Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 10:16 Ik vind juist dat ze bijzonder positief zijn in de media over Gakpo na de wedstrijd van gisteren. Man of the match, hoogste cijfers bij veel analisten (na Noppert), Valentijn Driessen die hem de beste vond, buitenlandse media die lyrisch over hem zijn. En dat terwijl hij buiten zijn doelpunt eigenlijk maar een matige wedstrijd speelde. Die goal maakt 100% het verschil, denk niet dat er anders iemand zo positief was geweest over zijn prestatie van gisteren. Wat dat betreft snap ik de supporters op het Man United forum wel dat ze wat sceptisch zijn.
Gotze speelde ook niet zijn beste wedstrijd toen maar het schijnt dat ie toen wel een goal maakte.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 10:16 Ik vind juist dat ze bijzonder positief zijn in de media over Gakpo na de wedstrijd van gisteren. Man of the match, hoogste cijfers bij veel analisten (na Noppert), Valentijn Driessen die hem de beste vond, buitenlandse media die lyrisch over hem zijn. En dat terwijl hij buiten zijn doelpunt eigenlijk maar een matige wedstrijd speelde. Die goal maakt 100% het verschil, denk niet dat er anders iemand zo positief was geweest over zijn prestatie van gisteren. Wat dat betreft snap ik de supporters op het Man United forum wel dat ze wat sceptisch zijn.
Je bent toch niet sceptisch op basis van 1 wedstrijd? Ja, zij wel maar dat is toch geen graadmeter?
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 10:16 Ik vind juist dat ze bijzonder positief zijn in de media over Gakpo na de wedstrijd van gisteren. Man of the match, hoogste cijfers bij veel analisten (na Noppert), Valentijn Driessen die hem de beste vond, buitenlandse media die lyrisch over hem zijn. En dat terwijl hij buiten zijn doelpunt eigenlijk maar een matige wedstrijd speelde. Die goal maakt 100% het verschil, denk niet dat er anders iemand zo positief was geweest over zijn prestatie van gisteren. Wat dat betreft snap ik de supporters op het Man United forum wel dat ze wat sceptisch zijn.
Zo werkt dat.

Het was een behoorlijk optreden. Er waren vier grote kansen voor oranje deze wedstrijd. Hij stond aan de basis van de eerste en maakte daarnaast de goal. Verder waren zijn hoekschoppen weer geweldig. Voor de rest viel hij inderdaad niet zo op.

Aan de andere kant is dit een lastige tegenstander met zoveel fysieke kracht en snelheid. Dan moet je het hebben van die paar momenten.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 22 nov 2022, 10:32
29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 10:16 Ik vind juist dat ze bijzonder positief zijn in de media over Gakpo na de wedstrijd van gisteren. Man of the match, hoogste cijfers bij veel analisten (na Noppert), Valentijn Driessen die hem de beste vond, buitenlandse media die lyrisch over hem zijn. En dat terwijl hij buiten zijn doelpunt eigenlijk maar een matige wedstrijd speelde. Die goal maakt 100% het verschil, denk niet dat er anders iemand zo positief was geweest over zijn prestatie van gisteren. Wat dat betreft snap ik de supporters op het Man United forum wel dat ze wat sceptisch zijn.
Je bent toch niet sceptisch op basis van 1 wedstrijd? Ja, zij wel maar dat is toch geen graadmeter?
Nee, absoluut niet. Gakpo is een geweldenaar, no doubt. Echter puur op basis van de wedstrijd van gisteren moet ik eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat de (zowel binnenlandse als buitenlandse) media zo positief zouden zijn.

[mention]11 Sir Tinus[/mention] Geen idee, wat is je punt?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik dacht dat Cody allang had aangegeven niet in de winter te willen vertrekken maar het seizoen bij PSV af te willen maken? Om dan in de zomer die stap te zetten?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 22 nov 2022, 11:22 Ik dacht dat Cody allang had aangegeven niet in de winter te willen vertrekken maar het seizoen bij PSV af te willen maken? Om dan in de zomer die stap te zetten?
Jij weet ook dat als Real, Barca, City en dergelijke met een grote zak geld op de stoep staat er weinig overblijft van die beloftes.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 10:57
Ardbeg schreef: 22 nov 2022, 10:32

Je bent toch niet sceptisch op basis van 1 wedstrijd? Ja, zij wel maar dat is toch geen graadmeter?


@11 Sir Tinus Geen idee, wat is je punt?
Enkel dat op een WK een goal maken genoeg is zoals Götze er één maakte in de finale :)

Ik heb het gevoel alsof [mention]Juancho[/mention] wel een deadline wil mbt Gakpo zijn transferwens (A)
VeresRivne schreef: 22 nov 2022, 11:25
Juancho schreef: 22 nov 2022, 11:22 Ik dacht dat Cody allang had aangegeven niet in de winter te willen vertrekken maar het seizoen bij PSV af te willen maken? Om dan in de zomer die stap te zetten?
Jij weet ook dat als Real, Barca, City en dergelijke met een grote zak geld op de stoep staat er weinig overblijft van die beloftes.
Als die clubs komen dan bepaalt niet alleen Gakpo het meer maar ook de RvC en de directie. Dan is het jammer voor ons maar dan is ie weg.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 22 nov 2022, 11:25
Juancho schreef: 22 nov 2022, 11:22 Ik dacht dat Cody allang had aangegeven niet in de winter te willen vertrekken maar het seizoen bij PSV af te willen maken? Om dan in de zomer die stap te zetten?
Jij weet ook dat als Real, Barca, City en dergelijke met een grote zak geld op de stoep staat er weinig overblijft van die beloftes.
Waarom? Cody is toch niet geheel achterlijk? Waarom zou je zoiets uitspreken, dat je graag in de zomer die stap maakt, terwijl je weet dat grote clubs je volgen. Ik geloof eigenlijk geen enkele speler, trainer of bestuurder in het voetbal maar Cody is wel die uitzondering op de regel.

Denk eerder dat hij best een deal kan maken, maar dan ingaande vanaf de zomer en voor 1 juli zodat PSV ook die zekerheid heeft. Sowieso verkoopt PSV dan de titel wat gigantisch dom zou zijn. Een grote zak geld kan je ook met de titel (lees CL) pakken en jezelf een jaar eerder voorbereiden op het enorme belangrijke komende seizoen, en dan komt er nog een grotere zak geld bij als je Gakpo na dit seizoen verkoopt. Op alle niveaus zou een verkoop in de winter dus vreselijk dom zijn van PSV.

En ja, voor mensen er over beginnen: Gakpo kan vandaag zijn been breken op de training en komend half jaar missen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is echt een win win win situatie als Gakpo het seizoen af maakt om op de titel de jagen en Europees succes en daarna de overstap maakt waarbij er in de zomer geen tournooi is dus gewoon vanaf dag 1 kan aansluiten bij een nieuwe club. De enige die niet blij is met deze win win win en dat is Ajax want die hebben dan mooi pech.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 22 nov 2022, 11:32
VeresRivne schreef: 22 nov 2022, 11:25

Jij weet ook dat als Real, Barca, City en dergelijke met een grote zak geld op de stoep staat er weinig overblijft van die beloftes.
Waarom? Cody is toch niet geheel achterlijk? Waarom zou je zoiets uitspreken, dat je graag in de zomer die stap maakt, terwijl je weet dat grote clubs je volgen. Ik geloof eigenlijk geen enkele speler, trainer of bestuurder in het voetbal maar Cody is wel die uitzondering op de regel.

Denk eerder dat hij best een deal kan maken, maar dan ingaande vanaf de zomer en voor 1 juli zodat PSV ook die zekerheid heeft. Sowieso verkoopt PSV dan de titel wat gigantisch dom zou zijn. Een grote zak geld kan je ook met de titel (lees CL) pakken en jezelf een jaar eerder voorbereiden op het enorme belangrijke komende seizoen, en dan komt er nog een grotere zak geld bij als je Gakpo na dit seizoen verkoopt. Op alle niveaus zou een verkoop in de winter dus vreselijk dom zijn van PSV.

En ja, voor mensen er over beginnen: Gakpo kan vandaag zijn been breken op de training en komend half jaar missen.
Gakpo spreekt zoiet uit voor de ambitie om kampioen te worden,voor de mentale rust en rust in de pers en uit respect naar PSV. Met Gakpo is het in mijn ogen simpel, hij heeft gezegd dat hij niet perse weg wil. Dat betekent dat hij in de zomer zijn kansen zal bekijken en in de winter echt niet naar de Napoli’sen Leedsen van deze wereld gaat. Hij wil een vertrek door de voordeur. Maar elke speler wil het hoogste en ook elke speler weet dat een carriere met een tackle voorbij kan zijn. Als de allergrootste clubs commitment uitspreken deze winter, en dan doen ze als ze een hoge transfersom neerleggen. Dan is Gakpo gewoon weg. Ook omdat PSV niet in de positie is om zestig miljoen of meer te gaan weigeren. Kun je leuk vinden of niet,maar met he t transferbedrag kan PSV op meerdere posities spelers vervangen.

Kan me de afgelopen dertig jaar niet herinneren dat een eredivisiespeler nee zei toen de absolute top zich meldde.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sinterklaastijd, altijd een goed moment voor



8)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 10:16 Ik vind juist dat ze bijzonder positief zijn in de media over Gakpo na de wedstrijd van gisteren. Man of the match, hoogste cijfers bij veel analisten (na Noppert), Valentijn Driessen die hem de beste vond, buitenlandse media die lyrisch over hem zijn. En dat terwijl hij buiten zijn doelpunt eigenlijk maar een matige wedstrijd speelde. Die goal maakt 100% het verschil, denk niet dat er anders iemand zo positief was geweest over zijn prestatie van gisteren. Wat dat betreft snap ik de supporters op het Man United forum wel dat ze wat sceptisch zijn.
Ik snap wat je zegt. Maar je moet hem wel beoordelen in de juiste context. Dus wat verwacht je van hem in die rol, of wat verwacht van Gaal van hem in die rol. Hij liet hem staan ipv vele andere die gewisseld werden dus ik denk dat van Gaal wel tevreden was over zijn spel. Nu snap ik dat dat op het eerste oog wellicht niet zo leek omdat hij niet enorm betrokken was bij het spel of enorm veel acties had.

Echter moet je dat dus in context zien. Hij had met grote afstand de moeilijkste positie van iedereen op het veld. En waarom? Hij had namelijk het kleinste speelveld van iedereen waarbij Senegal zijn ruimte perfect bespeelde. De aanvallers blokte continu de passinglijn door het midden waardoor Frenkie en Berghuis heel erg moesten zakken om aanspeelbaar te zijn. Daarmee werd het gat tussen Frenkie / Berghuis en Cody enorm. Daarnaast hadden zij 2 verdedigende middenvelders in de zone van Gakpo gezet. Aan de ene kant werden dus de passinglijnen goed geblokt, aan de andere kant was er weinig tot geen ruimte tussen de linies. Precies waar hij moet lopen.

Dan zul je misschien denken, waarom gaat hij de bal niet halen? Nou je hebt 3 centrale verdedigers en 2 middenvelders achter hem. Verder terugzakken gaat het spel niet veel helpen, helemaal niet als Frenkie en Berghuis de hele tijd zich laten inzakken. Dat zou in wisselwerking kunnen maar dan zullen zij veel vaker diep moeten gaan. Daarnaast, en nog belangrijker, heb je dus 2 spelers achter je die juist sterk zijn in de opbouwende fase. Beter dan Cody maar los daarvan is het juist zijn rol in deze "10" positie om zich daar juist niet mee te bemoeien. Hij moet tussen de linies (de 10 zone) vrijkomen en van daaruit gevaar stichten.

Wat je ook kunt denken, waarom gaat hij niet naar de ruimtes in de zijkanten? Dan heeft hij vaker de bal toch?
Ook dat is juist niet de bedoeling. Je speelt met 2 spitsen ipv 1 en je speelt met wingbacks die juist opgesteld staan om in die ruimte te duiken. Ja hij had wel in de half space iets vaker aanspeelbaar kunnen zijn maar het is juist de bedoeling dat de spitsen en de wingbacks in die ruimtes duiken en dat Gakpo als 10 daar onder komt en ondersteund. We hebben allemaal kunnen zien dat die ruimtes amper gevonden werden.

Zijn rol was dus extreem complex. In een beperkte ruimte die continu wordt geblokt vrij zien te lopen. Dan moet je heel veel geduld hebben en juist wachten op het juiste moment. Daarnaast moet je veel meters zonder bal maken om ruimte te creëren, voor jezelf en voor andere. Dat heeft hij ook gewoon goed uitgevoerd.

Overal was er voor hem in deze rol in deze wedstrijd niet veel om te kunnen laten zien. In dat perspectief heeft hij dus inderdaad gewoon een hele goede wedstrijd gespeeld, hij heeft namelijk gedaan wat hij moest en wat hij kon en in die rol ook nog bepalend / beslissend geweest. Verder was hij betrokken bij een gevaarlijk moment in het begin en waren zijn voorzetten en corners uitstekend.

Ik weet niet of jij iets anders verwacht van hem in die rol? Of wat je anders had willen zien? Waarom vond je hem matig?
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Natuurlijk worden er andere bedragen gerekend als het winter of zomer is.

80 miljoen in de winter
70 miljoen in de zomer
#FreeGeneratie4
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Heerlijk resultaat gister. Cody was wel echt aanwezig, maar speelde niet echt dwingend. Een beetje flauwtjes. Die bal die hij op Bergwijn aflegt was net niet nauwkeurig, maar dat kan ook aan Bergwijn zelf gelegen hebben. Goeiedag wat is die waardeloos. Maar die bal moest wel afgelegd worden, want Bergwijn stond gewoon vrij. Daarnaast had Cody altijd wel een behoorlijke voorzet in huis, iets wat Bergwijn totaal niet heeft laten zien. Maar dat ie hem dan inkopt, helemaal geweldig. Mooie loopactie, mooie pass ook van Frenkie. Dat is +10 miljoen. Leeds mag op het dak gaan staan schreeuwen en janken, maar die kunnen nu achteraan sluiten.

Denk dat iedereen bij PSV, behalve supertrots natuurlijk, heerlijk in de handen wrijft nu. Cody gaat het transferrecord aan diggelen schieten. Maar dan is de vraag… hoe ga je het spenderen. Weer bang of ga je de ploeg echt versterken.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 22 nov 2022, 12:08
Juancho schreef: 22 nov 2022, 11:32

Waarom? Cody is toch niet geheel achterlijk? Waarom zou je zoiets uitspreken, dat je graag in de zomer die stap maakt, terwijl je weet dat grote clubs je volgen. Ik geloof eigenlijk geen enkele speler, trainer of bestuurder in het voetbal maar Cody is wel die uitzondering op de regel.

Denk eerder dat hij best een deal kan maken, maar dan ingaande vanaf de zomer en voor 1 juli zodat PSV ook die zekerheid heeft. Sowieso verkoopt PSV dan de titel wat gigantisch dom zou zijn. Een grote zak geld kan je ook met de titel (lees CL) pakken en jezelf een jaar eerder voorbereiden op het enorme belangrijke komende seizoen, en dan komt er nog een grotere zak geld bij als je Gakpo na dit seizoen verkoopt. Op alle niveaus zou een verkoop in de winter dus vreselijk dom zijn van PSV.

En ja, voor mensen er over beginnen: Gakpo kan vandaag zijn been breken op de training en komend half jaar missen.
Gakpo spreekt zoiet uit voor de ambitie om kampioen te worden,voor de mentale rust en rust in de pers en uit respect naar PSV. Met Gakpo is het in mijn ogen simpel, hij heeft gezegd dat hij niet perse weg wil. Dat betekent dat hij in de zomer zijn kansen zal bekijken en in de winter echt niet naar de Napoli’sen Leedsen van deze wereld gaat. Hij wil een vertrek door de voordeur. Maar elke speler wil het hoogste en ook elke speler weet dat een carriere met een tackle voorbij kan zijn. Als de allergrootste clubs commitment uitspreken deze winter, en dan doen ze als ze een hoge transfersom neerleggen. Dan is Gakpo gewoon weg. Ook omdat PSV niet in de positie is om zestig miljoen of meer te gaan weigeren. Kun je leuk vinden of niet,maar met he t transferbedrag kan PSV op meerdere posities spelers vervangen.

Kan me de afgelopen dertig jaar niet herinneren dat een eredivisiespeler nee zei toen de absolute top zich meldde.
Voor vrijwel elke speler met je eens, behalve Gakpo :mrgreen:. Bovendien zou ik het sportief (kansen op de titel + CL inkomsten) en zakelijk gezien ook niet slim vinden van PSV. Gakpo wordt alleen maar meer waard, nooit minder.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Natuurlijk is het sportief jammer voor de korte termijn, maar voor de lange termijn biedt 60 a 70 miljoen transfersom wel meer sportieve zekerheid voor de midden lange termijn. De kans op een titel wordt alleen 40% kleiner dan dat ie nu is omdat Madueke/El Ghazi verre van topfit lijken in een PSV shirt. Een vervanger halen in de winter kost sowieso veel geld + bonus omdat iedereen weet dat we veel geld ontvangen. Je zou zelfs kunnen bedenken dat Brands geen vervanger gaat kopen als Gakpo weg gaat. Ten eerste omdat hij het liefst niemand koopt in de winter (Locadia ging weg en volgens mij kwam er geen vervanger in 2018) maar hij hintte er ook een beetje op bij Goedemorgen Eredivisie dat El Ghazi daar al min of meer voor gehaald is. Dan verkoop je inderdaad de titel voor een paar jaar geen financiële zorgen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 22 nov 2022, 14:03 Natuurlijk is het sportief jammer voor de korte termijn,
Met jammer denk je in mijn ogen absoluut de lading niet. Dan onderschat je in mijn ogen enorm wat een titel + CL voetbal het seizoen erna voor de club doet.
maar voor de lange termijn biedt 60 a 70 miljoen transfersom wel meer sportieve zekerheid voor de midden lange termijn. De kans op een titel wordt alleen 40% kleiner dan dat ie nu is omdat Madueke/El Ghazi verre van topfit lijken in een PSV shirt.
Met 40% denk je in mijn ogen wederom de lading niet. Haal eens de cijfers van Gakpo weg en kijk wat je overhoudt. Wat mij betreft gooi je de titel voor 90% zo'n beetje weg en weegt dat niet op tegen een transfer uitstellen tot de zomer. Iets dat Gakpo zelf dus ook graag wil.
Een vervanger halen in de winter kost sowieso veel geld + bonus omdat iedereen weet dat we veel geld ontvangen. Je zou zelfs kunnen bedenken dat Brands geen vervanger gaat kopen als Gakpo weg gaat. Ten eerste omdat hij het liefst niemand koopt in de winter (Locadia ging weg en volgens mij kwam er geen vervanger in 2018) maar hij hintte er ook een beetje op bij Goedemorgen Eredivisie dat El Ghazi daar al min of meer voor gehaald is. Dan verkoop je inderdaad de titel voor een paar jaar geen financiële zorgen.
In mijn ogen kortzichtig beleid dan. Je harkt flink wat geld binnen, maar vergooit de titel (ik vind dat je als club daar dan vanuit moet gaan). Dan moet je dus gaten dekken, later alsnog een top vervanger halen, andere spelers halen. Weg geld. Leg dat eens naast kampioen worden MET Gakpo, zijn waarde zal eerder stijgen, garantie van enorme CL inkomsten + veel interessanter voor een hoger niveau spelers die je wil halen.

Lijkt mij allemaal niet zo moeilijk. Het korte termijn denken door Gakpo maar te verkopen deze winter zou ik op alle niveaus vreselijk dom vinden. Zowel sportief als financieel. Een situatie als nu, dat je Ajax kan pakken, gebeurt (helaas) niet zo vaak meer maar als het lukt levert je het zo enorm veel op. Juist richting de toekomst.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Juancho schreef: 22 nov 2022, 14:51
11 Sir Tinus schreef: 22 nov 2022, 14:03 Natuurlijk is het sportief jammer voor de korte termijn,
Met jammer denk je in mijn ogen absoluut de lading niet. Dan onderschat je in mijn ogen enorm wat een titel + CL voetbal het seizoen erna voor de club doet.
maar voor de lange termijn biedt 60 a 70 miljoen transfersom wel meer sportieve zekerheid voor de midden lange termijn. De kans op een titel wordt alleen 40% kleiner dan dat ie nu is omdat Madueke/El Ghazi verre van topfit lijken in een PSV shirt.
Met 40% denk je in mijn ogen wederom de lading niet. Haal eens de cijfers van Gakpo weg en kijk wat je overhoudt. Wat mij betreft gooi je de titel voor 90% zo'n beetje weg en weegt dat niet op tegen een transfer uitstellen tot de zomer. Iets dat Gakpo zelf dus ook graag wil.
Een vervanger halen in de winter kost sowieso veel geld + bonus omdat iedereen weet dat we veel geld ontvangen. Je zou zelfs kunnen bedenken dat Brands geen vervanger gaat kopen als Gakpo weg gaat. Ten eerste omdat hij het liefst niemand koopt in de winter (Locadia ging weg en volgens mij kwam er geen vervanger in 2018) maar hij hintte er ook een beetje op bij Goedemorgen Eredivisie dat El Ghazi daar al min of meer voor gehaald is. Dan verkoop je inderdaad de titel voor een paar jaar geen financiële zorgen.
In mijn ogen kortzichtig beleid dan. Je harkt flink wat geld binnen, maar vergooit de titel (ik vind dat je als club daar dan vanuit moet gaan). Dan moet je dus gaten dekken, later alsnog een top vervanger halen, andere spelers halen. Weg geld. Leg dat eens naast kampioen worden MET Gakpo, zijn waarde zal eerder stijgen, garantie van enorme CL inkomsten + veel interessanter voor een hoger niveau spelers die je wil halen.

Lijkt mij allemaal niet zo moeilijk. Het korte termijn denken door Gakpo maar te verkopen deze winter zou ik op alle niveaus vreselijk dom vinden. Zowel sportief als financieel. Een situatie als nu, dat je Ajax kan pakken, gebeurt (helaas) niet zo vaak meer maar als het lukt levert je het zo enorm veel op. Juist richting de toekomst.
Gakpo is geen garantie op de titel + CL voetbal. Dat is nu net het probleem en het verschil tussen de realiteit en dat scenario wat jij schetst.

Ik zeg met 40% kleiner maar ik bedoel meer als in dat we nu gevoelsmatig 60% kans hebben met Gakpo en dat we zonder Gakpo nog steeds wel een kansje hebben. Madueke die ineens wel fit is en gaat leveren en Xavi als linksbuiten is in heel veel wedstrijden ook genoeg om boven mee te draaien. Natuurlijk verwacht je van een club als PSV tenminste een fatsoenlijke vervanger (kan ook huur zijn).

Het is sportief dom om hem nu te verkopen maar financieel valt er echt wel iets van te zeggen mits het bod in de winter echt goed is. Voor de supporters nooit leuk, vonden we bij Lozano en Bergwijn ook kut, maar het is aan PSV om er beter van te voren. Ik heb dat vertrouwen niet in een wintertransferperiode maar wie weet.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

11 Sir Tinus schreef: 22 nov 2022, 14:03 Ten eerste omdat hij het liefst niemand koopt in de winter (Locadia ging weg en volgens mij kwam er geen vervanger in 2018) maar hij hintte er ook een beetje op bij Goedemorgen Eredivisie dat El Ghazi daar al min of meer voor gehaald is. Dan verkoop je inderdaad de titel voor een paar jaar geen financiële zorgen.
Maxi Romero kwam die winter.

Ghazi is tegen AZ weer geblesseerd uitgevallen, terwijl hij al niet topfit was. Dat lijkt mij dus een makkelijk verhaal: MOCHT Gakpo vertrekken, dan kan dat niet zonder vervanging blijven. Maar goed, het is PSV. Blijkbaar kan men/Brands jarenlang bepaalde posities negeren. Dit keer mag het echt niet. Je hebt backs nodig en een klasbak voorin.

Cody zal denk ik blijven. Zo’n gekke winter vlak na het WK is ook niet lekker en de clubs staan in de zomer ook gewoon voor hem in de rij. Bovendien zal hij nooit minder waard worden, waarschijnlijk zelfs meer. En Cody is in tegenstelling tot Stevie en Chucky een jongen van de club. Hij kan de titel ruiken en zal daar zeker voor gaan. Daarnaast zal het vertrek van Gakpo naar verwachting ook samen hangen met Xavi. Bij PSV zal men dan extra geld bieden in ruil voor het versnipperen van de PSG-deal. Xavi is na Gakpo en Sanga de volgende cashcow en dan is het hopen dat Madueke eens de volgende stap gaat maken.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 nov 2022, 09:18 Goede goal van Gakpo, en erg lekker dat dat meteen in Oranjes openingswedstrijd van een WK gebeurt, want veel clubs staren zich toch een beetje blind op dat soort cijfers. Maar zoals hierboven al een paar mensen zeiden: Gakpo heeft verder weinig laten zien. Net als de rest van Oranje. Hij stond ook op een onwennige positie, in een onwennige opstelling en tegen een stug verdedigende ploeg. Ik vond hem op rechtsbuiten beter dan op 10.
Al met al zeker geen prestatie om van de daken te schreeuwen, ook zeker geen prestatie om je voor te schamen. De goal zorgt wel voor een positieve afsluiter.
Het was zeker geen wereld pot van Cody, maar uiteindelijk behoorde hij wel tot de beteren. Hij liet meer zien dan Bergwijn en zeker Janssen; mijn God, wat een aanfluiting is dat zeg. Maar eerlijk is eerlijk, ook Cody was erg bleu in de eerste helft, gaf wel een paar goede voorzetten, maar je verwacht meer van hem.

Die goal was uitstekend, goede loopactie en eigenlijk een beetje de rollen omgedraaid: meestal is hij degene die zo'n voorzet geeft en waar een Luuk of Guus die bal in kopt. Voor de hype train, helemaal prima dit. En dat opportunistische volk uit Manchester moet je totaal niet serieus nemen. Die vinden een speler of geweldig of helemaal shit; er zit niks tussen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Revolinho schreef: 22 nov 2022, 15:18Maxi Romero kwam die winter.
Precies, laat het een les zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 22 nov 2022, 17:00
Revolinho schreef: 22 nov 2022, 15:18Maxi Romero kwam die winter.
Precies, laat het een les zijn.
Ach, Van Ginkel, Ruiz en Dzsudzsak ook.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

koetje schreef: 22 nov 2022, 17:10
ziege maar ook zagge schreef: 22 nov 2022, 17:00

Precies, laat het een les zijn.
Ach, Van Ginkel, Ruiz en Dzsudzsak ook.
Is wel erg selectief he. Wat dacht je van Bergwijn en Haller ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ricardo Rodriguez was ook een topversterking. Daarom is huur niet zo'n slecht idee voor in de winter. Er moeten toch geschikte buitenspelers beschikbaar komen, wellicht met optie tot koop in de categorie Leon Bailey of Thorgan Hazard (in de zomer nog maar 1 jaar contract).
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 22 nov 2022, 11:32
VeresRivne schreef: 22 nov 2022, 11:25

Jij weet ook dat als Real, Barca, City en dergelijke met een grote zak geld op de stoep staat er weinig overblijft van die beloftes.
Waarom? Cody is toch niet geheel achterlijk? Waarom zou je zoiets uitspreken, dat je graag in de zomer die stap maakt, terwijl je weet dat grote clubs je volgen. Ik geloof eigenlijk geen enkele speler, trainer of bestuurder in het voetbal maar Cody is wel die uitzondering op de regel.

Denk eerder dat hij best een deal kan maken, maar dan ingaande vanaf de zomer en voor 1 juli zodat PSV ook die zekerheid heeft. Sowieso verkoopt PSV dan de titel wat gigantisch dom zou zijn. Een grote zak geld kan je ook met de titel (lees CL) pakken en jezelf een jaar eerder voorbereiden op het enorme belangrijke komende seizoen, en dan komt er nog een grotere zak geld bij als je Gakpo na dit seizoen verkoopt. Op alle niveaus zou een verkoop in de winter dus vreselijk dom zijn van PSV.

En ja, voor mensen er over beginnen: Gakpo kan vandaag zijn been breken op de training en komend half jaar missen.
Leuk en aardig maar komt er een club die 60-70 miljoen biedt, dan weet de RvC niet hoe snel ze een handtekening moeten zetten hoor. dat is het dubbele van wat ze in de zomer al mee akkoord gingen. Dan is Cody verkocht en dan gaat Cody er ook niet voor liggen. Dat is wel andere koek dan Leeds of Southampton.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 22 nov 2022, 17:25 Ricardo Rodriguez was ook een topversterking. Daarom is huur niet zo'n slecht idee voor in de winter. Er moeten toch geschikte buitenspelers beschikbaar komen, wellicht met optie tot koop in de categorie Leon Bailey of Thorgan Hazard (in de zomer nog maar 1 jaar contract).
Zo'n Rodriguez kwam toen ook omdat hij bij zijn club nauwelijks speelde en hij zich in de kijker wilde spelen voor het WK/EK(?). Dus dan valt het ook net goed voor PSV. Moet ook een beetje geluk hebben met zo'n klasse spelers.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo