Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sensation schreef: 25 sep 2022, 22:45 Voetbalzone geeft Gakpo een 5.5, veeg me op hoor :lol: Vincent Janssen een 6.5
Wtf, clowns.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Sensation schreef: 25 sep 2022, 22:45 Voetbalzone geeft Gakpo een 5.5, veeg me op hoor :lol: Vincent Janssen een 6.5
Echt van de zotte!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Sensation schreef: 25 sep 2022, 22:45 Voetbalzone geeft Gakpo een 5.5, veeg me op hoor :lol: Vincent Janssen een 6.5
Wie?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Degene die bij Voetbalzone de cijfers geven zijn van die puisterige Ajaxkoppen op hun smerige zolderkamer
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

trouwepsvfan schreef: 25 sep 2022, 22:48 Degene die bij Voetbalzone de cijfers geven zijn van die puisterige Ajaxkoppen op hun smerige zolderkamer
Ook wel rancuNeuzen genoemd.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Als Voetbalzone een krant was zou je er de vis nog niet in verpakken.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik vond het echt een zaadpot, van beide kanten, maar Cody heeft zich op het einde toch nog kunnen onderscheiden. Een assist en had er nog 2 of 3 kunnen hebben. Die is mits fit te bewonderen op het WK en zal gaan spelen ook.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

VI geeft m een 7, die hebben tenminste hun bril gepoetst.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

De VI geeft hem een 7 en daarmee behoort hij tot 1 van de uitblinkers..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Prima invalbeurt en met name laatste 25 minuten.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

DE CREATIEVELING
Cody Gakpo creëerde in totaal veertien kansen voor ploeggenoten, vijf meer dan iedere andere speler. Van die veertien gecreëerde kansen waren er twaalf uit open spel en twee uit hoekschoppen. Ondanks al die creativiteit kwam Gakpo tot slechts één assist. Alleen zijn corner in het thuisduel met België werd door Virgil van Dijk binnengekopt. De PSV’er blonk ook uit qua duelkracht. Van alle internationals die minimaal tien persoonlijke duels uitvochten, heeft Gakpo het hoogste winstpercentage (65%).

Afbeelding

Opvallend veel vanuit centrale of rechter positie.

https://www.vi.nl/pro/analyse/de-cijfer ... e-aangever
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Mooie cijfers, kun je mee thuis komen. Er ging veel goed, maar uiteraard ook nogal wat fout. Dat is niet erg, helemaal niet wanneer iedereen op het veld staat te brassen. Op 10 was hij nog wel wat zoekende naar waar hij nou moest lopen en waar hij impact kon hebben maar overall heeft hij dat wel goed ingevuld. Je ziet dat hij echt met fases heel goed speelt maar ook wel eens fases minder (ook tegen Belgie ff een fase waarin het minder liep), in de dezelfde wedstrijd. Ik denk dat hij hiermee aantoont het niveau zeker aan te kunnen en zich op dit niveau ook kan onderscheiden maar ik had ook het gevoel dat het een beetje een vertrouwenskwestie is. Hij komt nog steeds een beetje schuchter / onzeker over soms op het veld. Soms gebeurt er iets of doet hij iets goeds (zoals die ietwat gelukkige actie aan de rechterkant) en dan zie je meteen dat hij in de minuten daarop veel meer energie heeft en meer durft en dat er ook meer lukt. Misschien zie ik dingen die er niet zijn (kans is behoorlijk groot) maar zo kwam het iig wel over op mij. Ik hoop dat hij nu ook echt de bevestiging voor zichzelf heeft dat hij ook op dit niveau beslissend kan zijn en dat hij dat vertrouwen mee neemt naar PSV. Hij hoort als hij vol vertrouwen speelt m.i. ook gewoon in de basis van dit elftal. Hij heeft hele specifieke kwaliteiten en is extreem effectief.

PS. Voetbalzone is natuurlijk gewoon Ajaxzone. VI overigens 9 vd 10 keer ook. Niet serieus nemen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als hij met De Roon en Frenkie in zijn rug op 10 staat met Depay en Bergwijn voor hem dan vind ik hem wel dynamisch genoeg om in die rol belangrijk te kunnen zijn, maar op 8 vind ik het eigenlijk heel gek om hem te gebruiken. Indien Memphis niet in de basis staat zal Gakpo denk ik altijd wel spelen vanwege de spelhervattingen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ittot schreef: 26 sep 2022, 16:30 Mooie cijfers, kun je mee thuis komen. Er ging veel goed, maar uiteraard ook nogal wat fout.
nogal wat? Deze fan van Cody van de BBC heeft nog wat betere cijfers.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Minstens 80 miljoen deze winter!
Ex unitate vires
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Na de transferperikelen laat hij zich weer van zijn goede kant zien. Ook prettig met het oog op het WK dat hij het afgelopen week goed gedaan heeft.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

ShovingNE2 schreef: 26 sep 2022, 19:40
Ittot schreef: 26 sep 2022, 16:30 Mooie cijfers, kun je mee thuis komen. Er ging veel goed, maar uiteraard ook nogal wat fout.
nogal wat? Deze fan van Cody van de BBC heeft nog wat betere cijfers.

Ik zei toch; er ging veel goed. En hij hoort bij de eerste 11. Maar hij had ook enkele momenten die beter konden. Zoals een bal op Bergwijn die niet op snelheid was. En nog een op Dumfries die ook niet op snelheid was. Ik denk dat hij gewoon nog beter kan dan dit, nog dominanter in balbezit. Daarom is het NL elftal ook zo belangrijk voor jongens zoals Gakpo, Veerman etc. Dan zien ze waar het allemaal om gaat in de top en voelen ze dat ook echt in de trainingen en wedstrijden.

Maar al met al een goede performance net zoals tegen Polen. Deze 2 wedstrijden samen met een Timber en van Dijk de beste m.i.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Een goed WK gaat hem alleen maar meer waard maken, al is het maar om de transfergekte na grote toernooien. Van mij moet hij zeker niet weg als hij dit vast weet te houden, maar 60 miljoen schat ik hem wel in na een goed WK en dat zal in de zomer echt niet minder worden. Samen met Sangare moet PSV echt gaan mikken op 100 miljoen en het zal dan niet John zijn die het gaat uitgeven.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ittot schreef: 26 sep 2022, 23:07
ShovingNE2 schreef: 26 sep 2022, 19:40

nogal wat? Deze fan van Cody van de BBC heeft nog wat betere cijfers.

Ik zei toch; er ging veel goed. En hij hoort bij de eerste 11. Maar hij had ook enkele momenten die beter konden. Zoals een bal op Bergwijn die niet op snelheid was. En nog een op Dumfries die ook niet op snelheid was. Ik denk dat hij gewoon nog beter kan dan dit, nog dominanter in balbezit. Daarom is het NL elftal ook zo belangrijk voor jongens zoals Gakpo, Veerman etc. Dan zien ze waar het allemaal om gaat in de top en voelen ze dat ook echt in de trainingen en wedstrijden.

Maar al met al een goede performance net zoals tegen Polen. Deze 2 wedstrijden samen met een Timber en van Dijk de beste m.i.
De heren van de NOS voetbalpodcast zagen dat anders, Taylor was de man die de wedstrijd openbrak. Klaassen staat nog boven Gakpo want staat van dienst maar dat maakt bij Taylor niet uit. Niet met zoveel woorden, maar eigenlijk vonden ze Taylor de nieuwe Frenkie, Real Madrid voor 600 triljoen, echt hoor.
Gakpo speelde prima, ja die 2 diepteballen waren net niet goed maar verder dik prima invalbeurt. Ik vind het basismateriaal maar de NOS denkt daar anders over en ik denk Louis ook.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 27 sep 2022, 08:18
Ittot schreef: 26 sep 2022, 23:07

Ik zei toch; er ging veel goed. En hij hoort bij de eerste 11. Maar hij had ook enkele momenten die beter konden. Zoals een bal op Bergwijn die niet op snelheid was. En nog een op Dumfries die ook niet op snelheid was. Ik denk dat hij gewoon nog beter kan dan dit, nog dominanter in balbezit. Daarom is het NL elftal ook zo belangrijk voor jongens zoals Gakpo, Veerman etc. Dan zien ze waar het allemaal om gaat in de top en voelen ze dat ook echt in de trainingen en wedstrijden.

Maar al met al een goede performance net zoals tegen Polen. Deze 2 wedstrijden samen met een Timber en van Dijk de beste m.i.
De heren van de NOS voetbalpodcast zagen dat anders, Taylor was de man die de wedstrijd openbrak. Klaassen staat nog boven Gakpo want staat van dienst maar dat maakt bij Taylor niet uit. Niet met zoveel woorden, maar eigenlijk vonden ze Taylor de nieuwe Frenkie, Real Madrid voor 600 triljoen, echt hoor.
Gakpo speelde prima, ja die 2 diepteballen waren net niet goed maar verder dik prima invalbeurt. Ik vind het basismateriaal maar de NOS denkt daar anders over en ik denk Louis ook.
Dat denk ik niet. Als er iemand "geleverd" heeft deze wedstrijden is het Cody. Die gaat heel veel speeltijd krijgen op het WK.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Ittot schreef: 26 sep 2022, 23:07 Zoals een bal op Bergwijn die niet op snelheid was.
Ik zag bij de herhaling dat Bergwijn de bal ook ontzettend kut mee nam. Als Cody zo'n pass had gekregen weet ik zeker dat hij de bal veeeel beter had meegenomen om door te stomen naar het doel. Ja, de bal had iets dieper gemogen, maar Bergwijn zag er ook alles behalve goed uit hoor. Die was sowieso ontzettend kut bezig
Ittot schreef: 26 sep 2022, 23:07 En nog een op Dumfries die ook niet op snelheid was
.
Deze was inderdaad heel slecht.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats schreef: 27 sep 2022, 10:05 maar Bergwijn zag er ook alles behalve goed uit hoor. Die was sowieso ontzettend kut bezig
Ik herkende de Bergwijn weer die kansen mist.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Hopelijk zegt de nieuwe TD dat we vanaf nu geen afspraakjes meer maken met spelers en wringt ie er de laatste euro uit. Mooi klusje voor Fledderus.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... gakpo.html
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Nederlands elftal is hoger niveau dan Champions League toch? 200 miljoen!! ;)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

ruuddevil schreef: 29 sep 2022, 07:39 Hopelijk zegt de nieuwe TD dat we vanaf nu geen afspraakjes meer maken met spelers en wringt ie er de laatste euro uit. Mooi klusje voor Fledderus.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... gakpo.html
Het is geen makkelijk klus voor iedere nieuwe TD. Nu ligt op straat dat de vorige TD is kaltgestelt door de RvC vanwege het weigeren van een bod van 30 miljoen + vrij onmogelijke bonussen. Speel dan nog maar eens hard to get.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

koetje schreef: 29 sep 2022, 08:52 Het is geen makkelijk klus voor iedere nieuwe TD. Nu ligt op straat dat de vorige TD is kaltgestelt door de RvC vanwege het weigeren van een bod van 30 miljoen + vrij onmogelijke bonussen. Speel dan nog maar eens hard to get.
Hij is niet kaltgestelt door een bod te weigeren van 30 miljoen + vrij onmogelijke bonussen.

Hij is (mede) eruit gegooid omdat het John niet gelukt is om of Sangaré of Gakpo voor een acceptabel bod te verkopen dit transferwindow. Helemaal niemand binnen PSV die dat bod (wat feitelijk neerkwam op een miljoen of 24 door gespreide betaling) wilde accepteren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo