Het middenveld

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 aug 2019
Oude naam: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heruone schreef: 27 jul 2022, 00:57
Vogelund schreef: 27 jul 2022, 00:48 Daarom paste hij heel goed in het spelletje van Schmidt.
We spelen alleen geen spelletje Schmidt meer ;)
Nee dat klopt. Dus ik vraag me dan ook af. Hadden we hem dan niet moeten verkopen? Onder Schmidt weer helemaal opgebloeid. Maar we spelen nu een systeem waar de posities anders worden ingevuld. Maargoed, het seizoen is nog niet begonnen en met de opstelling kan nog van alles gebeuren.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 27 jul 2022, 00:21 Tegen Monaco sowieso niet, want Guti mist ritme. De komende paar wedstrijden speelt Veerman dus sowieso nog verwacht ik. Als dat niet al teveel problemen zonder bal oplevert, lijkt mij de bezetting duidelijk.
We krijgen nog een 'oefenpotje'. tegen onze Amsterdamse vrienden he? Ik ben benieuwd. Ik ben op zich met je eens dat ik meer zie in Til-Veerman-Sangare, ook omdat ik meer scorend vermogen wil zien op het middenveld.

Maar de verdediging vind ik zorgwekkend en ik vind Veerman net even te slap voor een verdedigende rol. Daarnaast vond ik Sangare schrikbarend zwak zonder Guti naast hem tegen Betis, al besef ik ook dat het N=1 is en een oefen potje.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Je hebt dit seizoen wel lekker veel keus (indien Sangare blijft uiteraard). Tegen zwakkere ploegen met Sangare - Veerman - Xavi en tegen sterkere ploegen met Sangare - Guti - Veerman.

Gebruik je Sangare zoveel mogelijk in zijn kracht en heeft hij in lastigere wedstrijden zijn strijdmakker Guti bij zich
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Til heeft mij tot nu toe alles behalve overtuigd eigenlijk. Misschien ook niet helemaal fair omdat hij ook een speler is die soms gewoon ook onzichtbaar is/moet zijn en dan vanuit het niets die loopacties maken. Dus zeker zonder bal belangrijk. Alleen vind ik hem itt een v. Ginkel (toen hij nog fit was) te beperkt in basiszaken als balaannames, overzicht, techniek en handelen.

Guti heeft ook zo zijn beperkingen, Heruone noemt er een paar op, maar toch denk ik dat Ruudje eerst kiest voor zekerheid en dus voor de combi Sangare/Guti. Kan best zijn, wat Menno ook zegt, dat Til zich later wel in het elftal knokt maar op dit moment zie ik hem vooral als (zeer) bruikbare wissel of speler voor hele specifieke wedstrijden.

Ik denk dan ook dat we gaan beginnen met Veerman/Guti/Sangare. Voor Xavi komt het allemaal sowieso nog te vroeg wat logisch is. Die krijgt rustig zijn kansen met invalbeurten en hoeft er ook nog helemaal niet te staan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

Ben blij dat ik er niet over ga want ik kan de puzzel niet leggen in een 4 3 3 met Til in de basis. Dan moet Guti banken en dat gaat weer ten koste van de stabiliteit van Sangaré.
Guti, Sangaré, Veerman heeft mijn voorkeur, maar dat mist weer de diepgang en het (verdedigende) kopwerk van Til en vind het ergens zonde want hij staat vaak op de goede plek om een goal te maken. Invallen kan natuurlijk maar ik vind het ergens een basisspeler.
Sangaré, Simons en Veerman in PnV zou ik ook wel willen zien. Jammer dat er niet meer oefenwedstrijden zijn dan aankomend weekend.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nou, de uitleg van Ruud is duidelijk ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Het verdedigende kopwerk tegen... Ajax? Met een voorhoede als die van hunnie? Nee, koppend verwacht ik geen problemen voor onze verdediging. Wel voor die van Ajax :mrgreen: Voor het overige is duidelijk wat de sterke en de zwakke plekken bij beide teams liggen. Ben benieuwd. Ik gok toch op een kleine overwinning van PSV, zo jammer dat Noni en Ramalho er niet bij zijn
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vooraf aan de wedstrijd was Ruud duidelijk over zijn middenveld. De individuele prestaties van vandaag bevestigen wmb zijn keuze. Veerman - Sangare - Til it is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 30 jul 2022, 22:41 Vooraf aan de wedstrijd was Ruud duidelijk over zijn middenveld. De individuele prestaties van vandaag bevestigen wmb zijn keuze. Veerman - Sangare - Til it is.
Denk je dat dit de vaste 3 gaat worden de rest van het seizoen?
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ligt eraan hoe goed Simons zich ontwikkeld. Maar op korte termijn lijkt mij van wel. Zeker omdat RvN zeer uitgesproken was over de rol van Veerman in het interview vooraf en het een complementair middenveld noemde (plus eenzelfde soort type speler invulling had bij JPSV).

En bovendien speelde Veerman ook verdomd goed, ook zonder bal qua arbeid, inzicht en recuperatie vermogen
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Sloper, loper , passer. Doelpunten en assists. Pri-ma middenveld
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Niet tegen elke tegenstander is dit middenveld geschikt.......dacht ik....

Als je in de Arena er 5 kunt maken en Ajax kunt oprollen dan is dat prima. Dan zijn er weinig wedstrijden waar dit middenveld niet kan.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 30 jul 2022, 22:51 Niet tegen elke tegenstander is dit middenveld geschikt.......dacht ik....

Als je in de Arena er 5 kunt maken en Ajax kunt oprollen dan is dat prima. Dan zijn er weinig wedstrijden waar dit middenveld niet kan.
Het staat/valt vooral bij de ontwikkeling van Veerman zonder bal. Enfin, die hebben we vandaag dus kunnen zien ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Heruone schreef: 31 jul 2022, 04:57 Het staat/valt vooral bij de ontwikkeling van Veerman zonder bal. Enfin, die hebben we vandaag dus kunnen zien ;)
Echter zullen we in bepaalde stadia met meer weerstand ook meer behoefte hebben aan voetballend vermogen om de voorste 3 (in dat geval) te bereiken.

Dan zal Til toch meer dwingend moeten worden in balbezit en volstaan zijn diepgaande loopacties zonder bal niet enkel meer. Ben benieuwd of hij dat ook op kan brengen, of dat we dan dienen te variëren in de samenstelling.

Bijvoorbeeld door Xavi op te stellen op de positie van Til. Echter ligt er dan nog altijd een risico op het verdedigende aspect bij balbezit tegenstander.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Bij AZ heeft Til ook laten zien in een sterk possessie georiënteerd team zijn stempel te kunnen drukken. De rol van loper die intuïtief de ruimtes zoekt binnen zo'n speelstijl is onderschat. Til is geen speler die met acties tot spectaculaire on-ball stats gaat komen, maar hij bezit wel over een functionele techniek.

Ik denk dat de algemene opdracht/doel voor PSV momenteel is, en dat is een ongelofelijke cliché, om zichzelf gewoon verder te ontwikkelen en beter te worden. Onderlinge afstanden moeten beter worden, rotaties, overtal situaties herkennen en vinden, switches naar contrakant en een ritme creëren met daarin een balans van temporiseren en doordrukken vanuit het possessiespel. Dat is wat Ruud ambieert. En anderzijds zonder bal beter en wmb ook agressiever worden in de pressing.

Daarin liggen voor Til, met zijn vermogen om ruimtes te bespelen rondom een fysiek sterke spits die centrale verdedigers kan isoleren, echt voldoende mogelijkheden om ook een meerwaarde in balbezit van PSV te kunnen hebben.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Heruone schreef: 30 jul 2022, 22:41 Veerman - Sangare - Til it is.
Indien dit middenveld sterk genoeg blijkt is dat wat mij betreft wel een bonus.

Het lijkt erop dat we Saibari, Simons en Ledezma ook regelmatig voorin zullen moeten/gaan inzetten als daar niets meer bijkomt.

Met Gutierrez heb je dan nog een ander smaakje die bovendien met iedere combinatie van de andere twee een middenveld zou kunnen vormen:

Sangaré-Gutierrez-Veerman
Sangaré-Gutierrez-Til
Til-Gutierrez-Veerman

Hoop ook dat we Gutierrez veel blijven zien, vind hem inmiddels echt een geweldige uitstraling hebben.

En ik denk dat ook vGinkel in sommige duels of als invaller best van waarde kan zijn in de rol van Til (al heeft hij uiteraard niet meer dezelfde dynamiek).
Mithras
Lid 2e elftal
3
Berichten: 169
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het scorend vermogen van ons middenveld is vaak besproken dus mooi om te zien dat in de eerste officiele wedstrijden veel gescoord is door ons middenveld:

[*] tegen Ajax 4 v.d. 5 goals (3x Til en 1x Simons)
[*] uit tegen Monaco 1 v.d. 1 goals (Veerman)
[*] tegen Emmen 0 v.d. 4 goals
[*] thuis tegen Monaco 2 v.d. 3 goals (Veerman en Guti)
[*] tegen Go Ahead 3 v.d. 5 goals (2x Simons en 1x Veerman)

Dus 10 goals in de eerste 5 wedstrijden (van de 18 in totaal)!
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat gister wel het e.e.a. duidelijk is geworden over het middenveld. De vooraf gedroomde samenstelling van Guti-Sangare-Veerman werkt niet. Simpelweg om de volgende 3 redenen:

1. Guti is een alibispeler. Gutierrez geeft pislauwe ballen breed en is veel te statisch. Guti kan niet indribbelen, beweegt te weinig door, is niet explosief en mist wendbaarheid. Daardoor is Guti ook niet pressing resistant, want onder druk speelt hij eigenlijk altijd de bal af, lees breed of terug, waarmee hij of een ander in problemen brengt of PSV weer de bal krijgt in een zone/veldbezetting waar het geen progressie kan maken met de bal. Daarmee gaan potentiële momenten om progressie met bal te maken verloren. Juist het temporiseren, het uitlokken en evt. ook een man kunnen uitspelen (dribbelen) zijn essentieel voor een middenvelder om man meer situaties en ruimte te creëren. Die pass op Max is mooi, maar dat zijn zeldzaamheden in een wedstrijd waarin zijn aanwezigheid wel opvalt, maar zijn output/prestaties totaal niet. Dat had hij tegen Emmen ook al wmb.

Eigenlijk is hij je ideale invaller net als tegen Monaco. Betrouwbaar, brengt passie, maakt weinig fouten. Voegt niet veel toe, doet niet veel fout. Niet goed genoeg voor de basis imo, wel een belangrijke en functionele speler om achter de hand te kunnen hebben.

2. Veerman staat te hoog en wordt daardoor niet in het spel betrokken. Veerman moet echt op die '8' positie staan langs Sangare, waar hij kan uitzakken, zich kan bemoeien met de opbouw, kan temporiseren en/of versnellen, het spel kan verdelen en vervolgens hoger op helft tegenstander het spel kan maken, kansen kan creëren en zijn goaltjes kan meepakken.

3. Sangare moet teveel het spel daardoor maken en kan makkelijker vastgezet worden, zoals gister te zien was, hetgeen wat de spel van de Ivoriaan ook niet ten goede komt.

De keuze gister voor Guti was te rechtvaardigen, maar het is niet een permanent oplossing/optie voor je middenveld. Je middenveld bestaat in de basis gewoon uit Sangare-Veerman. Die ander optie kan ingevuld worden door Simons en Til, hoewel ik het niet uitsluit dat Saibari mogelijk ook op die positie ook een serieuze optie gaat worden als PSV een goede optie voor rechtsbuiten heeft.

Ik denk dat Til een hele nuttige speler is. Over lange termijn werk je idealiter echter naar een middenveld Veerman-Sangare-Simons toe of dan evt. Saibari.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Heruone schreef: 17 aug 2022, 14:44 Ik denk dat gister wel het e.e.a. duidelijk is geworden over het middenveld. De vooraf gedroomde samenstelling van Guti-Sangare-Veerman werkt niet. Simpelweg om de volgende 3 redenen:

1. Guti is een alibispeler. Gutierrez geeft pislauwe ballen breed en is veel te statisch. Guti kan niet indribbelen, beweegt te weinig door, is niet explosief en mist wendbaarheid. Daardoor is Guti ook niet pressing resistant, want onder druk speelt hij eigenlijk altijd de bal af, lees breed of terug, waarmee hij of een ander in problemen brengt of PSV weer de bal krijgt in een zone/veldbezetting waar het geen progressie kan maken met de bal. Daarmee gaan potentiële momenten om progressie met bal te maken verloren. Juist het temporiseren, het uitlokken en evt. ook een man kunnen uitspelen (dribbelen) zijn essentieel voor een middenvelder om man meer situaties en ruimte te creëren. Die pass op Max is mooi, maar dat zijn zeldzaamheden in een wedstrijd waarin zijn aanwezigheid wel opvalt, maar zijn output/prestaties totaal niet. Dat had hij tegen Emmen ook al wmb.

Eigenlijk is hij je ideale invaller net als tegen Monaco. Betrouwbaar, brengt passie, maakt weinig fouten. Voegt niet veel toe, doet niet veel fout. Niet goed genoeg voor de basis imo, wel een belangrijke en functionele speler om achter de hand te kunnen hebben.

2. Veerman staat te hoog en wordt daardoor niet in het spel betrokken. Veerman moet echt op die '8' positie staan langs Sangare, waar hij kan uitzakken, zich kan bemoeien met de opbouw, kan temporiseren en/of versnellen, het spel kan verdelen en vervolgens hoger op helft tegenstander het spel kan maken, kansen kan creëren en zijn goaltjes kan meepakken.

3. Sangare moet teveel het spel daardoor maken en kan makkelijker vastgezet worden, zoals gister te zien was, hetgeen wat de spel van de Ivoriaan ook niet ten goede komt.

De keuze gister voor Guti was te rechtvaardigen, maar het is niet een permanent oplossing/optie voor je middenveld. Je middenveld bestaat in de basis gewoon uit Sangare-Veerman. Die ander optie kan ingevuld worden door Simons en Til, hoewel ik het niet uitsluit dat Saibari mogelijk ook op die positie ook een serieuze optie gaat worden als PSV een goede optie voor rechtsbuiten heeft.

Ik denk dat Til een hele nuttige speler is. Over lange termijn werk je idealiter echter naar een middenveld Veerman-Sangare-Simons toe of dan evt. Saibari.
Eens! Ietwat scherpe bewoordingen over onze Guti wel haha. Guti (defensief, anticiperen op 2e ballen) en Til (in de 16 komen) zijn de ideale invallers. Veerman naast Sangaré en Simons ervoor, ik teken!
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Het viel me gisteren op dat guti de verdedigende gaten vult die max laat vallen.
M.a.w. als je met max speelt die zoveel op avontuur gaat moet je bijna wel met guti spelen. Ik zeg niet dat dit per se een goede keuze is, want max breng aanvallend al heel lang niet meer al te veel.
Maar consequentie guti eruit tegen een sterke tegenstander, betekent max ook eruit.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 17 aug 2022, 14:44
1. Guti is een alibispeler. Gutierrez geeft pislauwe ballen breed en is veel te statisch. Guti kan niet indribbelen, beweegt te weinig door, is niet explosief en mist wendbaarheid. Daardoor is Guti ook niet pressing resistant, want onder druk speelt hij eigenlijk altijd de bal af, lees breed of terug, waarmee hij of een ander in problemen brengt of PSV weer de bal krijgt in een zone/veldbezetting waar het geen progressie kan maken met de bal. Daarmee gaan potentiële momenten om progressie met bal te maken verloren. Juist het temporiseren, het uitlokken en evt. ook een man kunnen uitspelen (dribbelen) zijn essentieel voor een middenvelder om man meer situaties en ruimte te creëren. Die pass op Max is mooi, maar dat zijn zeldzaamheden in een wedstrijd waarin zijn aanwezigheid wel opvalt, maar zijn output/prestaties totaal niet. Dat had hij tegen Emmen ook al wmb.

Eigenlijk is hij je ideale invaller net als tegen Monaco. Betrouwbaar, brengt passie, maakt weinig fouten. Voegt niet veel toe, doet niet veel fout. Niet goed genoeg voor de basis imo, wel een belangrijke en functionele speler om achter de hand te kunnen hebben.
Godver. Straks denkt Shoving nog dat ie onder die tattoo uit kan komen…
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Het fijne is vooral dat je met de huidige middenvelders in de selectie verschillende varianten kan gaan spelen.

Ik denk dat Guti ook heel nuttig kan zijn als je een speler van de tegenstander uit de wedstrijd wil spelen. Til is weer nuttig als je opportunistisch wil gaan spelen en iets wil forceren. Met Simons of Saibari krijg je weer meer voetbal in de ploeg.
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Heruone[/mention] Helemaal mee eens!
Veerman moet naast Sangaré om zijn kwaliteiten optimaal tot recht te laten komen (ook al is dat in verdedigend opzicht wat minder).
Til mist voetballende kwaliteit om er combinerend uit komen. Daarin missen we imo Gotze veel meer dan menigeen onderkent.
Hopelijk ontwikkelt Simons zich door en wordt dat de derde bezetting of idd Saibari.

Omdat Simons op de groei is gekocht (al ging het in eerste instantie om huur) vind ik het middenveld niet goed samengesteld. Misschien valt het uiteindelijk op zijn plek en past Simons perfect maar, gaat me even over de insteek voorafgaande aan het seizoen. Ik had veel liever een type als Evander of zo gezien en dan Til. Ongetwijfeld ruim 2x zo duur maar ander en wellicht beter passend profiel.
Laatst gewijzigd door Zuc0 op 17 aug 2022, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

Vorig jaar werkte het middenveld met Guti, Sangaré en Götze dan weer wel heel goed. Ik ben het wel eens met de stelling dat het middenveld Guti-Sangaré-Veerman veel minder werkt. Maar als je Veerman een keer rust wil geven of niet tot je beschikking hebt, lijkt het middenveld Guti-Sangaré-Simons me wel goed in elkaar zitten.

Als iedereen beschikbaar is gaat mijn eerste voorkeur nu ook uit naar Veerman-Sangaré-Simons.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV schreef: 17 aug 2022, 19:26 Het viel me gisteren op dat guti de verdedigende gaten vult die max laat vallen.
M.a.w. als je met max speelt die zoveel op avontuur gaat moet je bijna wel met guti spelen. Ik zeg niet dat dit per se een goede keuze is, want max breng aanvallend al heel lang niet meer al te veel.
Maar consequentie guti eruit tegen een sterke tegenstander, betekent max ook eruit.
Gewoon een patroon in de opbouw. Een van de controleurs zakt uit in de opbouw tussen CV's of langs de CV's in de linkercentrale zone. Ruit (3+1 structuur) in de eerste fase van de opbouw.
SRF schreef: 17 aug 2022, 20:03 Vorig jaar werkte het middenveld met Guti, Sangaré en Götze dan weer wel heel goed.
Ander spelsysteem natuurlijk. Schmidt hecht veel meer waarde aan verticality en vanuit daar gegenpress momenten creëren. Guti hoeft dan alleen enkel snel vooruit te passen en hij moet grinta, discipline en betrouwbaarheid brengen in de duels. Daarin worden zijn beperkingen aan de bal wel beter gemaskeerd imo.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

SRF schreef: 17 aug 2022, 20:03 Vorig jaar werkte het middenveld met Guti, Sangaré en Götze dan weer wel heel goed. Ik ben het wel eens met de stelling dat het middenveld Guti-Sangaré-Veerman veel minder werkt. Maar als je Veerman een keer rust wil geven of niet tot je beschikking hebt, lijkt het middenveld Guti-Sangaré-Simons me wel goed in elkaar zitten.

Als iedereen beschikbaar is gaat mijn eerste voorkeur nu ook uit naar Veerman-Sangaré-Simons.
Denk vooral dat het nu nog te maken heeft met een nieuwe coach, ander systeem en details, het elftal is nog niet compleet, het voetbal is nog erg matig en Guti zelf is pas heel laat ingestroomd. Bij vlagen zag je al wel de oude Guti terug. Ik vond verder Veerman juist ook tegen de Rangers vrij sterk, geweldige ballen gezien, net zoals een linie terug. Uiteindelijk moet je ook meer dynamiek krijgen op het middenveld, een Sangare is ook heel sterk in het verder vooruit druk zetten. Zolang hij maar niet de laatste middenvelder is want dan ligt het veld gelijk open. Dat gebeurt minder snel met Guti.

De alternatieven, Til en Xavi, hebben ook zo hun beperkingen (nog). Als je echt een topmiddenveld had gewild, had je Til niet moeten halen en Guti wellicht niet moeten verlengen om zo budget te creeren voor minimaal 1 en eigenlijk 2 middenvelders waarvan 1 gerichte topaankoop van een niveau hoger.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het middenveld