgen gemaakt met die twee achterin tegen Olympiakos en Ajax.
Ben zo ontzettend benieuwd wat Schmidt gaat doen. In mijn ogen is Boscagli op het middenveld de key om de groei ons spel door te zetten. Terugschakelen naar het koppeltje Sangaré - Rosario zou ik doodzonde vinden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 03 mar 2021, 14:04 Ja
Ik vroeg het Heruone. Hou je buiten het gesprek tussen grote mannen, knul! :evil:
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Stukje over het middenveld. Wellicht kan hier ruimte voor discussie plaatsvinden, mochten mensen daar behoefte aan hebben :mrgreen:

blog/view/18/Paradox+der+%2526quot%253B ... denvelders
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Discussie, BAH!! :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Denken jullie dat een middenveld met bv Sangaré, van Ginkel/Götze en Pröpper complementair is aan elkaar?
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Ik denk dat het voldoende mogelijkheden geeft om te variëren en af te stemmen op de verschillende speelwijzes van tegenstanders.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ja
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Nu Boscagli op het einde werd doorgeschoven naar het middenveld kwamen er wel vraagtekens bij mij.

Guti: is natuurlijk nog op vakantie na de Gold cup.
Thomas: geblesseerd?
Rigo: te licht
Mauro: lijkt ook te licht/weinig beslissend

Moet en gaat er hier doorgeselecteerd worden?

De positie van Götze werd mijn inziens terecht ook benoemd. Moet er een vervanger zijn en is dit wel mogelijk bij zo'n speler?
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Berisha, kan zowel op gotze zn plek als op die van zahavi. Opgelost.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26050
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Deze past hier wel. Zie hier waar het nog veel beter kan. Progressive passes: Marco van Ginkel slechts 3. Boscagli 18 waarvan slechts 2 goed.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 17 sep 2021, 11:33Deze past hier wel. Zie hier waar het nog veel beter kan.
Oplossing: Sangaré
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26050
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, Sangaré doet dit beter. Pröpper ook. Maar dit is zelfs voor deze heren echt niet best.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

We hebben nu al tig lastige wedstrijden gespeeld en amper een makkelijke (op voorhand) wedstrijd gehad. We hebben al serieuze blessure gehad met Sangaré en Pröpper terwijl Guti heel de zomer weg was, Thomas half half is geblesseerd en van Ginkel amper een wedstrijd van 60 minuten in de benen heeft. Boscagli doet het geweldig naar wat je van hem mag verwachten.

Dit probleem lost zich gewoon op als we straks Sangaré-van Ginkel hebben op donderdag tegen Monaco en Pröpper-Sangaré op zondagmiddag tegen Willem II en op zaterdagavond met Pröpper-van Ginkel thuis tegen Fortuna spelen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 17 sep 2021, 11:33 Deze past hier wel. Zie hier waar het nog veel beter kan. Progressive passes: Marco van Ginkel slechts 3. Boscagli 18 waarvan slechts 2 goed.

Dus Pröpper en Sangaré kan het straks zomaar eens gaan worden.
Overigens is de passing van Ramalho wel echt op een hoog niveau zeg!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26050
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 17 sep 2021, 11:47 We hebben nu al tig lastige wedstrijden gespeeld en amper een makkelijke (op voorhand) wedstrijd gehad. We hebben al serieuze blessure gehad met Sangaré en Pröpper terwijl Guti heel de zomer weg was, Thomas half half is geblesseerd en van Ginkel amper een wedstrijd van 60 minuten in de benen heeft. Boscagli doet het geweldig naar wat je van hem mag verwachten.

Dit probleem lost zich gewoon op als we straks Sangaré-van Ginkel hebben op donderdag tegen Monaco en Pröpper-Sangaré op zondagmiddag tegen Willem II en op zaterdagavond met Pröpper-van Ginkel thuis tegen Fortuna spelen.
Ik verwacht dat dit probleem ook wel opgelost wordt. Ik vond het opvallend gisteren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is eigenlijk eigenlijk meer interessant hoe we Götze kunnen gaan sparen. Gaan we dan doen met Gakpo, Thomas, Van GInkel, Doan of Mauro?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26050
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat kunnen we tegen de Eagles. Met Doan op zijn plaats.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het middenveld