Tactiek / Formatie

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Net helemaal zitten kijken die video. Absoluut de moeite waard. Heerlijk: gewoon een analyse zonder vooringenomenheid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Goede analyse en heel duidelijk toegelicht. Wel moeite om zo lang naar Pieter Zwart te luisteren. Moet zeggen dat ik toch wel enigszins ben verrast over het feit dat Gotze echt nog die tweede spits is zonder bal waar ik hem defensief toch ook nog wel eens in zie zakken itt Zahavi/Malen vorig jaar. Jammer dat ik Pro niet heb, ben wel erg benieuwd naar de verschillen die ze nog niet beneomd hebben. Dat de rol vd backs en de half tienen naar meer vleugelspelers zijn gegaan is wel erg duidelijk. Tevens dat je met v Ginkel iemand hebt die ook wel eens aansluit /diepgang heeft itt Sangare/Rosario. Uiteraard speelt het coachen van Ramalho een grote rol, hierdoor staan we als team veel stabieler.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Goede en heldere analyse. Ook benieuwd naar de verschillen dus als iemand die kan delen, graag.
De kracht maar ook afhankelijkheid van Götze wordt er wel goed in duidelijk. Als die man uitvalt zet je toch een stap achteruit zeg.
Verklaart ook enigszins dat Max een minder aanvallende rol heeft, wat denk ik meegenomen moet worden in de hele discussie omtrent hem die nu gaan de is. Tevens hoe de RB positie ingevuld wordt. Toch benieuwd of dat bij Teze anders zou zijn.

Overigens wel echt tijd voor nieuwe shirts naast de schermen. Energiedirect als hoofdsponsor en Umbro als shirtsponsor is toch alweer even geleden.
One can only hope
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Als ik PSV was zou ik die Pieter Zwart allang vastgelegd hebben, die is toch goud waard voor je organisatie?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Er zijn veel meer Pieter Zwarts hoor alleen niet in de media en waarschijnlijk loopt er minimaal eentje rond bij PSV.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dat is ook wel weer zo, mag ik hopen althans.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 18 sep 2021, 15:44 Er zijn veel meer Pieter Zwarts hoor alleen niet in de media en waarschijnlijk loopt er minimaal eentje rond bij PSV.
We hebben zelfs hier onze eigen Pieter Zwart rondlopen. Het is allemaal geen hogere wiskunde, maar toch wel erg fijn dat er zo iemand rondloopt tussen al die voetbaljournalisten die analytisch toch wat minder onderlegd zijn.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Velen van ons hopen dat PSV een vervanger voor Sangaré aantrekt met name voor de periode dat we hem moeten missen door de Afrika Cup. Ik denk echter dat de kans klein is dat dit daadwerkelijk gebeurd.

Zou een 5-3-2 of een 5-2-3 systeem niet een goede optie zijn om deze periode door te komen? We hebben met Teze en Obispo twee goede centrumverdedigers op de bank zitten.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Zou in de topwedstrijden wat mij betreft zeker een optie kunnen zijn. Alleen als we kijken naar onze coach dan speelt hij zijn eigen spel met vrijwel altijd hetzelfde systeem. Hier en daar wat positioneel soms wat aanpassingen maar niet in de formatie. Dus ik denk dat Roger dit niet ziet zitten.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

[mention]Standbeeld[/mention] ik heb enigszins hoop dat je daar mis zit, aangezien Schmidt de afgelopen maanden wel heeft aangetoond te hebben geleerd, en te kunnen aanpassen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Jawel, dat is precies wat ik zeg eigenlijk. Dat hij positioneel spelers andere taken heegt gegeven. Maar qua formatie hebben we in mijn ogen geen wijzigingen doorgevoerd. Wel ten opzichte van vorig seizoen natuurlijk, maar gedurende het seizoen niet. Ik verwacht dat Roger dit een brug te ver vindt. Maar ik ben benieuwd, wellicht doet hij bepaalde inzichten deze winterstop.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Achso, ja nee dan zijn we het wel ongeveer eens
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Fritske12
Lid 2e elftal
3
Berichten: 170
Lid geworden op: 4 nov 2020

zou het geen idee zijn als sangare vertrekt om met 3 centrale te gaan spelen?
teze ramhalo boscagli
Mwene(aankoop) max (mauro)

veerman guti
mario
madueke maxi (aankoop)
als je tegen een goede ploeg speelt staan je backs heel hoog en kom je onder druk kunnen ze terug zakken.
met het geld van cody en sangare kun je dan kijken op welke postities je nog een echte versterking kunt halen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik zou het wel zien zitten in een vlak 4-3-3 middenveld met Guti al patron in de punt naar achteren en Veerman als echte allrounder op linkshalf. In 5-3-2 of 3-5-2 of 3-4-3 zie ik helemaal niets. Veel te ingewikkeld voor de Eredivisie. Gewoon een goed uitvoerbare 4-3-3 lijkt me het meest kansrijk.
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Heruone schreef: 20 jun 2022, 17:33 Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Daar valt niet over te twisten. Kijk naar het succesverhaal van Leicester. Of van Lille recentelijk in de Ligue 1. Ancelotti is daarin inderdaad mbt het trainersvak ook een mooi voorbeeld van. Anderzijds als je tegenwoordig kijkt naar het gros van de trainers en daarmee de succesgevallen/goede trainers etc., zie je een duidelijke overeenkomst. Het zijn allemaal uitgesproken trainers met een uitgesproken visie waarvan ze niet afwijken. Extremistisch is dan wellicht nog het verkeerde woord, hoewel het gros van de goede trainers momenteel wel echt in een duidelijke categorie vallen en daarin ook de limiet opzoeken.

Dat betekend andermaals niet dat een pragmatische coach niet kan of hoeft te werken. Ik denk alleen dat het in de huidige voetballerij, waar op het gebied van tactiek bepaalde veranderingen zijn plaatsgevonden t.o.v. vroeger, juist een uitgesproken visie vereist is als trainer zijnde en ook als club zijnde om over langere termijn een consistent en structureel succesvol beleid te kunnen voeren.
Even hier verder, omdat het totaal niet meer over Götze ging, maar ik het wel een zeer interessant onderwerp vind.

Ik deel je mening dat tegenwoordig meer trainers met een extreme cq. uitgesproken visie in de top werkzaam zijn (of lijken te zijn), maar om van daaruit de conclusie te trekken dat het hebben van zo'n extreme visie dus ook beter werkt, daar ga ik maar zeer beperkt in mee; ik denk dat er een aantal biases zijn waardoor je geneigd bent die conclusie iets te snel te trekken.

Laat ik beginnen om te stellen dat het natuurlijk geen zwart-wit verhaal is. Elke coach heeft in principe een eigen visie, en elke coach zal, zodra hij denkt dat dat nodig is, aanpassingen doen aan zijn eigen visie. Soms zijn dat grote aanpassingen, soms subtiele veranderingen. Maar tot op zekere hoogte is elke coach idealist, en ook elke coach pragmaticus. Laat ik dan hieronder uitleggen waarom ik denk dat het beeld van de "succesvolle, extremistische" coach wat mij betreft overschat is.

1) Beeldvorming. In de media krijgen coaches met een extreem denkbeeld vaak veel meer aandacht, omdat dat veel interessanter is. Ik heb bijvoorbeeld op VI veel meer artikelen over de werkwijze van Peter Bosz (gaaaaap) of Marcelo Bielsa gelezen (beide toch maar in beperkte mate succesvol) dan over de werkwijze van Ancelotti, Zidane of Rainieri, die alledrie echt wereldprestaties hebben geleverd als coach. Kortom, de "extremisten" krijgen mijns inziens bovenmatig veel aandacht. Een ander punt van die beeldvorming is dat media vaak juist "dé werkwijze" van een coach willen beschrijven, bijvoorbeeld bij Ten Hag. Maar ook iemand als Ten Hag was gewoon pragmatisch ingesteld als het moest. De grootste successen in de CL behaalde hij juist door (deels) af te stappen van zijn normale werkwijze, met de befaamde "Tadic variant" als valse nummer 9. Maar als je ooit een artikel leest over de werkwijze van Ten Hag, dan zal dat afstappen van zijn normale werkwijze hooguit een kleine voetnoot zijn.

2) Noodzaak. Zoals gezegd, elke trainer heeft zijn eigen visie, en elke trainer zal daarvan afwijken als hij denkt dat dat nodig is. Maar wanneer is dat nodig? Als je denkt dat de tegenstander je pijn kan doen, of als je denkt dat je eigen strijdplan niet zal werken. Simpeler gesteld: als je denkt dat de tegenstander beter (of gelijkwaardig) is aan jouw team, zul je sneller geneigd zijn om je aan te passen. Daaruit volgt dat Manchester City of Liverpool zich zelden hoeven aan te passen, omdat ze 95% van de tijd sterker zijn dan hun tegenstander. Dan krijg je een beetje de vraag van de kip of het ei. Zijn deze trainers succesvol doordat ze zo extremistisch zijn in hun denkbeelden, of krijgen ze juist meer gelegenheid om extremistisch te zijn doordat ze bij een topteam trainen en zich dus zelden hoeven aan te passen? Misschien een simpelere vraag: zou Guardiola hetzelfde voetbal spelen als hij trainer van Burnley was?

3) Spelersmateriaal. De meeste trainers proberen wel een tactiek/speelwijze op te tuigen die past bij de kwaliteiten van de spelers die ze in het team hebben. Heb je geen goede buitenspelers, dan probeer je een werkwijze zonder buitenspelers. Maar bij Liverpool en Manchester City werkt het anders. Heb je geen goede buitenspelers, dan koop je ze gewoon. Op die manier is het bij Liverpool en City opnieuw makkelijker om je eigen extreme denkbeeld volledig te implementeren dan bij Burnley, waar je meer zult moeten roeien met de riemen die je hebt.

4) Informatievoorziening. Ik denk dat er tegenwoordig ook meer mogelijkheden zijn om je volledig onder te dompelen in een bepaalde werkwijze, omdat de informatie-voorziening véél massaler is. Er zullen dus meer trainers zijn met een uitgesproken visie, wat er door de wet van de grote getallen automatisch toe leidt dat er ook meer toptrainers zijn met een uitgesproken visie. Ruud van Nistelrooij die zich uitgebreid laat inspireren door Marcelo Bielsa, dat was 20 jaar geleden natuurlijk veel lastiger, en 30 jaar geleden bijna onmogelijk.

5) Scoutings-bias. Zoals spelers met een opvallend uiterlijk vaker gescout worden door voetbalscouts (iets dat volledig los staat van hun prestaties), zo vallen trainers met een opvallende speelstijl (en opvallende persconferenties die daar vaak mee gepaard gaan) ook meer op bij beleidsmakers van topclubs. Wellicht worden dit soort trainers vaker aangetrokken door grote clubs, niet zozeer omdat ze een betere coach zijn, maar simpelweg omdat ze meer opvallen.

6) Hoe goed zijn die succesvolle trainers nu echt? Zijn de toptrainers die jij beschrijft nu ook daadwerkelijk veel beter dan hun spelersmateriaal? Dat is natuurlijk een interessante vraag. Van Simeone durf ik nog wel te stellen dat dit wel zo is, maar bij Guardiola en Klopp heb ik daar mijn twijfels bij. Die steken er in Engeland wel bovenuit, maar hun spelersbudgetten doen dat ook.

Dit waren een aantal punten waardoor ik denk dat het met die extremistische successen wel meevalt. Wat vrijwel alle extremistische coaches wél gemeenschappelijk hebben, is dat ze volledig geobsedeerd zijn door het trainersvak. Guardiola, Klopp, Mourinho, Simeone, noem ze maar op. En ik denk dat die bezetenheid wel een belangrijke vereiste is om succesvol te zijn tegenwoordig. En van daaruit zou het best kunnen dat er ook wat meer extremistische coaches doorbreken, omdat ik denk dat extremistische coaches vaker bezeten zijn van het vak dan veel pragmatischere/flexibelere coaches, die algeheel misschien wat meer "laid back" zijn.

Heruone schreef: 20 jun 2022, 17:33 In theorie is dat het voordeel, maar de praktijk werkt dat imo niet. Je hebt simpelweg teveel fases in het voetbal die je wilt controleren. Vroeger was voetballen vaak aanvallen en verdedigen. Tegenwoordig is het opgedeeld in 4 fases: aanvallen, verdedigen en de omschakelingsfase daartussen van aanval naar verdedigen en omgekeerd. Binnen die 4 fases zitten weer allerlei verschillende stadia. Zo heb je als je het over aanvallen hebt 4 fases qua opbouw verzorging waarbinnen enorm veel tactische patronen en variaties zitten. Je hebt qua verdedigen verschillende stadia waarbij je bijv. binnen het aspect pressing, niet te verwarren met gegenpressing, verschillende interventielijnen hebt. En op basis daarvan ook weer verschillende pressingtriggers. Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat men binnen het RB concern iets van 25 verschillende pressingtriggers heeft (pin me er overigens niet op vast, kan zo snel niet een bron ervoor vinden). En dan heb je ook nog die transitiefases die op verschillende manier gefaciliteerd kunnen worden met verschillende intenties, afhankelijk van datgene wat je tactische uitgangspunten zijn. En dan heb ik eigenlijk alles nog heel summier beschreven, want er zijn nog zo enorm veel facetten, triggers en stadia binnen de beschreven fases die van toepassing zijn.

Onder de streep draait in het moderne voetbal tegenwoordig vrijwel allemaal om details. Mijn punt is: als pragmatische coach is dit vrijwel niet te controleren/reguleren. Juist daarom is het tegenwoordig in de praktijk imo altijd belangrijk dat je als trainer duidelijk en expliciet kleur bekent. Een smaakje van alles werkt gewoon niet.

En binnen die speelstijl/duidelijk uitgesproken visie kan je wel aanpassingen doen, of beter gezegd accenten verleggen. Daar zit de crux en dat vergt tegelijkertijd ook een hoge mate van ontwikkeling, inzicht en kwaliteit. Guardiola verlegt bijv. met regelmaat accenten afhankelijk van de tegenstander. Denk aan inverted wingbacks, false nines of een spitsenduo ipv een enkele spits. Klöpp heeft variaties in de manier van pressen nav diverse pressingtriggers en structuren daarop. Het filmpje van het pressing net van RB Salzburg mbt Schmidt heb ik al een aantal keer hier geplaatst, maar dat biedt een goed beeld van een dergelijke variatie/accent die verlegt wordt.

Het aanpassen aan tegenstanders gebeurt vanuit dat opzicht altijd. Maar wel d.m.v. minuscule accenten om de wedstrijd net iets meer te kunnen controleren en statisch gezien net die 1 a 2 betere mogelijkheden te kunnen krijgen t.o.v. de tegenstander. Daar zit een groot verschil t.o.v. pragmatische werkwijze. Dat werkt over enkele wedstrijden of tweeluiken wellicht, maar over de langere termijn vrijwel nooit. Niet alleen op sportief vlak, maar tegenwoordig ook beleidsmatig imo.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar opnieuw denk ik dat het niet zo zwart-wit is. Laat ik opnieuw zeggen dat ik denk dat een pragmatische coach geen coach is met een smaakje van alles, ook een pragmatische coach heeft zijn eigen voetbal-ideaal, hij zal het strijdplan alleen wat vaker laten afhangen van de omstandigheden.

Als ik even samenvat wat je zegt, komt het eigenlijk hierop neer: elke minuut die je op een training besteedt aan een Plan B, kun je niet besteden aan het perfectioneren van je Plan A. Zoals Van Bommel antwoordde toen ze hem vroegen naar zijn Plan B: als Plan A goed genoeg werkt, is Plan B niet nodig. Dit is natuurlijk helemaal waar, maar toch kan het nuttig zijn om een Plan B te hebben.

Ten eerste werkt je Plan A in sommige gevallen gewoon niet. Je kunt dan wel op 90% door ploeteren met je Plan A (ik ga er even vanuit dat een speelwijze 100% onder de knie krijgen, vrijwel onmogelijk is, vandaar de 90%), maar soms is het dan beter om met 70% kennis van Plan B je tegenstander wel te verrassen.

Ten tweede is er het plafond-effect. Hoe beter je Plan A onder de knie hebt, hoe lastiger het nog wordt om daar winst te behalen. Dus je kunt twee weken lang op Plan A trainen, om daar van 89% naar 90% te gaan, of je kunt twee weken op Plan B trainen, om daar van 65% naar 70% te gaan. Je hebt wel gelijk dat voetbalwedstrijden tegenwoordig steeds vaker op details worden beslist, maar die details kunnen ook (of misschien wel júíst) uit Plan B komen.

Ten derde (en voortbordurend op punt twee) worden de wedstrijden die op details beslist worden, vaak pas later in de wedstrijd beslist. Op zo'n moment in de wedstrijd zijn teams vaak al (in meerdere of mindere mate) afgeweken van hun Plan A. Soms noodgedwongen, bijvoorbeeld doordat bepalende spelers gewisseld zijn, soms ook vrijwillig, omdat ze aanpassingen hebben gedaan om de tegenstander beter te kunnen bestrijden. Dus veel wedstrijden die op details beslist worden, worden juist niet meer beslist door de ploeg die het beste Plan A heeft, maar door de ploeg die het beste presteert in Plan B.

Als laatste is het natuurlijk de vraag, wanneer is iemand een pragmaticus die zijn speelwijze aanpast, en wanneer is iemand een idealist die slechts subtiele nuances verandert. Dat is een grijs gebied natuurlijk, zeker geen zwart-wit verhaal.

Hoe RvN het gaat invullen is voor veel mensen nog onzeker, maar dat hij niet direct een fetisj heeft met één bepaalde speelwijze, vind ik helemaal geen nadeel. De laatste trainer die bij ons succesvol was (Cocu), was ook totaal geen idealist.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/pro/analyse/zo-gaat-h ... -eruitzien
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Iemand een samenvatting van belangrijkste punten? Je mag niet meer vragen om te delen per DM toch? ;)
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Siemen schreef: 29 jul 2022, 08:26
Iemand een samenvatting van belangrijkste punten? Je mag niet meer vragen om te delen per DM toch? ;)
Meest interessante is het stukje over tactiek:
Ruud begon voorbereiding 4-1-4-1 in verdedigend opzicht, schakelde later na terugkeer Sangaré over op 4-4-2. Zegt zelf:
‘Je kan vanuit de basisformatie natuurlijk positiewisselingen toepassen’, vertelde Van Nistelrooij over die wijziging. ‘Je begint met een bepaalde structuur om de jongens houvast te geven in bepaalde zaken, vanuit de positie. Van daaruit ga je meer variatie aanbrengen in de veldbezetting. Zo kan je ook ten opzichte van tegenstanders variëren. Dat proces, daar zitten we middenin. Dat is nog gaande.’

Verschil met Schmidt:
Bij Schmidt schoof het hele elftal naar 1 kant wanneer de back van de tegenstander werd ingespeeld, in extreme mate.

Bij RvN:
Gematigder, indien afstand te belopen schuift linksback door wanneer rechtsback wordt ingespeeld. Maar de rest van het team blijft gewoon in positie. Waarbij hoogstens wat mandekking wordt toegepast rondom de bal, om een snelle verplaatsing richting de andere kant onmogelijk te maken.

Aanvallend valt onder Van Nistelrooij op dat de flanken bijzonder belangrijk gaan worden. Veel opbouwpatronen eindigen met een opening richting de zijkant. Achterin wil Van Nistelrooij een speler meer dan de tegenstander hebben. Meestal creëert hij die situatie met een uitzakkende middenvelder.

Afbeelding
Fritske12
Lid 2e elftal
3
Berichten: 170
Lid geworden op: 4 nov 2020

soms vallen puzzelstukjes per ongeluk op zijn plaats door toevalligheden.....
middenveld met sangare guti en til. veerman als valse rechtsbuiten die naar naar het middenveld trekt en ruimte laat om til in zijn kracht te laten komen en de vrijgekomen ruimtes te benutten ......
na een uurtje de de power van bakayoko erin als er behoefte aan is of xavi als je op balbezit wil spelen........

of misschien ben ik een eeuwige optimist die er het beste van hoopt..........
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik word er trouwens ook moe van dat al die hoge ballen op Cody slecht verwerkt worden. Cody ga is met koppen trainen jongen. Het lijkt nergens op en er zit zoveel potentie in.

De tweede bal was ook dramatisch in de eerste heldt en eind tweede helft. Middenveld is overlopen....

De linies staan te ver uit elkaar wat dan wel komisch is want we staan met 11 man op eigen helft....

Wat ben ik ziek van deze nederlaag.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Waarom spelen we bij afwezigheid van Luuk in vredesnaam geen 4-4-2?

Sowieso lijkt me dat op dit moment een betere formatie, omdat we gewoon overlopen worden, en je zo met Guti, Veerman, Sangare en Xavi kunt spelen.

Daarnaast moet je sowieso in staat zijn om meerdere systemen te kunnen spelen, ook binnen 1 wedstrijd
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk niet dat je een nieuw systeem moeten spelen, want je kent de huidige niet eens uitvoeren, maar een aanpassing binnen het huidige systeem wat voor nu even meer stabiliteit geeft is geen overbodige luxe.

Stel je zet nu Advocaat voor de groep dan gaan we met z'n allen 30 meter terug staan. Werkte bij Feyenoord wel of het te fixen maar niet om op te bouwen. Nu hebben we wel een fix nodig helaas.
Den Bondskoots
Basisspeler
3
Berichten: 432
Lid geworden op: 4 nov 2020

De Realist schreef: 09 sep 2022, 13:38 Waarom spelen we bij afwezigheid van Luuk in vredesnaam geen 4-4-2?

Sowieso lijkt me dat op dit moment een betere formatie, omdat we gewoon overlopen worden, en je zo met Guti, Veerman, Sangare en Xavi kunt spelen.

Daarnaast moet je sowieso in staat zijn om meerdere systemen te kunnen spelen, ook binnen 1 wedstrijd
Ik zou sowieso met die 4 spelen. Guti punt naar achter. Sangare en Veerman als 8-en. Xavi zwervend op rechts. Zoals Berghuis bij Feyenoord speelde, Tadic bij Ajax.

Dan heb je alleen eigenlijk wel een opkomende back nodig.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Den Bondskoots schreef: 09 sep 2022, 14:10
De Realist schreef: 09 sep 2022, 13:38 Waarom spelen we bij afwezigheid van Luuk in vredesnaam geen 4-4-2?

Sowieso lijkt me dat op dit moment een betere formatie, omdat we gewoon overlopen worden, en je zo met Guti, Veerman, Sangare en Xavi kunt spelen.

Daarnaast moet je sowieso in staat zijn om meerdere systemen te kunnen spelen, ook binnen 1 wedstrijd
Ik zou sowieso met die 4 spelen. Guti punt naar achter. Sangare en Veerman als 8-en. Xavi zwervend op rechts. Zoals Berghuis bij Feyenoord speelde, Tadic bij Ajax.

Dan heb je alleen eigenlijk wel een opkomende back nodig.
Hoever! 🤣
Den Bondskoots
Basisspeler
3
Berichten: 432
Lid geworden op: 4 nov 2020

SKERLA schreef: 09 sep 2022, 14:48
Den Bondskoots schreef: 09 sep 2022, 14:10

Ik zou sowieso met die 4 spelen. Guti punt naar achter. Sangare en Veerman als 8-en. Xavi zwervend op rechts. Zoals Berghuis bij Feyenoord speelde, Tadic bij Ajax.

Dan heb je alleen eigenlijk wel een opkomende back nodig.
Hoever! 🤣
Hoever nie mir in wa men betreft.

Zonder gekheid: dat is wellicht de enige manier waarop je hem kan gebruiken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Tactiek / Formatie