Tactiek / Formatie

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bespreek hier de tactiek en formatie.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wilde nog even ingaan op de tactiek hier en dan met name even over hoe Letsch zijn tactiek heeft aangepast aan de spelersgroep. In principe spelen Letsch en onze Roger met dezelfde filosofie waarbij Roger meestal vasthoudt aan een 4222 systeem, soms 4-2-3-1 en Letsch speelt normaal gesproken 442 of 433.

Na een aantal weken in de voorbereiding vond Letsch dat het niet zo goed ging en Bazoer en Tannane kwamen niet uit de verf. Dus heeft ie toen tijdens de oefenwedstrijd tegen PSV gespeeld met een 3-5-2 en sindsdien spelen ze in dat systeem en het gaat redelijk goed met een gedeelde 1e plaats met Ajax. De twee belangrijke pionnen, Bazoer en Tannane, spelen daarbij op 2 key posities. Bazoer als 3e centrale verdediger of inzakkende 6 en Tannane als 10. Belangrijk is om aan te geven dat Tannane niet in een 442 past omdat het een echte 10 is en in een 433 zijn ze te exposed verdedigend gezien omdat 2 middenvelders (Tannane valt alleen aan) niet genoeg zijn om een sterk blok te vormen, waarvan eentje dus Bazoer. In een 352 heeft Tannane 2 middenvelders achter zich en dan nog eens een blok van 3 CVs incl Bazoer.

Zou dit ook bij ons PSV passen en zou dit systeem? Let wel, het systeem en niet de filosofie, want die blijft hetzelfde - en zal dat ervoor zorgen dat we meer stabiliteit krijgen en ondersteuning voor onze CVs en onze beste speler - Gotze - in de as laat spelen en dus nog meer impact kan hebben op ons spel?

Je zou zeggen van wel, want we hebben Rosario die in de Bazoer rol kan spelen en Gotze/Mo die op 10 kunnen. Je hebt Denzel en Max die de flanken kunnen bestrijden en dat eigenlijk al doen en we hebben twee hele goede spitsen in Zahavi en Malen. Dan heb je nog Sangare voor centraal en vGinkel ais ie fit en in vorm geraakt. Tot die tijd zou je Fein kunnen opstellen of als je nog meer creativiteit nodig hebt dan stel je Mo op de CM positie. Alleen heb je dan Gakpo die dan geen plek heeft in dit elftal, tenzij je hem in de spits zet.

Roger heeft dit systeem nog nooit gespeeld bij Leverkusen en Beijing GuoAn, ik moet nog even in het archief duiken bij RBS, maar hem kennende is dit ook niet wat ie zal overwegen op korte termijn. Wat mij betreft is het wel het overwegen waard mocht het huidige 4222 systeem niet voor die stabiliteit zorgen.
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

PSV speelt in balbezit eigenlijk al een soort 3-5-2 of 3-1-4-2, met een middenvelder die uitzakt tussen de centrale verdedigers en de backs die hoog gaan staan. De 3-5-2 zoals jij hem voorstelt betekent eigenlijk niks meer dan dat je één half-10 opoffert voor een middenvelder als ik het goed lees?

Het enige probleem wat ik erin zie, is dat je Gakpo weghaalt van zijn beste positie. Ik vind Gakpo eigenlijk gewoon geen spits, maar ik vind hem als half-10 vanaf links echt steeds sterker worden. Kijkende naar de huidige selectie, sluit de speelwijze zoals we die nu hanteren denk ik gewoon het beste aan op het beschikbare materiaal. In de eredivisie hoeven we na 5 tegengoals in 8 wedstrijden ook niet perse op zoek naar meer stabiliteit en zou je juist ook kunnen opteren voor een meer avontuurlijke variant op het middenveld, waarbij je bijvoorbeeld met Van Ginkel (als hij straks weer fit is) naast Sangaré gaat spelen. Of zelfs met Götze, zodat je een plek kan creëren voor Mo als half-10.

Als tactische variant in een Europa League-wedstrijd is het wellicht wel weer interessant om op deze manier meer stabiliteit te brengen, want daar gaat het alles behalve soepel natuurlijk.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Klopt, je offert een half ten voor een extra cm tijdens Europese wedstrijden.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

RIO schreef: 12 nov 2020, 06:00 Wilde nog even ingaan op de tactiek hier en dan met name even over hoe Letsch zijn tactiek heeft aangepast aan de spelersgroep. In principe spelen Letsch en onze Roger met dezelfde filosofie waarbij Roger meestal vasthoudt aan een 4222 systeem, soms 4-2-3-1 en Letsch speelt normaal gesproken 442 of 433.

Na een aantal weken in de voorbereiding vond Letsch dat het niet zo goed ging en Bazoer en Tannane kwamen niet uit de verf. Dus heeft ie toen tijdens de oefenwedstrijd tegen PSV gespeeld met een 3-5-2 en sindsdien spelen ze in dat systeem en het gaat redelijk goed met een gedeelde 1e plaats met Ajax. De twee belangrijke pionnen, Bazoer en Tannane, spelen daarbij op 2 key posities. Bazoer als 3e centrale verdediger of inzakkende 6 en Tannane als 10. Belangrijk is om aan te geven dat Tannane niet in een 442 past omdat het een echte 10 is en in een 433 zijn ze te exposed verdedigend gezien omdat 2 middenvelders (Tannane valt alleen aan) niet genoeg zijn om een sterk blok te vormen, waarvan eentje dus Bazoer. In een 352 heeft Tannane 2 middenvelders achter zich en dan nog eens een blok van 3 CVs incl Bazoer.

Zou dit ook bij ons PSV passen en zou dit systeem? Let wel, het systeem en niet de filosofie, want die blijft hetzelfde - en zal dat ervoor zorgen dat we meer stabiliteit krijgen en ondersteuning voor onze CVs en onze beste speler - Gotze - in de as laat spelen en dus nog meer impact kan hebben op ons spel?

Je zou zeggen van wel, want we hebben Rosario die in de Bazoer rol kan spelen en Gotze/Mo die op 10 kunnen. Je hebt Denzel en Max die de flanken kunnen bestrijden en dat eigenlijk al doen en we hebben twee hele goede spitsen in Zahavi en Malen. Dan heb je nog Sangare voor centraal en vGinkel ais ie fit en in vorm geraakt. Tot die tijd zou je Fein kunnen opstellen of als je nog meer creativiteit nodig hebt dan stel je Mo op de CM positie. Alleen heb je dan Gakpo die dan geen plek heeft in dit elftal, tenzij je hem in de spits zet.

Roger heeft dit systeem nog nooit gespeeld bij Leverkusen en Beijing GuoAn, ik moet nog even in het archief duiken bij RBS, maar hem kennende is dit ook niet wat ie zal overwegen op korte termijn. Wat mij betreft is het wel het overwegen waard mocht het huidige 4222 systeem niet voor die stabiliteit zorgen.
Interessante optie wel.

Rosario kan prima uit de voeten als inzakkende 6 lijkt mij. Verschil met Bazoer is dat hij echt een fantastische opbouwer is en met lef ballen over 30 minuten door de lucht weglegt. Hij legt zoveel risico in zijn spel. Ook als er drie fout gaan, dan geeft hij gewoon weer de vierde. Dat zie ik Rosario niet doen. Heeft denk ik 1/5e van de brani van Bazoer. Heb het gevoel dat in die tactiek van Vitesse alles valt of staat met die passes van hem. Als hij zijn wedstrijd niet heeft, speelt Vitesse ook echt bras. De 2 helften tegen Willem ll als grootste voorbeeld (1e helft kut, want Bazoer speelt niet goed, 2e helft goed). Ben dan ook heel benieuwd hoe de aankomende twee wedstrijden gaan verlopen voor Vitesse, te beginnen uit tegen FC Groningen.

Götze op zijn beste positie in de as is misschien ook iets wat je kunt overwegen zonder naar 3-5-2 te switchen. Beetje de Vitesse-uit variant, al vond ik dat niet lekker lopen. Kan ook aan Mo liggen. En dan ben je Gakpo kwijt die juist steeds belangrijker wordt. In de Eredivisie lijkt mij dat niet nodig, maar zoals je aangeeft kan dit wel een interessante zijn voor in Europa. We hebben genoeg middenvelders in ieder geval om tactisch mee te schuiven.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

"PSV heeft donderdag zes spelers die besmet waren met het coronavirus terug op de training verwelkomd. Jorrit Hendrix, Timo Baumgartl, Nick Viergever, Joël Piroe, Maxime Delanghe en Vincent Müller waren weer van de partij."

"Shurandy Sambo, Fredrik Oppegard, Mathijs Tielemans, Mees Kreekels, Dennis Vos, Mathias Kjölö en Fodé Fofana trainen voorlopig mee."

Dit vind ik een positieve ontwikkeling.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Ik hoop toch dat er door Schmidt &co ook gewerkt wordt aan een plan B. Zeker nu met Corona gevallen blijkt dat het lastig 90 minuten vol te houden is door het basiselftal in wisselende samenstellingen.

Gaan voor een snelle voorsprong en vervolgens de wedstrijden doodmaken punten binnen harken.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Is het gek dat ik steeds meer het gevoel krijg dat wij middenvelders nodig hebben op halftien ipv spitsen of echte aanvallers? Gotze zit er een beetje tussenin maar ik vind dat hij het invult als een middenvelder. Vandaag vond ik Gakpo en Madueke vooral aanvallers. Ook het feit dat we geen spits voor een spits konden wisselen vandaag heeft me wel aan het denken gezet.

Als we nu Ihattaren/Gotze/vGinkel gebruiken voor die halftien posities dan zal de passing in de laatste fase wellicht beter zijn. Dan kun je makkelijker een Gakpo voor Zahavi brengen of een Zahavi voor een Malen. Sowieso vind ik dat we met Madueke Gakpo Zahavi en Malen heel veel van hetzelfde hebben. Wie van die 4 is nu een ECHTE nummer 9? Wie kun je door de lucht aanspelen? Wie kan zich wegcijferen voor de ander zijn goalratio?

Ik vind het nu te vaak alles of niets, en zelfs in dezelfde wedstrijd. Wellicht dat ik het te simpel beredeneer maar ik vind dat we na 15 wedstrijden wel kunnen concluderen dat we enkel gevaarlijk kunnen worden als we al op de helft van de tegenstander staan ipv er komen. Middenvelders zijn betere passers normaliter en dat zou ons kunnen helpen om ook wat meer rust te vinden in het aanvalsplan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Misschien juist wel één middenvelder en één aanvaller in plaats van twee uit beide categorieën. Götze in plaats van Madueke of Gakpo had vandaag ook wel wat gescheeld, al ligt dat misschien ook wel aan de kwaliteiten en (vooral) ervaring van Super Mario zelf. Overigens vond ik beide heren niet slecht spelen.
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

De aanwezigheid van Götze had echt heel erg gescheeld inderdaad. Ik vind hem ook wel meer middenvelder dan aanvaller dus dat brengt wat meer balans in het elftal. Sowieso is Götze natuurlijk je speler met de meeste kwaliteiten. In principe zou ik de half-10 posities invullen met Gakpo óf Madueke aan de ene kant, en Götze of Ihattaren aan de andere kant. Voordeel is dat in dit systeem de half-10's makkelijk van flank kunnen wisselen. Als je dan met 2 verschillende types speelt op die posities, is dat voor de tegenstander ook niet zo prettig natuurlijk.

Met twee spelers die meer middenvelder zijn dan aanvaller op die posities kan ook nog wel werken, maar dan mis je wel bepaalde kwaliteiten die Gakpo en Madueke wel kunnen brengen op die posities. Aan de andere kant hebben we kunnen zien dat je met Götze en Ihattaren op die posities enorm veel voetballend vermogen in je elftal hebt.

De keuze om gisteren met Gakpo en Madueke op de half-10 posities te spelen vond ik dan weer wel opzienbarend eigenlijk, al pakte dat voetballend niet verkeerd uit. De onderlinge samenwerking tussen de voorste 4 was alleen wel slecht en PSV grossierde in verkeerde keuzes voorin. Daarin misten we de slimheid van Götze enorm. Daarnaast vind ik Malen en Zahavi beiden niet de échte nummer 9 inderdaad maar meer de man die om een diepe spits heen kan spelen. Niet dat we een echte klassieke targetman á la Luuk de Jong nodig hebben, maar een echte goaltjesdief á la Van Nistelrooy of Kezman ontbeert dit elftal wel.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Het viel mij weer op dat als PSV ten aanval trekt zowel Max als Dumfries beiden heel diep staan om de flank te bezetten. Ze hebben veel snelheir om weer terug in positie te komen bij een eventuele counter. Alleen dit mag in mijn ogen wel iets gedoceerder. Als de ene gaat blijft de ander en andersom. Zoals bij Angelino en Dumfries bijvoorbeeld het geval was.

Het is duidelijk dat in tegen counters PSV vaak in een ondertal tegenover een overtal van tegenstanders. Rosario en Sangaré staan vaak wat verder op het veld. Een extra verdediger met snelheid in de vorm van Dumfries of Max zou al veel schelen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

SRF schreef: 23 nov 2020, 13:26 De aanwezigheid van Götze had echt heel erg gescheeld inderdaad. Ik vind hem ook wel meer middenvelder dan aanvaller dus dat brengt wat meer balans in het elftal. Sowieso is Götze natuurlijk je speler met de meeste kwaliteiten. In principe zou ik de half-10 posities invullen met Gakpo óf Madueke aan de ene kant, en Götze of Ihattaren aan de andere kant. Voordeel is dat in dit systeem de half-10's makkelijk van flank kunnen wisselen. Als je dan met 2 verschillende types speelt op die posities, is dat voor de tegenstander ook niet zo prettig natuurlijk.

Met twee spelers die meer middenvelder zijn dan aanvaller op die posities kan ook nog wel werken, maar dan mis je wel bepaalde kwaliteiten die Gakpo en Madueke wel kunnen brengen op die posities. Aan de andere kant hebben we kunnen zien dat je met Götze en Ihattaren op die posities enorm veel voetballend vermogen in je elftal hebt.

De keuze om gisteren met Gakpo en Madueke op de half-10 posities te spelen vond ik dan weer wel opzienbarend eigenlijk, al pakte dat voetballend niet verkeerd uit. De onderlinge samenwerking tussen de voorste 4 was alleen wel slecht en PSV grossierde in verkeerde keuzes voorin. Daarin misten we de slimheid van Götze enorm. Daarnaast vind ik Malen en Zahavi beiden niet de échte nummer 9 inderdaad maar meer de man die om een diepe spits heen kan spelen. Niet dat we een echte klassieke targetman á la Luuk de Jong nodig hebben, maar een echte goaltjesdief á la Van Nistelrooy of Kezman ontbeert dit elftal wel.

Die goaltjesdief hebben we, namelijk Malen. Gezien zijn lange blessure vind ik zijn ontwikkeling nu echt niet slecht!
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 27 nov 2020, 09:16
SRF schreef: 23 nov 2020, 13:26 De aanwezigheid van Götze had echt heel erg gescheeld inderdaad. Ik vind hem ook wel meer middenvelder dan aanvaller dus dat brengt wat meer balans in het elftal. Sowieso is Götze natuurlijk je speler met de meeste kwaliteiten. In principe zou ik de half-10 posities invullen met Gakpo óf Madueke aan de ene kant, en Götze of Ihattaren aan de andere kant. Voordeel is dat in dit systeem de half-10's makkelijk van flank kunnen wisselen. Als je dan met 2 verschillende types speelt op die posities, is dat voor de tegenstander ook niet zo prettig natuurlijk.

Met twee spelers die meer middenvelder zijn dan aanvaller op die posities kan ook nog wel werken, maar dan mis je wel bepaalde kwaliteiten die Gakpo en Madueke wel kunnen brengen op die posities. Aan de andere kant hebben we kunnen zien dat je met Götze en Ihattaren op die posities enorm veel voetballend vermogen in je elftal hebt.

De keuze om gisteren met Gakpo en Madueke op de half-10 posities te spelen vond ik dan weer wel opzienbarend eigenlijk, al pakte dat voetballend niet verkeerd uit. De onderlinge samenwerking tussen de voorste 4 was alleen wel slecht en PSV grossierde in verkeerde keuzes voorin. Daarin misten we de slimheid van Götze enorm. Daarnaast vind ik Malen en Zahavi beiden niet de échte nummer 9 inderdaad maar meer de man die om een diepe spits heen kan spelen. Niet dat we een echte klassieke targetman á la Luuk de Jong nodig hebben, maar een echte goaltjesdief á la Van Nistelrooy of Kezman ontbeert dit elftal wel.

Die goaltjesdief hebben we, namelijk Malen. Gezien zijn lange blessure vind ik zijn ontwikkeling nu echt niet slecht!
Grappig, ik vond Malen gisteren juist op z'n best toen hij in de 2e helft meer vanaf de linkerkant ging spelen. In plaats van dat hij vanuit de spitspositie veel uitwijkt naar de linkerkant, trok hij nu vanaf de linkerkant gaandeweg een aanval naar de spits toe. Daar kwam ook z'n goal uit. Daar blijkt wel uit dat hij een neusje voor de goal heeft, maar voetballend is hij beter als hij vanaf de flank naar binnen kan trekken dan wanneer hij vanuit het centrum uit moet wijken naar de flank toe.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Voormalig KG schreef: 15 nov 2020, 13:31 Ik hoop toch dat er door Schmidt &co ook gewerkt wordt aan een plan B. Zeker nu met Corona gevallen blijkt dat het lastig 90 minuten vol te houden is door het basiselftal in wisselende samenstellingen.

Gaan voor een snelle voorsprong en vervolgens de wedstrijden doodmaken punten binnen harken.
Na vandaag haal ik mijn oude post even naar boven. Dit vind ik toch wel jammer.
Plus dat er ondanks een geweldig overwicht in de eerste helft we twee tot drie levensgrote kansen in de eerste helft weg geven.
Dit gaat niet inEuropa of tegen clubs als Ajax in NL.
Hopelijk verzinnenze er samen iets op.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Je ziet dat PSV progressie maakt. We zijn agressief op de bal, zijn dominant in percentage balbezit. Naast het grote verval vind ik het eigenlijk opvallend dat als je zo dominant bent, dat je dan maar tot 7 schoten in totaal komt. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Ajax, die spelen slecht tegen twente maar schieten wel 18 keer. Ik vraag me af hoe dat verbeterd kan worden, als we meer kansen krijgen kunnen we het vanzelf ook sneller afmaken. Als ik mij niet vergis is dat ook iets waar het spel van Schmidt bekend om staat: erg direct, meteen richting goal. Kan iemand hier misschien wat meer over vertellen?
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ach. Begin van het seizoen was het spel van Schmidt amper zichtbaar en geleidelijk ging het in slechts drie maanden van 25, naar 40, naar nu 60 minuten. Ondanks Corona en het overvolle programma. In januari houden we het 75 minuten vol en is het nog een kwartiertje de pot dichtgooien. Progressie. Kampioen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

El Sorbo weet het wel goed te verkopen :-)

Ik ben vooral verbaasd dat Schmidt het 4-3-3 noemde en dat het na 3 minuten precies 4-2-2-2 ging staan als ik me niet vergis. Was dit echt een truc speciaal om Heerenveen op het verkeerde been te zetten?

Schmidt heeft dit jaar tegen Vitesse van een blok een ruit gemaakt, thuis tegen PAOK met Hendrix 4-3-3, tegen Heerenveen Hendrix voor Ihattaren voor meer controle en soms haalt ie Malen naar de flank. Hij is echt wel flexibel in zijn manier van coachen en daarmee ook niet heel voorspelbaar. Dat kan ons in januari nog wel eens helpen, zolang de spelers maar weten wat ze moeten doen vind ik het best.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

El Sordo schreef: 08 dec 2020, 09:40 Ach. Begin van het seizoen was het spel van Schmidt amper zichtbaar en geleidelijk ging het in slechts drie maanden van 25, naar 40, naar nu 60 minuten. Ondanks Corona en het overvolle programma. In januari houden we het 75 minuten vol en is het nog een kwartiertje de pot dichtgooien. Progressie. Kampioen.
Eens met de progressie hoor, maar het zou nog beter zijn als we de dominantie uit kunnen drukken in doelpogingen. Dan wordt je bijna onverslaanbaar!
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tinus, het was meer een 4231 met
Toch echt Malen alleen voorin en Gotze als vrije man eromheen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

RIO schreef: 08 dec 2020, 11:07 Tinus, het was meer een 4231 met
Toch echt Malen alleen voorin en Gotze als vrije man eromheen.
Met 3 halftienen?
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

11 Sir Tinus schreef: 08 dec 2020, 11:17
RIO schreef: 08 dec 2020, 11:07 Tinus, het was meer een 4231 met
Toch echt Malen alleen voorin en Gotze als vrije man eromheen.
Met 3 halftienen?
Nee, met Gapko, Mario en Mo achter Malen en Sangasario erachter.
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020

https://breakingthelines.com/tactical-a ... eindhoven/

Heel interssant dit
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

rick_burgsteden schreef: 19 dec 2020, 11:47 https://breakingthelines.com/tactical-a ... eindhoven/

Heel interssant dit
Afbeelding
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

En toch blijft het vreemd dat je ook gisteren weer zo sterk begint en daarna helemaal weg zakt. Precies als tegen Heerenveen en Twente. Natuurlijk is Ajax een tree hoger, maar de overtuiging van de eerste twintig minuten verdween veel te snel. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een profvoetballer binnen 30 minuten het niet meer kan belopen. Iets klopt er dus niet en het is aan Schmidt om het heel snel op te lossen.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Robson de Souza schreef: 11 jan 2021, 12:42 En toch blijft het vreemd dat je ook gisteren weer zo sterk begint en daarna helemaal weg zakt. Precies als tegen Heerenveen en Twente. Natuurlijk is Ajax een tree hoger, maar de overtuiging van de eerste twintig minuten verdween veel te snel. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een profvoetballer binnen 30 minuten het niet meer kan belopen. Iets klopt er dus niet en het is aan Schmidt om het heel snel op te lossen.
Waarschijnlijk ligt dit aan de trainingsopbouw. Teveel op kracht en te weinig op conditionele inhoud.
Het verval bij PSV is groter dan bij de gemiddelde andere ploeg in het linkerrijtje.
En elke BVO heeft last van corona. Dus dat is op zich dus geen argument.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Tactiek / Formatie