WK Qatar 2022

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ahhh eindelijk. Hier kijk je dan heel de dag voor.

Kan iedereen aub in de volgende speelronde in de eerste helft beginnen? Genieten.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Wat een geile goal. Mooiste van het WK.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8974
Lid geworden op: 26 jun 2019

Het is graag of niet zeiden ze bij Ajax een paar jaar terug tegen Richarlison :L
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Echt een geweldige goal!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mooie goal, maar niet echt een echte omhaal toch? Hij houdt zijn pootje tot en met het schot op de grond.

Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik mis tijdens deze wedstrijd wel iemand... https://nos.nl/artikel/2406351-PSV-spit ... k-in-qatar
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 24 nov 2022, 21:36 Mooie goal, maar niet echt een echte omhaal toch? Hij houdt zijn pootje tot en met het schot op de grond.

Nee, hij mag nog op les bij Luuk voor de ekte.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

The GOAT heeft het dus weer gedaan. En lulletje lampekatoen wil hem in de laatste minuten laten invallen. Op je knieën voor meneer Ronaldo.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ruuddevil schreef: 24 nov 2022, 22:35 The GOAT heeft het dus weer gedaan. En lulletje lampekatoen wil hem in de laatste minuten laten invallen. Op je knieën voor meneer Ronaldo.
https://www.vi.nl/pro/cristiano-ronaldo ... an-ten-hag
Alleen kon ook die rake strafschop de vertwijfeling over Ronaldo’s huidige status niet wegnemen. Van alle Afrikaanse WK-deelnemers is Ghana het laagst geklasseerde land op de FIFA-ranking (61ste); de verdediging bestond uit spelers van Leicester City, Reading en Southampton. Kortom: spelers tegen wie Ronaldo zich zou moeten kunnen onderscheiden, indien zijn overtuiging klopt dat hij Manchester United nog altijd bij de hand had kunnen nemen.

Alleen bleek dat eigenlijk slechts op spaarzame momenten. Zijn twee grote gemiste kansen uit de openingsfase vormden de opmaat naar een ronduit ongelukkige wedstrijd waarin hij zich meermaals vastliep of vergaloppeerde door te veel hooi op zijn vork te nemen. De vraag in hoeverre Ronaldo – zonder bal voortdurend sjokkend en wandelend – nou een lust of last is voor deze Portugese ploeg, begon zich naar mate het duel vorderde steeds meer op te dringen. Daar veranderde de door hem versierde en benutte penalty niets aan.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Mensen willen the GOAT zien falen. Is de enige speler die op 5 WK’s heeft gescoord. Scoort gewoon die penalty onder enorme druk. De man is 37, dat ie dit niveau nog heeft is al een wonder. Al die zure teksten zijn jaloezie en haat.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Of wellicht omdat hij zich erg vaak als een verongelijkte jankbal gedraagt. Doet zijn erg goede carriere niets aan af. Ik vind het wel altijd grappig om te zien hoe ultra defensief mensen worden als iemand hem niet moet.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mwah, ik vind dat Ronaldo vaak als jankbal wordt weggezet, maar waar is dat eigenlijk daadwerkelijk op gebaseerd? Zou best kunnen dat het terecht is, maar dat ik het niet weet. Ik vind hem over het algemeen wel meevallen. Tja, hij komt misschien af en toe arrogant over, maar ach, als dat alles is...
Als er iemand is waarvoor je respect kan opbrengen qua alles uit je carrière halen, dan is het Ronaldo wel wat mij betreft. Op en top professional. Ondanks dat ik Messi nog genialer vind.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dat ik hem een jankbal vindt en zich regelmatig als een verongelijkt kind vind gedragen heeft niets met respect voor zijn carriere te maken. Wat ik hier boven al zei.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 25 nov 2022, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 25 nov 2022, 08:07 Mensen willen the GOAT zien falen. Is de enige speler die op 5 WK’s heeft gescoord. Scoort gewoon die penalty onder enorme druk. De man is 37, dat ie dit niveau nog heeft is al een wonder. Al die zure teksten zijn jaloezie en haat.
Welke mensen?
Heel bijzonder dat je blijkbaar geen enkele kritiek mag hebben op iemand, anders "wil je hem zien falen". Wat een onzin.

Ronaldo is een weergaloze en fantastische voetballer geweest, een van de beste spelers ooit. Maar 'das war einmal'.
Tegenwoordig is hij nog maar een schim van de speler die hij was en lijkt hij niet meer geschikt voor voetbal op het hoogste niveau, een spits die alleen nog maar balletjes afwacht past niet meer in de huidige tijd. Dan nog zal hij zijn goals wel maken, maar het is een duidelijk aflopende zaak. Al wil hij dit zelf nog niet zien blijkbaar.
29.04.2007 schreef: 25 nov 2022, 08:43 Als er iemand is waarvoor je respect kan opbrengen qua alles uit je carrière halen, dan is het Ronaldo wel wat mij betreft. Op en top professional. Ondanks dat ik Messi nog genialer vind.
Helemaal mee eens!
Maar dat maakt hem niet minder een jankbal, vooral de laatste jaren is zijn gedrag op het veld vrij irritant.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Messi het natuurtalent, Ronaldo die liet zien dat hard werken je (bijna) net zover kan brengen. De bekende spreuk vd Herdgang. Twee verschillende types. Alleen dat ego, tja...
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ruuddevil schreef: 25 nov 2022, 08:07 Mensen willen the GOAT zien falen. Is de enige speler die op 5 WK’s heeft gescoord. Scoort gewoon die penalty onder enorme druk. De man is 37, dat ie dit niveau nog heeft is al een wonder. Al die zure teksten zijn jaloezie en haat.
Al zijn zure teksten zijn inderdaad jaloezie en haat, maar ook moeite met accepteren dat hij niet meer een van de beste ter wereld is.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 25 nov 2022, 09:02
ruuddevil schreef: 25 nov 2022, 08:07 Mensen willen the GOAT zien falen. Is de enige speler die op 5 WK’s heeft gescoord. Scoort gewoon die penalty onder enorme druk. De man is 37, dat ie dit niveau nog heeft is al een wonder. Al die zure teksten zijn jaloezie en haat.
Welke mensen?
Heel bijzonder dat je blijkbaar geen enkele kritiek mag hebben op iemand, anders "wil je hem zien falen". Wat een onzin.

Ronaldo is een weergaloze en fantastische voetballer geweest, een van de beste spelers ooit. Maar 'das war einmal'.
Tegenwoordig is hij nog maar een schim van de speler die hij was en lijkt hij niet meer geschikt voor voetbal op het hoogste niveau, een spits die alleen nog maar balletjes afwacht past niet meer in de huidige tijd. Dan nog zal hij zijn goals wel maken, maar het is een duidelijk aflopende zaak. Al wil hij dit zelf nog niet zien blijkbaar.
29.04.2007 schreef: 25 nov 2022, 08:43 Als er iemand is waarvoor je respect kan opbrengen qua alles uit je carrière halen, dan is het Ronaldo wel wat mij betreft. Op en top professional. Ondanks dat ik Messi nog genialer vind.
Helemaal mee eens!
Maar dat maakt hem niet minder een jankbal, vooral de laatste jaren is zijn gedrag op het veld vrij irritant.
Het zou zomaar kunnen, zoals ik al aangaf, maar dat ik het niet zie. Wat dat betreft zie ik maar weinig (volledige) wedstrijden van Manchester United/Portugal of daarvoor Juventus.

[mention]Ardbeg[/mention] , ik legde de link ook niet per se bij jou dat je geen respect voor zn carrière zou hebben, was gewoon een eigen toevoeging op de speler Ronaldo.
Maar ben nog wel benieuwd naar de concrete voorbeelden van zn jankgedrag op het veld bijvoorbeeld. Niet dat ik het niet geloof, het is meer dat wat ik van Ronaldo gezien heb, het wel mee vind vallen. Maar zoals gezegd, ik zie lang niet alles van hem, vandaar ook benieuwd naar de voorbeelden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

psvgouda schreef: 25 nov 2022, 09:16 Messi het natuurtalent, Ronaldo die liet zien dat hard werken je (bijna) net zover kan brengen. De bekende spreuk vd Herdgang. Twee verschillende types. Alleen dat ego, tja...
Dit vind ik geen juiste typering van Ronaldo. In de top (laten we zeggen de beste clubs uit de beste competities) wordt sowieso ontzettend hard gewerkt en dmv data alles ook nog geperfectioneerd. Om de status van Ronaldo te krijgen moet je wel echt ontzettend veel beter dan de rest zijn, dat krijg je met extreem hard werken alleen (waar ook nog lichamelijke limieten een rol spelen) niet voor elkaar.

Zo'n 20 jaar geleden, toen Messi nog niet eens op de radar bij mensen stond, ging de discussie er al over wie het grootste opkomende talent was, Robben of Ronaldo. Overal waar Ronaldo komt is hij beslissend, en dat al 20 jaar lang. Deze man was al een baas toen ik nog op de middelbare school zat, en nu mijn oudste dochter inkiddels 6 is, is hij het nog steeds. Nog gekker: deze man heeft het voor elkaar gekregen om de voetbalnaam van een grote Braziliaanse wereldkampioen af te nemen en hem praktisch te doen vergeten. Bizar eigenlijk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12458
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Beide spelers hebben er last van dat ze in hetzelfde tijdperk spelen. Als één van de twee niet tussen 2009 en nu had gevoetbald dan had de ander op 10 Ballon d'Ors gestaan.

Messi een waanzinnig talent, technisch misschien wel de beste ooit als je de bal zó makkelijk dichtbij je kan houden en zo'n goede traptechniek heeft. Ronaldo is een beest die heel knap van technische linksbuiten naar doelpuntenmachine in de spits is getransformeerd, een waanzinnige atleet.

Onvergelijkbaar.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Sensation schreef: 25 nov 2022, 09:56 Beide spelers hebben er last van dat ze in hetzelfde tijdperk spelen. Als één van de twee niet tussen 2009 en nu had gevoetbald dan had de ander op 10 Ballon d'Ors gestaan.

Messi een waanzinnig talent, technisch misschien wel de beste ooit als je de bal zó makkelijk dichtbij je kan houden en zo'n goede traptechniek heeft. Ronaldo is een beest die heel knap van technische linksbuiten naar doelpuntenmachine in de spits is getransformeerd, een waanzinnige atleet.

Onvergelijkbaar.
Precies dit. Messi is technisch bog getalenteerder dan Ronaldo, maar Ronaldo is op fysiek vlak een van de meest getalenteerde voetballers ooit. Ruud Gullit achtig qua fysiek en dan qua techniek nog een klap beter. Messi is fysiek uiteraard ook erg talentvol, maar dan meer op gebied van acceleratie en wendbaarheid, terwijl Ronaldo ook de pure snelheid en (sprong, schot)kracht had.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Josef Dettelbacher schreef: 25 nov 2022, 09:52
psvgouda schreef: 25 nov 2022, 09:16 Messi het natuurtalent, Ronaldo die liet zien dat hard werken je (bijna) net zover kan brengen. De bekende spreuk vd Herdgang. Twee verschillende types. Alleen dat ego, tja...
Dit vind ik geen juiste typering van Ronaldo. In de top (laten we zeggen de beste clubs uit de beste competities) wordt sowieso ontzettend hard gewerkt en dmv data alles ook nog geperfectioneerd. Om de status van Ronaldo te krijgen moet je wel echt ontzettend veel beter dan de rest zijn, dat krijg je met extreem hard werken alleen (waar ook nog lichamelijke limieten een rol spelen) niet voor elkaar.

Zo'n 20 jaar geleden, toen Messi nog niet eens op de radar bij mensen stond, ging de discussie er al over wie het grootste opkomende talent was, Robben of Ronaldo. Overal waar Ronaldo komt is hij beslissend, en dat al 20 jaar lang. Deze man was al een baas toen ik nog op de middelbare school zat, en nu mijn oudste dochter inkiddels 6 is, is hij het nog steeds. Nog gekker: deze man heeft het voor elkaar gekregen om de voetbalnaam van een grote Braziliaanse wereldkampioen af te nemen en hem praktisch te doen vergeten. Bizar eigenlijk.
Het is ook gechargeerd natuurlijk cq. simplistisch/zwart-wit gesteld, maar imo wel de essentie. En wb je laatste opmerking: daarbij moet je niet vergeten dat de werking en reikwijdte van de media onvergelijkbaar zijn mbt de beide Ronaldo's. Voor mij is er overigens maar 1... :mrgreen:
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ach die eeuwige discussie. Om wat eigenlijk. Alsof er ook maar iemand is die het eindoordeel kon of kan vellen. Het is puur persoonlijke voorkeur, niet meer niet minder. Hun dominantie was overduidelijk en qua prijzenkast ontlopen ze elkaar nauwelijks. En hoe razendknap het ook is om 18 jaar lang het wereldvoetbal te domineren, behoren ze beiden niet eens tot mijn favoriete spelers ooit. En ik heb ze vanaf het begin aan gevolgd. Maar nogmaals, dat ze dat zo lang achter elkaar konden vasthouden is bizar.

Ik lag in 2003 op mijn hotelkamer in Bangkok te chillen, toen Sporting een oefenwedstrijd tegen United speelde, waarin Ronaldo die hele verdediging zoek speelde. Bij terugkomst in Nederland had United dat joch gecontracteerd en terecht, want hij was echt heel goed. En Messi hebben we uiteraard zien debuteren bij Barca. Wat hij liet zien, kon niemand geloven. Maar noch toen, noch in de jaren erna, heeft een van beiden me betoverd als dat R9 voorheen wekelijks deed. Of Zidane. Als je het mij vraagt, zijn Messi en Ronaldo vooral legendarisch om het feit dat ze de grondleggers zijn van de absolute topmentaliteit. Die is nu anders als pakweg 15 jaar geleden, waarbij Robben imo ook een uitzondering was.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Niks dan bewondering voor Ronaldo hier. Klagen dat ie niet sympathiek zou zijn moet ik altijd wat om lachen, van die mensen die denken dat iedereen dezelfde aaibaarheid moet hebben als Roger Federer. Ga lekker Pokémons verzamelen ofzo.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
5
Berichten: 1850
Lid geworden op: 22 jan 2019

ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 11:48 Niks dan bewondering voor Ronaldo hier. Klagen dat ie niet sympathiek zou zijn moet ik altijd wat om lachen, van die mensen die denken dat iedereen dezelfde aaibaarheid moet hebben als Roger Federer. Ga lekker Pokémons verzamelen ofzo.
Voor mij de beste ooit die ik echt heb zien spelen ! andere favorieten zijn Romario + R9.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

ziege maar ook zagge schreef: 25 nov 2022, 11:48 Niks dan bewondering voor Ronaldo hier. Klagen dat ie niet sympathiek zou zijn moet ik altijd wat om lachen, van die mensen die denken dat iedereen dezelfde aaibaarheid moet hebben als Roger Federer. Ga lekker Pokémons verzamelen ofzo.
Dit is wat ik bedoel. Die hissy fit als mensen horen dat iemand Ronaldo een vervelend mannetje vindt :grin: Mbt die aaibaarheid heeft echt niemand gezegd behalve jij zelf :p

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

WK Qatar 2022