Het middenveld

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

SRF schreef: 17 aug 2022, 20:03 Vorig jaar werkte het middenveld met Guti, Sangaré en Götze dan weer wel heel goed. Ik ben het wel eens met de stelling dat het middenveld Guti-Sangaré-Veerman veel minder werkt. Maar als je Veerman een keer rust wil geven of niet tot je beschikking hebt, lijkt het middenveld Guti-Sangaré-Simons me wel goed in elkaar zitten.

Als iedereen beschikbaar is gaat mijn eerste voorkeur nu ook uit naar Veerman-Sangaré-Simons.
Denk vooral dat het nu nog te maken heeft met een nieuwe coach, ander systeem en details, het elftal is nog niet compleet, het voetbal is nog erg matig en Guti zelf is pas heel laat ingestroomd. Bij vlagen zag je al wel de oude Guti terug. Ik vond verder Veerman juist ook tegen de Rangers vrij sterk, geweldige ballen gezien, net zoals een linie terug. Uiteindelijk moet je ook meer dynamiek krijgen op het middenveld, een Sangare is ook heel sterk in het verder vooruit druk zetten. Zolang hij maar niet de laatste middenvelder is want dan ligt het veld gelijk open. Dat gebeurt minder snel met Guti.

De alternatieven, Til en Xavi, hebben ook zo hun beperkingen (nog). Als je echt een topmiddenveld had gewild, had je Til niet moeten halen en Guti wellicht niet moeten verlengen om zo budget te creeren voor minimaal 1 en eigenlijk 2 middenvelders waarvan 1 gerichte topaankoop van een niveau hoger.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat PSV dat ook geprobeerd heeft met die Vinicius Souza. Maar het is geen Football manager waarbij iedere speler in wie je geïnteresseerd bent dan ook maar binnen gehaald kan worden.
Als dat dan niet lukt, kan je overstappen naar (een waarschijnlijk mindere) keuze B of C of je kijkt wat je op dat moment in huis hebt of op een andere positie op het middenveld wel haalbaar is (zoals bv Xavi). Prima wat mij betreft, want we hebben nu en behoorlijk wat kwaliteit op het middenveld lopen en je kan ook nog eens op heel veel verschillende manieren spelen met de spelers die we hebben. Voor PSV begrippen lijkt me dit gewoon een topmiddenveld, al helemaal als Xavi zich zo blijft ontwikkelen als hij in de eerste weken lijkt te doen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het middenveld vind ik persoonlijk ook top om de volgende redenen:
  • Je hebt twee absolute toppers in huis in de vorm van Sangare/Veerman die ook nog eens complementair aan elkaar zijn.
  • Je hebt met Til een speler in huis die goals maakt die een vrij hoog scoort qua ratio schoten op doel/goals en schoten/goals.
  • Je hebt met Ledezma (helaas nu geblesseerd), Saibari en Simons 3 hele talentvolle middenvelders die tegen of op basisniveau zitten en nog meer potentie hebben, die passen binnen de speelstijl en die 2 v/d 3 posities succesvol kunnen invullen.
  • Je hebt ervaring in de vorm van Guti, Ginkel en ook met Til en Sangare inmiddels wel redelijk.
Kortom, je hebt een goede mix tussen jonge en ervaren spelers met verschillende smaakjes, ook qua niveau waarmee je zowel op korte als lange termijn over kwaliteit, ontwikkeling en cashcows beschikt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 20 aug 2022, 01:06 Ik denk dat PSV dat ook geprobeerd heeft met die Vinicius Souza. Maar het is geen Football manager waarbij iedere speler in wie je geïnteresseerd bent dan ook maar binnen gehaald kan worden.
Als dat dan niet lukt, kan je overstappen naar (een waarschijnlijk mindere) keuze B of C of je kijkt wat je op dat moment in huis hebt of op een andere positie op het middenveld wel haalbaar is (zoals bv Xavi). Prima wat mij betreft, want we hebben nu en behoorlijk wat kwaliteit op het middenveld lopen en je kan ook nog eens op heel veel verschillende manieren spelen met de spelers die we hebben. Voor PSV begrippen lijkt me dit gewoon een topmiddenveld, al helemaal als Xavi zich zo blijft ontwikkelen als hij in de eerste weken lijkt te doen.
Ah het FM verhaal komt weer eens naar boven drijven, dat gaat een klassieker worden hier op het forum! :mrgreen: :) . Je komt btw zelf met Souza aan, maar volgens mij is dat nooit een optie geweest behalve dan als Sangare verkocht zou worden. Dus een vervanger van, geen aanvulling op de selectie met Sangare. Bovendien is Til een totaal ander type dus dat is ook niet echt logisch. Het zijn bepaalde keuzes die PSV heeft gemaakt waar je iets van kan zeggen.

Voorlopig vind ik Til niet echt logisch als je ook Xavi de kans wil geven en daarnaast Ledezma/Saibari ook nog hebt. Ik had een echte 6 logischer gevonden, eentje die perfect past bij Veerman en Sangare en het middenveld compleet maakt. Til is zeker geen slechte speler, heeft specifieke kwaliteiten maar ook te grote tekortkomingen in mijn ogen waardoor hij nooit een belangrijke pion gaat worden op het middenveld bij PSV. Wel super fijn om erbij te hebben.

Maar je blijft dan een beetje schipperen tussen bepaalde spelers, tot welllicht Xavi er echt op alle fronten klaar voor is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 20 aug 2022, 12:24 Voorlopig vind ik Til niet echt logisch als je ook Xavi de kans wil geven
Xavi is pas 19 en moet nog wennen aan 'grote mensen' voetbal.
Talent heeft hij in overvloed, maar bij PSV worden meteen hoge eisen gesteld (zoals constante prestaties).

Daarbij geef je zelf al het antwoord op het waarom van Til:
Wel super fijn om erbij te hebben.
Een ervaren international, met specifieke voetbaleigenschappen die nog niet aanwezig waren. Verder is Til een leider en heeft hij een fijne persoonlijkheid.
Het kan slechter zeg maar ;)

PS:
Je komt btw zelf met Souza aan, maar volgens mij is dat nooit een optie geweest behalve dan als Sangare verkocht zou worden.
Heel duidelijk is dit niet, maar PSV had sowieso serieuze interesse.
Maar het verhaal dat City hem alleen wilde verhuren lijkt waar te zijn, aangezien veel clubs interesse hadden in Souza en hij uiteindelijk verhuurd is. Terwijl PSV hem wilde kopen. Maar inderdaad, de kans is aanwezig dat PSV alleen echt wilde doorpakken bij verkoop van Sangaré.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat PSV trouwens een '6' moest halen ben ik het mee eens, maar waarom als argument dan aanvoeren om Veerman/Sangare complementair te maken? Als 1 ding duidelijk is geworden tegen Rangers dan is het dat Veerman niet een halve linie naar voren geschoven moet worden, ondanks dat in jouw perceptie hij daar heel goed speelde.


https://www.vi.nl/pro/analyse/vooral-ei ... an-bij-PSV

De aankoop van Til kan je bediscussiëren. Ik vind het type aankoop een nuttige speler, wellicht had je nog een betere klasbak daar gewilt. Maar het is veel logischer om voor die positie op het middenveld iemand te halen dan een hele goede dure '6' die Sangare en Veerman "complementair maakt". Daarmee bereik je juist het tegendeel.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wanneer ik dit zo lees ben ik heel benieuwd of PSV weer met Guti gaat spelen in de thuiswedstrijd
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 20 aug 2022, 12:24
29.04.2007 schreef: 20 aug 2022, 01:06 Ik denk dat PSV dat ook geprobeerd heeft met die Vinicius Souza. Maar het is geen Football manager waarbij iedere speler in wie je geïnteresseerd bent dan ook maar binnen gehaald kan worden.
Als dat dan niet lukt, kan je overstappen naar (een waarschijnlijk mindere) keuze B of C of je kijkt wat je op dat moment in huis hebt of op een andere positie op het middenveld wel haalbaar is (zoals bv Xavi). Prima wat mij betreft, want we hebben nu en behoorlijk wat kwaliteit op het middenveld lopen en je kan ook nog eens op heel veel verschillende manieren spelen met de spelers die we hebben. Voor PSV begrippen lijkt me dit gewoon een topmiddenveld, al helemaal als Xavi zich zo blijft ontwikkelen als hij in de eerste weken lijkt te doen.
Ah het FM verhaal komt weer eens naar boven drijven, dat gaat een klassieker worden hier op het forum! :mrgreen: :) . Je komt btw zelf met Souza aan, maar volgens mij is dat nooit een optie geweest behalve dan als Sangare verkocht zou worden. Dus een vervanger van, geen aanvulling op de selectie met Sangare. Bovendien is Til een totaal ander type dus dat is ook niet echt logisch. Het zijn bepaalde keuzes die PSV heeft gemaakt waar je iets van kan zeggen.

Voorlopig vind ik Til niet echt logisch als je ook Xavi de kans wil geven en daarnaast Ledezma/Saibari ook nog hebt. Ik had een echte 6 logischer gevonden, eentje die perfect past bij Veerman en Sangare en het middenveld compleet maakt. Til is zeker geen slechte speler, heeft specifieke kwaliteiten maar ook te grote tekortkomingen in mijn ogen waardoor hij nooit een belangrijke pion gaat worden op het middenveld bij PSV. Wel super fijn om erbij te hebben.

Maar je blijft dan een beetje schipperen tussen bepaalde spelers, tot welllicht Xavi er echt op alle fronten klaar voor is.
Het FM verhaal, tja, zelf heb ik het volgens mij nooit eerder gebruikt en voel me niet verantwoordelijk voor wat anderen daarover ooit eerder gezegd zouden hebben. Maar ik heb wel vaker het idee dat jij er makkelijker over denkt dan dat het daadwerkelijk is. "Ow, verkoop Max gewoon even, haal er een klasbak voor terug. Echt door moeten pakken op het middenveld, had nog een topper bij gemoeten. Snap niet dat Vinicius nog hier speelt, enz enz". Het zijn vast geen letterlijke quotes van je, maar het is hoe je op mij overkomt. Vaak nog met wat bijvoeglijk naamwoorden erbij om er nog wat meer kracht achter te zetten. :neh: Het lijkt er soms net op alsof PSV alleen maar op een knopje hoeft te drukken en dan zijn alle 3 de partijen het eens, iedereen blij, of het nou om een inkomende of uitgaande transfer gaat.

Vinicius Souza, ik denk dat als PSV de mogelijkheid had gehad, ze hem gekocht hadden, ongeacht of Sangare was gebleven of niet. Maar goed, dat zullen we wellicht nooit weten.

Waarom Til wel logisch is, heeft Heurone hier al meermaals uitstekend uitgelegd en ben het daar mee eens. Hij brengt andere kwaliteiten dan we al hebben, waardoor je op een andere manier kan voetballen wanneer de wedstrijd daarom vraagt. Verder is hij Nederlands, harde werken, goede leeftijd. Persoonlijk hoop ik dat Simons zich naar een basisplaats toe werkt , omdat ik het met je eens ben dat Til ook z'n tekortkomingen heeft (wie niet eigenlijk) en Simons een wat leukere voetballer is om naar te kijken en waarbij ik verwacht dat z'n plafond een stuk hoger ligt.

Wie had jij eigenlijk gehoopt dat PSV had gekocht die in jouw ogen het middenveld compleet had gemaakt?
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja dat vind ik ook grappig. Max verkopen en dan van de halve opbrengst een betere speler kopen.

Wauw.

Mooi middenveld hebben wij dit seizoen trouwens.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

De enige oplossing die ik zie om onze drie beste middenvelders te kunnen opstellen echt met de punt naar achteren (Guti) en Veerman (links) niet hoger dan Sangaré (rechts), of Sangaré als de meest vooruitgeschoven middenvelder in het huidige systeem (de Til-rol dus). Deze richting ging het de tweede helft tegen Rangers op, ik denk dat Ruud hiervan overtuigd is geraakt.

Alle andere opties zijn voor mij zonder Guti. Veerman mag echt niet te hoog staan, zoals bovenstaande analyse van VI ook aantoont.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik zou weer met Til beginnen ipv Guti thuis, of geef anders Xavi de kans.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Als je het hebt over de wedstrijd tegen Rangers: Ik waarschijnlijk ook. Maar als je toch deze drie opstelt, moet het zoals in de tweede helft tegen de Rangers, en zeker nooit meer zoals in de eerste helft, met Veerman echt in de Til-rol, naast Luuk bij balbezit tegenstander.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Franciscus schreef: 20 aug 2022, 16:54 Ja dat vind ik ook grappig. Max verkopen en dan van de halve opbrengst een betere speler kopen.

Wauw.

Mooi middenveld hebben wij dit seizoen trouwens.
Vaak is dat inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan.

In het geval van Max denk ik eigenlijk dat het wél mogelijk moet zijn, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik Max gewoon erg matig vind. Hij begon geweldig maar de afgelopen 18 (?) maanden haalt hij dat niveau echt zelden, de andere wedstrijden vind ik hem eerlijk gezegd niveautje FC-Utrecht. In de Eredivisie kom je meestal dus wel weg met een LB als Max. Als ik echter hoor hoeveel hij verdient en als je wat wil presteren in Europa dan moet je een betere LB hebben.

Als we overigens heel flauw gaan doen dan blijkt trouwens ook regelmatig dat je je op een bepaalde positie kunt versterken van (minder dan) de halve opbrengst van een speler:
-Benitez (opbrengst van een concurrent: 0,-)
-De Jong (opbrengst van een concurrent: 0,-) Als in: zelfs zonder geld te verdienen konden we een goede spits als De Jong betalen.

Twijfelgeval:
-Xavi Simons: ik zal hier niet beweren dat hij Gotze 1 op 1 kan vervangen, maar ik vind zijn start toch veelbelovend.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Overigens wil ik ook van de gelegenheid gebruik maken om te benoemen dat ik ons middenveld erg goed vind. Zowel kwantitatief als kwalitatief. We hebben lopers, slopers, technici.. Je kunt met deze gasten oneindig veel combinaties maken die elke keer weer een ander goed middenveld opleveren.

Ik kom hier soms wellicht over als een negatieveling of zeikerd omdat ik altijd loop te janken om verdedigende versterkingen, dus wellicht is het goed om te benoemen dat ik erg tevreden ben over de middenvelders in de selectie.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA schreef: 20 aug 2022, 17:34 Als je het hebt over de wedstrijd tegen Rangers: Ik waarschijnlijk ook. Maar als je toch deze drie opstelt, moet het zoals in de tweede helft tegen de Rangers, en zeker nooit meer zoals in de eerste helft, met Veerman echt in de Til-rol, naast Luuk bij balbezit tegenstander.
Veerman speelde helemaal niet langs Luuk. Net als Til ook echt niet langs Luuk speelt, ook dat is wmb een uit verband getrokken conclusie.

Probleem was dat men Veerman nooit aan de bal vrij krijgt. Want de opbouw liep niet goed. En Veerman anderzijds gewoon geen nummer '10' is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik zie dat duidelijk wel zo. Als de tegenstander achterin opbouwt, staat PSV in een vlakke 4-4-2 druk te zetten, met de meest aanvallende middenvelder vrijwel (ok) naast Luuk. Net als dat Rutten dat ooit met Toivonen deed.

Alleen vind ik dat Veerman, in tegenstelling tot Til die hiervoor is geboren, volledig misbruikt wordt in die rol. Hij moet juist meer naar achteren staan om te kunnen zorgen voor een snelle omschakeling als we de bal veroveren, nog meer dan de eigen opbouw verzorgen.
En aangezien er veel meer ballen veroverd worden in of voor de eigen verdediging, dan in de buurt van onze aanval, mist Veerman steeds dat eerste moment.

Daarom zei ik, als Guti, Sangaré en Veerman spelen, mag Veerman nooit de voorste man zijn.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En Guti als voorste man?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Franciscus schreef: 21 aug 2022, 09:58 En Guti als voorste man?
Wat mij betreft de slechtste optie, mist daarvoor toch wel de creativiteit en snelheid en heeft ook maar weinig scorend vermogen.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Franciscus schreef: 21 aug 2022, 09:58 En Guti als voorste man?
Niet eens de slechtste optie (want dat is Veerman wat mij betreft), maar ook niet de beste. Sangaré heeft al laten zien dat hij daar nuttig (en ongevaarlijk voor onszelf) kan zijn, onder Schmidt al.

Ik zie, mits je deze drie wilt opstellen, twee opties:

1: Je speelt het huidige systeem. Dan zo:

Code: Selecteer alles

------------------------Sangaré-----
---------Veerman-------------------
-------------------------Guti-------
2: Je speelt echt 4-3-3 met de punt naar achteren. Dan zo:

Code: Selecteer alles

---Veerman---------------Sangaré---
-----------------Guti---------------
In de 2e optie speelt Guti echt laag, zelfs soms tussen de centrale verdedigers. Bijkomend voordeel hierbij is dat de backs hoger kunnen spelen, waar ze allevijf (ik reken Teze niet mee als back) beter geschikt voor zijn dan het knijpsysteem wat Ruud nu speelt.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

SKERLA schreef: 21 aug 2022, 10:54
Franciscus schreef: 21 aug 2022, 09:58 En Guti als voorste man?
Niet eens de slechtste optie (want dat is Veerman wat mij betreft), maar ook niet de beste. Sangaré heeft al laten zien dat hij daar nuttig (en ongevaarlijk voor onszelf) kan zijn, onder Schmidt al.

Ik zie, mits je deze drie wilt opstellen, twee opties:

1: Je speelt het huidige systeem. Dan zo:

Code: Selecteer alles

------------------------Sangaré-----
---------Veerman-------------------
-------------------------Guti-------
2: Je speelt echt 4-3-3 met de punt naar achteren. Dan zo:

Code: Selecteer alles

---Veerman---------------Sangaré---
-----------------Guti---------------
In de 2e optie speelt Guti echt laag, zelfs soms tussen de centrale verdedigers. Bijkomend voordeel hierbij is dat de backs hoger kunnen spelen, waar ze allevijf (ik reken Teze niet mee als back) beter geschikt voor zijn dan het knijpsysteem wat Ruud nu speelt.
Ik vind Guti absoluut niet goed genoeg om je twee beste middenvelders (Sangare en Veerman) naar suboptimale posities te verschuiven.

Code: Selecteer alles

------------------------Til/Simons-----
---------Veerman-----------------------
-------------------------Sangare-------
Dit is toch gewoon wat het moet zijn. De post van Heruone van enkele dagen geleden beschrijft dat perfect. Sangaré en Veerman zijn cruciaal in zowel defensief als offensief opzicht, die moet je als 6 en 8 laten spelen. Guti is een prima breedte speler die veel strijdlust levert, maar voetballend niet kan tippen aan beiden en het beste uit de verf komt als tweede 6 met kleinere ruimtes, bijvoorbeeld in vechtwedstrijden. Hoe groter de ruimtes en hoe meer voetbal van hem verwacht wordt, hoe meer hij tegenvalt, verdedigend en aanvallend. In snelheid en handelingssnelheid. Als onderliggende partij of bij het verdedigen van een voorsprong kan je best met Guti aankomen. In de meeste gevallen echter niet.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Siemen schreef: 21 aug 2022, 11:14 Ik vind Guti absoluut niet goed genoeg om je twee beste middenvelders (Sangare en Veerman) naar suboptimale posities te verschuiven.
Dit is het complete verhaal in één korte zin.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Siemen schreef: 21 aug 2022, 11:14
SKERLA schreef: 21 aug 2022, 10:54

Niet eens de slechtste optie (want dat is Veerman wat mij betreft), maar ook niet de beste. Sangaré heeft al laten zien dat hij daar nuttig (en ongevaarlijk voor onszelf) kan zijn, onder Schmidt al.

Ik zie, mits je deze drie wilt opstellen, twee opties:

1: Je speelt het huidige systeem. Dan zo:

Code: Selecteer alles

------------------------Sangaré-----
---------Veerman-------------------
-------------------------Guti-------
2: Je speelt echt 4-3-3 met de punt naar achteren. Dan zo:

Code: Selecteer alles

---Veerman---------------Sangaré---
-----------------Guti---------------
In de 2e optie speelt Guti echt laag, zelfs soms tussen de centrale verdedigers. Bijkomend voordeel hierbij is dat de backs hoger kunnen spelen, waar ze allevijf (ik reken Teze niet mee als back) beter geschikt voor zijn dan het knijpsysteem wat Ruud nu speelt.
Ik vind Guti absoluut niet goed genoeg om je twee beste middenvelders (Sangare en Veerman) naar suboptimale posities te verschuiven.

Code: Selecteer alles

------------------------Til/Simons-----
---------Veerman-----------------------
-------------------------Sangare-------
Dit is toch gewoon wat het moet zijn. De post van Heruone van enkele dagen geleden beschrijft dat perfect. Sangaré en Veerman zijn cruciaal in zowel defensief als offensief opzicht, die moet je als 6 en 8 laten spelen. Guti is een prima breedte speler die veel strijdlust levert, maar voetballend niet kan tippen aan beiden en het beste uit de verf komt als tweede 6 met kleinere ruimtes, bijvoorbeeld in vechtwedstrijden. Hoe groter de ruimtes en hoe meer voetbal van hem verwacht wordt, hoe meer hij tegenvalt, verdedigend en aanvallend. In snelheid en handelingssnelheid. Als onderliggende partij of bij het verdedigen van een voorsprong kan je best met Guti aankomen. In de meeste gevallen echter niet.
Ik ben het hier dan ook mee eens. Ik heb namelijk nooit gezegd dat ik Guti wil opstellen, daarom schreef ik ook "mits je deze drie wilt opstellen".
Dinsdag was dat het geval, daarom is het actueel.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Succes met puzzelen voor het ideale middenveld! Overigens kunnen met deze statistieken de twijfels, die sommigen nog hadden rondom defensieve arbeid van Veerman, de prullenbak in. Het aantal duels en daarbij behorende percentage gewonnen duels van Xavi is ook indrukwekkend hoor!

Afbeelding

https://www.vi.nl/pro/de-PSV-puzzel-op- ... is-geen-10
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En toch is het fijn dat Ruud voor de zekerheid van Guti kan kiezen in dit soort cruciale tweeluiken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ja het is heel prettig en vorige week was ik het er mee eens maar na de vorige wedstrijd en nu thuis had ik toch voor Til gekozen om te starten i.p.v. Gutierrez.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Heruone schreef: 24 aug 2022, 20:43 En toch is het fijn dat Ruud voor de zekerheid van Guti kan kiezen in dit soort cruciale tweeluiken.
Zo ervaar ik dit ook. Eerst met ervaring de CL bereiken, na 1 september richting beste formatie werken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het middenveld