Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Menno1 schreef: 19 sep 2024, 19:20
En dat is het storende hieraan: wat voor psycholoog ben je dan om gelijk weer zulke verwachtingen te creeeren? Het is zo'n dog and pony show geworden. De cynische kant van mij ziet dit weer binnen 2 maanden helemaal fout gaan, maar hoop echt dat die jongen nu eens rustig aan zijn herstel werkt. Het allerbeste zou zijn om niet eens meer aan voetballen te denken nu, en al helemaal niet zo in de schijnwerpers.
Mee eens, lijkt er sterk op alsof die knakker vooral zegt wat Mo graag hoort en dat hoeft niet bepaald het beste te zijn voor zijn 'herstel'. Volgens mij had ie destijds ook lekker rustig bij Utrecht moeten gaan spelen in plaats van opgeblazen te worden in de ArenA. Dat is het nu bij RKC probeert lijkt me prima, maar die grote woorden juist weer niet.
Persoonlijk kan ik smakelijk lachen om de kebabgrappen maar ik gun het die jongen intussen echt wel om er weer bovenop te komen.
Hoe dan ook blijft het boeien, wat je ook vindt van Mo: hij levert wel
Los van dat ik het verder eens ben met je verhaal, is het ook voor PSV wel meer geweest dan alleen pech. Deze jongen is qua puur talent een van de beste spelers geweest die ik ooit in ons shirt heb zien voetballen. Die had in normale omstandigheden echt een bedrag van 50+ miljoen op kunnen leveren, die PSV - Ajax-editie van 2019 vergeet ik nooit meer.
Ik snap wat je bedoelt, maar om te slagen en voor 50mln te vertrekken moet je over het gehele pakketje beschikken. Dan heb ik het over fysiek, techniek, mentaliteit, de hele mikmak. En Mo had de mentaliteit niet, zoals bijvoorbeeld Van Duiven het fysiek (de lengte) niet heeft. Was Van Duiven twee koppen groter geweest dan hadden we misschien Pepi niet nodig gehad. Zo is het altijd wat. Shit happens. Wat mij betreft allemaal onderdeel van het opleiden.
Mo was voor een 17-jarige destijds al echt enorm compleet vind ik, en de mentaliteit van een speler is vaak wat lastiger te peilen. Als je in 2019 had gezegd dat hij nu bij RKC zou spelen was je in ieder geval voor gek verklaard, terwijl dat bij een Van Duiven een vrij realistisch scenario is. Zo enorm zonde dat Mo’s mentaliteit zo ruk was, qua techniek en fysiek was het echt een potentiële wereldtopper.
Grasmat schreef: 19 sep 2024, 14:44
Is een medische keuring eigenlijk zoals een APK een standaard afvinklijst waar men helemaal aan moet voldoen of heeft iedere club haar eigen visie daarop?
(@Hatseflats)
Edit: ah de presentatie:
Eerlijk is eerlijk, hij ziet er niet meer zo papzakkerig uit. Of zou ie de adem inhouden op de foto?
Er staat bijna Willy Nacho op zijn shirt, dat zou best een goede sponsor zijn voor RKC.
De psychiater is een kwalzalver. Iemand met een beetje verstand weet dat het slechtste is dat je kan doen is zeggen dat Mo over een half jaar weer in het NL elftal speelt. Hoezo weer, maar dat terzijde.
Grasmat schreef: 19 sep 2024, 14:44
Is een medische keuring eigenlijk zoals een APK een standaard afvinklijst waar men helemaal aan moet voldoen of heeft iedere club haar eigen visie daarop?
(@Hatseflats)
Edit: ah de presentatie:
Eerlijk is eerlijk, hij ziet er niet meer zo papzakkerig uit. Of zou ie de adem inhouden op de foto?
Er staat bijna Willy Nacho op zijn shirt, dat zou best een goede sponsor zijn voor RKC.
Ik zie 2 foto’s van Mo bij presentatie RKC.Ze komen niet met elkaar overeen wat spekvet betreft. Het RKC shirt kleedt slank af blijkbaar.
VeresRivne schreef: 20 sep 2024, 10:13
Zie je een interviewet die begeleiders, zegt een can hen "hij kan over een half jaar zo bij Orsnje zitten", ze leren het ook nooit.
En dat uit de mond van een voormalig psychiater. Van psychologie heeft hij dus wellicht wat minder kaas gegeten, door de eigen ijdelheid gedreven
En ook zelf weer lekker bezig op social media ipv focus op het voetbal. Moet ie natuurlijk lekker zelf weten hoor, maar alle seinen staan alweer op rood.
Menno1 schreef: 19 sep 2024, 19:20
En dat is het storende hieraan: wat voor psycholoog ben je dan om gelijk weer zulke verwachtingen te creeeren? Het is zo'n dog and pony show geworden. De cynische kant van mij ziet dit weer binnen 2 maanden helemaal fout gaan, maar hoop echt dat die jongen nu eens rustig aan zijn herstel werkt. Het allerbeste zou zijn om niet eens meer aan voetballen te denken nu, en al helemaal niet zo in de schijnwerpers.
Mee eens, lijkt er sterk op alsof die knakker vooral zegt wat Mo graag hoort en dat hoeft niet bepaald het beste te zijn voor zijn 'herstel'. Volgens mij had ie destijds ook lekker rustig bij Utrecht moeten gaan spelen in plaats van opgeblazen te worden in de ArenA. Dat is het nu bij RKC probeert lijkt me prima, maar die grote woorden juist weer niet.
Persoonlijk kan ik smakelijk lachen om de kebabgrappen maar ik gun het die jongen intussen echt wel om er weer bovenop te komen.
Hoe dan ook blijft het boeien, wat je ook vindt van Mo: hij levert wel
Ik heb ook m'n twijfels bij die hulp. Dit is die mediageile gast die regelmatig overal aanschuift. Je had Mo ook gewoon in stilte kunnen helpen als je zo begaan met hem bent.
Maar inderdaad, bij mij begint het medelijden ondertussen zwaarder te wegen dan het leedvermaak. Mocht ie het halen, dan gun ik het hem van harte.
Juancho schreef: 20 sep 2024, 10:49
En ook zelf weer lekker bezig op social media ipv focus op het voetbal. Moet ie natuurlijk lekker zelf weten hoor, maar alle seinen staan alweer op rood.
Omdat hij op insta zit staan alle seinen weer op rood? Beetje overdreven, 100% focus en bezig zijn met voetbal kan haast niet.
Juancho schreef: 20 sep 2024, 10:49
Omdat hij op insta zit staan alle seinen weer op rood? Beetje overdreven, 100% focus en bezig zijn met voetbal kan haast niet.
Gewoon de standaard dingen die voetballers posten na een transfer
Precies wat ik bedoelde. Zaterdag zat hij nog midden in een proces, 5 dagen later en hij is bijna klaar om Ajax weg te spelen (wat hopelijk nog lukt ook.)
En alles komt weer vol in de media uiteraard. Straks breekt die jongen zijn been bij de eerste de beste sprint (niet onrealistisch na 3 jaar geen voetbal) en is het echt helemaal klaar.
Daarnaast had ik die jongen mentaal getest bij RKC: ga eerst maar eens 2-3 maanden doelloos rondjes lopen. Ipv weer op het schild te hijsen.
DonyellMalen schreef: 20 sep 2024, 15:14
Dit gaat allemaal veel te snel. Had er best vertrouwen in gehad als ‘ie rustig zou worden gebracht, maar dat is totaal niet het geval.
Fysiek misschien wel maar mentaal kan sneller misschien wel beter zijn voor hem. Minder tijd voor andere dingen
Deze wereldtopper heeft geen wedstrijdritme nodig. Misschien kan Koeman hem alsnog selecteren dan heeft die dekselse Bram alvast zijn gelijk gehaald voordat het weer mis gaat.
Ik ben inmiddels ook minder positief gestemd. Eerst Bakker die gelijk de druk en verwachtingen weer hoog legt door te roepen dat Mo over een half jaar weer bij het Nederlands Elftal zit en nu Fraser en Mo zelf die doodleuk communiceren dat een speler die twee jaar lang(!) geen enigszins serieuze wedstrijd meer heeft gespeeld (Jong Ajax in de KKD was zijn laatste) volgende week al zou kunnen debuteren. Dit gaat weer geheid fout, zou je zeggen.