Mauro Júnior

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
2
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DC_PSV schreef: 09 jul 2024, 23:30 Mauro is onze Nacho. Geen hoogvlieger maar enorm belangrijk. Altijd behouden dus.
Nacho is meestal fit
SKERLA
Legende
7
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Danny03 schreef: 09 jul 2024, 23:56
DC_PSV schreef: 09 jul 2024, 23:30 Mauro is onze Nacho. Geen hoogvlieger maar enorm belangrijk. Altijd behouden dus.
Nacho is meestal fit
Mauro ook.
Deze gebruikers waarderen SKERLA voor dit bericht (totaal 3):
FranciscusGrasmatvoskat
Standbeeld
Mister PSV
3

DonyellMalen schreef: 09 jul 2024, 23:23
Onder meer het Mexicaanse Club América is geïnteresseerd in de tweevoudig kampioen van PSV, die op tal van posities kan spelen en vorig seizoen van grote waarde was. De Mexicanen willen naar verluidt een kleine zeven miljoen euro betalen.
Mocht het nog richting de 10mln gaan dan zou je een verkoop kunnen overwegen. Maar een nieuw contract bij ons vind ik ook helemaal prima.
Klapstoel
Vaste waarde in elftal
2
Seizoenkaart: Vak O

Ik zat inderdaad ook te denken zou je voor 8-10 miljoen geen betere linksback kunnen halen dan Mauro. Zijn enige pre is dat die multi inzetbaar is. Dergelijke spelers zijn vrij zeldzaam
Franciscus
Nationale topspeler
2
Seizoenkaart: Vak PR
Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Klapstoel schreef: 10 jul 2024, 07:29 Ik zat inderdaad ook te denken zou je voor 8-10 miljoen geen betere linksback kunnen halen dan Mauro. Zijn enige pre is dat die multi inzetbaar is. Dergelijke spelers zijn vrij zeldzaam
Das niet zijn enige pre.
Deze gebruikers waarderen Franciscus voor dit bericht (totaal 5):
GrasmatProf_napoSKERLAMenno1voskat
Grasmat
Lid van verdienste
7
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Dat hij op de backpositie gewoon basiswaardig materiaal is en een goed niveau kan halen is ook best wel een pré.
Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht (totaal 2):
SKERLAvoskat
Franciscus
Nationale topspeler
2

Awards:

En dat hij altijd alles geeft voor de kleuren, de club en de stad.
Deze gebruikers waarderen Franciscus voor dit bericht (totaal 2):
SKERLAvoskat
Grasmat
Lid van verdienste
7

Awards:

En dat we speciaal voor hem een heel Braziliaans tenue aangemeten hebben.
Franciscus
Nationale topspeler
2

Awards:

En dat hij jarig is tijdens kampioensfeesten.
Deze gebruikers waarderen Franciscus voor dit bericht:
voskat
Prof_napo
Vedette
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Grasmat schreef: 10 jul 2024, 07:53 En dat we speciaal voor hem een heel Braziliaans tenue aangemeten hebben.
We hebben zelfs voor die jongen een sfeeractie gehad!
Afbeelding

Mauro moet bijven!
Klapstoel
Vaste waarde in elftal
2
Seizoenkaart: Vak O

Ik vind het wat overdreven. Hij is een goede voetballer maar niet onvervangbaar in mijn beleving. Vind het niveau Dest wel een stukje hoger

Ik zou hem graag eens afzetten als linksback tegen De Cuyper of Meijer van Club Brugge
Prof_napo
Vedette
2

Klapstoel schreef: 10 jul 2024, 08:09 Hij is een goede voetballer maar niet onvervangbaar in mijn beleving. Vind het niveau Dest wel een stukje hoger
En op basis van wat de tendens in dit topic is, is vrijwel iedereen het hier toch ook gewoon mee eens?
Het punt is meer, als je hem verkoopt kan je dan een speler van een vergelijkbaar niveau vinden om deze LB-positie in te vullen. Leuk dat je er een transferresultaat uit kan halen maar dan begint de puzzel pas. Oppegård heeft niet aangetoond dat hij het niveau heeft, Dest is niet fit. Dan liever op dit moment een speler die er al is behouden dan een gok op de transfermarkt wagen.

Het is overigens maar de vraag hoe en wanneer Dest weer fit is en op welk niveau hij terug komt.
Grasmat
Lid van verdienste
7

Awards:

Niemand is onvervangbaar. Het is een utopie om 23 Destiaanse spelers te hebben.
Joenepsv
Legende
6

Awards:

Klapstoel schreef: 10 jul 2024, 08:09 Ik vind het wat overdreven. Hij is een goede voetballer maar niet onvervangbaar in mijn beleving. Vind het niveau Dest wel een stukje hoger

Ik zou hem graag eens afzetten als linksback tegen De Cuyper of Meijer van Club Brugge
Het kerkhof ligt vol met onvervangbare mensen. Iedereen is dus vervangbaar. Mauro mag wel iets meer krediet krijgen voor zijn prestaties en zijn staat van dienst. Prima voetballer die ik blind een contract zou laten tekenen tot 2032 ofzo. Juist spelers als Mauro maken ons kampioen.
Deze gebruikers waarderen Joenepsv voor dit bericht (totaal 4):
Prof_napopsvgoudaFranciscusvoskat
Vanthaman18
Vedette
2
Favoriete speler: Luuk de Jong

Awards:

Grasmat schreef: 10 jul 2024, 08:17 Niemand is onvervangbaar. Het is een utopie om 23 Destiaanse spelers te hebben.
Nee hoor, kan best

Afbeelding
Ivicii
Bankzitter
1

Het kan prima een goeie gast zijn, maar voor 8-10 miljoen kun je echt wel betere spelers halen.

Als we even gewoon naar zn statistieken kijken.

Mauro is in z'n 6 seizoenen PSV van de 125 wedstrijden die ie gespeeld is 54x in de basis gestart. Waarvan de helft in 21/22 was. 6 doelpunten 5 assists in de eredivisie
als we even uitgaan van 45 mogelijke wedstrijden per seizoen dan had hij max 24.300 minuten kunnen voetballen in zn carriere, hij zit op 11.700
Hierbij is zn tijd bij heracles meegerekend waar ie echt veel minuten maakte.

Ik vind dat nogal karig allemaal. Als we de volgende stap als club zijnde willen maken, moet je ook dit soort jongens gewoon verkopen als een kans zich voordoet.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
2

Klapstoel schreef: 10 jul 2024, 08:09 Ik vind het wat overdreven. Hij is een goede voetballer maar niet onvervangbaar in mijn beleving. Vind het niveau Dest wel een stukje hoger

Precies. Mauro is aantoonbaar een breedtekracht. En een hele fijne. Maar breedtekrachten zijn natuurlijk prima vervangbaar. Los van dat ik me kan voorstellen dat die jongen zelf ook eens een nieuwe uitdaging (en een basisplaats) wil, zou ik er ook niet per se voor gaan liggen als een club €8-10m biedt om hem over te nemen; voor dat geld koop je een jonge, talentvolle vervanger die je - al dan niet in de breedte - kunt klaarstomen voor een hoofdrol in de toekomst.
Franciscus
Nationale topspeler
2

Awards:

Vanthaman18 schreef: 10 jul 2024, 08:20
Grasmat schreef: 10 jul 2024, 08:17 Niemand is onvervangbaar. Het is een utopie om 23 Destiaanse spelers te hebben.
Nee hoor, kan best

Afbeelding
Dat zijn er toch helemaal geen 23 man.
Prof_napo
Vedette
2

Ivicii schreef: 10 jul 2024, 08:34 Het kan prima een goeie gast zijn, maar voor 8-10 miljoen kun je echt wel betere spelers halen.
Welke voorbeelden zie je als spelers die Mauro kunnen vervangen voor 8 á 10 miljoen?
En dan gaat het om spelers die er niet voor de zogenoemde breedte zijn maar die er direct moeten staan als LB aangezien PSV buiten Mauro geen fitte LB heeft.
Prof_napo
Vedette
2

O Goleiro Grande schreef: 10 jul 2024, 08:35 Los van dat ik me kan voorstellen dat die jongen zelf ook eens een nieuwe uitdaging (en een basisplaats) wil,
En die basisplek ligt juist door de situatie van Dest voor het grijpen, het perspectief is juist dit seizoen voor Mauro zo veel beter momenteel dan menig voorgaand seizoen.
Franciscus
Nationale topspeler
2

Awards:

Die zijn niet beter, maar wel duurder.
Zo, afgezet.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2

Awards:

Prof_napo schreef: 10 jul 2024, 08:42
Ivicii schreef: 10 jul 2024, 08:34 Het kan prima een goeie gast zijn, maar voor 8-10 miljoen kun je echt wel betere spelers halen.
Welke voorbeelden zie je als spelers die Mauro kunnen vervangen voor 8 á 10 miljoen?
En dan gaat het om spelers die er niet voor de zogenoemde breedte zijn maar die er direct moeten staan als LB aangezien PSV buiten Mauro geen fitte LB heeft.
Wij zijn geen scouts, ik heb dus niet de lijstjes met alle spelers waarvan ik zeker weet dat ze voor 8-10 miljoen te halen zijn. Wat ik wel weet is dat de koopoptie voor Dest 11 miljoen was. Dit vind ik dus wel echt een indicatie dat je in ieder geval een vervanger voor Mauro zou moeten kunnen halen voor zeg 8 miljoen.
Prof_napo
Vedette
2

DeEintovenaar schreef: 10 jul 2024, 08:44
Prof_napo schreef: 10 jul 2024, 08:42

Wij zijn geen scouts, ik heb dus niet de lijstjes met alle spelers waarvan ik zeker weet dat ze voor 8-10 miljoen te halen zijn. Wat ik wel weet is dat de koopoptie voor Dest 11 miljoen was. Dit vind ik dus wel echt een indicatie dat je in ieder geval een vervanger voor Mauro zou moeten kunnen halen voor zeg 8 miljoen.
Dat is wel te gemakkelijk, roepen dat er wel een haalbare speler zou moeten zijn maar geen voorbeelden. De situatie Dest is natuurlijk complexer juist door zijn salaris, enkel kijken naar de transfersom geeft daarmee een vertekend beeld. Dus ja, een speler als Dest halen zorgt eveneens voor een aanzienlijke stijging van de salariskosten.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2

Awards:

Prof_napo schreef: 10 jul 2024, 08:47
DeEintovenaar schreef: 10 jul 2024, 08:44

Dat is wel te gemakkelijk, roepen dat er wel een haalbare speler zou moeten zijn maar geen voorbeelden. De situatie Dest is natuurlijk complexer juist door zijn salaris, enkel kijken naar de transfersom geeft daarmee een vertekend beeld. Dus ja, een speler als Dest halen zorgt eveneens voor een aanzienlijke stijging van de salariskosten.
Maar het is toch minstens net zo makkelijk om als tegenargument te hebben: draag maar een speler aan. Dat is helemaal niet ons werk. Ik ga er vanuit dat PSV die lijstjes heeft. Dat PSV een speler zou kunnen halen die vergelijkbaar is met Mauro.
Als ik er de tijd voor had zou ik de lijstjes klaar hebben maar daar heb ik geen tijd voor want het is niet mijn werk.
Maar als we gewoon even realistisch kijken naar wat voor transfersommen we voor Lang, Lozano, Tillman, Schouten etc hebben neergelegd dan moet een vervanger van Mauro voor 10 miljoen ook echt zeker te doen zijn.

Edit: overigens wil ik hiermee niet zeggen dat we Mauro maar moeten verkopen. Er gaat al het nodige veranderen in de verdediging dus dan is wat vastigheid heel fijn. Het gaat mij meer om het hypothetische geval dat Mauro zelf weg zou willen.
Laatst gewijzigd door DeEintovenaar op 10 jul 2024, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Franciscus
Nationale topspeler
2

Awards:

Als we even gewoon naar zn statistieken kijken.

Mauro is in z'n 6 seizoenen PSV van de 125 wedstrijden die ie gespeeld is 54x in de basis gestart. Waarvan de helft in 21/22 was. 6 doelpunten 5 assists in de eredivisie
als we even uitgaan van 45 mogelijke wedstrijden per seizoen dan had hij max 24.300 minuten kunnen voetballen in zn carriere, hij zit op 11.700
Hierbij is zn tijd bij heracles meegerekend waar ie echt veel minuten maakte.

Ik vind dat nogal karig allemaal. Als we de volgende stap als club zijnde willen maken, moet je ook dit soort jongens gewoon verkopen als een kans zich voordoet.
Als je karig opzoekt in de van Dale vind je bovenstaande redenatie terug, niet de prestaties van Mauro.
Sinds Schmidt Mauro back maakte speelde Mauro vrijwel alles en was hij vaak gewoon de beste man bij PSV en scoorde in ieder geval iedere wedstrijd een dikke voldoende. Dat zegt misschien ook een en ander over de rest, maar het is gewoon waar. Daarna raakte hij lang geblesseerd en had een aantal maal een terugval, toen hij terugkwam was er Dest. Die is ook heel goed, maar eigenlijk hebben we die helemaal niet gemist toen die geblesseerd raakte.
Franciscus
Nationale topspeler
2

Awards:

O Goleiro Grande schreef: 10 jul 2024, 08:35

Precies. Mauro is aantoonbaar een breedtekracht. En een hele fijne. Maar breedtekrachten zijn natuurlijk prima vervangbaar. Los van dat ik me kan voorstellen dat die jongen zelf ook eens een nieuwe uitdaging (en een basisplaats) wil, zou ik er ook niet per se voor gaan liggen als een club €8-10m biedt om hem over te nemen; voor dat geld koop je een jonge, talentvolle vervanger die je - al dan niet in de breedte - kunt klaarstomen voor een hoofdrol in de toekomst.
Mauro is alleen maar een breedtekracht omdat Dest er is. Met die redenatie is Saibari ook een breedtekracht.

Met de blessure van Dest is Mauro gewoon een basiskracht.
Plaats reactie