Eredivisie in Europa

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

deninho32 schreef: 13 sep 2022, 21:27 Zeker niet als Ajax nu ook nog gaat verliezen. PSV en Feyenoord moeten echt weer de Conference League in en proberen ver te komen.
Om dezelfde reden kan Ajax beter 3e worden en dan in de EL ver komen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Persepolis schreef: 13 sep 2022, 22:14
deninho32 schreef: 13 sep 2022, 21:27 Zeker niet als Ajax nu ook nog gaat verliezen. PSV en Feyenoord moeten echt weer de Conference League in en proberen ver te komen.
Om dezelfde reden kan Ajax beter 3e worden en dan in de EL ver komen.
Dat maakt de kans wel groter op punten inderdaad.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Krijg je nog extra punten als je door de groeosfase komt? En hoe erhoudt zich dat met de EL?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ajax gaat dus echt verliezen. Hopelijk gaan de Portugese clubs ook verliezen, anders gaat die 2e CL plek straks echt alsnog aan de neus van Nederland voorbij en dan worden de problemen voor PSV alleen nog maar groter. :(
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als die 2e plek afhankelijk was van een resultaat van Ajax in Liverpool was de kans toch al erg klein 🤔 snap de verbazing cq dramatisch doen niet
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Geen drama, maar alle punten zijn meegenomen natuurlijk. Zeker als er 3 Portugese ploegen overwinteren. Ajax heeft dusdanig geïnvesteerd dat ze ook in de CL punten kunnen halen denk ik.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Juancho schreef: 13 sep 2022, 22:29 Krijg je nog extra punten als je door de groeosfase komt? En hoe erhoudt zich dat met de EL?
Als je naar knock-out CL gaat krijg je liefst 5 bonuspunten. Eerste plaats in EL is goed voor 4 punten en tweede plek 2 punten.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

deninho32 schreef: 13 sep 2022, 23:01 Geen drama, maar alle punten zijn meegenomen natuurlijk. Zeker als er 3 Portugese ploegen overwinteren. Ajax heeft dusdanig geïnvesteerd dat ze ook in de CL punten kunnen halen denk ik.
Ligt aan de loting natuurlijk. Zeker als Ajax 2e wordt komen ze hoogstwaarschijnlijk een team tegen die net zo goed of beter is dan Liverpool vandaag. Dat zijn teams die een maatje te groot zijn. In de EL kunnen ze wel ver komen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Struviet schreef: 13 sep 2022, 23:02
Juancho schreef: 13 sep 2022, 22:29 Krijg je nog extra punten als je door de groeosfase komt? En hoe erhoudt zich dat met de EL?
Als je naar knock-out CL gaat krijg je liefst 5 bonuspunten. Eerste plaats in EL is goed voor 4 punten en tweede plek 2 punten.
Das dan duidelijk toch wat het beste is voor het NL voetbal?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het beste voor het NL voetbal is dat niet weer 5 spelers voor 200 miljoen bij Ajax de deur uitlopen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 13 sep 2022, 23:12 Het beste voor het NL voetbal is dat niet weer 5 spelers voor 200 miljoen bij Ajax de deur uitlopen.
Dat compenseren ze anders wel lachend als de CL na volgend seizoen op de schop gaat. Lachend. Als we die 2de CL ticket niet behouden kan je wel ophouden. Dan loopt Ajax nog harder weg dan die 200 miljoen aan transfers.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Natuurlijk is het geen drama dat ajax verliest. Kom op nou.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De kans dat Portugal dichterbij komt is heel groot, de kans dat ze ons inhalen blijft echter heel klein.
Dus er is nog helemaal niets aan de hand.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Gewoon Ajax naar de EL en ver komen. PSV in de EL ver komen of, als het tij niet snel gekeerd wordt, in de ECL ver komen. Feyenoord en AZ hopen dat ze een kwartfinale ECL kunnen halen of zo.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 14 sep 2022, 18:44 Gewoon Ajax naar de EL en ver komen. PSV in de EL ver komen of, als het tij niet snel gekeerd wordt, in de ECL ver komen. Feyenoord en AZ hopen dat ze een kwartfinale ECL kunnen halen of zo.
Dit ja. En laten we niet doen alsof bij liverpool-ajax punten voor het NL voetbal ingecalculeerd waren. Ik weet dat je graag provoceert, [mention]deninho32[/mention] ;)
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik had er niet raar van opgekeken, niks met provoceren te maken. In de EL heeft Ajax natuurlijk een grote kans om verder te komen, maar ze hebben daar enorm geïnvesteerd in de selectie en ik denk dat overwintering in de CL best mogelijk is. Dan levert dat enorm veel punten op en dan hebben ze natuurlijk ook in de poule veel punten gescoord om bij de eerste 2 te eindigen. Feyenoord en PSV hebben denk ik een te krappe en kwalitatief te magere selectie om ver te komen in de EL. Conference League zou daarom het beste zijn voor deze ploegen. Het enige is die tussenronde die kut is.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

deninho32 schreef: 14 sep 2022, 20:17 Ik had er niet raar van opgekeken, niks met provoceren te maken. In de EL heeft Ajax natuurlijk een grote kans om verder te komen, maar ze hebben daar enorm geïnvesteerd in de selectie en ik denk dat overwintering in de CL best mogelijk is. Dan levert dat enorm veel punten op en dan hebben ze natuurlijk ook in de poule veel punten gescoord om bij de eerste 2 te eindigen. Feyenoord en PSV hebben denk ik een te krappe en kwalitatief te magere selectie om ver te komen in de EL. Conference League zou daarom het beste zijn voor deze ploegen. Het enige is die tussenronde die kut is.
Ach die tussenronde verdien je geen punten mee maar wel een vol huis en mogelijkheid om je supporters te vermaken. Puur technisch gezien denk ik dat het het beste voor de Europese punten zou zijn als Ajax derde wordt aangezien je daar best een goede run kan hebben, al zie Ajax natuurlijk liever ver in de CL komen.Toch is de tegenstand daar ook best aanzienlijk met Sociedad, Man Utd, Arsenal etc. Ik weet trouwens niet precies hoe het zat of je als CL uitstromer tegen een nummer II EL poule tegenstander kan loten of alleen maar tegen een andere CL uitstromer.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 14 sep 2022, 20:50
deninho32 schreef: 14 sep 2022, 20:17 Ik had er niet raar van opgekeken, niks met provoceren te maken. In de EL heeft Ajax natuurlijk een grote kans om verder te komen, maar ze hebben daar enorm geïnvesteerd in de selectie en ik denk dat overwintering in de CL best mogelijk is. Dan levert dat enorm veel punten op en dan hebben ze natuurlijk ook in de poule veel punten gescoord om bij de eerste 2 te eindigen. Feyenoord en PSV hebben denk ik een te krappe en kwalitatief te magere selectie om ver te komen in de EL. Conference League zou daarom het beste zijn voor deze ploegen. Het enige is die tussenronde die kut is.
Ach die tussenronde verdien je geen punten mee maar wel een vol huis en mogelijkheid om je supporters te vermaken. Puur technisch gezien denk ik dat het het beste voor de Europese punten zou zijn als Ajax derde wordt aangezien je daar best een goede run kan hebben, al zie Ajax natuurlijk liever ver in de CL komen.Toch is de tegenstand daar ook best aanzienlijk met Sociedad, Man Utd, Arsenal etc. Ik weet trouwens niet precies hoe het zat of je als CL uitstromer tegen een nummer II EL poule tegenstander kan loten of alleen maar tegen een andere CL uitstromer.
Als. CL uitstromenr, loot je sowieso een EL tegenstsnder die 2e is geworden in de poule, net zoals van EL naar ECL.
De ronde daarna kun je uiteraard wel een andere CL afvaller loten
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De extra punten die Ajax verdient als ze 2de in de CL groep worden (en misschien nog een ronde verder komen) zijn toch gigantisch? Iemand poste dat ergens hierboven.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

DadOfFour schreef: 14 sep 2022, 21:00
VeresRivne schreef: 14 sep 2022, 20:50

Ach die tussenronde verdien je geen punten mee maar wel een vol huis en mogelijkheid om je supporters te vermaken. Puur technisch gezien denk ik dat het het beste voor de Europese punten zou zijn als Ajax derde wordt aangezien je daar best een goede run kan hebben, al zie Ajax natuurlijk liever ver in de CL komen.Toch is de tegenstand daar ook best aanzienlijk met Sociedad, Man Utd, Arsenal etc. Ik weet trouwens niet precies hoe het zat of je als CL uitstromer tegen een nummer II EL poule tegenstander kan loten of alleen maar tegen een andere CL uitstromer.
Als. CL uitstromenr, loot je sowieso een EL tegenstsnder die 2e is geworden in de poule, net zoals van EL naar ECL.
De ronde daarna kun je uiteraard wel een andere CL afvaller loten
Ah als de echt sterkte teams hun werk doen dan zijn eigenlijk alleen de poules met Sociedad-ManUtd en Roma-Betis echt vervelend al wil je ook geen Rennes loten.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

VeresRivne schreef: 14 sep 2022, 20:50
deninho32 schreef: 14 sep 2022, 20:17 Ik had er niet raar van opgekeken, niks met provoceren te maken. In de EL heeft Ajax natuurlijk een grote kans om verder te komen, maar ze hebben daar enorm geïnvesteerd in de selectie en ik denk dat overwintering in de CL best mogelijk is. Dan levert dat enorm veel punten op en dan hebben ze natuurlijk ook in de poule veel punten gescoord om bij de eerste 2 te eindigen. Feyenoord en PSV hebben denk ik een te krappe en kwalitatief te magere selectie om ver te komen in de EL. Conference League zou daarom het beste zijn voor deze ploegen. Het enige is die tussenronde die kut is.
Ach die tussenronde verdien je geen punten mee maar wel een vol huis en mogelijkheid om je supporters te vermaken. Puur technisch gezien denk ik dat het het beste voor de Europese punten zou zijn als Ajax derde wordt aangezien je daar best een goede run kan hebben, al zie Ajax natuurlijk liever ver in de CL komen.Toch is de tegenstand daar ook best aanzienlijk met Sociedad, Man Utd, Arsenal etc. Ik weet trouwens niet precies hoe het zat of je als CL uitstromer tegen een nummer II EL poule tegenstander kan loten of alleen maar tegen een andere CL uitstromer.
Met de tussenronde verdien je wel punten voor het landencoëfficiënt, alleen niet voor het clubcoëfficiënt. Dus voor de strijd met Portugal is het nog wel prima daar in te komen en vervolgens een zwakkere tegenstander te treffen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 14 sep 2022, 21:04 De extra punten die Ajax verdient als ze 2de in de CL groep worden (en misschien nog een ronde verder komen) zijn toch gigantisch? Iemand poste dat ergens hierboven.
5 ptn. Als ze in de tussenronde EL 2x winnen halen ze dat ook, aangezien daar doorgaan 1 bonuspunt heeft.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Vanavond Braga tegen Union Berlin is ook wel interessant. Met een winst komen ze op 6 punten voorsprong van Union Berlin en wellicht 6 punten van Malmo. Dan zijn ze in ieder geval flink op weg om te overleven in de EL. Overigens kan dat wel gunstig zijn als ze 2e worden en een CL opponent treffen.

AZ en Feyenoord gun ik beide een mooie klinkende thuisoverwinning. Voor Feyenoord zeer belangrijk om in ieder geval 3e te worden en voor AZ gewoon om makkelijk 1e te worden.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Denk dat Braga wel 1e wordt, die hebben geen moeilijke poule. AZ is aan hun stand verplicht om minimaal 16 punten te pakken. Eigenlijk 18, maar ik geef ze wel ruimte voor 1x puntverlies. Zij zitten volgens mij in de makkelijkste poule waar een Nederlandse club ooit in heeft gezeten.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Persepolis schreef: 15 sep 2022, 14:20 Denk dat Braga wel 1e wordt, die hebben geen moeilijke poule. AZ is aan hun stand verplicht om minimaal 16 punten te pakken. Eigenlijk 18, maar ik geef ze wel ruimte voor 1x puntverlies. Zij zitten volgens mij in de makkelijkste poule waar een Nederlandse club ooit in heeft gezeten.
Mooie ploeg ook wel!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Mooie overwinningen vandaag, ook waar aan het doelsaldo is gewerkt en daar kan ik dan toch ook wel van genieten als het niet Ajax is.

Volgende speelronde Zürich, Napoli, Mydtjylland en Appollon Limassol. Dat moeten toch weer 1.5 coefficient punt worden.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie in Europa