De verdediging

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bespreek hier de verdediging.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Hier ook nog eens. Buiten Dumfries, hebben we geen leider, waardoor zoiets als gisteren kan gebeuren. Nu lijkt Kim op het oog ook geen leider, maar mogelijk kennen anderen hem en weten beter. Het lijkt me wel een voorwaarde als je iemand haalt voor achterin dat je hier rekening mee houdt en laat ons tot dan Captain Denzel waarderen, ook als ie niet in topvorm is.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Kan maar zo een hele dure fout zijn van PSV om uiteindelijk totaal geen backups te halen voor je backs. We hebben er letterlijk nul. Dus waar iedereen al bang voor was, afwezigheid van Dumfries of Max, is gewoon waarheid geworden. Ik vind dat toch wel een idiote keuze hoor. Toen en achteraf al helemaal. Zou er dan op huurbasis ook niets mogelijk zijn geweest?

Maar los van dat, ik maak me eerlijk gezegd nog iets meer zorgen over het totaal niet draaien van de voorhoede dan om onze gemankeerde achterhoede die het eigenlijk toch wel beter doet dan iedereen denk ik vooraf had ingeschat. Zeker het centrale duo maakt een behoorlijke indruk met natuurlijk nog wel her en der fouten. Maar het helpt ook niet echt als men voorin zoveel moeite heeft om tot kansen te komen, laat staan te scoren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je doet het met je woordkeuze lijken alsof PSV bewust heeft gezegd dat we het allemaal wel redden zonder back-up voor Dumfries/Max. Lariekoek natuurlijk, PSV wilde daar heel graag versterking halen. Net als op al die andere posities waarvoor versterking moest komen. Op een gegeven moment houdt het echter wel op hè.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is uiteindelijk toch een keuze die PSV heeft gemaakt? Veel geld in het middenveld en qua salaris in de aanval gestopt. Dan kan daar best kritisch naar gekeken worden of dat een verstandige keuze is geweest, dus ik snap de opmerking van Juancho wel. Desnoods haalde je een transfervrije Janmaat op. Zeker niet m'n eerste keuze, maar als backup geen probleem lijkt me.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

Nu de euforie is overgewaaid , blijkt dat we gewoon kei hard gefaald hebben in de samenstelling van de selectie. Wat Juancho zegt, je kan wel de 30e middenvelder kopen en vervolgens tot de conclusie komen dat er geen geld meer is voor verdedigers , maar dan had je simpelweg die 30e middenvelder niet moeten kopen. Als het qua Corona nog even zo doorgaat, zijn we in december uitgespeeld. Alweer!
tijn0

Ah, de wind is weer gekeerd, zie ik. Ja, kwetsbaarheden kwamen bloot te liggen tegen de Grieken. Maar in de wedstrijden daarvoor zagen we de kwaliteiten.

Het is allemaal hetzelfde verhaal, of het nu Zahavi is, Sangare, of ons centrale duo: het team is verre van goed ingespeeld (nog). Ik ben er zeker van dat als Schmidt zijn plaatje goed in het team slijpt, dat de kwetsbaarheden 9 van de 10 keer gecoverd worden.
Dan nog sta je soms in ondertal en word je uitgespeeld, maar dat was toch ook het geval bij Ajax onder Bosz? Dat is toch onderdeel van iedere tactiek, dat je op bepaalde punten in wedstrijden waarin het minder loopt kwetsbaar bent?

Laat ik het zo zeggen: ik heb liever dat we eens in de zoveel tijd een tegengoaltje krijgen doordat we net te ver vooruit staan met z'n allen, dan dat we niet tot kansen komen omdat we te controlerend spelen. Niet dat er maar 2 keuzes zijn, maar de afgelopen jaren was dat laatste meer het geval.

Heb geduld, het team bouwt en er komt een idee in. Dat idee is vooruit gericht, dus daarvoor moeten de linies heel goed met elkaar praten. Dat lukt nu nog niet, dus dan ziet het er soms slecht uit. Dat wordt veel beter, dat kan niet anders. Maar we moeten ze wel de tijd gunnen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik vind niet dat dit iets met breedte te maken heeft. Thomas voldeed prima als back-up rechtsback en ervoor Mauro ook als back-uplinksback. We moeten niet denken dat wij een kwalitatief sterke back voor de bank kunnen halen. Hetgeen we misten, was iemand die leiding gaf toen we even onder druk stonden na die ongelukkige goal. Dat is wat we misten. Dumfries doet dat normaal en anders eventueel Hendrix of Rosario vanuit het middenveld, maar die waren er allemaal niet. Mogelijk kan Sangaré dat ook wel, maar nu nog niet, omdat ie er simpelweg pas te kort is. Daar gaat het mis, want verder vind ik het allemaal erg goed wat ik de afgelopen wedstrijden zie. Zeker in deze situatie zijn we, zeker achterin, verder dan ik had verwacht gezien de kwaliteit op die posities.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Dat ze op zoek waren naar nog een volwaardige back en centrale verdediger dat is in het nieuws geweest.
Helaas is dit niet gelukt en hier zullen meerdere redenen voor te zijn aan te wijzen.

Het middenveld en de aanval is nu wel kwalitatief van een hoog niveau ook in de breedte. Hiervan hebben we nu al in corona tijden de vruchteb geplukt. Al zijn de automatismen nog niet daar.

Mijn gevoel zegt dat De Jong en Schmidt een afspraak hebben dat iedere aankoop of een directe meerwaarde moet zijn/betaalbaar of er moet fysiek/financieel ruimte gemaakt worden in de selectie.

Bijvoorbeeld het vertrek van Bruma en de komst van Götze.
Het is hierom mede jammer dat Baumgartl niet is verhuurd
Al met al, vind ik het zonde en jammer dat PSV deze gewenste versterkingen nog niets heeft weten te halen.
Toch ben ik blij met de aankopen Mvogo, Max, Sangaré, Götze, Zahavi. Fein heb ik moet zien spelen. Allemaal spelers die het elftal daadwerkelijk sterker maken en specifiek kwaliteiten toevoegen.. Geen flops als bijvoorbeeld Behich, Sainsbury, Luckassen of Poulsen. Prima beleid.

Nog twee maanden, hopelijk komt of Komen in de winter de gewenste aankopen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Teze deed het goed gisteren als rechtsachter. De multifunctionaliteit van hem vind ik een genot voor het oog. Hij maakt hier en daar foutjes maar dit hoort bij een jonge speler en het zijn over het algemeen niet dezelfde fouten op dezelfde plek in het veld. Zijn felheid en man op man duels zijn heel sterk, ook hoe hij zijn lichaam daarbij gebruikt. Dat hij kan voetballen is duidelijk en bleek gisteren vanaf rechtsback ookmet gevaarlijke acties.
Waarbij hij niet Dumfries probeerde te kopiëren maar vanuit zijn eigen kwaliteiten speelde.

Baumgartl en Boscagli speelden redelijk.
Max, ondanks dat het een van mijn helden is, vond ik verdedigend weer matig.

Intussen alleen nog Dunfries als verdediger oo de bank. Een keuze die goed uitpakte en gezien de vele speelminuten wel logisch was.
Viergever en Obispo geblesseerd.

Het zou mij niet verbazen als Rosario naar achter gehaald wordt mocht er onverhoopt iets gebeuren.


Heeftiemand een idee over hoelang Viergever enObispo nog uit de roulatie zijn?
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Algemene vraag en punt ter discussie: wat is de beste positie voor zowel Boscagli als Teze? En stel dat die beide centraal achterin is, wie zou je dan evt. slachtofferen ten koste van een transfer?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Heruone schreef: 26 apr 2021, 16:09 Algemene vraag en punt ter discussie: wat is de beste positie voor zowel Boscagli als Teze? En stel dat die beide centraal achterin is, wie zou je dan evt. slachtofferen ten koste van een transfer?
Teze is de betere verdediger van de twee en heeft meer potentieel als centrale verdediger, maar in de Eredivisie kan juist die passing van achteruit van Boscagli beter zijn dan vanaf het middenveld. Het is een hele lastige afweging en ik denk vooral dat het met het aankoopbeleid te maken heeft. Schmidt zal ongetwijfeld een ideaal plaatje hebben maar ook een lijstje namen voor de posities. Als de nummers 1 en 2 van je wensenlijst voor CM niet haalbaar zijn maar je nummer 1 voor RB wel dan zal je sneller die halen en Boscagli doorschuiven. Andersom, als blijkt dat je top-3 wensen voor RB niet haalbaar blijken maar een gewenste CM wel, dan eerder Teze naar RB. Ik denk dat we moeten concluderen dat dit vooral een belangrijke factor gaat zijn want als PSV zijnde kan je er niet zomaar van uitgaan dat je absolute droom aankopen ook haalbaar blijken.

En mocht je nou Kampl én Arias kunnen halen, dan laat ik de keuze graag aan Schmidt :mrgreen:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Teze RB, Boscagli LCV, mits er een beest van een RCV komt.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik vind Teze voetballend te matig om als aanvallende RB echt van toegevoegde waarde te zijn. Zijn beste positie is wat mij betreft centraal achterin.

Boscagli komt volgens mij het beste tot zijn recht als LCV in een defensie met 3 CV's. Maar aangezien we zo niet spelen, denk ik dat je met hem zal moeten schipperen tussen middenveld en verdediging, afhankelijk van tactiek en tegenstander.

Beide spelers overtuigen me trouwens niet 100% op hun positie centraal achterin. Wie er geslachtofferd moet worden, hangt natuurlijk erg af van wie er gehaald wordt.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Ik vind Teze, net als Boscagli overigens, eerder een CV voor een 3 mans verdediging.
Afbeelding
In deze samenstelling kan dan ook altijd één van de 3 inschuiven/indribbelen bij balbezit en daarmee een overtal creëren.

Tevens ligt het minder ver weg van de gewenste speelwijze van Schmidt als dat je in eerste opzicht zou denken. Met enkele nuance verschuivingen ben je er.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Kim op de bank? Kampl, Wijnaldum ook of zijn dit alternatieven?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

FritskePhilips schreef: 27 apr 2021, 08:25 Ik vind Teze, net als Boscagli overigens, eerder een CV voor een 3 mans verdediging.
Afbeelding
In deze samenstelling kan dan ook altijd één van de 3 inschuiven/indribbelen bij balbezit en daarmee een overtal creëren.

Tevens ligt het minder ver weg van de gewenste speelwijze van Schmidt als dat je in eerste opzicht zou denken. Met enkele nuance verschuivingen ben je er.
Ziet er erg sterk uit! Alleen zul je wel rekening moeten houden met een vertrek van 2-3 spelers, denk ik.

Dat indribbelen zie ik niet gebeuren, het idee van 3 centrale verdedigers is juist dat beide backs alle vrijheid hebben om op te stomen.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Boscagli en Teze brengen ons allemaal in dubio qua opstelling. Want iedereen wilt hun in de basis, maar niemand weet exact waar ze zouden moeten spelen.

Ik vind Teze dit seizoen echt uitstekend op die centrale positie, maar ik ben ook gierig genoeg om 2 nieuwe cv’s en een nieuwe RB te willen. Dat komt vanuit de defensieve instabiliteit die we dit seizoen hebben gezien en het gebrek aan echte voetballende kwaliteiten bij Dumfries.

Schmidt gaat zijn speelwijze niet omgooien en met 3 cv’s spelen, wat betekent dat Teze waarschijnlijk het centrale duo gaat vormen met een andere CV. Viergever en Obispo zijn in dat geval denk ik de stand-ins, waarbij ik heel benieuwd ben of Obispo eindelijk gaat doorpakken.

Ik hoop dat het Kim zal zijn die komt, dat is echt een beest. Word het Alderweireld, dan komt die als een soort leiderstype. Nogmaals, ik zie ze graag beiden komen met nog een RB.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Ik twijfel een beetje of Teze goed genoeg is als rechtsback na het EK van Jong Oranje dat ik onlangs heb gezien. Tegen een sterke tegenstander als Jong Duitsland werkte het uitstekend met Teze als rechtsback. Dan komt hij in zijn kracht, namelijk verdedigen. Daarin is hij een stuk stabieler dan Dumfries. Tegen Jong Hongarije hoefde Oranje alleen maar aan te vallen en bracht Teze in aanvallend opzicht echt veel te weinig, waardoor hij terecht in de rust werd gewisseld.

Is natuurlijk een momentopname zo met maar 2 wedstrijden, maar bij PSV ben je in de Eredivisie toch vaak sterker dan de tegenstander. Vraag me af of het dan gaat werken.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Buiten het gegeven dat Teze een van onze beste spelers dit seizoen is, gaat Schmidt hem ook nevernooit van de RCV positie halen. Hij kan indribbelen, is snel, goed een tegen een. Eigenlijk is hij alleen koppend van ondermaats niveau. Teze is geen RB dat hebben we allemaal al gezien. Waarom dan steeds die suggestie. De backs zijn ontzettend belangrijk in het spel van Schmidt en eigenlijk in het algemene moderne voetbal. Dan ga je daar toch geen beperkte back neer zetten? Zeker niet een met ontzettend veel potentie op de CV positie.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Wat stel je voor in dat geval? Zowel CM als CV dienen versterkt te worden en bij vertrek van Dumfries ook de RB-positie. Iedereen wil Teze en Boscagli logischerwijs in de basis houden en Sangaré is ook te goed om te slachtofferen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik vind achterin Teze misschien wel belangrijker dan Boscagli. Teze liet tegen Groningen weer eens zien hoe snel hij was in de sprint. Dat is wel lekker hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Als ik moet kiezen, dan kies ik inderdaad ook voor Teze.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 27 apr 2021, 10:43 Ik vind achterin Teze misschien wel belangrijker dan Boscagli. Teze liet tegen Groningen weer eens zien hoe snel hij was in de sprint. Dat is wel lekker hoor.
Mee eens. Maar wat dan te doen met Boscagli en/of Sangaré? Lijkt me vooralsnog wat precair om er vanuit te gaan dat zij het middenveld gaan dragen en vanuit die positie het elftal gaan aansturen, maar ik zie ze allebei wel graag terug in de basis volgend jaar.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Tegen Ajax AZ Feyenoord: Boscagli en Sangaré met Teze en X achterin.
Tegen de rest: meer voetbal door Sangaré en Y op middenveld met Boscagli en Teze achterin.

Ik vind Boscagli als CV een geweldige toevoeging voor ons voetballende spel.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De verdediging