Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Chucky schreef: 01 feb 2023, 11:13
koetje schreef: 01 feb 2023, 11:00

Je moet er wel 11 kunnen opstellen en een reservebank hebben he?

Het kan verder niet allemaal raak zijn. El Ghazi, Til, Mwene, Viergever, Thomas en Schwaab waren/zijn allen nuttig in hun rol. Dat vind ik geen weggegooid geld.
El Ghazi en Til hebben bij elkaar 5,5 miljoen gekost, en aangezien wij ze terug hebben gehaald uit respectievelijk Engeland en Rusland durf ik wel te zeggen dat ze bij de grootverdieners horen. Dat is niet bepaald in lijn met wat ze brengen...

Mwene is inderdaad nuttig in zijn rol en voldoet in die zin aan de verwachtingen, die heb ik wellicht onterecht toegevoegd in bovenstaand rijtje.

Viergever en Schwaab horen inderdaad niet bij de duurste jongens uit bovenstaand rijtje, maar het binnenhalen van die 2 is nog steeds vrij opmerkelijk. Viergever was bankzitter bij onze concurrent, en Schwaab werd teruggehaald uit zijn voetbalpensioen...

Thomas vond ik niet nuttig, zeer onbetrouwbaar gebleken qua blessuregevoeligheid.
Dat ene extra jaartje Schwaab zal niet veel gekost hebben. De twee jaren daarvoor hadden we met Schwaab in de basis 83 punten gehaald, dus zo gek was het niet om hem nog terug te halen voor een jaar extra.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Brands is ook niet te benijden. De beste man moet zich de pleuris zijn geschrokken om de bende wat zijn matties John en Toon hebben gemaakt. Deze winter stond in teken van puinruimen en dat heeft hij goed gedaan. Aantal niks toevoegende dure spelers laten vertrekken en geld gemaakt voor komende zomer. Wat hij echter ook had moeten doen was de eerste stap naar komende zomer zelf zetten door een aantal strategische transfers te doen. Hij is in gebreke gebleven in het adequaat handelen op de transfermarkt omdat hij waarschijnlijk zijn zaakjes niet op orde had. Classic Brands. Dit is hem in het verleden ook een aantal keer overkomen. Maar goed. Klaar met de negativiteit. We gaan het met deze spelersgroep doen en we gaan ervoor. Alle ogen op de toekomst.

Een toekomst waarin we hopelijk een ander beleid gaan voeren. Onze Academy heeft ons de afgelopen jaren op de been gehouden en daar moet meer focus op. Spelers halen voordat ze doorbreken. De Sulemana's en de Malens van deze wereld scouten en kopen als ze nog 3-4 miljoen kosten. Dat is de enige manier om vooruit te kijken en ik ben ervan overtuigd dat je dan zowel sportief als financieel mee kan doen. We hebben deze winter Gakpo verkocht aan Liverpool, Madueke aan Chelsea en Bakayoko kon naar PSG. Dat betekend dat we een fantastische club zijn waar jong talent zich kan ontwikkelen. Draag dat uit en richt je daar op.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Joenepsv schreef: 01 feb 2023, 11:59
Een toekomst waarin we hopelijk een ander beleid gaan voeren. Onze Academy heeft ons de afgelopen jaren op de been gehouden en daar moet meer focus op. Spelers halen voordat ze doorbreken. De Sulemana's en de Malens van deze wereld scouten en kopen als ze nog 3-4 miljoen kosten. Dat is de enige manier om vooruit te kijken en ik ben ervan overtuigd dat je dan zowel sportief als financieel mee kan doen. We hebben deze winter Gakpo verkocht aan Liverpool, Madueke aan Chelsea en Bakayoko kon naar PSG. Dat betekend dat we een fantastische club zijn waar jong talent zich kan ontwikkelen. Draag dat uit en richt je daar op.
Dat is wellicht wel de grootste teleurstelling van deze window. Vertrekkende spelers zijn van alle tijden. Brands heeft bij AZ ooit een heel elftal moeten laten vertrekken (na instorting Scheringa) maar had daarachter een heel schaduwelftal tot zijn beschikking. Dat was de redding van AZ.

Het heeft de afgelopen jaren ontbroken aan strategische aankopen in de jeugd die nu een rol in het vacuüm hadden kunnen spelen. Malen, Mauro en Madueke zijn de meest sprekende voorbeelden. Er valt nu niks door te schuiven vanuit jong. Uiteraard hebben Saibari en Bakayoko dat al gedaan deze zomer maar dat moet breder. Met Jong PSV heb je een geweldig team tot je beschikking waarmee je jonge talenten iets kan bieden. Als je dan ziet wat we de afgelopen jaren aan strategische spelers hebben gehaald is dat allereerst minimaal en blijkt nu ook niet van voldoende kwaliteit.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

koetje schreef: 01 feb 2023, 12:10 Dat is wellicht wel de grootste teleurstelling van deze window. Vertrekkende spelers zijn van alle tijden. Brands heeft bij AZ ooit een heel elftal moeten laten vertrekken (na instorting Scheringa) maar had daarachter een heel schaduwelftal tot zijn beschikking. Dat was de redding van AZ.

Het heeft de afgelopen jaren ontbroken aan strategische aankopen in de jeugd die nu een rol in het vacuüm hadden kunnen spelen. Malen, Mauro en Madueke zijn de meest sprekende voorbeelden. Er valt nu niks door te schuiven vanuit jong. Uiteraard hebben Saibari en Bakayoko dat al gedaan deze zomer maar dat moet breder. Met Jong PSV heb je een geweldig team tot je beschikking waarmee je jonge talenten iets kan bieden. Als je dan ziet wat we de afgelopen jaren aan strategische spelers hebben gehaald is dat allereerst minimaal en blijkt nu ook niet van voldoende kwaliteit.
Behalve in het aankoopbeleid voor het eerste team is John de Jong ook hierin tekort geschoten in al die jaren. (Misschien Tygo Land over een paar jaar) De stroom van onderaf zal weer van een hoger niveau moeten gaan zijn dan de afgelopen jaren het geval was. Zo iemand staat er ook niet meteen want ook spelers als Malen en Gakpo hebben de tijd nodig gehad om in te kunnen passen. Door hun kwaliteit konden ze zich opwerken tot sterkhouders in plaats van mee-spelers. Heel soms heb je iemand die zich op een zomers trainingskamp opeens er staat en wat dan past, maar dat is vaker toeval dan beleid als het al met die snelheid gaat. Ook daarin hoop ik dat PSV daar verbetering in gaat laten zien en dat daar wat meer mogelijk in gaat worden.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Hopelijk gaat Marcel samen met Stewart zorgen dat de PSG-clausule van Simons verdwijnt. Dan heb je voor volgend jaar direct een sterkhouder en garantie op tientallen miljoenen over enkele jaren. Ook zou dit direct een boost geven aan de supporters. Dus Marcel, maak ons blij.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 01 feb 2023, 12:23 Hopelijk gaat Marcel samen met Stewart zorgen dat de PSG-clausule van Simons verdwijnt. Dan heb je voor volgend jaar direct een sterkhouder en garantie op tientallen miljoenen over enkele jaren. Ook zou dit direct een boost geven aan de supporters. Dus Marcel, maak ons blij.
Is er een clausule? Leg eens uit?
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

:monkey:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

loginnaam schreef: 01 feb 2023, 11:48
Chucky schreef: 01 feb 2023, 11:13

El Ghazi en Til hebben bij elkaar 5,5 miljoen gekost, en aangezien wij ze terug hebben gehaald uit respectievelijk Engeland en Rusland durf ik wel te zeggen dat ze bij de grootverdieners horen. Dat is niet bepaald in lijn met wat ze brengen...

Mwene is inderdaad nuttig in zijn rol en voldoet in die zin aan de verwachtingen, die heb ik wellicht onterecht toegevoegd in bovenstaand rijtje.

Viergever en Schwaab horen inderdaad niet bij de duurste jongens uit bovenstaand rijtje, maar het binnenhalen van die 2 is nog steeds vrij opmerkelijk. Viergever was bankzitter bij onze concurrent, en Schwaab werd teruggehaald uit zijn voetbalpensioen...

Thomas vond ik niet nuttig, zeer onbetrouwbaar gebleken qua blessuregevoeligheid.
Dat ene extra jaartje Schwaab zal niet veel gekost hebben. De twee jaren daarvoor hadden we met Schwaab in de basis 83 punten gehaald, dus zo gek was het niet om hem nog terug te halen voor een jaar extra.
Tja, je kunt een analyse maken per individu en Schwaab ligt wellicht iets genuanceerder gezien het kostenplaatje, maar ik denk je dat je overall gezien mijn punt wel begrijpt. Onderaan de streep hebben we veel te veel geld verspild aan middelmaat.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Joenepsv schreef: 01 feb 2023, 11:59Onze Academy heeft ons de afgelopen jaren op de been gehouden en daar moet meer focus op. Spelers halen voordat ze doorbreken. De Sulemana's en de Malens van deze wereld scouten en kopen als ze nog 3-4 miljoen kosten. Dat is de enige manier om vooruit te kijken en ik ben ervan overtuigd dat je dan zowel sportief als financieel mee kan doen. We hebben deze winter Gakpo verkocht aan Liverpool, Madueke aan Chelsea en Bakayoko kon naar PSG. Dat betekend dat we een fantastische club zijn waar jong talent zich kan ontwikkelen. Draag dat uit en richt je daar op.
Maar we zijn geen handelshuis. Er moet topvoetbal op de mat gelegd worden, dat is de maatstaf en niet de handel - da's slechts middel c.q. noodzaak om dat doel te bereiken.

Spelers verkopen voordat ze de club sportief succes hebben kunnen bezorgen is dus een negatief verhaal. Je moet het doen als je geen andere keuze hebt, maar da's m.i. dan dus een actie uit armoede.

Om die reden ben ik trouwens blij dat Bakayoko nu niet meteen verpatst is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 01 feb 2023, 12:55
Joenepsv schreef: 01 feb 2023, 11:59Onze Academy heeft ons de afgelopen jaren op de been gehouden en daar moet meer focus op. Spelers halen voordat ze doorbreken. De Sulemana's en de Malens van deze wereld scouten en kopen als ze nog 3-4 miljoen kosten. Dat is de enige manier om vooruit te kijken en ik ben ervan overtuigd dat je dan zowel sportief als financieel mee kan doen. We hebben deze winter Gakpo verkocht aan Liverpool, Madueke aan Chelsea en Bakayoko kon naar PSG. Dat betekend dat we een fantastische club zijn waar jong talent zich kan ontwikkelen. Draag dat uit en richt je daar op.
Maar we zijn geen handelshuis. Er moet topvoetbal op de mat gelegd worden, dat is de maatstaf en niet de handel - da's slechts middel c.q. noodzaak om dat doel te bereiken.

Spelers verkopen voordat ze de club sportief succes hebben kunnen bezorgen is dus een negatief verhaal. Je moet het doen als je geen andere keuze hebt, maar da's m.i. dan dus een actie uit armoede.

Om die reden ben ik trouwens blij dat Bakayoko nu niet meteen verpatst is.
Als je geen geld hebt (zoals nu) ontkom je er m.i. niet aan door eerst handelshuis te zijn en structureel geld te genereren. Uiteraard versterkt succes zowel de beleving als het prijskaartje, maar transfers zoals Cody (vertrokken als held, maar zonder noemenswaardig zilverwerk) blijf je op korte termijn wel houden ben ik bang.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 01 feb 2023, 12:55
Joenepsv schreef: 01 feb 2023, 11:59Onze Academy heeft ons de afgelopen jaren op de been gehouden en daar moet meer focus op. Spelers halen voordat ze doorbreken. De Sulemana's en de Malens van deze wereld scouten en kopen als ze nog 3-4 miljoen kosten. Dat is de enige manier om vooruit te kijken en ik ben ervan overtuigd dat je dan zowel sportief als financieel mee kan doen. We hebben deze winter Gakpo verkocht aan Liverpool, Madueke aan Chelsea en Bakayoko kon naar PSG. Dat betekend dat we een fantastische club zijn waar jong talent zich kan ontwikkelen. Draag dat uit en richt je daar op.
Maar we zijn geen handelshuis. Er moet topvoetbal op de mat gelegd worden, dat is de maatstaf en niet de handel - da's slechts middel c.q. noodzaak om dat doel te bereiken.

Spelers verkopen voordat ze de club sportief succes hebben kunnen bezorgen is dus een negatief verhaal. Je moet het doen als je geen andere keuze hebt, maar da's m.i. dan dus een actie uit armoede.

Om die reden ben ik trouwens blij dat Bakayoko nu niet meteen verpatst is.
Als de afgelopen transferperiode iets heeft aangetoond is dat we zeker een handelshuis zijn. Wij zijn niet in de positie om te gokken op CL/sportieve prestaties. Dat is juist de reden dat nu in financieel zwaar weer zitten. Zeg ook nergens dat we spelers moeten verkopen voordat ze sportief van meerwaarde zijn. Dat is iets wat hand in hand gaat zoals we de afgelopen jaren hebben kunnen zien aan Malen, Bergwijn, Gakpo, Rosario, Madueke. En in mindere mate aan Lammers, Sadilek, Piroe, Oppegard etc. Allemaal jongens die ofwel jong zijn gescout ofwel de opleiding hebben doorlopen die én sportief van meerwaarde zijn én ons financieel verder helpen. Wil ook even een Hendrix en een Zoet hier noemen die ook jaren een nuttige selectie speler zijn geweest. Als je proactief bent op de markt en zelf spelers klaar kunt stomen om vertrekkers op te vangen zul je minder afhankelijk zijn van verkopen. We hebben jarenlang linksbuitens zelf op kunnen leiden. Doordat er de afgelopen 2, 3 jaar ook nauwelijks in de jeugd is geïnvesteerd ligt dat ook even op zijn gat maar er komt een geweldige lichting aan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 01 feb 2023, 12:58Als je geen geld hebt (zoals nu) ontkom je er m.i. niet aan door eerst handelshuis te zijn en structureel geld te genereren. Uiteraard versterkt succes zowel de beleving als het prijskaartje, maar transfers zoals Cody (vertrokken als held, maar zonder noemenswaardig zilverwerk) blijf je op korte termijn wel houden ben ik bang.
Cody was iig wel echt al een volwassen speler, ik twijfel er ook niet aan dat die 't later nog wel goed komt maken.

Je moet doen wat je moet doen, maar het doel van de club moet scherp blijven. Maar daarom snap ik John ook wel die vol inzette op sportief succes... ik heb iig begrip voor het door hem genomen risico, dat daarvoor nu wat pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden, so be it.

Joenepsv schreef: 01 feb 2023, 13:17Wij zijn niet in de positie om te gokken op CL/sportieve prestaties. Dat is juist de reden dat nu in financieel zwaar weer zitten.
Vind ik dus niet zo'n punt. Kijk naar de geschiedenis van de club, sterker nog kijk naar de geschiedenis van zo'n beetje alle voetbalclubs en periodiek zwaar weer met bijkomende saneringen hoort er gewoon bij.

Wat mij betreft wordt er in de toekomst dus gewoon weer risico genomen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 01 feb 2023, 11:47 Deels eens, maar juist dit seizoen kan je jezelf zoveel (extra) ruimte geven omdat de titel letterlijk voor het oprapen ligt. Dat versterkt je positie op zowel de transfermarkt (immers CL trekt spelers aan) en financieel krijg je meer mogelijkheden. Normaal ben ik het met je eens dat die titel toch lastig wordt, maar dit seizoen liggen de kaarten volledig anders. Ik kan maar niet begrijpen dat er zo makkelijk over dit seizoen heen gestapt wordt.
Precies dit denken heeft PSV juist in de problemen gebracht.
Apart dat je dit niet inziet.

Want wat als PSV had geïnvesteerd en toch geen kampioen wordt? Dan zijn we nog verder van huis.
Brands is schoon schip aan het maken, niet leuk maar het is nodig en hij doet dat ook prima.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

ziege maar ook zagge schreef: 01 feb 2023, 13:18
Josef Dettelbacher schreef: 01 feb 2023, 12:58Als je geen geld hebt (zoals nu) ontkom je er m.i. niet aan door eerst handelshuis te zijn en structureel geld te genereren. Uiteraard versterkt succes zowel de beleving als het prijskaartje, maar transfers zoals Cody (vertrokken als held, maar zonder noemenswaardig zilverwerk) blijf je op korte termijn wel houden ben ik bang.
Cody was iig wel echt al een volwassen speler, ik twijfel er ook niet aan dat die 't later nog wel goed komt maken.

Je moet doen wat je moet doen, maar het doel van de club moet scherp blijven. Maar daarom snap ik John ook wel die vol inzette op sportief succes... ik heb iig begrip voor het door hem genomen risico, dat daarvoor nu wat pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden, so be it.

Joenepsv schreef: 01 feb 2023, 13:17Wij zijn niet in de positie om te gokken op CL/sportieve prestaties. Dat is juist de reden dat nu in financieel zwaar weer zitten.
Vind ik dus niet zo'n punt. Kijk naar de geschiedenis van de club, sterker nog kijk naar de geschiedenis van zo'n beetje alle voetbalclubs en periodiek zwaar weer met bijkomende saneringen hoort er gewoon bij.

Wat mij betreft wordt er in de toekomst dus gewoon weer risico genomen.
Wel risico's, maar geen domme geldverbrand acties als drommel bruma zahavi of doan waarvan je al weet dat ze het niet gaan doen voor je
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Marcel was weer in zijn "mij maak je de pis niet lauw" modus, in tegenstelling tot afgelopen september.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Chucky schreef: 01 feb 2023, 12:52
loginnaam schreef: 01 feb 2023, 11:48

Dat ene extra jaartje Schwaab zal niet veel gekost hebben. De twee jaren daarvoor hadden we met Schwaab in de basis 83 punten gehaald, dus zo gek was het niet om hem nog terug te halen voor een jaar extra.
Tja, je kunt een analyse maken per individu en Schwaab ligt wellicht iets genuanceerder gezien het kostenplaatje, maar ik denk je dat je overall gezien mijn punt wel begrijpt. Onderaan de streep hebben we veel te veel geld verspild aan middelmaat.
Ja, maar ik denk niet zo zeer aan de middelmaat die jij opvoerde; uiteindelijk heb je ook gewoon spelers nodig voor je selectie die als backup kunnen dienen en daar is ook budget voor. De reeks wat grotere aankopen die uiteindelijk zich niet tot cashcows hebben ontwikkeld terwijl dat wel de bedoeling was, is veel schadelijker geweest. Vanaf eind zomer 2018 zijn Guti, Bruma, Baumgartl, Doan, Max, Sangaré en Veerman aangekocht met als doel dat die zich hier ontwikkelen zodat je ze later voor flink meer geld weer kan doorverkopen. Van de eerste 5 heeft alleen Doan zijn aankoopbedrag terugverdiend, de rest gaat daar niet aan komen. Als je dan ook nog met Luckassen en Romero zit van daarvoor, dan is dat gewoon een te lage succesrate. Als van die 7 spelers er maar 2 20 miljoen meer hadden opgebracht en dus een succes waren geweest, dan had de wereld er al een heel stuk anders uitgezien.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 01 feb 2023, 13:38
Juancho schreef: 01 feb 2023, 11:47 Deels eens, maar juist dit seizoen kan je jezelf zoveel (extra) ruimte geven omdat de titel letterlijk voor het oprapen ligt. Dat versterkt je positie op zowel de transfermarkt (immers CL trekt spelers aan) en financieel krijg je meer mogelijkheden. Normaal ben ik het met je eens dat die titel toch lastig wordt, maar dit seizoen liggen de kaarten volledig anders. Ik kan maar niet begrijpen dat er zo makkelijk over dit seizoen heen gestapt wordt.
Precies dit denken heeft PSV juist in de problemen gebracht.
Apart dat je dit niet inziet.

Want wat als PSV had geïnvesteerd en toch geen kampioen wordt? Dan zijn we nog verder van huis.
Brands is schoon schip aan het maken, niet leuk maar het is nodig en hij doet dat ook prima.
Sommigen, waaronder dus jij, denken nog altijd dat investeren inhoudt dat je er tientallen miljoenen tegen aan moet gooien. Dat is helemaal niet wat ik bedoel met fase 1 opstarten van de verbouwing. Dat is een eerste stap zetten om het PSV van komend seizoen tijdig en goed rond te hebben. Want draai het eens om en stel jezelf de vraag: wat moet PSV over een paar maand alsnog doen? Juist, fase 1 opstarten. Nieuwe spelers vinden en aantrekken, jong talent halen. Het enige wat jij doet is het uitstellen van iets dat sowieso moet gebeuren. PSV doet nu niks behalve geld weggooien bij huurspelers. En zal straks alsnog aan de bak moeten. En dat allemaal in minder tijd. Apart dat je dat niet ziet. Want dit zal niet voor het eerst zijn dat PSV het simpelweg niet lukt in 1 transfer (zomer) window. De verwachtingen zijn nu alweer gruwelijk hoog, omdat we alles op alles zetten in de komende zomer window. Ik kan je nu al zeggen, dat gaat weer een zomer vol twijfel, ongeloof, paar leuke transfers en uiteindelijk een niet tijdige en niet complete selectie hebben. Van mij mag je alle vertrouwen hebben in die komende zomer he, be my guest. Moet iedereen lekker zelf weten. Maar ik vind het wel lachen eigenlijk dat jij mij iets verwijt (waardoor PSV in de shit is gekomen) terwijl jezelf achter een beleid staat dat PSV nooit heeft kunnen waarmaken de laatste jaren (tijdig en compleet de selectie voor elkaar hebben).

Als voorbeeld misschien een speler als Ola Brynhildsen (en zo zijn er vast nog wel tientallen soort gelijke spelers). Dat zou ik een strategische aankoop vinden die ook past in het zogenaamde nieuwe PSV beleid.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Juancho schreef: 01 feb 2023, 14:41
Ren Höek schreef: 01 feb 2023, 13:38

Precies dit denken heeft PSV juist in de problemen gebracht.
Apart dat je dit niet inziet.

Want wat als PSV had geïnvesteerd en toch geen kampioen wordt? Dan zijn we nog verder van huis.
Brands is schoon schip aan het maken, niet leuk maar het is nodig en hij doet dat ook prima.
Sommigen, waaronder dus jij, denken nog altijd dat investeren inhoudt dat je er tientallen miljoenen tegen aan moet gooien. Dat is helemaal niet wat ik bedoel met fase 1 opstarten van de verbouwing. Dat is een eerste stap zetten om het PSV van komend seizoen tijdig en goed rond te hebben. Want draai het eens om en stel jezelf de vraag: wat moet PSV over een paar maand alsnog doen? Juist, fase 1 opstarten. Nieuwe spelers vinden en aantrekken, jong talent halen. Het enige wat jij doet is het uitstellen van iets dat sowieso moet gebeuren. PSV doet nu niks behalve geld weggooien bij huurspelers. En zal straks alsnog aan de bak moeten. En dat allemaal in minder tijd. Apart dat je dat niet ziet. Want dit zal niet voor het eerst zijn dat PSV het simpelweg niet lukt in 1 transfer (zomer) window. De verwachtingen zijn nu alweer gruwelijk hoog, omdat we alles op alles zetten in de komende zomer window. Ik kan je nu al zeggen, dat gaat weer een zomer vol twijfel, ongeloof, paar leuke transfers en uiteindelijk een niet tijdige en niet complete selectie hebben. Van mij mag je alle vertrouwen hebben in die komende zomer he, be my guest. Moet iedereen lekker zelf weten. Maar ik vind het wel lachen eigenlijk dat jij mij iets verwijt (waardoor PSV in de shit is gekomen) terwijl jezelf achter een beleid staat dat PSV nooit heeft kunnen waarmaken de laatste jaren (tijdig en compleet de selectie voor elkaar hebben).

Als voorbeeld misschien een speler als Ola Brynhildsen (en zo zijn er vast nog wel tientallen soort gelijke spelers). Dat zou ik een strategische aankoop vinden die ook past in het zogenaamde nieuwe PSV beleid.
Maar in hoeverre is het realistisch om dit beleid uit te voeren? Wat voor jonge spelers praat je over? Heb je het over de nieuwe Malen? Iemand die maar 1 of 2 jaar jong PSV nodig heeft. Of praat je over Madueke? Iemand die instroomt in de onder 17 en vervolgens een aantal jaar groeit?
Laten we het voorbeeld van Brynhildsen nemen. Buiten de vraag of hij kwalitatief goed genoeg is want dat weet ik niet, hoe zie je het voor je om zo'n speler te halen? Je wil hem eigenlijk halen om hem een half jaar te laten wennen. Die gedachte kan ik volgen. Maar welk perspectief geef je zo'n jonge die nu iedere wedstrijd speelt bij Molde? Je zult dan moeten aanbieden dat hij dit jaar als invaller begint en volgend jaar in principe basisklant is mits hij presteert. Dit terwijl hij bij Molde nu zeker is van een basisplaats. Ik snap dat PSV actief moet handelen, maar je moet ook geïnteresseerde spelers hebben. We zijn geen Liverpool, Arsenal, Real of PSG waarbij spelers het prima vinden om een jaar te wennen omdat ze het als de stap naar de top zien.
Ja ik ben het met je eens dat PSV actiever had kunnen en misschien moeten handelen, maar ik vraag me af of het realistisch is. Kom je dan niet bij de Bakayoko's van deze wereld uit?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Juancho schreef: 01 feb 2023, 14:41 Als voorbeeld misschien een speler als Ola Brynhildsen (en zo zijn er vast nog wel tientallen soort gelijke spelers). Dat zou ik een strategische aankoop vinden die ook past in het zogenaamde nieuwe PSV beleid.
Brands gaf gisteren aan dat ze juist die markt meer links laten liggen omdat spelers uit die landen steeds vaker moeite hebben met de stap omhoog. Derrick Luckassen is waarschijnlijk de Ola Brynhildsen avant la lettre.

Velen hadden al twijfels of hij goed genoeg zou zijn als basis en zagen hem meer als back up spits als ik mij goed herinner. En PSV lijkt het daarmee eens te zijn. Bij twijfel niet inhalen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

[mention]Ren Höek[/mention] dat denigrerende toontje "apart dat je dit niet ziet" mag je best achterwege laten. Het is niet dat jouw denkwijze/redenatie per se de waarheid is ;)
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

DeEintovenaar schreef: 01 feb 2023, 15:01
Juancho schreef: 01 feb 2023, 14:41

Sommigen, waaronder dus jij, denken nog altijd dat investeren inhoudt dat je er tientallen miljoenen tegen aan moet gooien. Dat is helemaal niet wat ik bedoel met fase 1 opstarten van de verbouwing. Dat is een eerste stap zetten om het PSV van komend seizoen tijdig en goed rond te hebben. Want draai het eens om en stel jezelf de vraag: wat moet PSV over een paar maand alsnog doen? Juist, fase 1 opstarten. Nieuwe spelers vinden en aantrekken, jong talent halen. Het enige wat jij doet is het uitstellen van iets dat sowieso moet gebeuren. PSV doet nu niks behalve geld weggooien bij huurspelers. En zal straks alsnog aan de bak moeten. En dat allemaal in minder tijd. Apart dat je dat niet ziet. Want dit zal niet voor het eerst zijn dat PSV het simpelweg niet lukt in 1 transfer (zomer) window. De verwachtingen zijn nu alweer gruwelijk hoog, omdat we alles op alles zetten in de komende zomer window. Ik kan je nu al zeggen, dat gaat weer een zomer vol twijfel, ongeloof, paar leuke transfers en uiteindelijk een niet tijdige en niet complete selectie hebben. Van mij mag je alle vertrouwen hebben in die komende zomer he, be my guest. Moet iedereen lekker zelf weten. Maar ik vind het wel lachen eigenlijk dat jij mij iets verwijt (waardoor PSV in de shit is gekomen) terwijl jezelf achter een beleid staat dat PSV nooit heeft kunnen waarmaken de laatste jaren (tijdig en compleet de selectie voor elkaar hebben).

Als voorbeeld misschien een speler als Ola Brynhildsen (en zo zijn er vast nog wel tientallen soort gelijke spelers). Dat zou ik een strategische aankoop vinden die ook past in het zogenaamde nieuwe PSV beleid.
. Maar welk perspectief geef je zo'n jonge die nu iedere wedstrijd speelt bij Molde? Je zult dan moeten aanbieden dat hij dit jaar als invaller begint en volgend jaar in principe basisklant is mits hij presteert. Dit terwijl hij bij Molde nu zeker is van een basisplaats. Ik snap dat PSV actief moet handelen, maar je moet ook geïnteresseerde spelers hebben. We zijn geen Liverpool, Arsenal, Real of PSG waarbij spelers het prima vinden om een jaar te wennen omdat ze het als de stap naar de top zien.
Je kunt ambitie koppelen aan transfers uit het verleden. Ambitie is dus enerzijds bij de speler neerleggen dat hij de kans krijgt om zich te ontwikkelen op een hoger niveau in een uber professionele omgeving.
De transferhistorie is vervolgens het bewijs (Memphis, Bergwijn, Malen, Gakpo, Madueke) dat doorbreken bij PSV kan resulteren in een hele mooie transfer.

En vaak zijn ze dan op hun 20e 21e een stuk verder dan de spelers die op die leeftijd terugkeren uit de PL om elders minuten te maken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

ShovingNE2 schreef: 01 feb 2023, 15:02
Juancho schreef: 01 feb 2023, 14:41 Als voorbeeld misschien een speler als Ola Brynhildsen (en zo zijn er vast nog wel tientallen soort gelijke spelers). Dat zou ik een strategische aankoop vinden die ook past in het zogenaamde nieuwe PSV beleid.
Brands gaf gisteren aan dat ze juist die markt meer links laten liggen omdat spelers uit die landen steeds vaker moeite hebben met de stap omhoog. Derrick Luckassen is waarschijnlijk de Ola Brynhildsen avant la lettre.

Velen hadden al twijfels of hij goed genoeg zou zijn als basis en zagen hem meer als back up spits als ik mij goed herinner. En PSV lijkt het daarmee eens te zijn. Bij twijfel niet inhalen.
Ik hoop vooral dat er ook nog steeds naar de Zuid Amerikaanse markt wordt gekeken. Ja de Argentijnse en Briazilaanse spelers zijn duur. Maar je ziet alsnog een opkomst qua talenten van Ecuador en Colombia die nog wel een in de juiste prijsklasse zitten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Even voor de helderheid, Ola Brynhildsen moet je niet te letterlijk nemen, het gaat om het type speler. Zo zijn er natuurlijk nog veel en veel meer. Het gaat mij meer om het beleid wat je blijkbaar kiest maar dat wel koppelt aan het opbouwen richting komend jaar ipv alles op 1 zomer te gooien. En los van de spelers zelf, maar een half jaartje Hazard huren gaat je niet echt verder helpen natuurlijk. Als je dan toch kiest voor dit seizoen maar zo goed mogelijk zien door te komen...dan had ik het logischer gevonden als je al eerst stappen zou zetten met spelers die ook passen in dat beeld richting de toekomst.

Dus even antwoord op je vraag [mention]DeEintovenaar[/mention] je kan zo'n speler toch alle kansen bieden? De posities zijn open en vrij, de concurrentie is er niet of is al matig. Juist nu zou je dat soort spelers alle kansen en tijd kunnen bieden. Een half jaar eerder, wat weer scheelt richting komend seizoen. Nogmaals, niet specifiek Brynhildsen maar meer het type aankoop. Die ook zal passen in de nieuwe financiële situatie van PSV (aankopen tot laten we zeggen 6-8 miljoen), die niet gelijk een topsalaris krijgen en ook waarde op het veld hebben voor de toekomst.

En als je dat dan een beetje ingericht had deze winter en er zou een buitenkansje als Hazard vrij komen, kan je altijd nog bepalen of je dat aanpakt of toch niet. Ik mis gewoon een laag in het beleid waar PSV voor kiest.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSVTOPOss
Regelmatige invaller
1
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 jun 2022

Het is ook altijd wel makkelijk praten over talenten halen voor een tot enkele miljoenen, ze vervolgens laten rijpen in Jong en dan door laten stromen. Was het maar zo simpel. Je ziet met Sealy, Colyn, eerder met Gloster, Ngonge etc dat het wel geprobeerd wordt, maar het niet zo makkelijk is.
Dat zie je ook bij Ajax met spelers als Kjaer, Jensen, Giovanni, Kuhn, Kotarski die allemaal gratis weggegaan zijn nadat ze voor meerder miljoenen per speler (!) gekomen zijn. En zelfs met jonge spelers uit de NLse competitie gaat dat niet altijd goed, kijk naar een Scherpen, Pierie of eerder Johnsen die voor meerdere miljoenen kwamen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Josef Dettelbacher schreef: 01 feb 2023, 15:11
DeEintovenaar schreef: 01 feb 2023, 15:01

. Maar welk perspectief geef je zo'n jonge die nu iedere wedstrijd speelt bij Molde? Je zult dan moeten aanbieden dat hij dit jaar als invaller begint en volgend jaar in principe basisklant is mits hij presteert. Dit terwijl hij bij Molde nu zeker is van een basisplaats. Ik snap dat PSV actief moet handelen, maar je moet ook geïnteresseerde spelers hebben. We zijn geen Liverpool, Arsenal, Real of PSG waarbij spelers het prima vinden om een jaar te wennen omdat ze het als de stap naar de top zien.
Je kunt ambitie koppelen aan transfers uit het verleden. Ambitie is dus enerzijds bij de speler neerleggen dat hij de kans krijgt om zich te ontwikkelen op een hoger niveau in een uber professionele omgeving.
De transferhistorie is vervolgens het bewijs (Memphis, Bergwijn, Malen, Gakpo, Madueke) dat doorbreken bij PSV kan resulteren in een hele mooie transfer.

En vaak zijn ze dan op hun 20e 21e een stuk verder dan de spelers die op die leeftijd terugkeren uit de PL om elders minuten te maken.
Als dat voldoende is om de spelers te overtuigen, absoluut doen. Maar dat is een beetje de vraag die ik mezelf stel: is dat nog voldoende om spelers te overtuigen? Dat weet ik niet zo goed waarbij ik hoop dat het wel zo is.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Juancho schreef: 01 feb 2023, 15:32 Even voor de helderheid, Ola Brynhildsen moet je niet te letterlijk nemen, het gaat om het type speler. Zo zijn er natuurlijk nog veel en veel meer. Het gaat mij meer om het beleid wat je blijkbaar kiest maar dat wel koppelt aan het opbouwen richting komend jaar ipv alles op 1 zomer te gooien. En los van de spelers zelf, maar een half jaartje Hazard huren gaat je niet echt verder helpen natuurlijk. Als je dan toch kiest voor dit seizoen maar zo goed mogelijk zien door te komen...dan had ik het logischer gevonden als je al eerst stappen zou zetten met spelers die ook passen in dat beeld richting de toekomst.

Dus even antwoord op je vraag [mention]DeEintovenaar[/mention] je kan zo'n speler toch alle kansen bieden? De posities zijn open en vrij, de concurrentie is er niet of is al matig. Juist nu zou je dat soort spelers alle kansen en tijd kunnen bieden. Een half jaar eerder, wat weer scheelt richting komend seizoen. Nogmaals, niet specifiek Brynhildsen maar meer het type aankoop. Die ook zal passen in de nieuwe financiële situatie van PSV (aankopen tot laten we zeggen 6-8 miljoen), die niet gelijk een topsalaris krijgen en ook waarde op het veld hebben voor de toekomst.

En als je dat dan een beetje ingericht had deze winter en er zou een buitenkansje als Hazard vrij komen, kan je altijd nog bepalen of je dat aanpakt of toch niet. Ik mis gewoon een laag in het beleid waar PSV voor kiest.
Ik gebruikte Brynhildsen ook als voorbeeld, niet als letterlijk verhaal haha. Althans dat was mijn bedoeling. Ja de posities zijn open en vrij, maar aan de ene kant vinden wij spelers als Nakamura, Tzolis, El Ghazi (kwaliteiten dan, even los van leeftijd), Bakayoko, Saibari etc. niet genoeg. Als voor Bakayoko als 15 miljoen wordt geboden en wij hem niet goed genoeg vinden voor het eerste, waaronder ik. Wat voor spelers kun je dan nog halen die wel goed genoeg zijn?
Saibari hetzelfde verhaal, vinden we niet goed genoeg. Brynhildsen (als voorbeeld) is daarentegen 'al' 23 jaar. Wat maakt het dan gerechtvaardigd om in zo'n speler te investeren? Als we dan op die weg gaan is het juist toch beter om Bakayoko of Saibari de kans te geven? Dat is eigen jeugd. Vereist verder geen aankoopsom en zullen ook geen grandioos contract hebben. Ik vraag me dus eigenlijk af of de spelers die in de winter haalbaar zijn voor zo'n bedrag iets toevoegen aan de spelers die we nu al hebben. Als je iemand volop de kansen wil bieden moet het iemand zijn waarvan je verwacht dat diegene de nieuwe Gakpo of Madueke gaat worden en de vraag is of dat spelers kunnen zijn in de leeftijdscategorie 20/23 die je voor 6 a 8 miljoen op kunt halen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Marcel Brands