Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
nilssonH schreef: 30 jan 2025, 22:56
Alle vijf teams door, Portugal is op de valreep Braga kwijt en alle Belgische teams verliezen vanavond. Lekker hoor.
Zeker, goede zaken gedaan over de hele. 5 clubs door is zelden vertoond. Toegegeven met dit nieuwe systeem gaan meer clubs door....
In het oude systeem moest je eerste twee zitten of wel poul van 4 plek 1 of 2. Alsin bij de beste 50%, in dit systeem moet je bij de beste 24 van de 36 zitten ofwel beste 66%. Die extra 16% scheelt veel voor clubs als Twente en AZ.
Alle vijf teams door, Portugal is op de valreep Braga kwijt en alle Belgische teams verliezen vanavond. Lekker hoor.
Vandaag en gisteren was leuk, maar het is wel zo dat alle Nederlandse en Portugese ploegen muv Braga nu in de PO zitten, wat dus zowel extreem goed als extreem slecht kan uitpakken. Spannend!
Hele knappe competitiefases gespeeld door met name Twente, Feyenoord en AZ. Mooi om te zien dat alle 5 de ploegen uiteindelijk door zijn naar de tussenronde.
Lkkr hoor … gewoon met zn 5en naar de tussenronde.
Nu hopen op goede loting en dat we met Nederlandse teams tegen Portugezen moeten of dat ze tegen topteams moeten en eruit vliegen.
Jwoeloe schreef: 30 jan 2025, 23:02
Hele knappe competitiefases gespeeld door met name Twente, Feyenoord en AZ. Mooi om te zien dat alle 5 de ploegen uiteindelijk door zijn naar de tussenronde.
Nouja als AZ mag je nooit zo weggeveegd worden tegen Ferencfaros. Nederlandse clubs hadden geluk met veel thuiswrdstrijden tegen Turkse clubs, daarin hebben we het extreem goed gedaan.
Dus Twente tegen Anderlecht of Bodo, Ajax tegen paok of union, az tegen Gala of Sociadad, PSV tegen Feyenoord of juve en Feyenoord tegen PSV of Milan. Voor de Eredivisie genoeg mogelijkheden op eem mooi vervolg.
Twente Bodo, Ajax Paok en PSV Feyenoord zorg denk ik voor de grootste kans op 3 teams een ronde verder en dus veel punten.
Plus ik zie PSV Feyenoord wel pakken over 2 potten. Saai maar ronde verder is veel waard
Ongekende weelde eigenlijk. Dit was een tijdje terug echt ondenkbaar. Nog knapper is het dat dit niet op Conference League-niveau is. De Europa League zit óók vol uitstekende ploegen. Ik had echt geen stuiver gegeven voor AZ en Twente toen die schema's bekend werden. Dat ze nu allebei door zijn, dat is gewoon erg knap.
Nouja als AZ mag je nooit zo weggeveegd worden tegen Ferencfaros. Nederlandse clubs hadden geluk met veel thuiswrdstrijden tegen Turkse clubs, daarin hebben we het extreem goed gedaan.
Sowieso is de tendens dat alle ploegen het hebben laten liggen tegen mindere tegenstanders en juist boven verwachting hebben gepresteerd tegen sterkere tegenstanders. Dat is in mijn ogen bepaald geen toeval en hoort in mijn ogen een beetje bij de nieuwe competitievorm. Die pieken en dalen horen er allebei bij en maken samen het eindresultaat, wat gewoon zeer goed is. Ik heb Twente, Feyenoord en AZ vooraf minimale kansen toegedicht om de volgende ronde te halen en dat is hen allemaal gelukt. Dan is het gewoon enorm knap wat we als land tot dusver hebben gepresteerd.
Zeker, goede zaken gedaan over de hele. 5 clubs door is zelden vertoond. Toegegeven met dit nieuwe systeem gaan meer clubs door....
In het oude systeem moest je eerste twee zitten of wel poul van 4 plek 1 of 2. Alsin bij de beste 50%, in dit systeem moet je bij de beste 24 van de 36 zitten ofwel beste 66%. Die extra 16% scheelt veel voor clubs als Twente en AZ.
In het oude systeem ging de nummer 3 van de EL door naar de Conference League en moest je dus bij de beste 75% zitten. Het is dus moeilijker geworden om Europees te overleven na de eerste fase (voor de CL en EL, alleen voor de Conference League is het makkelijker geworden), dus extra knap van AZ en Twente!
Heel erg goed gedaan van de Nederlandse clubs. Ik denk dat de meeste coefficientpunten wel zijn verdeeld op dit moment, dus moet heel raar lopen als Portugal dit nog inloopt.
Achterbal schreef: 30 jan 2025, 23:35
Heel erg goed gedaan van de Nederlandse clubs. Ik denk dat de meeste coefficientpunten wel zijn verdeeld op dit moment, dus moet heel raar lopen als Portugal dit nog inloopt.
Als Nederlandse ploegen in de tussenronde er allemaal uitvliegen, terwijl een paar Portugese ploegen wel doorgaan, kan het nog benauwd worden. Dus in die zin zou een loting tegen Feyenoord goed zijn, omdat dat sowieso 4 wedstrijdpunten + 1,5 bonuspunt (gedeeld door 6) voor het landencoëfficiënt betekent.
Achterbal schreef: 30 jan 2025, 23:35
Als Nederlandse ploegen in de tussenronde er allemaal uitvliegen, terwijl een paar Portugese ploegen wel doorgaan, kan het nog benauwd worden. Dus in die zin zou een loting tegen Feyenoord goed zijn, omdat dat sowieso 4 wedstrijdpunten + 1,5 bonuspunt (gedeeld door 6) voor het landencoëfficiënt betekent.
Na volgend jaar zijn we deze plek zeker kwijt. sterker nog, na volgend jaar gaat Belgie ons zelfs voorbij.
Het wordt tijd dat ze in Zeist toch eens serieus naar de Play offs om europees voetbal gaan kijken want Go Ahead Eagles gaat ons heel veel pijn doen.
Na volgend jaar zijn we deze plek zeker kwijt. sterker nog, na volgend jaar gaat Belgie ons zelfs voorbij.
Het wordt tijd dat ze in Zeist toch eens serieus naar de Play offs om europees voetbal gaan kijken want Go Ahead Eagles gaat ons heel veel pijn doen.
Ik denk dat het allemaal niet veel uitmaakt, die plek zal altijd een beetje heen en weer gaan tussen een paar landen, niemand gaat daar een beslissende voorsprong nemen omdat de ploegen na de top 3 normaal gesproken veel te wisselvallig zijn.
Ik heb het hier al vaker geschreven, maar zonder playoffs was NEC de voorronde Conference League ingegaan en die hebben niet echt aangetoond dat ze het wel beter zouden hebben gedaan. De enige ploeg waarvoor dat geldt, is Utrecht en de enige reden dat zij kans hadden op de Conference League is juist de playoffs...
Er moeten vandaag 5 delegaties vanuit Nederland naar hetzelfde dorp in Zwitserland. Zal er nog een beetje gedeeld worden met vliegtuigen of reist iedereen apart af? We moeten ons toch ergens druk over maken bij gebrek aan geruchten.
Pierre schreef: 31 jan 2025, 09:55
Er moeten vandaag 5 delegaties vanuit Nederland naar hetzelfde dorp in Zwitserland. Zal er nog een beetje gedeeld worden met vliegtuigen of reist iedereen apart af? We moeten ons toch ergens druk over maken bij gebrek aan geruchten.
De delegatie van de CL-teams in First Class
De delegatie van de EL-teams in Economy plus
De delegatie van de ECL-teams in Economy
Pierre schreef: 31 jan 2025, 09:55
De delegatie van de CL-teams in First Class
De delegatie van de EL-teams in Economy plus
De delegatie van de ECL-teams in Economy