Portugal - Liga Portugal

Landen, clubs, spelers en competities.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6

Awards:

Gisteravond werd Sporting Lissabon of tegenwoordig Sporting Club de Portugal voor het eerst in 19 jaar weer eens kampioen.

Een club waar illustere namen uit de historie speler of trainer zijn geweest, zoals Stan Valkx, Bobby Robson, Santiago Arias, Stijn Schaars, Marvin Zeegelaar en Bas Dost. Maar ook talenten als Christian Ronaldo en Bruno Fernandes.

Na grote problemen 2,5 jaar geleden met o.a. het strijkijzer incident met Bas Dost heeft de club het dan toch voor elkaar. De Fado en Sporting lijken onlosmakelijk aan elkaar verbonden te zijn.

• Citaat
    Persepolis
    Vedette
    6
    Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Woodenshoes schreef: 12 mei 2021, 09:20

Een club waar illustere namen uit de historie speler of trainer zijn geweest, zoals Stan Valkx, Bobby Robson, Santiago Arias, Stijn Schaars, Marvin Zeegelaar en Bas Dost. Maar ook talenten als Christian Ronaldo en Bruno Fernandes.
    :haha:
    er zijn daarnaast ook een paar redelijk aardige spelertjes uit die opleiding gekomen zoals Figo, Nani en Quaresma.
  • Citaat
  • Tovast
    Nationale topspeler
    4

Awards:

Hebben wel echt een fantastische linksback he dat Sporting, Nuno Mendes. Gaat vanaf deze zomer denk ik al in de basis bij een absolute topclub. Denk dat PSG of Inter hem zal oppikken. Anders City.
  • Citaat
  • Woodenshoes
    Nationale topspeler
    6

Awards:

Tovast schreef: 12 mei 2021, 10:43 Hebben wel echt een fantastische linksback he dat Sporting, Nuno Mendes. Gaat vanaf deze zomer denk ik al in de basis bij een absolute topclub. Denk dat PSG of Inter hem zal oppikken. Anders City.
    Absoluut mee eens. Het blijft inderdaad een talentenfabriek.

Ik was nog een illuster rijtje namen vergeten:
    Peter Houtman, Boukahrouz, Ricky van Wolfswinkel, Castaignos (2e team, paar jaar geleden nog mee gesproken in vliegtuig op terugweg vanuit Lissabon) en ons aller Rijkaard in de PSV/Sporting/Ajax-soap.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Tovast schreef: 12 mei 2021, 10:43 Hebben wel echt een fantastische linksback he dat Sporting, Nuno Mendes. Gaat vanaf deze zomer denk ik al in de basis bij een absolute topclub. Denk dat PSG of Inter hem zal oppikken. Anders City.
    Als City Mendy verpatst, zie ik hem daar wel heen gaan ja. Enorm veel potentie.
  • Citaat
  • Massimo
    Legende
    7

Een paar jaar geleden sportief en financieel afgezakt en nu toch kampioen terwijl de grootste vedette naar United is gegaan. Ik zie Sporting altijd een beetje als het Feyenoord van Portugal qua club. Benfica en Porto als respectievelijk en in willekeurige volgorde PSV en Ajax. (En Braga het AZ) Het niveau in Portugal vind ik wel hoger dan in Nederland. Ajax is de laatste jaren naar het niveau Benfica/Porto toe gekropen. Komt voornamelijk door de uitgaven in transfersommen en salarissen. PSV zit (nog) niet op dat niveau.
  • Citaat
  • Woodenshoes
    Nationale topspeler
    6

Awards:

Massimo schreef: 12 mei 2021, 13:12 Een paar jaar geleden sportief en financieel afgezakt en nu toch kampioen terwijl de grootste vedette naar United is gegaan. Ik zie Sporting altijd een beetje als het Feyenoord van Portugal qua club. Benfica en Porto als respectievelijk en in willekeurige volgorde PSV en Ajax. (En Braga het AZ) Het niveau in Portugal vind ik wel hoger dan in Nederland. Ajax is de laatste jaren naar het niveau Benfica/Porto toe gekropen. Komt voornamelijk door de uitgaven in transfersommen en salarissen. PSV zit (nog) niet op dat niveau.
    Ik vind Coates ook altijd wel een mooi slot op de deur. Deed het dit jaar fantastisch.
    Maar Nuno Mendes is zeker weg na het seizoen.
    Ik hoop eind dit jaar weer een wedstrijd te bezoeken.
  • Citaat
  • Mick Jagger
    Lid van verdienste
    7

Toch weer een aantal verrassende kampioenen dit jaar. Sporting, Inter, Rangers zijn al kampioen en dan staan Lille en Atletico er ook nog het beste voor. Alleen maar goed voor het voetbal dit.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Mick Jagger voor dit bericht:
    Berserkllama
    Het Kanon
    Internationale topspeler
    5

Persepolis schreef: 12 mei 2021, 10:36
    Woodenshoes schreef: 12 mei 2021, 09:20

:haha:
    er zijn daarnaast ook een paar redelijk aardige spelertjes uit die opleiding gekomen zoals Figo, Nani en Quaresma.
    En Bruma :pul:
  • Citaat
  • RIO
    Legende
    5
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Mijn favo Portugese club.
  • Citaat
    mr.top
    Vedette
    5

RIO schreef: 13 mei 2021, 03:16 Mijn favo Portugese club.
    Kun je volgend jaar je lol op.
    https://www.vi.nl/nieuws/sporting-geruc ... -verbreken
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

De Portugese competitie is komend seizoen een stuk klimaatvriendelijker:

• Citaat
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Grasmat schreef: 12 jun 2023, 14:21 De Portugese competitie is komend seizoen een stuk klimaatvriendelijker:

Want de tweede divisie neemt de company zeilboot?
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ik bedoelde de Portuguaanse eredivisie uiteraard he.
  • Citaat
  • Dai Ragazzi
    Regelmatige invaller
    1
    Favoriete speler: Phillip Cocu

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/sportin ... ldo/422333

Thoughts?
  • Citaat
  • Mr.Unibet
    Meervoudig international
    3
    Seizoenkaart: Vak H

Pff, gaaf. Hebben.
  • Citaat
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

:lol:

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/11 ... bliek.html
  • Citaat
  • Ykhim
    Lid scoutingsteam
    7

Awards:

João Neves. Dat gaat een hele, hele goeie speler worden. Wat een genot om naar te kijken. Menneke is sinds twee dagen 19 en bepaalt doodleuk het spelbeeld van Benfica-Porto. Het moet raar lopen wil 'ie niet binnen twee jaar bij een Europese grootmacht spelen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ykhim voor dit bericht (totaal 2):
    SensationnilssonH
    Persepolis
    Vedette
    6

Awards:

De geweldige middenvelder Aursnes is daar linksback geworden zie ik 😅
  • Citaat
    mr.top
    Vedette
    5

Het kan verkeren. Bij een verlies komend weekend kan het afgelopen zijn voor onze Duitse vriend.

https://www.vi.nl/nieuws/schmidt-krijgt ... eb-gefaald
  • Citaat
    trouwepsvfan
    Vedette
    5
    Seizoenkaart: Vak AA

mr.top schreef: 09 nov 2023, 12:12 Het kan verkeren. Bij een verlies komend weekend kan het afgelopen zijn voor onze Duitse vriend.

Staan in de competitie nog tweede dus dat zou wel erg overdreven zijn om hem dan gelijk er uit te flikkeren. Je bouwt toch ook wel iets van credits op na zo’n topjaar
  • Citaat
  • Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    mr.top
    Vedette
    5

trouwepsvfan schreef: 09 nov 2023, 12:14
    mr.top schreef: 09 nov 2023, 12:12 Het kan verkeren. Bij een verlies komend weekend kan het afgelopen zijn voor onze Duitse vriend.

Staan in de competitie nog tweede dus dat zou wel erg overdreven zijn om hem dan gelijk er uit te flikkeren. Je bouwt toch ook wel iets van credits op na zo’n topjaar
    Eens

De media lijkt er anders over te denken. Zo’n mindere campagne in de Champions League kan gebeuren.
  • Citaat
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: Ja

Heel apart, vraag mij ook af waar het vandaan komt, want volgens mij zijn er tov vorig seizoen ook helemaal geen hele grote mutaties geweest. Als je bijv. de opstelling van gister tegen Sociedad vergelijkt met de ploeg waarmee ze vorig jaar van Juventus wonnen dan mis je Ramos, maar daar is wel Cabral voor teruggehaald, Alexander Bah is geblesseerd en Ferandez is weg (maar die transfer was al in de winterstop en daarna wisten ze nog steeds uitstekend te presteren in Portugal en tot de kwartfinale CL te komen), Grimaldo weg en Vlachodimos. Voor die laatste is talent Trubin gekomen die het bij Shakhtar erg goed deed. En de selectie is ook nog aangevuld met een Cabral, Di Maria en Kokcu.
  • Citaat
  • nilssonH
    Moderator
    6
    Seizoenkaart: Vak B

Awards:

Benfica in 90+3 nog 0-1 achter tegen 10 man van Sporting, maar ze buigen het om en winnen nog met 2-1 :mrgreen:
  • Citaat
    trouwepsvfan
    Vedette
    5
    Seizoenkaart: Vak AA

Top level van Roger
  • Citaat
  • Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Plaats reactie