Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Als je met een basisgroep van 15-16 spelers wil werken is Mauro helaas geen optie.
Vaker geblesseerd dan dat ie speelt.
Sneu voor de jongen zelf, leuk menneke, goeie speler, trouw aan de club, maar we spelen topvoetbal, en er moet structureel gepresteerd worden, en dat blijkt fysiek helaas niet mogelijk.
Ook qua fysiek een stap terug. Dest is fysiek goed, Mauro heeft weinig fysieke kracht, daar valt veel te winnen voor hem. Zou top zijn als ‘ie de gym induikt met Sambo, even gekscherend gezegd. (2e foto)
Wanneer Mauro krachtiger wordt zal hij eveneens betrouwbaarder worden als speler.
Lees net over de geruchten die Club America aan Mauro linken. Bedragen tussen de 7-10 mil dollar worden genoemd.
Ik denk dat iedereen gigantisch veel sympathie heeft voor Mauro, maar als je met een 1-jarig contract (en z'n recente fitheid) nog zo'n 6 tot 9 mil eruit kan slepen dan is dat een absolute no-brainer. Kun je dat geld stoppen in een 'zekerheidje' op huurbasis, a la Rodriguez jaren geleden. Oppegard vervolgens als back-up, wat niet ideaal is, maar wellicht wel het meest realistische scenario.
Gosens is helemaal geen back voor een viermans verdediging. Bovendien gaat PSV geen 10 miljoen betalen voor een speler die deze week dertig wordt. Lijkt mij geen optie.
DeEintovenaar schreef: 03 jul 2024, 10:09
Ik denk als je Mauro voor zeg 10 miljoen kunt verkopen je ook wel een upgrade kunt halen.
Het is alleen niet zo dat als we 10mln ontvangen dat we dan weer zomaar 10mln uit kunnen geven. We kunnen niet ongelimiteerd geld uitgeven gezien de afschrijvingen. Het blijft een puzzel voor Earnie. Even afwachten wat de wisselingen gaan zijn. Maar als Bosz aangeeft dat hij Mauro en Oppegard prima vindt, dan weet je dat er al zaken besproken zijn. Bosz zal niet liegen en hij doet ook niet aan spelletjes omdat het Earnie een betere uitgangspositie zou geven in de onderhandelingen.
Goossens zou een uitstekende optie zijn. Al denk ik niet dat PSV 'even' 10 miljoen gaat neertellen.
Alhoewel Dest waarschijnlijk pas in april/mei z'n oude niveau kan aantikken - wellicht zelfs pas in het seizoen erna - kan huren aantrekkelijk zijn voor alle partijen. Speelt Goossens een goed seizoen bij PSV, inclusief CL, dan kan Union het jaar erna nog wat extra's vangen. Gezien de versterkingen die nodig zijn centraal en RB, lijkt het me niet verstandig om gigantisch veel uit te geven aan een nieuwe LB.
DeEintovenaar schreef: 03 jul 2024, 10:09
Ik denk als je Mauro voor zeg 10 miljoen kunt verkopen je ook wel een upgrade kunt halen.
Het is alleen niet zo dat als we 10mln ontvangen dat we dan weer zomaar 10mln uit kunnen geven. We kunnen niet ongelimiteerd geld uitgeven gezien de afschrijvingen. Het blijft een puzzel voor Earnie. Even afwachten wat de wisselingen gaan zijn. Maar als Bosz aangeeft dat hij Mauro en Oppegard prima vindt, dan weet je dat er al zaken besproken zijn. Bosz zal niet liegen en hij doet ook niet aan spelletjes omdat het Earnie een betere uitgangspositie zou geven in de onderhandelingen.
Nee dat weet ik. Maar aan de andere kant, een goede back ipv Mauro, met het geld wat we aan transfersom besparen op Dest zou een upgrade mogelijk moeten zijn.
Mauro mag absoluut blijven, maar als hij zelf zou willen zou ik 10 miljoen bijvoorbeeld een prima bedrag vinden.
Standbeeld schreef: 03 jul 2024, 11:23
Nee dat weet ik. Maar aan de andere kant, een goede back ipv Mauro, met het geld wat we aan transfersom besparen op Dest zou een upgrade mogelijk moeten zijn.
Mauro mag absoluut blijven, maar als hij zelf zou willen zou ik 10 miljoen bijvoorbeeld een prima bedrag vinden.
Dest ontvangt aankomend seizoen 6mln bruto salaris. Ik sluit niet uit dat hij tekengeld krijgt en mogelijk ook nog bonussen of een deel van de winst in de toekomst. Al met al blijft het gewoon een forse investering. We zullen ongetwijfeld onder aan de streep goedkoper uit zijn ipv dat we 11mln(?) zouden moeten lappen, dat wel, maar wat zou concreet het verschil zijn? En kunnen we daar wel een goede back voor halen? Het zou ook zomaar kunnen zijn dat PSV ervoor kiest om dan met dat extra geld voor Sepp van den Berg te gaan in plaats van St Juste. Dan heb je ook een geweldige upgrade te pakken. En in de as in plaats van op back.
Dest ontvangt aankomend seizoen 6mln bruto salaris. Ik sluit niet uit dat hij tekengeld krijgt en mogelijk ook nog bonussen of een deel van de winst in de toekomst. Al met al blijft het gewoon een forse investering. We zullen ongetwijfeld onder aan de streep goedkoper uit zijn ipv dat we 11mln(?) zouden moeten lappen, dat wel, maar wat zou concreet het verschil zijn? En kunnen we daar wel een goede back voor halen? Het zou ook zomaar kunnen zijn dat PSV ervoor kiest om dan met dat extra geld voor Sepp van den Berg te gaan in plaats van St Juste. Dan heb je ook een geweldige upgrade te pakken. En in de as in plaats van op back.
Maar dat heeft allemaal niet zoveel meer van doen met Mauro
De lat ligt als je de backs gaat vergelijken met Dest enorm hoog. Het was al een grote verrassing dat hij uit de kookpot van Steward kwam.
Zulke spelers liggen niet voor het oprapen en zijn voor PSV niet makkelijk te halen.
Hij was meer dan uitstekend toen.
Als Mauro zijn oude niveau haalt van twee jaar terug dan ben ik erg tevreden. Ook omdat hij zowel op links- als rechtsback en op het middenveld inzetbaar is.
Voor 10 miljoen kun je natuurlijk een transfer doen, mits de vervanger haalbaar is. Alleen heeft die waarschijnlijk ook een aanpassings periode waar Mauro weet wat er van hem verwacht wordt.
Vooral belangrijk wat Mauro zelf wil. Tekent hij niet bij dan is 8-10m voor een eenjarig contract voor een multi inzetbare speler wel een adequate vergoeding
Heeft in twee jaar te weinig gespeeld dus ook wel logisch dat hij nog niet op niveau is. Hopelijk tikt hij zijn oude weer aan, toen hij net weer fit was, voor zijn lange blessure. Groot voordeel is dat hij in nood ook op het middenveld kan. Daar zijn er weinig van. Dus koesteren.
Zuc0 schreef: 03 jul 2024, 21:18
Heeft in twee jaar te weinig gespeeld dus ook wel logisch dat hij nog niet op niveau is. Hopelijk tikt hij zijn oude weer aan, toen hij net weer fit was, voor zijn lange blessure. Groot voordeel is dat hij in nood ook op het middenveld kan. Daar zijn er weinig van. Dus koesteren.
Wat is dat nu voor iets raars weer?
Mauro was een meer dan prima vervanger van Dest op linksback.
Zuc0 schreef:
Wat is dat nu voor iets raars weer?
Mauro was een meer dan prima vervanger van Dest op linksback.
Wat is dat nou voor iets raars weer?
Je vindt toch hopelijk niet dat hij afgelopen maanden het niveau aantikte van voor zijn blessure?
Diezelfde Mauro die altijd in de grote wedstrijden mocht opdraven na terugkomst van z’n blessure? Die jongen is er gewoon erg lang uit geweest, moet daarna op niveau komen en heeft dat afgelopen halve seizoen uitstekend gedaan. 0 vastigheid ook qua positie waar hij moest spelen, dan mag je ook niet verwachten dat hij direct datzelfde niveau weer aantikt.
Feit is wel, mocht je 10 miljoen kunnen vangen, dan moet je dat natuurlijk pakken. Zeker zolang hij nog een 1-jarig contract heeft en er nog geen uitzicht is op verlenging. Maar voor PSV is een Mauro in breedte echt enorme luxe.
Zeker, hij heeft het goed gedaan.
Ideale 12de man, zou graag willen dat ie blijft!
Meerdere posities inzetbaar, maximale inzet, haalt altijd wel een behoorlijk niveau.
Maar (nog) niet op z’n niveau van voor z’n blessure, en eigenlijk ook geen basismateriaal om het seizoen mee in te gaan, zowel kwalitatief als het gevaar van een blessure.