Jeremy Antonisse

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het lot van zulke landen is dat ze het echt moeten hebben van de afdankertjes van het 'moederland'. Daarom zou het me ook verbazen als Antonisse nu al definitief voor Cura çao kiezen. Zou een uitzondering zijn op het gangbare proces in ieder geval.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Grasmat schreef: 09 mar 2021, 17:51 Het lot van zulke landen is dat ze het echt moeten hebben van de afdankertjes van het 'moederland'. Daarom zou het me ook verbazen als Antonisse nu al definitief voor Cura çao kiezen. Zou een uitzondering zijn op het gangbare proces in ieder geval.
Ik vrees toch dat het zo is. Het nationalisme onder mensen met de roots op dit eiland word behoorlijk onderschat. Het is zeker zo dat een aantal ondermaatste spelers nu kans maken op een interlandcarriere. Maar veel mensen die iets kunnen zullen toch ook voor Curacao gaan kiezen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wat is er mis mee? Wat brengt Oranje hem meer (los van het feit dat hij geen idee heeft of hij dat ooit gaat halen).

Hij kan aan een interland carrière beginnen die hem en zijn familie enorm trots maakt. Die hem een schat aan ervaring en prachtige momenten gaat geven.

Waarom zou hij in hemelsnaam voor Oranje moeten kiezen? Voor het geld? Gaat hij toch wel met bakken tegelijk verdienen. Helemaal gelijk dat die jongen kiest voor Curaçao. Als je trots bent op je afkomst is daar toch niets mis mee? 'Nationalistisch' heeft gelijk zo'n nare lading. Het mag toch? Trots op je eigen land? In Nederland is dat wel steeds minder het geval, dat klopt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wie zegt dat er iets mis mee is dan?
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Bijzonder is het toch wel? Want heeft hij dan ook geen jeugd-interlands voor NL gespeeld dan? Jongens die het bij PSV goed doen, vallen toch altijd wel op bij de KNVB lijkt me.

Curacao gaat wel verder dan ‘afdankertjes’ (beetje respectloze benaming). Spelers die geen club hebben worden gewoon opgeroepen, heel bijzonder. En Suently Alberto, die was er nog bij toen we in 2016 kampioen werden. Op de bank weliswaar, maar nu geen club... bizar hoe zich dat kan ontwikkelen. Hij kon wel iets, maar komt nu dus nergens aan de bak.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Grasmat schreef: 09 mar 2021, 18:53 Wie zegt dat er iets mis mee is dan?
Hij heeft zijn bericht inmiddels aangepast. Het gaat meer over woordkeuze dan iets anders.
Revolinho schreef: 09 mar 2021, 19:09 Curacao gaat wel verder dan ‘afdankertjes’ (beetje respectloze benaming).
Laten we geen taalpolitie gaan spelen. Het is in de context die Grasmat gebruikt een prima benaming. Je stelt zelf ook vast dat er mensen bijzitten die niet eens een club hebben.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

nilssonH schreef: 09 mar 2021, 17:29 Is opgeroepen voor WK kwalificatie wedstrijden van Curaçao. Heeft dan dus een definitieve keuze gemaakt?

Geen definitieve keuze. Door nieuwe regel kan hij gewoon meedoen en nog switchen:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... tchen-mag/
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Maar de drempel is wel redelijk hoog daarvoor.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

In theorie kan ie nog terug ja. Maar hij gaf gisteren aan dat de keuze toch wel definitief is. Ik vind het eigenlijk wel een mooie keuze. Stel dat ie uiteindelijk basisspeler wordt bij PSV, dan wordt hij daar gezien als de grote man. En als zijn ontwikkeling tegenvalt, zou Oranje toch geen optie zijn.

Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Gaat oranje ook niet halen, kan net zo goed definitief worden.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Gezellig in de feestbus.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Qua trots, persoonlijke voorkeur etc. is het een keuze die hij moet maken, er is wat dat betreft geen "goede" of "foute" keuze.

Voor je carrière is het niet per se handig. International van Curacao betekent lange vliegreizen, stevige jetlags en interlands op momenten dat clubs in Europa gewoon competitie moeten spelen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja dat vooropgesteld. Het is zijn keuze die hij zo te horen weloverwogen heeft gemaakt. Als zijn gevoel daar ligt, prima.

Ik weet niet waar zijn plafond ligt, daarvoor ken ik hem niet goed genoeg. Maar zo lang je bij clubs als PSV, Ajax of Feyenoord rond de selectie hangt is een oproep voor Oranje op die leeftijd nooit echt uit zicht natuurlijk.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik ken verder de situatie in Curacao niet, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je anders binnenkomt als je met volle overtuiging voor hun nationale team kiest, dan wanneer je daar inderdaad als "afdankertje" belandt, nadat je op je 26e tot het inzicht bent gekomen dat Oranje voor altijd onhaalbaar zal blijven.

Wat dat betreft lijkt het op een keuze met het hart, die nooit verkeerd kan zijn.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Brael schreef: 10 mar 2021, 13:10 Ik ken verder de situatie in Curacao niet, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je anders binnenkomt als je met volle overtuiging voor hun nationale team kiest, dan wanneer je daar inderdaad als "afdankertje" belandt, nadat je op je 26e tot het inzicht bent gekomen dat Oranje voor altijd onhaalbaar zal blijven.
Laten we dat aan Room, de Bacunaatjes, Martina, Alberto, Gorré, Benschop, Maria, Antonia en Bonevacia vragen. :mrgreen:
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Je komt natuurlijk wel op plekken die zo exotisch zijn dat je er hooguit een keer komt als je van avontuurlijke vakanties houdt. Alleen wat dat betreft is het al de moeite waard om international van Curacao te worden :D
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Leuk voor hem een assist in zijn eerste wedstrijd.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020



3:35 Wat een aanname.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik weet niet wie hier verder ook van ‘andere’ afkomst is, maar ik ben van Surinaamse afkomst. Mijn ouders zijn hier al 50 jaar, dus ben hier geboren en getogen. Toch krijg ik enorm warme gevoelens als ik het Surinaams team nu zie. Staat sinds de FIFA-wijziging best een leuk elftal met Ryan Donk, Kelvin Leerdam, Florian Jozefzoon, etc. Het is als kiezen tussen je moeder en vader. Je moeder heeft je gedragen en gevoed, maar je bent ook ontstaan door je vader.

Dat gezegd hebbende: zo’n Antonisse, daar hoop ik enorm van dat hij bij PSV door gaat breken. Hij heeft iets speciaals, vind ik. Dan is het toch best bijzonder dat hij nu al de keuze voor Curacao heeft gemaakt, stel als hij straks misschien ook wel in beeld was gekomen voor oranje bijv. Daar haal ik uit dat ie enorm ambitieus is en al heel snel met de grote mannen mee wilt. Wmb goed teken.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik kom uit Helmond, geldt dat ook als andere afkomst? :?
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Met uitbreiding WK tot 48 teams in 2026 zou Curaçao zich zomaar eens kunnen plaatsen voor een WK. Bij dat WK plaatsen 6 landen uit Noord-Amerika zich, waar dat nu 3 of 4 zijn. Dan zeker fantastisch om bij dat elftal te horen.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Ik woon in Helmond en heb daarnaast 2 nationaliteiten. Heb bij beiden landen enorm warme gevoelens maar 1e optie zal altijd Nederland zijn aangezien ik hier opgegroeid ben, naar school gegaan ben etc.
Sauvage
Jeugdspeler
2
Berichten: 51
Lid geworden op: 4 jul 2021
Clubvoorkeur: PSV

Opvallend dat er geen aandacht is voor deze jongen. Hij doet het echt goed op de trainingen. Vind hem echt eentje om naar uit te kijken dit seizoen. Is snel, behendig en heel goed in de kleine ruimte. Heeft er vorig seizoen ook een paar ingeprikt en een aantal assists. Ook niet in geheel onbelangrijke wedstrijden.
Ik hoop dat hij genoeg kansen gaat krijgen van onze Duitser.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zeker one to watch, kan een man voorbij, bravoure, heeft oog voor zijn ploeggenoten. Heerlijke speler.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Tijd om zijn contract te verlengen, loopt maar tot 2022. Net als Fofana en Sambo.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind Fofana interessanter dan Antonisse. Antonisse heeft afgelopen seizoen bij Jong PSV nou ook niet uitgeblonken in rendement. Maar wie weet maakt hij opeens een grote spurt. Al is het vaak dat jongere spelers doorgaans veel meer zich willen bewijzen dan de oudere spelers die vooral wedstrijdfit willen worden zoals Nijhuis gisteren ook al aangaf bij VI Oranje over het fluiten van oefenwedstrijden. Vaak zat gezien dat spelers de eerste weken opvielen in de voorbereiding en dat dat zo ongeveer hun beste weken van het seizoen waren.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jeremy Antonisse