Vechtsport

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://nos.nl/artikel/2357894-kickboks ... addik.html

Rico gaat weer vechten tegen Ben Saddik. Ik ben benieuwd.
De vorige keer dat Rico hem knock out sloeg was echt een schitterende partij.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ben ik niet met je eens. Het was een typische Verhoeven-wedstrijd. Gewoon wat stoten nemen en niet te veel aan laten komen met een goede dekking en vervolgens doortrekken. Saddik viel gewoon in het standaard valletje van Verhoeven, en had feitelijk geen schijn van kans. Verhoeven staat op eenzame hoogte, al jaren lang, omdat Glory kennelijk niet interessant genoeg is voor andere vechters van niveau. Saddik is volgens mij ook al jaren de nummer twee, terwijl hij een flink deel ervan met een dikke pens vocht, wat ook iets over het algemene niveau zegt.

Feitelijk is Hari dan ook nog steeds de grootste uitdager, ondanks dat die steeds vanaf de spreekwoordelijke bank af moet komen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 24 nov 2020, 18:28 Ben ik niet met je eens. Het was een typische Verhoeven-wedstrijd. Gewoon wat stoten nemen en niet te veel aan laten komen met een goede dekking en vervolgens doortrekken. Saddik viel gewoon in het standaard valletje van Verhoeven, en had feitelijk geen schijn van kans. Verhoeven staat op eenzame hoogte, al jaren lang, omdat Glory kennelijk niet interessant genoeg is voor andere vechters van niveau. Saddik is volgens mij ook al jaren de nummer twee, terwijl hij een flink deel ervan met een dikke pens vocht, wat ook iets over het algemene niveau zegt.

Feitelijk is Hari dan ook nog steeds de grootste uitdager, ondanks dat die steeds vanaf de spreekwoordelijke bank af moet komen.
Ik mis de oude K1 tijden. Dat je Ernesto Hoost, Peter Aerts, Remy Bonjasky zag schitteren in Tokyo tegen die internationale gasten als Le Banner enzo. Was overigens ook maar een vrij klein groepje deelnemers altijd, maar wel heel tof.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] Jep, mooie tijden waren dat. Ook de F1 Max met vechters als Buakaw, Masato, Souwer, Kraus, Sato, Kohiruimaki, etc. En als je die partijen nu nog kijkt, zie je dat er gewoon beter gevochten lijkt te worden. En Hari deed toen ook al mee en was een van de toppers terwijl hij toen nog in vorm was.

Inderdaad bleven uiteindelijk lange tijd dezelfden over, en wellicht te veel Nederlanders, maar goed, kwaliteit blijft in orde, en zeker in de zwaardere klassen kunnen mensen lang mee. De regels waren niet helemaal hetzelfde. Vooral de handschoenen van Glory die zwaarder zijn het feit dat je in Glory fatsoenlijke gewichtsklassen hebt. Daarnaast had je in K1 natuurlijk de GP's. Dit invloed hebben op de manier waarop gevochten wordt, al meen ik in Hari wel te zien dat hij gewoon dezelfde stijl aan kan houden, minus wat agressie die hij vroeger wel had die redelijk verklaarbaar is.

Verhoeven vindt het niet leuk wanneer het gezegd wordt, maar ik denk dat Glory gewoon minder competitief is. De opkomst van het MMA en het feit dat Glory minder geld oplevert dan de K1 destijds zouden redenen kunnen zijn dat niet iedereen het zoekt om in Glory uit te komen. Je ziet ook amper Aziaten omdat die kennelijk liever in de klassen daar vechten.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Over een legendarisch non-K1 gevecht gesproken. Deze is me altijd bijgebleven:



Dit is letterlijk guns blazing all-in gaan. Takayama zit nu trouwens in een rolstoel, nadat ie in 2017 verlamd raakte door een worstelongeluk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Deze kan ik me ook nog wel herinneren inderdaad. Ik had nooit zoveel met dit soort 'freak' match-ups. Takayama was niet eens een echte vechter, maar een showworstelaar, dus niet eens een 'echte' worstelaar (hoewel hij vast wel een achtergrond daarin zal hebben). Ik zag Frye eigenlijk ook nooit als topper in die tijd, ondanks dat hij wel gewonnen heeft van Shamrock.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 26 nov 2020, 15:30 Deze kan ik me ook nog wel herinneren inderdaad. Ik had nooit zoveel met dit soort 'freak' match-ups. Takayama was niet eens een echte vechter, maar een showworstelaar, dus niet eens een 'echte' worstelaar (hoewel hij vast wel een achtergrond daarin zal hebben). Ik zag Frye eigenlijk ook nooit als topper in die tijd, ondanks dat hij wel gewonnen heeft van Shamrock.
In die tijd had je dat wel vaker, ook in K1. Met Bob Sapp, zo'n sumoworstelaar en vast nog wel wat anderen. Puur voor de show.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ja, maar Bob Sapp was tenminste een beest van een atleet en was gewoon goed voorbereid op het vechten. Dat zou ik van Akebono (sumo was sowieso niet geschikt voor kickboxen, maar sowieso was ook dat al jaren geleden) en dus Takayama niet zeggen. Je had bijv. ook Hong man Choi (die enorme Koreaan), die ook geen vechter was, maar wel gewoon een atleet. Heeft ook gewonnen van Sem Schilt (onterecht, maar het zegt ook een hoop dat Schilt als meervoudig kampioen iemand als Choi niet kon domineren dat ze hem die partij wel moesten geven; hij kon niet meer profiteren van zijn lengte).
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 26 nov 2020, 15:56 Ja, maar Bob Sapp was tenminste een beest van een atleet en was gewoon goed voorbereid op het vechten. Dat zou ik van Akebono (sumo was sowieso niet geschikt voor kickboxen, maar sowieso was ook dat al jaren geleden) en dus Takayama niet zeggen. Je had bijv. ook Hong man Choi (die enorme Koreaan), die ook geen vechter was, maar wel gewoon een atleet. Heeft ook gewonnen van Sem Schilt (onterecht, maar het zegt ook een hoop dat Schilt als meervoudig kampioen iemand als Choi niet kon domineren dat ze hem die partij wel moesten geven; hij kon niet meer profiteren van zijn lengte).
Sem Schilt heb ik altijd minder gevonden dan een Bonjasky, Hoost of Aerts. Zij hadden veel meer techniek, terwijl Sem Schilt "gewoon" een kollosale vent was. Moeilijk te raken op de vitale plekken, en zelf veel brute kracht.

Andy Hug vond ik ook een mooie vechter, jammer genoeg vroeg aan zijn einde gekomen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Jaaa, Hug was een prachtige vechter. Inderdaad treurig eind, maar that's life. Schilt was op zich wel goed voor wat hij was. Hij mocht uitkomen in die klasse en wist goed gebruik te maken van zijn lengte door van boven naar beneden te vechten. Ik had het zwak gevonden wanneer hij hier niet goed toe in staat was. Maar inderdaad het was gewoon een voordeel en daarmee inderdaad qua techniek een mindere vechter dan de namen die je noemt.

Hij heeft overigens ook een degelijk MMA-record, dus het is niet zo dat hij zichzelf niet 'out there' geplaatst heeft en verdient uiteindelijk gewoon respect voor zijn carrière.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Tyson vs Jones. Ik moet zeggen dat het er beter uitzag dan ik dacht. Al hadden ze het natuurlijk wel een stuk makkelijker gemaakt voor ze. Maar ga er maar eens aanstaan, 15 jaar later effe een partij boksen. Tyson is 45 kilo kwijtgeraakt, dus die was in prima conditie en dat zag je ook wel.

Maar je zag ook wel dat ze aan het pacen waren en niet voor de KO gingen tov elkaar. Voor een demopartij een zeer goede vertoning, zeker van deze twee vijftigers.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Mooie partij, geen bijzonder hoog niveau. Ze waren aan elkaar gewaagd. Hari had zeker zijn kansen, en wist aan het eind van de tweede ronde bijna te winnen. Maar werd een paar keer goed geraakt in de derde ronde en toen was het snel over. Ben benieuwd wat het precies was waardoor hij moest opgeven.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Misschien bang voor blessures? Moet morgen natuurlijk weer afgeperste zielepoten in elkaar slaan voor z'n baas ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 20 dec 2020, 00:08 Misschien bang voor blessures? Moet morgen natuurlijk weer afgeperste zielepoten in elkaar slaan voor z'n baas ;)
Haha, je weet dat hij daadwerkelijk dit verleden heeft? Dat waren de verhalen toen hij genoemd werd voor een entree in de K1.

Anyway, dit was wel een flink verlies. Al denk ik wel dat hij nog een paar moneyfights doet, o.a. tegen Rico, want ook die wil deze money fights.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tuurlijk, ik ken de verhalen (en de veroordelingen)... nog steeds zwáár irritant dat deze figuur nog gewoon de celeb uit kan hangen en big money kan verdienen met de bewegingen waarmee ie zoveel mensen kapot heeft gemaakt. Onrecht!

Maar goed als je heel veel van die sport houdt kun je daar misschien doorheen kijken, geen idee...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 20 dec 2020, 00:19 Tuurlijk, ik ken de verhalen (en de veroordelingen)... nog steeds zwáár irritant dat deze figuur nog gewoon de celeb uit kan hangen en big money kan verdienen met de bewegingen waarmee ie zoveel mensen kapot heeft gemaakt. Onrecht!

Maar goed als je heel veel van die sport houdt kun je daar misschien doorheen kijken, geen idee...
Tsja, het is de reden dat hij zo veel mensen trekt. En als dit terug te zien is in zijn vechtstijl versterkt dat elkaar alleen maar. Zonder zijn rand-verleden was hij nooit zo'n media-fenomeen geweest. Maar goed, het is niets nieuws. Ik bedoel, hoeveel mensen van de verkeerde kant van de maatschappij hebben dikke boekdeals gehad bijv?
tijn0

ziege maar ook zagge schreef: 20 dec 2020, 00:19 Tuurlijk, ik ken de verhalen (en de veroordelingen)... nog steeds zwáár irritant dat deze figuur nog gewoon de celeb uit kan hangen en big money kan verdienen met de bewegingen waarmee ie zoveel mensen kapot heeft gemaakt. Onrecht!
Waarom zou je een goed mens moeten zijn om veel geld te krijgen, of er "recht" op moeten hebben? Alsof ál dat geld iets zegt over wat voor een mens je bent, of de grote beloning is waarvoor we het allemaal doen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ja nee ik maak me ook geen illusies. En het sensationele aspect snap ik ook wel.
Maar er zijn wel meer dingen die vaker voorkomen die desondanks blijven irriteren ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
tijn0

Mij ook, hoor 😉. Maar misschien is het buiten die paar zonden een man van vele deugden.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Badr met een bloedneus is altijd leuk om te zien. Irritant ventje vind ik het.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Had ie nou een blessure weer?
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

RIO schreef: 20 dec 2020, 13:18 Had ie nou een blessure weer?
Ging neer door een trap naar het lichaam. Hij was daarvoor ook al neergegaan op een stoot naar het hoofd. Voor zover ik zag was het gewoon een goede levertrap waardoor hij moest opgeven.
tijn0

RaJitsu schreef: 20 dec 2020, 17:05
RIO schreef: 20 dec 2020, 13:18 Had ie nou een blessure weer?
Ging neer door een trap naar het lichaam. Hij was daarvoor ook al neergegaan op een stoot naar het hoofd. Voor zover ik zag was het gewoon een goede levertrap waardoor hij moest opgeven.
Toch eigenlijk bizar dat dit een sport is, als je dit zo leest. "Een goede levertrap" 😅
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Rico gaat dus vechten tegen Gerges.
Ik hoop dat die Gerges wat stoten krijgt.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

.
Laatst gewijzigd door PCGC op 24 jan 2021, 04:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Vechtsport