VERKIEZINGEN 2021

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten

Waar ga jij op stemmen?

Let op dat de resultaten in aflopende volgorde worden weergegeven op basis van de ontvangen stemmen.

VVD
20
25%
Anders
15
19%
D'66
12
15%
Forum voor Democratie
8
10%
GroenLinks
7
9%
PVV
5
6%
SP
5
6%
CDA
4
5%
PvdD
3
4%
PvdA
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 81
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Op wie ga jij stemmen? Om jullie van dienst te kunnen zijn hebben we deze topic geopend. Hier kan door iedereen over de verkiezingen worden gesproken. Er zal geen moderatie plaatsvinden, dus op de meldknop drukken heeft geen zin. We zullen deze topic tot komende maandag open houden.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Volt, VVD of D66.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Vanmorgen op Rutte gestemd.
In mijn ogen de enige geschikte kandidaat om premier te zijn in Nederland. Niemand heeft het hem echt lastig weten te maken in de debatten waarbij hij gister Hoekstra nog even vakkundig wist te slopen.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Als iedereen gewoon netjes elkaars politieke keuzes respecteert moet dit geen probleem zijn. Van DENK tot FvD, je beslist voor jezelf ;)

Ik zit net als [mention]Op weg naar nr 25[/mention] met precies dezelfde drie partijen in mijn hoofd dus ik moet nog even de programma's goed door gaan lezen
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Ook weer VVD denk ik. Hoewel ik niet te spreken ben over een aantal maatregelen die zijn ingevoerd ivm Corona (avondklok die als eerste zou worden afgeschaft), zie ik niet echt andere kandidaten die het beter zouden doen dan Rutte als minister-president.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik heb lang getwijfeld tussen drie partijen, die ook nog eens heel verschillend zijn.

Strategisch: CDA. Groot CDA is denk ik belangrijk voor de coalitie. Ook zie ik ze graag groter dan D66 in een coalitie. D66 is mij veel te veel van alles overdragen richting EU.

We gaan iets nieuws doen, Volt: ik vind de EU nu een dictatoriaal vehicel die alles behalve transparant is. Ja: Volt is zelfs nog meer pro EU dan D66, maar liever een goed hervormde EU dan doorgaan op dezelfde voet.

SP: drieledig. Ik vind de zorg met de huidige marktwerking een gruwel. Ook wij krijgen ieder jaar de boete op ziek zijn zoals dat treffend wordt genoemd. Als Covid-19 iets heeft blootgelegd is het wel dat hervormingen zijn dringend nodig zijn. Daarnaast wil ik graag een linkse partij in een coalitie en Ploumen vind ik echt heel slecht. Gisteren in het debat ook: zelfs stotteren bij een pitch die afgebroken moest worden door Trip want te lang. EU-kritisch. Prima.

Je voelt hem aankomen: het gaat SP worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ElChucky
Vaste waarde in elftal
5
Berichten: 510
Lid geworden op: 7 sep 2018

Maikel_91 schreef: 17 mar 2021, 09:00 Vanmorgen op Rutte gestemd.
In mijn ogen de enige geschikte kandidaat om premier te zijn in Nederland. Niemand heeft het hem echt lastig weten te maken in de debatten waarbij hij gister Hoekstra nog even vakkundig wist te slopen.
Exact dit, die man heeft ook totaal geen concurrentie. Raar dat er nou zelden is iemand opstaat die ook maar een beetje in de buurt kan komen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ik heb ook lang getwijfeld, VVD, CDA of D66.

VVD: In sommige gevallen teveel rechts voor mij. En het leenstelsel is een gedrocht (aan de andere kant zijn zij de enige die hiermee door willen, dus dan is de kans ook groot dat ze daar als eerste met anderen in meegaan voor een regeerakkoord). En als ik stiekem ook een beetje kijk naar, wie wil ik als minister-president, dan zie ik niet echt alternatieven voor Rutte. Maar hij zit er ook al behoorlijk lang dus soms moeten anderen juist de kans krijgen om te excelleren.

CDA: Vorige keer ook op gestemd, past meer bij mij dan VVD, centrum-rechts.

D66: De laatste anderhalve week in gaan verdiepen, simpelweg omdat CDA goed bij mij past maar ik vind ze bij veel standpunten niet echt een standpunt innemen of omslachtig doen. D66 staat er vaak qua standpunt dichtbij (wel meer pro-EU en natuurlijk een stuk progressiever wbt klimaatzaken), maar ze pakken wel door met heldere standpunten.

Het gaat toch het laatste worden. Met geen enkele partij 100% eens, CDA en D66 komen het dichtste in de buurt waar ik ga kiezen voor een partij die een duidelijker standpunt inneemt op de zaken die ik belangrijk vind. Nu hopen dat ze ruggengraat tonen :mrgreen:
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

ElChucky schreef: 17 mar 2021, 09:17
Maikel_91 schreef: 17 mar 2021, 09:00 Vanmorgen op Rutte gestemd.
In mijn ogen de enige geschikte kandidaat om premier te zijn in Nederland. Niemand heeft het hem echt lastig weten te maken in de debatten waarbij hij gister Hoekstra nog even vakkundig wist te slopen.
Exact dit, die man heeft ook totaal geen concurrentie. Raar dat er nou zelden is iemand opstaat die ook maar een beetje in de buurt kan komen
Hoewel ik geen fan ben van Kaag, vind ik haar wel een sterke campagne voeren en ze heeft ook wel een beetje de uitstraling van een 'minister-president'. Misschien over 4 jaar.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Klein burgerlijk leed.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

ElChucky schreef: 17 mar 2021, 09:17 Exact dit, die man heeft ook totaal geen concurrentie. Raar dat er nou zelden is iemand opstaat die ook maar een beetje in de buurt kan komen
Blijft echt kinderlijk eenvoudig overeind tegenover de rest. Ik stem meer op hem als persoon dan op de VVD.
En voordat mensen erop springen en roepen dat ik me niet goed heb ingelezen: Ik heb meerdere stemwijzers gedaan waarbij elke keer VVD en 50Plus bovenaan stonden.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 17 mar 2021, 09:22 Klein burgerlijk leed.

Ik hoefde mij niet eens te legitimeren.
'Niet nodig' werd gezegd.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Maikel_91 schreef: 17 mar 2021, 09:22
ElChucky schreef: 17 mar 2021, 09:17 Exact dit, die man heeft ook totaal geen concurrentie. Raar dat er nou zelden is iemand opstaat die ook maar een beetje in de buurt kan komen
Blijft echt kinderlijk eenvoudig overeind tegenover de rest. Ik stem meer op hem als persoon dan op de VVD.
En voordat mensen erop springen en roepen dat ik me niet goed heb ingelezen: Ik heb meerdere stemwijzers gedaan waarbij elke keer VVD en 50Plus bovenaan stonden.
Ik hoor dus heel veel mensen om mij heen (leeftijd: 25-35) die 50Plus in de top-2 hadden. Ik heb daarbij zo'n gevoel gekregen dat als die partij wat aan de naam en het imago gaan doen ze echt fors groter kunnen worden. Nu gaat niemand die dit had erop stemmen want 'ik ga met mijn leeftijd toch niet op 50Plus stemmen'
Laatst gewijzigd door Sensation op 17 mar 2021, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Maikel_91 schreef: 17 mar 2021, 09:23
ShovingNE2 schreef: 17 mar 2021, 09:22 Klein burgerlijk leed.

Ik hoefde mij niet eens te legitimeren.
'Niet nodig' werd gezegd.
Ze kennen jouw kop ondertussen wel van de vele mug shots.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Sensation[/mention] Ja, ik ben dan wel bijna 30 maar ik vind 50Plus wel een brug te ver.
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

Volt. Ik heb ook GroenLinks en Partij voor de Dieren overwogen omdat de klimaatcrisis in mijn ogen de grootste is in de menselijke geschiedenis en de regeringspartijen, D66 uitgezonderd, in de bestrijding ervan ernstig tekort schieten. Was het erg eens met deze column van Tommy Wieringa.
Afbeelding

Maar uiteindelijk toch Volt vanwege hun volwassen programma, pragmatische insteek en frisheid.
Dit artikel van Rob Wijnberg gaf de doorslag.
https://decorrespondent.nl/12183/waarom ... 0-ee644aab
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Gaan we dit topic dan niet sluiten omdat mensen niet durven te zeggen dat ze rechts hebben gestemd?

Ok, beetje flauw. Maar dacht dat de nieuwe regel toch echt was geen maatschappelijke topics. Dit zorgt weer voor verwarring in de discussie.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Edit: zal toch maar uit de kast komen dan.

Afbeelding
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ik ga tot het laatste moment twijfelen tussen alles groter dan 5 zetels m.u.v. PvdA, VVD, FvD, PVV en CU.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

VVD, mijn hele leven al.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Jep, hier ook VVD. Voor mij persoonlijk geen hele lastige keuze.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gisteravond de knoop doorgehakt, en het is D66 geworden.
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

FvD
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

VVD. Eigenlijk hangt het meestal een beetje tussen VVD en CDA in. Bij iedere stemwijzer/kieswijzer/kieskompas of wat dan ook komt dat er uit. Maar natuurlijk is er geen enkele partij die 100% passend is. VVD heeft ook echt genoeg verkeerd gedaan, dat moge duidelijk zijn. Maar ik geloof ook niet dat andere partijen dat niet zouden hebben gedaan.

[mention]Joosth[/mention] helemaal niet om discussie uit te lokken, of als persoonlijke aanval of wat dan ook want iedereen moet stemmen voor waar hij of zij achter staat, maar waarom FvD? Gewoon als nieuwsgierige vraag, je hoeft uiteraard niet te antwoorden als je niet wil.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

rechts, links, het boeit en zegt me helemaal niets dat steriotyperen en labels plakken. Politiek met vooral pragmatisch zijn met een duidelijke visie. In alle programma's die ik heb gelezen en debatten die ik heb gezien, springt Volt voor mij eruit, die zijn "links" in de klimaatdiscussie en rechts tegeleijk (voor kernenergie). Dat geeft voor mij uiteindelijk de doorslag. Parralel aan korte termijn oplossingen de lange termijn opstarten, thorium, nieuwe generatie kerncentrales (https://www.cnbc.com/2021/02/25/bill-ga ... table.html), we hebben afgelopen jaar gezien waar we ze onder Europa zouden zijn, en wat een gebrek aan pragmatische leiders veroorzaken (Toeslagenaffaire, mondkapjesgate, testgate etc) tijd voor een frisse wind.
SP ben ik bv ook veel mee eens, maar die komen niet verder dan overal op tegen zijn, die hebben de kans gehad te regeren maar durfden destijds niet of vonden de oppositie wel lekker daarom afgehaakt voor hen.

VERKIEZINGEN 2021