Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

JChovanec schreef: 08 sep 2022, 21:35
trouwepsvfan schreef: 08 sep 2022, 21:31 Guti is in alles waar het huidige PSV voor staat: pure middelmaat.
Maar met Guti in de basis ging het afgelopen jaar een stuk beter toch? Guti is zeker geen topper maar soms kan 1 mindere speler wel zorgen voor een beter team.
Roger haalde niet de beste resultaten maar had wel de kwaliteit om middelmatige spelers beter te maken; Guti en Mauro bijvoorbeeld
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

JChovanec schreef: 08 sep 2022, 21:35
trouwepsvfan schreef: 08 sep 2022, 21:31 Guti is in alles waar het huidige PSV voor staat: pure middelmaat.
Maar met Guti in de basis ging het afgelopen jaar een stuk beter toch? Guti is zeker geen topper maar soms kan 1 mindere speler wel zorgen voor een beter team.
Het systeem was daarin cruciaal. In het huidige systeem lopen verdedigers achteruit, aanvallers vooruit en het middenveld zwemt in ruimtes van 30 meter. Dat is absoluut de zwakte van Guti.
JChovanec
Meervoudig international
2
Berichten: 1000
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Siemen schreef: 08 sep 2022, 21:42
JChovanec schreef: 08 sep 2022, 21:35

Maar met Guti in de basis ging het afgelopen jaar een stuk beter toch? Guti is zeker geen topper maar soms kan 1 mindere speler wel zorgen voor een beter team.
Het systeem was daarin cruciaal. In het huidige systeem lopen verdedigers achteruit, aanvallers vooruit en het middenveld zwemt in ruimtes van 30 meter. Dat is absoluut de zwakte van Guti.
We komen er pas achter als Ruud hier eens goed meekijkt en wat gaat veranderen. Juist omdat de ruimte tussen verdediging en de rest te groot is momenteel kan je dat opvangen, maar daarover verschillen wij van mening. Toen Guti vorig jaar niet speelde kwamen wij er met een tegenstander die druk zette ook niet uit.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ik had hem willen zien vanwege de strijd die hij levert. Wijzen naar dat soort aspecten kun je een zwaktebod vinden, maar is wel wat eraan ontbrak na de 1-1. Dat is overigens wat anders dan inzet.

Scoorde trouwens ook in de laatste duels die wij op strijd wonnen, bekerfinale en Monaco.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

De vraag is meer: wie ga je banken voor hem?
Gebruikersavatar
SomaQan
Meervoudig international
3
Berichten: 1444
Lid geworden op: 4 nov 2020

kastoekast schreef: 09 sep 2022, 19:40 De vraag is meer: wie ga je banken voor hem?
Max en dan 4-4-2 spelen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

kastoekast schreef: 09 sep 2022, 19:40 De vraag is meer: wie ga je banken voor hem?
Vertessen of Saibari. 4-4-2!!! Four four two! Four four two!!!
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 09 sep 2022, 22:12 Vertessen of Saibari. 4-4-2!!! Four four two! Four four two!!!
Benitez Mwene Teze Obispo Max Guti Sangare Veerman Simons El Ghazi Gakpo Zo dan? Best een optie.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

DonyellMalen schreef: 10 sep 2022, 11:59
De Realist schreef: 09 sep 2022, 22:12 Vertessen of Saibari. 4-4-2!!! Four four two! Four four two!!!
Benitez Mwene Teze Obispo Max Guti Sangare Veerman Simons El Ghazi Gakpo Zo dan? Best een optie.
Ja dat vind ik dus denk ik de sterkste opstelling op dit moment.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik mis dan diepte/breedte omdat vrijwel alles door het centrum zal gaan. Bovendien mis je een echte 9. Maargoed, ik snap dat het op dit moment vanwege onbalans in de selectie het beste zou kunnen zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Diepte heb je, wellicht de breedte niet helemaal, maar dat is dan aan Max en El Ghazi. Ik zie Mwene niet echt graag in die aanvallende rol
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen schreef: 10 sep 2022, 11:59
De Realist schreef: 09 sep 2022, 22:12 Vertessen of Saibari. 4-4-2!!! Four four two! Four four two!!!
Benitez Mwene Teze Obispo Max Guti Sangare Veerman Simons El Ghazi Gakpo Zo dan? Best een optie.
Mooie opstelling, maar ik kan mij niet voorstellen dat Ruud het zo gaat doen. Die begint tegen Arminia Bielefeld met een bepaalde filosofie en dan ga je niet na enkele mindere potjes daar vanaf stappen. Dat zou een brevet van onvermogen zijn en ik denk dat het geloof van de spelers dan ook een knauw krijgt. Het wordt gewoon de 433, wellicht met Ghazi in de spits aangezien Vertessen behoorlijk slecht was tegen Bodo.

Guti zal gewoon vanaf de bank starten, verwacht ik.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

DonyellMalen schreef: 10 sep 2022, 11:59
De Realist schreef: 09 sep 2022, 22:12 Vertessen of Saibari. 4-4-2!!! Four four two! Four four two!!!
Benitez Mwene Teze Obispo Max Guti Sangare Veerman Simons El Ghazi Gakpo Zo dan? Best een optie.
Dit zie ik niet werken, tenzij je met El Ghazi en Gakpo aan de buitenkanten start en dus zonder spits speelt in balbezit of Simons als valse spits laat spelen.
Anders is het wel een enorme trechter of je laat de spitsen naar de buitenkant trekken, maar ze zijn beide beter met de gezicht naar de goal.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik geloof persoonlijk niet in 4-4-2 met een ruit. Ben van mening dat je je beste spelers op hun beste posities moet zetten. Voor Gakpo is dat overduidelijk linksbuiten. Voor Veerman is dat op 8 met buitenspelers die hij weg kan steken. 4-3-3 staat wat dat betreft totaal niet ter discussie binnen PSV denk ik.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Nja er zijn veel trainers die met een foefje en een middenvelder in de spits weg kunnen komen, maarja niet als de rest ook niet loopt. We kunnen best een beetje Guti gebruiken maar niet ten kosten van Sangaré of Veerman of Xavi, dat moet iedereen wel zien toch?

Ik denk heel vaak bij opstellingen hoe Roger het had gedaan en ik denk dat hij Veerman op linksbuiten had gezet in een vrije rol en Gakpo is de spits als Luuk geblesseerd is. Maar ik denk dat ons middenveld in potentie het beste middenveld is sinds Cocu Bommel en Vogel maar het functioneert gewoon niet. Je hebt wen balafpakker die óók kan voetballen, je hebt een creatieve passer met scorend vermogen die geen verdediger is maar wel zijn taken uitvoert en je hebt een Frenkie achtig talent die op het punt staat zijn plek in Oranje te verdienen voor de komende 10 jaar. Wat moet je dan met Guti?

Xavi als valse 9 of als rechtsbuiten is de meest logische verschuiving in mijn ogen als je Guti in wil passen maar die waarde heeft Guti niet, niet genoeg om de waarde van Xavi weg te moffelen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

[mention]11 Sir Tinus[/mention] en daarom moet je naar 4-4-2 bij gebrek aan een spits en vermogen om de nul te houden.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

De Realist schreef: 10 sep 2022, 13:27 @11 Sir Tinus en daarom moet je naar 4-4-2 bij gebrek aan een spits en vermogen om de nul te houden.
Het is maar hoe je het wel noemen. Ik geloof wel in een 433 met een valse 9 en buitenspelers die heel erg naar binnen staan. Dat zou je kunnen uitleggen als 4312 41212 433 of 442. Dat in een kommetje spelen is denk ik wel heel ouderwets maar zo staan we vooral zonder bal.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Als hij een pass geeft, rent hij altijd pas na 2 seconden weer door. Dat vertraagt ook enorm, zo houd je nooit die schwung erin.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Had na zijn eerste goede seizoen verkocht moeten worden zodat je kan doorselecteren. Maar wij verlengen liever middelmaat tegen een te hoog salaris.
#simplythebest
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Voor de mensen die naïef dachten dat Guti het zou oplossen..
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

De emotie bij de contractverlenging was mooi, Guti herstelde zich goed afgelopen seizoen en was een prima blok met Sangare. Alleen dat laatste heeft zoveel verbloemd, het is niet veel meer. Totaal geen tempo in z'n spel en om het maar over z'n snelheid niet te hebben.. is nog trager dan Peter Gillis na het nuttigen van een tal van worstenbroodjes.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Past niet in dit systeem. Moet in een blok spelen, niet te ver naar voren maar ook niet als 6. Nu we hebben verlengd kan ie volgend jaar alsnog voor 7-8 miljoen verkocht worden. Zegt wel genoeg dat Roger het dubbele lapte betalen voor Aursnes.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

DonyellMalen schreef: 11 sep 2022, 16:40 De emotie bij de contractverlenging was mooi, Guti herstelde zich goed afgelopen seizoen en was een prima blok met Sangare. Alleen dat laatste heeft zoveel verbloemd, het is niet veel meer. Totaal geen tempo in z'n spel en om het maar over z'n snelheid niet te hebben.. is nog trager dan Peter Gillis na het nuttigen van een tal van worstenbroodjes.
Als hij zijn vrouw achterna zit is ie anders best snel.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Mexico na 2 0 voor met 3 2 verloren. Guti wordt als een van de hoofdoorzaken genoemd. Kwam blijkbaar overal te laat en liet zich makkelijk van de bal afzetten. Wel herkenbaar dit seizoen voor hem. Hopelijk vindt hij snel weer iets van vorm.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

AddoCultheld schreef: 28 sep 2022, 06:30 Mexico na 2 0 voor met 3 2 verloren. Guti wordt als een van de hoofdoorzaken genoemd. Kwam blijkbaar overal te laat en liet zich makkelijk van de bal afzetten. Wel herkenbaar dit seizoen voor hem. Hopelijk vindt hij snel weer iets van vorm.
In welke rol speelt hij daar nu?
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Leverde wel de assist bij de 2-0, zie ik.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Érick Gutiérrez