WK Qatar 2022

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Plaats reactie
EDG
Veelbelovend talent
3
Berichten: 117
Lid geworden op: 4 nov 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 12:12 Ik vermoed eerder dat het een overdreven egalitarisme is, als iemand veel beter is dan de rest dan vinden we dat in onze cultuur eigenlijk een beetje lastig en gaan we spijkers op laag water zoeken.
Heb je 'Moet Kunnen' van Herman Pleij gelezen of zo? Die heeft het over 'de hoofdzonde' in NL: jezelf verbeelden dat je meer bent dan een ander. Dáár zit schijnbaar de reden dat we zoveel op elkaar zeiken altijd (staan we ook al eeuwen bekend om in Europa): wij trekken hiërarchie hier een stuk minder dan in PAK 'M BEET Qatar, China, Duitsland, Noord-Korea, de VS, België of welk ander land dan ook. Er zit dus ergens iets positiefs achter #keepthezeikengoing..!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 12:12 Ik vermoed eerder dat het een overdreven egalitarisme is, als iemand veel beter is dan de rest dan vinden we dat in onze cultuur eigenlijk een beetje lastig en gaan we spijkers op laag water zoeken. En aangezien de top meestal onbereikbaar is zonder een flinke dosis eigenzinnigheid, zijn die spijkers bijna altijd wel te vinden.
Of mensen vinden het gewoon een kwal en tegelijkertijd een goede voetballer. Deal with it.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 12:58 LoL je ziet het dus echt niet
Vooral blijven wijzen om niet op de inhoud hoeven in te gaan (Y)
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ittot schreef: 25 nov 2022, 13:46 Ik heb het niet gezien maar ik hoorde dat er toch enkele spelers van Iran meezongen met het Iranees volkslied. De vorige keer deden ze dat bewust niet. Weet iemand of hier nog een bepaalde gedachte achter zat?

Wel mooi dat ze gewonnen hebben. Ik denk ook echt dat zulke sportprestaties een land echt hoop en trots kan geven, en dat hebben ze ook nodig nu en verdienen ze ook.
Moeilijk om met zekerheid te zeggen, maar de verhalen zijn dat er leden van de IRGC (revolutionaire garde, de leger die direct onder de geestelijke leider zit zeg maar) naar Qatar zijn gereisd om ervoor te zorgen dat zij deze keer wel mee zouden zingen. En dat zal niet zijn gedaan door ze heel lief aan te kijken, er zullen stevige bedreigingen e.d. aan te pas zijn gekomen. De manier waarop ze het zongen doet mij ook vermoeden dat er iets dergelijks is gebeurt, het was niet bepaald uit volle borst en zichtbaar alleen omdat het moest. Zelfs iemand als Azmoun, die sinds het begin van de protesten zijn stem tegen de regering het meest heeft laten horen, zong mee. Ja, het zijn trieste, Saddam-achtige praktijken. Maar dat is de Islamitische Republiek.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Persepolis schreef: 25 nov 2022, 14:30
Ittot schreef: 25 nov 2022, 13:46 Ik heb het niet gezien maar ik hoorde dat er toch enkele spelers van Iran meezongen met het Iranees volkslied. De vorige keer deden ze dat bewust niet. Weet iemand of hier nog een bepaalde gedachte achter zat?

Wel mooi dat ze gewonnen hebben. Ik denk ook echt dat zulke sportprestaties een land echt hoop en trots kan geven, en dat hebben ze ook nodig nu en verdienen ze ook.
Moeilijk om met zekerheid te zeggen, maar de verhalen zijn dat er leden van de IRGC (revolutionaire garde, de leger die direct onder de geestelijke leider zit zeg maar) naar Qatar zijn gereisd om ervoor te zorgen dat zij deze keer wel mee zouden zingen. En dat zal niet zijn gedaan door ze heel lief aan te kijken, er zullen stevige bedreigingen e.d. aan te pas zijn gekomen. De manier waarop ze het zongen doet mij ook vermoeden dat er iets dergelijks is gebeurt, het was niet bepaald uit volle borst en zichtbaar alleen omdat het moest. Zelfs iemand als Azmoun, die sinds het begin van de protesten zijn stem tegen de regering het meest heeft laten horen, zong mee. Ja, het zijn trieste, Saddam-achtige praktijken. Maar dat is de Islamitische Republiek.
Dat verklaart het inderdaad. Heel triest. Maar des te meer respect dat ze het de eerste wedstrijd, met alle gevaren van dien, toch gedaan hebben. Mooi dat ze hebben kunnen winnen voor het volk.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Heb van Ronaldo jaren het idee gehad dat zijn obsessieve fanatisme ook vooral een vliegwieleffect kreeg door het feit dat de hiërarchie in de mondiale voetbalwereld eigenlijk als volgt beschouwd werd: Messi werd vergeleken met Maradona, en Ronaldo werd vergeleken met Messi. Top down. Dat is pas de laatste jaren veranderd in mijn beleving.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 25 nov 2022, 14:25
ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 12:58 LoL je ziet het dus echt niet
Vooral blijven wijzen om niet op de inhoud hoeven in te gaan (Y)
Da's het punt als de ander je opmerkingen verdraait: dan ben je niet meer met je eigen woorden bezig maar met de verdraaiing ervan. Om dat te voorkomen moet je de ander dan haarfijn uit gaan leggen dat / waarom er sprake is van verdraaiing enz. Dan wordt het discussie-over-de-discussie en da's m.i. al snel vervelend voor een topic. Als je wil zal ik 't in PM voortzetten.



OT Welkom goaltje intussen na wat dom Qatarees geklungel. Vanwege dat fantastische publiek hoop ik dat Senegal de groep overleeft 8)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wel mooi dat ze allemaal in volledig witte gewaden op de tribune zitten ;)
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Qatar hard op weg om de slechtste prestatie van een WK gastland ooit neer te zetten. Dat "record" is nu nog in handen van Zuid-Afrika, verlies vandaag maakt het al een zekerheid dat Qatar die overneemt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mooi dat het Qatar toch gelukt is om te scoren!

De Senegalezen knepen 'm al - zodalijk moeten we die val nog in eigen doel rossen om die centen te krijgen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 15:42 Mooi dat het Qatar toch gelukt is om te scoren!

De Senegalezen knepen 'm al - zodalijk moeten we die val nog in eigen doel rossen om die centen te krijgen.
Prima goal ook wel.

Voor de huidige Africa Cup winnaar vind ik dit Senegal maar matig. Kameroen en Ivoorkust waren in het verleden nadrukkelijker aanwezig op het wk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ze tikken er desalniettemin meteen weer eentje in! Wie weet doen ze slechts wat nodig is?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Toch heerlijk dat publiek uit Senegal. Mooi voor de groep ook dat de beslissing waarschijnlijk in een onderling duel met Ecuador gaat vallen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 25 nov 2022, 15:44
ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 15:42 Mooi dat het Qatar toch gelukt is om te scoren!

De Senegalezen knepen 'm al - zodalijk moeten we die val nog in eigen doel rossen om die centen te krijgen.


Voor de huidige Africa Cup winnaar vind ik dit Senegal maar matig.
Dan wil je niet weten wie de huidige Azië Cup winnaar is :tear:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Persepolis schreef: 25 nov 2022, 15:50
Josef Dettelbacher schreef: 25 nov 2022, 15:44



Voor de huidige Africa Cup winnaar vind ik dit Senegal maar matig.
Dan wil je niet weten wie de huidige Azië Cup winnaar is :tear:
Even gecheckt, één conclusie:

Afbeelding
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 25 nov 2022, 15:55
Persepolis schreef: 25 nov 2022, 15:50

Dan wil je niet weten wie de huidige Azië Cup winnaar is :tear:
Even gecheckt, één conclusie:

Afbeelding
Haha idd, kan niet anders.+10 goals in de groepsfase, en nog 9 goals tot aan de finale. Met winst op Zuid Korea en Japan. In de gold cup 2021 scoorden ze er ook lastig op los en konden ze door een zeer gelukkige loting tot aan de halve finale komen.

En dan nu niet verder komen dan 1 goaltje in twee wedstrijden tegen Ecuador en Senegal.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Kom op Amerikano's ros die bal er nou es in
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Gelukkig niet, nu kan ik nog net wat langer genieten van mijn moeders ''it's coming home'' geneuzel :)
Lekker samen met Nederland in de kwart finale naar huis.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Prima gedaan Aussies.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Souttar > Obispo
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tegen Tunesië lijkt 't heel wat idd
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Polen zijn flink door 't ijs aan het zakken...

Eén superster in je team is gewoon niet genoeg als 't geen Ronaldo is
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja, dat Portugal heeft natuurlijk ook totaal geen andere wereldspelers :mrgreen:

Polen is gewoon armoede op drie uitzonderingen na.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hooo alsnog de Polen!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Aiii... blijkbaar toch de scheids omgekocht

Hahaaaa maar de pingel gemist :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Whut

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

WK Qatar 2022