Euro 2024 (Kwalificatie)

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Van Hooijdonk die Kane goed vindt maar alleen in de spits, moet zich net bemoeien met de opbouw labla. 2e minuut wedstrijd de pion in de goal van Engeland :) Daana wordt ie daar weggehouden en komt Engeland er niet meer door. Daarna geen woord daarover, droevig het niveau inderdaad.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

trouwepsvfan schreef: 12 jul 2021, 15:44 Als je ziet wat voor tactische analyses ze er bij de BBC in de rust in een hoog (maar begrijpelijk) tempo door heen jassen dan is het niveau van de NOS inderdaad echt om te janken. Het komt gewoon niet verder dan de gemiddelde voetbalkantine en dat vind ik voor een door de overheid gefinancierd medium echt ondermaats
Van der Vaart is gewoon een aanfluiting als analist/tafelgast. Dat kan gewoon echt niet. Hij heeft niet de inhoud om bij de NOS te zitten, en niet de humor voor VI. Hij gooit er alleen maar dooddoeners en oppervlakkige onzin uit, en denkt dat het inhoud krijgt door het op een chagrijnige manier te brengen.

Voor mij blijft zijn meest debiele uitspraak "Ze kwamen goed het veld op". Vanaf dat moment heb ik niks meer gekeken waar Raffie bij zat.

Overigens, voor wie VI gekeken heeft, kan het niet ontgaan zijn dat daar bij vlagen prima inhoudelijk over wedstrijden is gesproken. Bij vlagen weliswaar en zeker niet het grootste deel, maar voor mij was het prima zo.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Die analyses van pakweg een Rio Ferdinand en alle ander analisten daar heb ik regelmatig teruggekeken. En dan zit je bij de NOS gisteravond tegen plofkop vd Vaart aan te kijken die niet verder komt 'dit is echt heel slecht'.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 12 jul 2021, 15:47 Van Hooijdonk die Kane goed vindt maar alleen in de spits, moet zich net bemoeien met de opbouw labla. 2e minuut wedstrijd de pion in de goal van Engeland :) Daana wordt ie daar weggehouden en komt Engeland er niet meer door. Daarna geen woord daarover, droevig het niveau inderdaad.
Nu had Pi-air daar wel een punt vind ik. Daar doet één goede pass niks aan af. Het is eerder armoe troef als Kane je tweede beste passer/opbouwer is.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Thijs85 schreef: 12 jul 2021, 16:17
Op weg naar nr 25 schreef: 12 jul 2021, 15:47 Van Hooijdonk die Kane goed vindt maar alleen in de spits, moet zich net bemoeien met de opbouw labla. 2e minuut wedstrijd de pion in de goal van Engeland :) Daana wordt ie daar weggehouden en komt Engeland er niet meer door. Daarna geen woord daarover, droevig het niveau inderdaad.
Nu had Pi-air daar wel een punt vind ik. Daar doet één goede pass niks aan af. Het is eerder armoe troef als Kane je tweede beste passer/opbouwer is.
Kane had natuurlijk wel meerdere goede acties op de momenten dat hij zich liet uitzakken. Het was echt wel meer dan één goede pass. Wat dat betreft verraste Kane mij wel, die eerste helft.

Het idee erachter was ook prima. Of Kane kwam vrij op het middenveld, waardoor Engeland wat makkelijker kon voetballen. Of Bonucci/Chiellini moest met hem mee, waardoor er ruimte zou ontstaan voor Sterling.

Maar hoe langer de wedstrijd duurde, hoe minder we van heel Engeland (en dus ook van Kane) te zien kregen, in aanvallend opzicht.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

mr.top schreef: 12 jul 2021, 12:25
Revolinho schreef: 12 jul 2021, 10:08

Nee nee. Ik garandeer het je. Als je daar hebt gegeten wat ik bedoel, vraag je je af wat je hier in godsnaam hebt zitten eten. Wat ze hier verkopen zouden ze daar nog niet aan hun hond geven, bij wijze van. Vergeet Indiaas, het is echt helemaal niks hier. Ik haal hier ook nooit dat soort eten omdat ik weet hoe het hoort te zijn. Vorig jaar weer een nieuwe tent geopend hier in Rdam, maar het lijkt er in de verste verte niet op. Geeft ook niks, zo kan ik mijn foodtripjes naar UK blijven maken. Manchester en Bradford staan sowieso al op de planning zodra het wat veiliger is.
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig. Waar zit dan dat verschil in? Hebben we in Nederland dan alleen maar idioten die dergelijke restaurants openen??
Check de foodvlogs op Youtube van Mark Wiens, Foodranger en recentelijk (meest uitgebreide) Davidsbeenhere maar in Pakistan. Lahore, etc. Dat is dan even een andere wereld, maar dat authentieke vind je in Europa enkel in UK. Dat is het echte werk.

In topic:

Al met al vond ik het een kuttoernooi, maar dan wel gebaseerd op eigen emotie. Oranje had nooit met de Boer dit toernooi moeten spelen. Een optimaal oranje had echt zeker kans gemaakt op winst, als ik zo kijk naar de laatste 8 ploegen. Italie heeft wel een bepaalde klasse die ik bij andere ploegen niet heb gezien, maar oranje heeft vorig jaar nog prima tegen ze gespeeld in Italie. Ze waren een soort outsider die eigenlijk geen outsider was.

Engeland vind ik echt overrated en een ploeg als Denemarken is natuurlijk wel aandoenlijk, maar heeft imo niks bijzonders verder. De fitheid van de ploegen heeft dit toernooi de doorslag gegeven, na afgelopen seizoen die door corona erg zwaar was. Dan is het knap dat Engeland en Italie wel gewoon de finale hebben gespeeld, maar Italie is de terechte kampioen. Mooi verhaal over Mancini en Vialli ook, met hun vriendschap. Maar ze moeten wel van die troon gestoten gaan worden. 1 toernooi is prima, maar niet meer dan dat ajb.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Google eens: Squadra Azzura

Leuk.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Leuk idd!

Revolinho schreef: 12 jul 2021, 16:41Al met al vond ik het een kuttoernooi,
Totaal niet hier, meer van voetbal genoten tijdens deze paar weken dan tijdens de afgelopen 3 seizoenen Eredivisie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Kansloos

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hahaha jezus wat arrogant. Ja de Italianen zullen van ons moeten afkijken hoe ze prijzen kunnen pakken. Man man man.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Doet me denken aan de WK titel van Brazilie in 1994.
Die hadden ze aan cruijff te danken.
Cruijff had Romario bij PSV weggehaald in de zomer van 93, Romario had in Barcelona aan de top kunnen wennen en daardoor waren zr wereldkampioen geworden.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Wat een treurigheid, zelfs hier moet Cruijff bij gehaald worden. 🤢

De negatieve reacties op die Engelsen begrijp ik niet zo. Hebben naar hun mogelijkheden gespeeld en hebben een paar leuke spelers. Italië is een verdiende winnaar maar het kon me verder niet zo veel schelen wie er zou winnen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ach alles wat een beetje aanvallend of tactisch slim is is in Nederland "Cruijffiaans". Het is hier soms nog erger dan in Engeland met de misplaatste arrogantie.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ruuddevil schreef: 12 jul 2021, 18:23 De negatieve reacties op die Engelsen begrijp ik niet zo. Hebben naar hun mogelijkheden gespeeld en hebben een paar leuke spelers. Italië is een verdiende winnaar maar het kon me verder niet zo veel schelen wie er zou winnen.
Heeft denk ik echt veel te maken met dat claimen van de sport daar - grappig bedoeld, maar toch ook weer niet. Terwijl ze ook al die poenerige poehacompetitie hebben, met bovendien de meeste Super League aspiranten... dan kan ik me voorstellen dat mensen gaan denken: kom op dan, laat zien dan. Komen ze vervolgens met vrij laf beton resultaatvoetbal aanzetten terwijl Italië het leukste voetbal laat zien wat daar ooit vertoond is, tsja dan is de sympathie voor die andere partij héél snel geregeld.

En dat nog helemaal los van de pizza's en de Brexit, wat uiteraard aardig katalyserende factoren zijn voor 't geheel :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Skywalker schreef: 12 jul 2021, 18:15 Kansloos

Ziek. Het is. :kots:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Balinho schreef: 12 jul 2021, 00:30Die disclaimer die je tussen haakjes later toevoegde (pun, @Frank) kost je je "like" Ziege. Flauwe grappen uit moeten leggen is mijn dingetje, om er ook nog ff een Ardbegje tegenaan te klappen.
Dank voor de geruststelling dat die niet nodig was, da's me wel een likeje waard ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

psvgouda schreef: 12 jul 2021, 20:38
Skywalker schreef: 12 jul 2021, 18:15 Kansloos

Ziek. Het is. :kots:
Megalomane zelfoverschatting was een van de commentaren.
Heel raak getypeerd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 12 jul 2021, 15:41
PCGC schreef: 12 jul 2021, 15:38 Gisteren via de BBC gekeken uiteraard, met analisten Shearer, Lampard en Ferdinand. Dan nog een dame met Klinsmann langs de lijn. En geen reclame.
Was je ook voor de Engelsen, of heb je net zoals ik de afwijking dat je het leuk vindt om naar de Engelsen te kijken op het moment dat ze verliezen? Ik heb die afwijking dan wel met Duitsers, maar dat terzijde.
Ik was voor Italië, maar dat had meer met het wedden op de wedstrijd te maken dan met een voorkeur voor het land 😂
#FreeGeneratie4
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Van mijn part had Argentinie hem gewonnen....

Ik vond het een leuk toernooi. Niet groots voetbal, maar wel met veel goals, veel spanning en je ontdekt toch wel weer leuke nieuwe spelers. Zo'n Schleck bijvoorbeeld kende ik helemaal niet, maar scoorde de goal van het toernooi en nog een paar.

Merkte wel dat mijn enthousiasme gelijk weg was toen Oranje werd uitgeschakeld en dat ik het een stuk minder ging volgen (geen dagelijkse podcasts meer, geen Studio Europa enz. )

Italie een zeer verdiende winnaar: als je Spanje en Belgie uitschakeld, dan verdien je het gewoon. Frankrijk, Duitsland en Nederland de grote verliezers. En Engeland, weliswaar met een mazzel loting, wellicht wel de grote winnaar zonder wederom een prijs te pakken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Schleck waren twee fietsende broers, dus ik denk dat je Schick bedoelt. ;)
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ach dat is toch zonde. Ik maar denken dat ie zo stoer cool reageerde na die laatste pingel:

https://www.vi.nl/nieuws/donnarumma-ver ... de-penalty

:tear:
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Sommigen hier zijn wel overdreven allergisch zodra Cruijff een keer genoemd wordt.
Ik heb de hier geplaatste analyse van Pieter Zwart gelezen en hij heeft wel degelijk een punt. Al benadert hij het dan natuurlijk wel volledig vanuit het Nederlands historisch perspectief, oftewel het Totaalvoetbal uit de jaren 70.

De 4 punten die hij noemt zijn namelijk later ook door andere coaches overgenomen, gebruikt en aangepast naar de moderne tijd.
Dus hij zou het ook 4 principes van Klopp of Pep kunnen noemen, of Schmidt of Ten Hag (maar bij die laatste zal er hier dan vanzelfsprekend weer gesteigerd worden).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ja zo hebben alle principes en tactieken hun basis elders. Het totaalvoetbal waar Nederland om bekendstond werd ook niet door Michels of Cruijff uitgevonden, maar was een iets verder ontwikkelde versie van het voetbal van Hongarije in de jaren 50. Ik vind het alleen wel arrogant om te doen alsof alles wat met aanvallen, pressie, positiespel etc. te maken heeft uit de koker van Cruijff komt, terwijl dat natuurlijk ver van de waarheid is. Hij is een van de tientallen mensen die door de jaren heen de ontwikkelingen vooruit hebben geholpen.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ja gek he, voetbal wordt al jaren gespeeld op een veld van ongeveer 100 bij 50 meter, 11 tegen 11 waarbij aan beide kanten een persoon in het doel staat. De bedoeling is dat je meer doelpunten maakt als de tegenstander waarbij je de bal in het veld alleen met de voeten mag aanraken. Dan is het inderdaad wel heel tof om te zien dat Cruijff en Ajax dat hebben uitgevonden, de rest speelde de bal maar een beetje heen en weer en probeerden hem niet echt af te pakken van de tegenstander...
Die tunnelvisie zorgt ervoor dat we als NL zo verdomd weinig winnen, Chiellini en Bonucci.. tja kunnen niet echt opbouwen, Donnaruma... voetbalt niet echt lekker mee. Di Lorenzo.. haalt t weinig de achterlijn... Veratti... ti's geen Frenkie de Jong... Maar wel met die beker naar huis gaan.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 13 jul 2021, 09:19 Al benadert hij het dan natuurlijk wel volledig vanuit het Nederlands historisch perspectief, oftewel het Totaalvoetbal uit de jaren 70.
Ik vermoed dat niet de naam Cruijff an sich, maar vooral bovenstaande de nekharen doet opstaan. Door zoveel (proberen) te relateren aan voetbal van lang vervlogen tijden en andere ontwikkelingen daarbij grotendeels buiten beschouwing te laten, wordt het idee in stand gehouden dat een inmiddels achterhaalde manier van voetballen nog steeds het spel bepaalt. Het haakt wmb in op het dogmatisch en krampachtig vasthouden aan een verleden dat tegenwoordig enkel nog in de verbeelding relevant is en diezelfde zelfoverschatting houdt het Nederlandse voetbal dermate in een wurggreep dat iedereen die buiten de historisch vastgelegde lijntjes probeert te kleuren niet serieus wordt genomen. Op basis van de laatste 25 jaar kun je je sterk afvragen of die zgn. Hollandse school nog wel zo belangrijk. Wellicht moeten we dat nostalgische gezwijmel gewoon eens gaan omzetten in een (ver)nieuwe(nde) spelopvatting en daarbij ook eens buiten de landsgrenzen gaan kijken. Ook daar kunnen ze best wel ballen en zijn best wat inzichten te vinden die niet voortkomen uit het Nederlands elftal van de jaren ‘70.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 13 jul 2021, 11:41 Door zoveel (proberen) te relateren aan voetbal van lang vervlogen tijden en andere ontwikkelingen daarbij grotendeels buiten beschouwing te laten, wordt het idee in stand gehouden dat een inmiddels achterhaalde manier van voetballen nog steeds het spel bepaalt.
Of mensen lezen eerst het artikel voordat ze klagen, dan hadden ze namelijk geweten dat Zwart dit helemaal niet doet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Euro 2024 (Kwalificatie)