Commentatoren

Heb je een nieuwtje over PSV wat nog niet op het forum staat? Plaats het bericht hier en informeer je mede-supporters! Vergeet niet je bron te vermelden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Een topic over individuele commentatoren.

Zit je je weer te ergeren aan de anekdotes van Sierd de Vos, kan Frank Snoeks weer eens een naam niet correct uitspreken, of ziet Leo Oldenburger een totaal andere wedstrijd als jij?

Bespreek het hier!
Laatst gewijzigd door Josef Dettelbacher op 02 dec 2020, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.nu.nl/media/6094127/present ... leden.html

Vermakelijke man wel.

Dit is ook wel een klassieker:


2 uur lang in Sierd de Vos stijl praten over alles behalve de wedstrijd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Grueter en VD Goot zijn in Nederland de enige die ‘het’ hebben. Een wedstrijd niet laten ontsporen met irritant commentaar.

Waar het kan eigenlijk altijd Engels commentaar, ook met wielrennen en F1. Zoveel beter.
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 02 dec 2020, 13:40 Grueter en VD Goot zijn in Nederland de enige die ‘het’ hebben. Een wedstrijd niet laten ontsporen met irritant commentaar.

Waar het kan eigenlijk altijd Engels commentaar, ook met wielrennen en F1. Zoveel beter.
Hij zat met alle respect ook maar bij Europsport he. Maar zijn stem was heel vertrouwd in de tijd dat ik nog wel eens Africa Cup keek. Wist eerlijk gezegd niet eens dat ie gestopt was, dat moet ik direct toegeven.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Leuk topic, die gaat nog vaak gebruikt worden in het weekend.

Ik ken Frank Kramer niet zo om eerlijk te zijn, ik zou ook niet weten welke wedstrijd ik ooit op Eurosport heb gezien.

Mijn shitlist qua commentatoren is vrij omvangrijk geworden de laatste tijd. Er zijn best wel wat uiteenlopende commentatoren als je kijkt naar Ziggo, ESPN/FOX en NOS. Het is als een schap vol met chips en zoutjes; voor iedereen is er wel iets maar niemand vind alles lekker.

Kijk je naar een enorm beladen wedstrijd zoals bv op het EK/WK met het NL, dan wil je eigenlijk een neutraal commentaar van bv Elshof of Grueter. Maar als je naar Barcelona - Real kijkt wil het meerendeel toch El Sierd. En als ik naar Emmen - Groningen kijk vind ik Leo Oldenburger ook dikke prima. Het neutrale commentaar van Michiel Teeling vind ik ook top.

Het is opvallend dat commentatoren voorheen zo neutraal mogelijk moesten zijn en het liefst zoveel mogelijk op de achtergrond, terwijl ze tegenwoordig allemaal een Podcast hebben en als analisten zelfs hun mening verkondigen.

Mijn Top lijst;
- Sierd de Vos
- Wytse van der Goot
- Mark van Rijswijk
- Vincent Schildkamp
- Michiel Teeling
- Jeroen Grueter
- Frank Snoeks (waarschijnlijk de meest gehate commentator maar ik vind hem briljant)

Shitlist;
- Jan Roelfs
- Emile Schelvis
- John van Vliet
- Albert Mantingh
- Ronald van der Geer
- Iedereen van Ziggo die ik nog niet heb genoemd
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Je mist Leo Driessen nog op je shitlist.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Béla Réthy is de beste wat mij betreft.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Albert Mantingh is hemeltergend slecht vandaag. Hij zei in de eerste helft dat Fred er al af moest en dat de manager hem eraf moest halen. Vervolgens krijgt hij in mijn ogen 1000% onterecht een 2e geel en dan is zijn reactie echt om te kotsen.

Mijn nr 1 shitlist: Albert Mantingh
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

En dan Mitchell Bakker en Neymar door elkaar halen.... tjah ben je dan een seniele oude tennisleraar of niet?
tijn0

11 Sir Tinus schreef: 02 dec 2020, 22:31 Albert Mantingh is hemeltergend slecht vandaag. Hij zei in de eerste helft dat Fred er al af moest en dat de manager hem eraf moest halen. Vervolgens krijgt hij in mijn ogen 1000% onterecht een 2e geel en dan is zijn reactie echt om te kotsen.

Mijn nr 1 shitlist: Albert Mantingh
Toch klinkt het voor mij als buitenstaander alsof hij gelijk had.

En Sierd op een toplijst? Die egotripper?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dat El Sierd niet meer gewoon een commentator is lijkt me duidelijk. Ik vind hem inhoudelijk mbt het Spaanse voetbal ongekend goed, maar ik kan ook echt om hem lachen en dat vind ik ook belangrijk. Maar ik kan me voorstellen dat sommige hem niet kunnen pruimen.

Als ik moet kiezen op zondagavond 21.00 tussen Real Betis Sevilla - Villareal met El Sierd of Chelsea - Manchester City met John van Vliet dan kijk ik naar het 2e kanaal :)
Hightower
Regelmatige invaller
3
Berichten: 314
Lid geworden op: 4 nov 2020

Wat was het commentaar van Vincent Schildkamp gisteren ontzettend slecht zeg. In een troosteloze ambiance, een troosteloze commentator.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Hightower schreef: 17 dec 2020, 09:13 Wat was het commentaar van Vincent Schildkamp gisteren ontzettend slecht zeg. In een troosteloze ambiance, een troosteloze commentator.
"Hij wordt vervangen door Marcus Fein" Wie?

Mij valt trouwens op, maar ik weet nu even niet of dit iets typisch Nederlands is, of iets van de laatste jaren, maar er wordt door Nederlandse commentatoren erg vaak lacherig gedaan over spelers. Alsof ze zelf enorm hoog gevoetbald hebben. Gister bijv. over Sangaré "ja als je iedere bal inlevert en terugveroverd dan gaat die laatste statistiek natuurlijk hard". En zo heb je heel vaak dit soort opmerkingen tijdens wedstrijden, in vrijwel elke wedstrijd op de Nederlandse velden. Verre van objectief. Valt mij op dat dit bijv. met Engels commentaar wel minder gebeurt (tuurlijk zijn er gekke momenten om om te lachen maar het wordt in NL vaak denigrerend )
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Hightower schreef: 17 dec 2020, 09:13 Wat was het commentaar van Vincent Schildkamp gisteren ontzettend slecht zeg. In een troosteloze ambiance, een troosteloze commentator.
Hij was net als PSV niet in topvorm.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Hij was ontzettend slecht en volgens mij is hij de zaakwaarnemer van keeper Rody de Boer, aangezien hij hem constant aan het ophemelen was.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 17 dec 2020, 15:10 Hij was ontzettend slecht en volgens mij is hij de zaakwaarnemer van keeper Rody de Boer, aangezien hij hem constant aan het ophemelen was.
Maar bij die goal van Malen kon hij zichzelf echt niks kwalijk nemen hoor!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Veel Nederlandse commentatoren zijn vooral bezig met hun mening geven in plaats van ouderwets verslag te doen van wat er gebeurt in een wedstrijd. Kennelijk denken ze dat de kijker thuis dit interessant vindt terwijl naar mijn mening het tegendeel waar is. Zeker wanneer de commentator continu bezig is zijn eigen vooroordelen te bevestigen (Sangaré levert een bal in: "zie je wel, hij kan alleen maar ballen veroveren". Mvogo trapt een bal over de zijlijn: "Mvogo kan niet meevoetballen". Boscagli verliest een duel: "wat is Boscagli verdedigend toch slecht".) Vermoeiend.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

'Die Braziliaanse bolle van PSV." Leo Driessen *kotssmilie*

Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

"Het goede systeem op het verkeerde moment gebruikt"

Dit geeft precies aan waarom Driessen geen commentator moet zijn. Hier spreekt gewoon een keiharde aversie jegens PSV uit. Met objectiviteit heeft het helemaal niks meer te maken.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik heb dit al vaker gedeeld, maar op een avond als deze kan het geen kwaad een oude koe opnieuw uit de sloot te halen. In een andere rol dan verslaggever heb ik hem ooit letterlijk horen zeggen dat hij PSV een kloteclub vindt. Dus tja dan is het logisch dat je vindt dat regels niet gelden tegen PSV.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Was echt weer niet te harden vandaag, Driessen. Ik heb geteld; hij is nog 8(!) keer terug gekomen op die bal op de lat van RKC.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

GillesdelaCroquette schreef: 19 dec 2020, 11:31 Veel Nederlandse commentatoren zijn vooral bezig met hun mening geven in plaats van ouderwets verslag te doen van wat er gebeurt in een wedstrijd. Kennelijk denken ze dat de kijker thuis dit interessant vindt terwijl naar mijn mening het tegendeel waar is. Zeker wanneer de commentator continu bezig is zijn eigen vooroordelen te bevestigen (Sangaré levert een bal in: "zie je wel, hij kan alleen maar ballen veroveren". Mvogo trapt een bal over de zijlijn: "Mvogo kan niet meevoetballen". Boscagli verliest een duel: "wat is Boscagli verdedigend toch slecht".) Vermoeiend.
Waarheid als een koe. Commentatoren moeten zeggen wat ze zien, niet zeggen wat ze denken.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Weet niet zo goed waar ik dit kwijt kan, dus maar hier.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=385420

Joep Schreuder vind ik vaak een vreselijke vent, maar hij wint toch wel wat pluspunten hier hoor.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik had dezelfde initiële gedachte. Maar op aanraden van een bepaald ander forumlid heb ik hem zojuist ook aangezwengeld. Ben benieuwd.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ah Joep Schreuder, de man die een vol uitvak in De Hout bij AZ - PSV begin 2000 op een middelvinger trakteerden, altijd een lul gevonden.
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Commentatoren