Standbeeld schreef: 18 mar 2025, 12:47
Als Mauro transfervrij bij een mooie club kan tekenen voor een prachtig salaris en tekenbonus, dan vind ik het niet gek dat zijn zaakwaarnemer -ongeacht prestaties- een vergelijkbaar voorstel bij PSV neerlegt. Dan is het aan PSV om te bepalen of ze het zouden willen matchen.
Dit is vanuit het management van Mauro inderdaad prima te verantwoorden. Wat je eigenlijk hoopt is dat je zo'n speler eerder vast kan leggen vóór ie ergens anders veel betere aanbiedingen kan krijgen. Maarja dat is vanuit PSV en mij als supporter gezien.
Als je nu de keuze hebt tussen Mauro voor 2,5 miljoen per jaar te behouden en zijn transferwaarde op te schroeven dan is dat een flink prijskaartje. Maar denk je dat het kost om én een transfersom (of tekenbonus of both) + salaris te betalen aan de nieuw te halen spelen. Die wellicht wel in dezelfde range wil komen maar wel veel meer onzekerheid met zich mee brengt.
En dan heb je ook nog altijd de escape om hem te verkopen voordat ie uberhaupt dat salaris gaat verdienen. Dus wellicht met een gelimiteerde som (met deadline

) of dat als je het gevoel hebt dat hij het niet waard is hem gewoon sneller te vermarkten. Dan heb je nog altijd zijn transfersom wat alle onkosten meer dan goed maakt.
Zijn fitheid is wel iets wat je mee moet nemen overigens. Ik denk dat hij prima als 1 van de 3 mee kan maar als PSV daar twijfels bij heeft (en zij hebben meer kennis dan wij) dan is het wel logisch dat het linksom of rechtsom mee speelt. Maar als je nu een Mauro-achtige linksback moet halen die ook kan backuppen op andere posities dan ben je voor 10 miljoen niet klaar.