Ibrahim Sangaré

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 30 okt 2022, 11:28
MaartenV schreef: 28 okt 2022, 10:58 En guti kan veel oplossen maar als sangare balverlies leidt op onmogelijke plekken of zijn tegenstander laat lopen op de 16 kan zelfs guti dat niet corrigeren
Je kijkt niet echt goed naar voetbal he?
Je kunt niet echt normaal reageren he?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Thijs schreef: 30 okt 2022, 11:50
Ardbeg schreef: 30 okt 2022, 11:28

Je kijkt niet echt goed naar voetbal he?
Je kunt niet echt normaal reageren he?
Jawel hoor, echter reageer je nu selectief. Vorige week was je nog reacties van me aan het liken. 1 opluchting: Ik had het niet tegen jou.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 30 okt 2022, 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Iemand nog naweeën van het drinkgelag na donderdag? Nee? Mooi...
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ardbeg schreef: 30 okt 2022, 11:51
Thijs schreef: 30 okt 2022, 11:50

Je kunt niet echt normaal reageren he?
Jawel hoor, echter reageer je nu selectief. Vorige week was je nog reacties van me aan het liken. 1 opluchting: Ik had het niet tegen jou.
Ik snap je opmerking niet helemaal, maar wat ik probeerde te zeggen was dat je ofwel niet kunt reageren op iemand ofwel inhoudelijk reageren. Ik spiegelde enkel wat jij dus bij een ander deed. Als je conclusie is dat dit irritant is, zijn we het eens.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik kijk wel uit naar Sangaré tegen Ajax en AZ. Soms zie je bij spelers dat de absolute scherpte er wat vanaf gaat als ze het te makkelijk hebben en dat geldt voor Sangaré in erg veel Eredivisie wedstrijden, omdat hij zowel technisch als fysiek gruwelijk veel beter is dan de meeste middenvelders. En als extra motivatie, omdat hij erna vakantie heeft, zijn dit dé wedstrijden waarin hij een mooie transfer kan afdwingen en ons een mooi cadeau kan geven voor hij gaat.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 28 okt 2022, 11:37 Dus Sangaré heeft moeite met focussen en hij heeft Guti nodig om zijn fouten te herstellen?
Dat is een bijzondere kijk op zaken, om me zachtjes uit te drukken.
Erg apart hoe dat wordt gezien inderdaad, het is veel meer Sangaré die Guti beter laat spelen dan andersom. Guti heeft zijn beste periodes naast Sangaré gehad, Sangaré juist zijn mindere periodes naast Guti. Wil niet zeggen dat dat door Guti komt, maar het is in ieder geval niet gebleken dat Guti Sangaré als individu beter laat spelen, maar eerder andersom.

Wat wel zo is is dat er als geheel meer verdedigende stabiliteit is met Guti, wat volkomen logisch is; een double pivot met 2 verdedigend ingestelde spelers heb je in verdedigend opzicht nou eenmaal meer aan dan met 1 verdedigend ingestelde speler. In dit PSV is dat vaak nodig. Heb je een sterke achterste linie en/of staat het tactisch als een huis, dan is Guti in principe niet nodig. Helaas zijn die zaken er niet bij dit PSV. Maar dat is allemaal iets heel anders dan dat Sangaré als individu beter speelt door Guti.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Persepolis schreef: 02 nov 2022, 21:38
Ren Höek schreef: 28 okt 2022, 11:37 Dus Sangaré heeft moeite met focussen en hij heeft Guti nodig om zijn fouten te herstellen?
Dat is een bijzondere kijk op zaken, om me zachtjes uit te drukken.
Erg apart hoe dat wordt gezien inderdaad, het is veel meer Sangaré die Guti beter laat spelen dan andersom. Guti heeft zijn beste periodes naast Sangaré gehad, Sangaré juist zijn mindere periodes naast Guti. Wil niet zeggen dat dat door Guti komt, maar het is in ieder geval niet gebleken dat Guti Sangaré als individu beter laat spelen, maar eerder andersom.

Wat wel zo is is dat er als geheel meer verdedigende stabiliteit is met Guti, wat volkomen logisch is; een double pivot met 2 verdedigend ingestelde spelers heb je in verdedigend opzicht nou eenmaal meer aan dan met 1 verdedigend ingestelde speler. In dit PSV is dat vaak nodig. Heb je een sterke achterste linie en/of staat het tactisch als een huis, dan is Guti in principe niet nodig. Helaas zijn die zaken er niet bij dit PSV. Maar dat is allemaal iets heel anders dan dat Sangaré als individu beter speelt door Guti.
Het gaat niet om het als individu beter spelen. Het gaat voor PSV om de verbeterde verdedigende stabiliteit.

Ik ben absoluut geen guti-fan en vond hem te traag in de dynamiek en dat is een risico tegen de top (zie bijv uitgoal rangers..nou ja top , en vorig jaar tegen ajax competitie was hij ook een aantal keren te laat). Bovendien brengt hij voetballend te weinig met zijn tikjes breed.
Maar Guti staat er mentaal wel altijd met volledige focus en inzet. En dat is wel een probleem met Sangare. Tel daar de ballwatching van Sangare bij op, en je hebt een verhoogd risico op onnodige tegendoelpunten.

Kortom grotere wedstrijden zoals tegen ajax en az moet sangare absoluut altijd spelen. Kleine wedstrijden, zoals tegen nec of voor de beker neem je minder risico met Veerman en Guti. Daarmee hoef je Veerman niet te offeren en houd je zijn creativiteit en precisie aan de bal, wat fijn is tegen buschauffeurs.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

MaartenV schreef: 03 nov 2022, 06:56
Persepolis schreef: 02 nov 2022, 21:38

Erg apart hoe dat wordt gezien inderdaad, het is veel meer Sangaré die Guti beter laat spelen dan andersom. Guti heeft zijn beste periodes naast Sangaré gehad, Sangaré juist zijn mindere periodes naast Guti. Wil niet zeggen dat dat door Guti komt, maar het is in ieder geval niet gebleken dat Guti Sangaré als individu beter laat spelen, maar eerder andersom.

Wat wel zo is is dat er als geheel meer verdedigende stabiliteit is met Guti, wat volkomen logisch is; een double pivot met 2 verdedigend ingestelde spelers heb je in verdedigend opzicht nou eenmaal meer aan dan met 1 verdedigend ingestelde speler. In dit PSV is dat vaak nodig. Heb je een sterke achterste linie en/of staat het tactisch als een huis, dan is Guti in principe niet nodig. Helaas zijn die zaken er niet bij dit PSV. Maar dat is allemaal iets heel anders dan dat Sangaré als individu beter speelt door Guti.
Het gaat niet om het als individu beter spelen. Het gaat voor PSV om de verbeterde verdedigende stabiliteit.

Ik ben absoluut geen guti-fan en vond hem te traag in de dynamiek en dat is een risico tegen de top (zie bijv uitgoal rangers..nou ja top , en vorig jaar tegen ajax competitie was hij ook een aantal keren te laat). Bovendien brengt hij voetballend te weinig met zijn tikjes breed.
Maar Guti staat er mentaal wel altijd met volledige focus en inzet. En dat is wel een probleem met Sangare. Tel daar de ballwatching van Sangare bij op, en je hebt een verhoogd risico op onnodige tegendoelpunten.

Kortom grotere wedstrijden zoals tegen ajax en az moet sangare absoluut altijd spelen. Kleine wedstrijden, zoals tegen nec of voor de beker neem je minder risico met Veerman en Guti. Daarmee hoef je Veerman niet te offeren en houd je zijn creativiteit en precisie aan de bal, wat fijn is tegen buschauffeurs.
Jouw eerste zin is letterlijk ook wat ik zeg, mijn post was dan ook juist een reactie op de mening dat Sangaré beter speelt dóór Guti.

Maar over de rest zijn we het gewoon oneens. Sangaré of Guti is voor mij niet eens een vraag, Sangaré is in nagenoeg alles minimaal een klasse beter, en Sangaré die een verhoogd risico geeft op tegendoelpunten dan Guti..sorry maar we zitten mijlenver apart wat dit betreft. Ik heb het gevoel dat er van Sangaré meer verwacht wordt, en daardoor zijn foutjes meer naar de voorgrond treden, en dat er van Guti veel minder verwacht wordt en daardoor de intercepties en tackles meer op de voorgrond treden. Terwijl Sangaré die minimaal net zo vaak maakt, maar voor hem "normaler" is. Maar om dat te bevestigen zou je diep in de stats moeten duiken.

De keuze is voor mij niet Sangaré vs. Guti, maar Guti vs. Veerman. Waarbij Guti verdedigend meer brengt en in dit PSV dus belangrijk is, en Veerman voetballend meer en in een PSV die goed staat en een stabiele verdedigingslinie heeft die plek beter in zou kunnen nemen.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Mee eens dat het belang van die tackles overschat wordt... positioneren is veel belangrijker dan eens per wedstrijd een wereldtackle..zeker voor een middenvelder.

Ook er mee eens dat sangare in alles een klasse beter is dan guti. Daarom zou ik hem ook altijd opstellen in de grote wedstrijden of wanneer PSV het nodig heeft hem laten invallen.

Maar ik zou hem veel meer banken of noem het sparen in de kleine wedstrijden. Omdat hij daarin af en toe problemen heeft met de concentratie en/of inzet. Cambuur was een dramatisch voorbeeld daarvan.

Ik dacht overigens ook altijd dat sangare altijd zou moeten spelen. Totdat ik bij kansen en goals tegen later de video ging terugspoelen en de situaties voorafgaand aan die kansen ging bekijken. En dan gaat het opvallen dat sangare vaak niemand dekt in de omschakeling. Terwijl er wel iemand vrij staat.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

MaartenV schreef: 03 nov 2022, 16:14
Maar ik zou hem veel meer banken of noem het sparen in de kleine wedstrijden. Omdat hij daarin af en toe problemen heeft met de concentratie en/of inzet. Cambuur was een dramatisch voorbeeld daarvan.

Ik dacht overigens ook altijd dat sangare altijd zou moeten spelen. Totdat ik bij kansen en goals tegen later de video ging terugspoelen en de situaties voorafgaand aan die kansen ging bekijken. En dan gaat het opvallen dat sangare vaak niemand dekt in de omschakeling. Terwijl er wel iemand vrij staat.
Dit is toch wel de meest lachwekkende reactie die ik in tijden hier heb gelezen. Een van je beste spelers “sparen” tegen de kleintjes omdat er mogelijk concentraties problemen dan optreden.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Mikelvb schreef: 03 nov 2022, 16:32
MaartenV schreef: 03 nov 2022, 16:14
Maar ik zou hem veel meer banken of noem het sparen in de kleine wedstrijden. Omdat hij daarin af en toe problemen heeft met de concentratie en/of inzet. Cambuur was een dramatisch voorbeeld daarvan.

Ik dacht overigens ook altijd dat sangare altijd zou moeten spelen. Totdat ik bij kansen en goals tegen later de video ging terugspoelen en de situaties voorafgaand aan die kansen ging bekijken. En dan gaat het opvallen dat sangare vaak niemand dekt in de omschakeling. Terwijl er wel iemand vrij staat.
Dit is toch wel de meest lachwekkende reactie die ik in tijden hier heb gelezen. Een van je beste spelers “sparen” tegen de kleintjes omdat er mogelijk concentraties problemen dan optreden.
Wat is jouw suggestie dan om problemen als tegen cambuur of fc groningen te voorkomen ?

Zoals al eerder gezegd...ik ben het er mee eens dat het belachelijk is dat een goedbetaalde prof niet iedere wedstrijd er in dezelfde mate staat.
Maar het verhaal van 2,5 jaar sangare bij PSV is dat hij de grote wedstrijden er altijd staat , maar in de kleine wedstrijden te vaak verdedigende fouten maakt en meer op 1 snelheid rondhobbelt. Hij speelde onder schmidt en onder ruud ook nagenoeg altijd als hij fit was. Ik zou dat dus meer gaan doseren. Heeft er iemand tegen nec bijv sangare gemist in het 1e uur ?
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat zijn de grotere, lastigere wedstrijden? Die tegen Ajax, Feyenoord, AZ en Twente? Je wil hem dus in de overige 26 wedstrijden op de bank houden? Los daarvan ben ik het er niet mee eens dat het telkens aan Sangaré lag. Het lag aan verschillende zaken, die ook niet opgelost worden door een van je beste spelers te banken.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Sangaré en Veerman kunnen prima zonder Guti spelen maar dan moeten ze niet hun eigen spel spelen maar aanpassingen doen in hun manier van spelen. Ze hebben kwaliteiten genoeg en kunnen beide meters maken, kunnen beide ballen afpakken, kunnen bijna onder de druk uit voetballen en ze kunnen het ook best compact houden.

Guti vind ik trouwens wel echt fantastisch dit jaar. Volgens mij de enige die zonder echte flaters heeft gespeeld. Maar Sangaré staat daar heel kort achter.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De vraag is of Sangare maar ook Veerman optimaal in hun krachten benut worden zonder 6 of dus juist wel met Guti als stofzuiger.

Ik ben nu wel op een punt dat ik volmondig durf te zeggen dat beide heren veel meer naar hun beste kwaliteiten kunnen spelen met een 6. Dat is bij PSV dan toevallig Guti. En ondanks dat Guti ook zeker z'n gebreken heeft is het wel een groot compliment voor hem.

Dus ja, wat mij betreft laat Guti de andere 2 beter spelen en andersom net zo goed. De samenwerking is wat het zo krachtig maakt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hopelijk staat deze baas op het veld zondag
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Persepolis schreef: 03 nov 2022, 18:02 Wat zijn de grotere, lastigere wedstrijden? Die tegen Ajax, Feyenoord, AZ en Twente? Je wil hem dus in de overige 26 wedstrijden op de bank houden? Los daarvan ben ik het er niet mee eens dat het telkens aan Sangaré lag. Het lag aan verschillende zaken, die ook niet opgelost worden door een van je beste spelers te banken.
Utrecht en Heerenveen ook. En de europese potten. Beker vanaf de halve finale of al eerder als er een moeilijke loting is. Dan zit je al gauw aan meer dan 30 potten in een seizoen. Prima. En de overige wedstrijden kan hij gerust invallen als het nodig is. En je krijgt ook met blessures te maken. Dus hij speelt genoeg...ginne angst.
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

Kwam vanavond totaal niet in het spel voor en was onzichtbaar.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat 'ie concentratieproblemen had :mrgreen:
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

MaartenV schreef: 03 nov 2022, 23:43
Persepolis schreef: 03 nov 2022, 18:02 Wat zijn de grotere, lastigere wedstrijden? Die tegen Ajax, Feyenoord, AZ en Twente? Je wil hem dus in de overige 26 wedstrijden op de bank houden? Los daarvan ben ik het er niet mee eens dat het telkens aan Sangaré lag. Het lag aan verschillende zaken, die ook niet opgelost worden door een van je beste spelers te banken.
Utrecht en Heerenveen ook. En de europese potten. Beker vanaf de halve finale of al eerder als er een moeilijke loting is. Dan zit je al gauw aan meer dan 30 potten in een seizoen. Prima. En de overige wedstrijden kan hij gerust invallen als het nodig is. En je krijgt ook met blessures te maken. Dus hij speelt genoeg...ginne angst.
30 wedstrijden van de 55-60 die we spelen en dat is dan je beste middenvelder. Lijkt me handiger om met hem aan de slag te gaan en die concentratieproblemen aan te pakken als dat zo'n groot thema zou zijn dat je hem anders de helft van de wedstrijden niet op gaat stellen.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Rikkert1234 schreef: 03 nov 2022, 22:57 Hopelijk staat deze baas op het veld zondag
Gaat hem missen hoor ik.
#FreeGeneratie4
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

PCGC schreef: 04 nov 2022, 03:13
Rikkert1234 schreef: 03 nov 2022, 22:57 Hopelijk staat deze baas op het veld zondag
Gaat hem missen hoor ik.
Van Nistelrooy zelf zegt dat hij verwacht dat hij (net als Mauro, Max, Van Ginkel en Branthwaite) er zondag allemaal gewoon bij zijn.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik hoop het, maar ik hoorde dat ie het goed te pakken had. Geen bevestiging of het Corona is of niet.

Laten we aub een kaarsje opsteken. Sangare is van levensbelang zondag.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Die gaat echt wel spelen, ook met een griepje.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Op Twitter wordt gezegd dat hij nog ziek zou zijn.. iemand die hier meer van af weet?
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Wie zegt dat? Zou ontzettend slecht nieuws zijn
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

TomPSV schreef: 06 nov 2022, 13:57 Wie zegt dat? Zou ontzettend slecht nieuws zijn
Geen kenners nog maar enkele supporters speculeren hierover..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ibrahim Sangaré