Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 19:09 Wat een volslagen klapmongool die verweij.

Totale idioot die moet wel knaken krijgen van de neuzen.
Neuh dat lijkt me niet, de deur zit al een tijdje potdicht van Ajaxkant aangaande de T. vandaar ook de grote lastercampagne naar Ten Hag. Mike Verweij is een enorme druiloor die onder de meeste Ajaxsupporters ook al niet serieus genomen wordt. Daarnaast is het gewoon een narcist die niet tegen kritiek kan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Narcist die niet tegen kritiek kan. Klinkt als....
Juist. Perfecte match. Lekker stemming maken weer, misschien ook elke goedkoop voordeel dat die narcistenvereniging heeft gehad benoemen? Oh nee dan staat de krant vol/dat past niet in 50 tweets.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 16:42

In het verleden had ik regelmatig discussies met Thomas Schaling over spelers en aanstormende talenten en hoe die ingeschat werden. Maar dan probeer je dat in zekere zin wel te kaderen, waaom vind ik een speler goed en waarom niet. Ook daarin kan je genoeg verkeerde conclusies trekken. Het centrale ding is dat als je gaat terugkijken je bij sommige spelers meer ontwikkeling verwacht die blijven stilstaan en het omgekeerde (Thomas was ooit wel enthousiast over Calvin Jong-a-pin bijvoorbeeld). Ook zaken als mentale weerbaarheid en blessuregevoeligheid kunnen een enorm carrierebepalend verloop geven, terwijl dat zaken zijn die je voor jonge talenten nog moeilijk kan inschatten. Daarom is het ook gevaarlijk om te roepen waar een talent dat nog niet gedeubuteerd heeft zal gaan staan, dat is verschrikkelijk onvoorspelbaar in veel gevallen. Het beste voorbeeld is misschien wel het Barcelona-team waarin Messi speelde, die was dus niet het beste van zijn team. Maar die kent niemand meer:

Dit is een goed punt natuurlijk. Een (top)talent zijn is 1 ding, daarna een goede cq topvoetballer worden is iets heel anders. Zie bv. Ihattaren vs. Gakpo, vrijwel niemand die in de zomer/herfst van 2019 had gezegd dat de tweede het zoveel verder zou schoppen, dat 2,5 jaar later Gakpo op weg zou zijn het transferrecord van PSV te verbreken richting de absolute top en Ihattaren ergens in de Eerste Divisie blij zou zijn met een hattrickje tegen VVV Venlo. Ander voorbeeld dat in mijn gedachten is blijven hangen: Neymar was natuurlijk altijd wel bekend als een groot talent, maar er waren er veel destijds die in zijn ploeggenoot bij Santos, Ganso, een nóg groter talent zagen die het verder zou schoppen. Heel anders gelopen, al heeft Ganso uiteindelijk geen slechte carrière gehad ofzo. Fer vs Wijnaldum is ook zoiets, ook onder PSV fans waren er genoeg die vonden dat Twente die zomer betere zaken had gedaan door Fer te halen dan PSV met Wijnaldum. Die ontwikkelingen zijn gewoon erg lastig te voorspellen, en voor een deel simpelweg niet te voorspellen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Persepolis schreef: 03 mei 2022, 11:09
VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 16:42

In het verleden had ik regelmatig discussies met Thomas Schaling over spelers en aanstormende talenten en hoe die ingeschat werden. Maar dan probeer je dat in zekere zin wel te kaderen, waaom vind ik een speler goed en waarom niet. Ook daarin kan je genoeg verkeerde conclusies trekken. Het centrale ding is dat als je gaat terugkijken je bij sommige spelers meer ontwikkeling verwacht die blijven stilstaan en het omgekeerde (Thomas was ooit wel enthousiast over Calvin Jong-a-pin bijvoorbeeld). Ook zaken als mentale weerbaarheid en blessuregevoeligheid kunnen een enorm carrierebepalend verloop geven, terwijl dat zaken zijn die je voor jonge talenten nog moeilijk kan inschatten. Daarom is het ook gevaarlijk om te roepen waar een talent dat nog niet gedeubuteerd heeft zal gaan staan, dat is verschrikkelijk onvoorspelbaar in veel gevallen. Het beste voorbeeld is misschien wel het Barcelona-team waarin Messi speelde, die was dus niet het beste van zijn team. Maar die kent niemand meer:

Dit is een goed punt natuurlijk. Een (top)talent zijn is 1 ding, daarna een goede cq topvoetballer worden is iets heel anders. Zie bv. Ihattaren vs. Gakpo, vrijwel niemand die in de zomer/herfst van 2019 had gezegd dat de tweede het zoveel verder zou schoppen, dat 2,5 jaar later Gakpo op weg zou zijn het transferrecord van PSV te verbreken richting de absolute top en Ihattaren ergens in de Eerste Divisie blij zou zijn met een hattrickje tegen VVV Venlo. Ander voorbeeld dat in mijn gedachten is blijven hangen: Neymar was natuurlijk altijd wel bekend als een groot talent, maar er waren er veel destijds die in zijn ploeggenoot bij Santos, Ganso, een nóg groter talent zagen die het verder zou schoppen. Heel anders gelopen, al heeft Ganso uiteindelijk geen slechte carrière gehad ofzo. Fer vs Wijnaldum is ook zoiets, ook onder PSV fans waren er genoeg die vonden dat Twente die zomer betere zaken had gedaan door Fer te halen dan PSV met Wijnaldum. Die ontwikkelingen zijn gewoon erg lastig te voorspellen, en voor een deel simpelweg niet te voorspellen.
In dezelfde tijd had je ook Breno die de verdedigende sluitpost van Brazilie leek te worden, naar Bayern ging en toen in allerlei rare incidenten terrecht kwam. Overigens je had Fer-Wijnaldum, maar je had ook iets later Gudlej-Propper. Waarbij ik toen veel liever Propper had (achteraf is wel gebleken waarom) en heel wat PSV'ers juist liever Gudelj.

Hier op inhakende is het heengaan van Raiola trouwens wel een factor die nog voor de nodige deining zal zorgen, Mazraoui en Gravenberch zaten bij hem. Het lijtk vooralsnog geen invloed op de transfers te hebben. Bayern heeft nu ook nog aangeklopt voor Timber volgens Sky Duitsland. Een vertrek van Timber zou Ajax harder raken dan Gravenberch en Mazraoui juist ook omdat er niemand klaar staat die echt in zijn voetsporen kan treden ook vanuit de jeugd zijn de echt goede CV's met mogelijkheden er eigenlijk niet.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 03 mei 2022, 16:45
Persepolis schreef: 03 mei 2022, 11:09

Dit is een goed punt natuurlijk. Een (top)talent zijn is 1 ding, daarna een goede cq topvoetballer worden is iets heel anders. Zie bv. Ihattaren vs. Gakpo, vrijwel niemand die in de zomer/herfst van 2019 had gezegd dat de tweede het zoveel verder zou schoppen, dat 2,5 jaar later Gakpo op weg zou zijn het transferrecord van PSV te verbreken richting de absolute top en Ihattaren ergens in de Eerste Divisie blij zou zijn met een hattrickje tegen VVV Venlo. Ander voorbeeld dat in mijn gedachten is blijven hangen: Neymar was natuurlijk altijd wel bekend als een groot talent, maar er waren er veel destijds die in zijn ploeggenoot bij Santos, Ganso, een nóg groter talent zagen die het verder zou schoppen. Heel anders gelopen, al heeft Ganso uiteindelijk geen slechte carrière gehad ofzo. Fer vs Wijnaldum is ook zoiets, ook onder PSV fans waren er genoeg die vonden dat Twente die zomer betere zaken had gedaan door Fer te halen dan PSV met Wijnaldum. Die ontwikkelingen zijn gewoon erg lastig te voorspellen, en voor een deel simpelweg niet te voorspellen.
In dezelfde tijd had je ook Breno die de verdedigende sluitpost van Brazilie leek te worden, naar Bayern ging en toen in allerlei rare incidenten terrecht kwam. Overigens je had Fer-Wijnaldum, maar je had ook iets later Gudlej-Propper. Waarbij ik toen veel liever Propper had (achteraf is wel gebleken waarom) en heel wat PSV'ers juist liever Gudelj.
En vergeet niet de gelijktijdige zoektocht van PSV en Ajax naar een jonge, Nederlandse centrale verdediger in de zomer van 2013. Drie opties, PSV ging voor Bruma en Ajax voor van der Hoorn. De derde optie, door beiden dus niet gekozen: Virgil van Dijk.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV



Haha die Engelsen maken er wel wat van. :grin:
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Standbeeld schreef: 03 mei 2022, 17:20

Haha die Engelsen maken er wel wat van. :grin:
Bij de aanstelling van VG was het "King Louis is back in town" geholpen door de derde plek van NL. Voor wta betreft Ten Hag het was echt verbazend om te zien hoeveel voorstanders er onder ManUtd supporters voor hem zijn. Zal een combinatie zijn dat men niet de geeikte namen wil en dat hij toch wel indruk heeft gemaakt in de CL. Man Utd is een beetje wat Liverpool heel lang geweest is, gevallen topclub die in de eigen competitie geen kampioen meer kon worden. Bij Liverpool kwam de verandering door de trainer en de revolutie die daarmee startte, zoiets hoopt men daar ook op natuurlijk.


Maargoed deze blijft ook goed:

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Laten we hopen dat Ajax het in 1 week tijd helemaal weggeeft. Kan gewoon!
Vincent Vega
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 nov 2020

VeresRivne schreef: 04 mei 2022, 11:06
Standbeeld schreef: 03 mei 2022, 17:20

Haha die Engelsen maken er wel wat van. :grin:
Bij de aanstelling van VG was het "King Louis is back in town" geholpen door de derde plek van NL. Voor wta betreft Ten Hag het was echt verbazend om te zien hoeveel voorstanders er onder ManUtd supporters voor hem zijn. Zal een combinatie zijn dat men niet de geeikte namen wil en dat hij toch wel indruk heeft gemaakt in de CL. Man Utd is een beetje wat Liverpool heel lang geweest is, gevallen topclub die in de eigen competitie geen kampioen meer kon worden. Bij Liverpool kwam de verandering door de trainer en de revolutie die daarmee startte, zoiets hoopt men daar ook op natuurlijk.


Maargoed deze blijft ook goed:

Haha die is mooi ja!
Moet ook nog altijd aan deze denken als ik Gloria Gaynor - I will survive hoor:

Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Fraai bedrijf dat Ziggo ook, past goed bij Ajax.

Hebben een statement gemaakt dat Ajax passende maatregelen heeft genomen na het onderzoek naar de bedrijfscultuur van de club.
Echter, pas gisteren is het rapport uitgekomen en Ajax zou nu die maatregelen al geimplementeerd hebben?

Twijfelachtig
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Bij Ziggo zijn ze zelf ook niet vies van grensoverschrijdend gedrag dus dat is gewoon een match made in heaven.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het sowieso al raar dat Ziggo shirtsponsor is van ajax en dat ze daardoor ajax zoveel miljoenen toestoppen. Buiten Nederland is Ziggo niks waard en ajax wel namelijk.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

https://www.vi.nl/nieuws/einde-seizoen-voor-gravenberch

Is dit dan de game changer de komende wedstrijden?
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Natuurlijk. Zondag meteen een verlies.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Prima hoor, nu moeten ze met Alvarez en Klaassen samen op het middenveld spelen, betonvoetbal. Andere optie is voetbal op het middenveld met Taylor en Berghuis (of misschien zelfs dikkerdje dap). In beide gevallen prima.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ze worden er sowieso niet sterker op, nog een tegenslag aub en dit gaat lekker in die koppies werken.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nu Tadic nog aub en Tinder.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Vooral Tadic, ik wens niemand blessures toe maar hij mag van mij wel in 100 punaises of legoblokjes stappen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tovast schreef: 04 mei 2022, 17:05 Vooral Tadic, ik wens niemand blessures toe maar hij mag van mij wel in 100 punaises of legoblokjes stappen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Tadic? Ik zou willen dat ie zo hard in de spagaat uitgleed dat ie tot z'n kin openscheurt.
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 04 mei 2022, 16:35 Prima hoor, nu moeten ze met Alvarez en Klaassen samen op het middenveld spelen, betonvoetbal. Andere optie is voetbal op het middenveld met Taylor en Berghuis (of misschien zelfs dikkerdje dap). In beide gevallen prima.
Heej Heej niks tegen betonvoetbal...
Zo noemde ze namelijk ons voetbal onder Hiddink ;)
Garnala
Basisspeler
2
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Afbeelding
Grasmat schreef: 04 mei 2022, 17:07
Tovast schreef: 04 mei 2022, 17:05 Vooral Tadic, ik wens niemand blessures toe maar hij mag van mij wel in 100 punaises of legoblokjes stappen.
Afbeelding
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

RIO schreef: 04 mei 2022, 16:53 Nu Tadic nog aub en Tinder.
Tadic, Timber en Martinez de laatste twee zal al veel mogelijkheden bieden
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

:alien: :alien:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... actie.html
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

HAHAHAH
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Goed zo.

Ajax