Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Naar aanleiding van het nieuws dat John de Jong in de belangstelling staat van AS Roma: wat zijn geschikte namen als eventuele vervanger.

Brand los!

https://www.vi.nl/nieuws/as-roma-denkt- ... -directeur
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Waarom zou er welke club dan ook maar geinteresseerd zijn in John? (Niet om te zeiken, seeieuze vraag)
Arno27
Lid 2e elftal
3
Berichten: 197
Lid geworden op: 9 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

als hij maar Duits is toch? ;) Hopelijk blijft hij gewoon!
Laatst gewijzigd door Arno27 op 12 nov 2020, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

- Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- organisatie kunnen neerzetten en leiden
- samenwerken met verschillende afdelingen (scouting, spelers, jeugd opleiding, directie)
- bewezen trackrecord
- Meerdere talen spreken (Engels, Nederlands, Duits en Spaans)
- Open staan voor nieuwe technologien. Dus niet alleen scouts aannemen die met een regenjas langs de kant staan.

Dit zover; vul maar aan.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Arno27 schreef: 12 nov 2020, 19:43 ls het maar Duits is toch? ;) Hopelijk blijft hij gewoon!
Ralf Rangnick.

Maar nee, ik zie John niet vertrekken, niet nu al en zeker niet naar zo’n hysterisch gerunde club.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Misschien iemand uit de Red Bull school.

Ik schrik wel van dit bericht. Steeds een nieuwe td is niet altijd goed.
Bakkertje01
Bankzitter
3
Berichten: 253
Lid geworden op: 4 nov 2020

Joris Mathijsen misschien weg halen bij Willem II ?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Menno1 schreef: 12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- organisatie kunnen neerzetten en leiden
- samenwerken met verschillende afdelingen (scouting, spelers, jeugd opleiding, directie)
- bewezen trackrecord
- Meerdere talen spreken (Engels, Nederlands, Duits en Spaans)
- Open staan voor nieuwe technologien. Dus niet alleen scouts aannemen die met een regenjas langs de kant staan.

Dit zover; vul maar aan.
Kennis hebben van de Nederlandse competitie vind ik persoonlijk heel belangrijk. Je kunt wel alleen naar je eigen team/manier van spelen kijken maar het is minstens zo belangrijk om te weten wat er in de Eredivisie nodig is om kampioen te worden eens per twee jaar.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

:!:
Menno1 schreef: 12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- organisatie kunnen neerzetten en leiden
- samenwerken met verschillende afdelingen (scouting, spelers, jeugd opleiding, directie)
- bewezen trackrecord
- Meerdere talen spreken (Engels, Nederlands, Duits en Spaans)
- Open staan voor nieuwe technologien. Dus niet alleen scouts aannemen die met een regenjas langs de kant staan.

Dit zover; vul maar aan.
En wat heeft PSV al die mega skills opgeleverd? En dan niet de twee Duitsers noemen want die had De Jong zonder Roger niet gehaald
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gotze niet. Maar Max wel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

JuulEllerman schreef: 12 nov 2020, 20:11 :!:
Menno1 schreef: 12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- organisatie kunnen neerzetten en leiden
- samenwerken met verschillende afdelingen (scouting, spelers, jeugd opleiding, directie)
- bewezen trackrecord
- Meerdere talen spreken (Engels, Nederlands, Duits en Spaans)
- Open staan voor nieuwe technologien. Dus niet alleen scouts aannemen die met een regenjas langs de kant staan.

Dit zover; vul maar aan.
En wat heeft PSV al die mega skills opgeleverd? En dan niet de twee Duitsers noemen want die had De Jong zonder Roger niet gehaald
Zijn geen mega skills, maar hier moet zo'n iemand wel aan voldaan vind ik. En idd, Nederlandse eredivisie kennis is een absolute must uiteraard, al blijft dat toch ook uitbesteed aan scouting.

Gaat mij er vooral om dat dit een zware functie is; niet alleen spelertjes kopen en verkopen. Maar alles wat met voetbal te maken heeft (staff aanstellen, spelers A selectie, jeugd, contracten enz) behoren tot zijn pakket. Ik zou er dus nog aan willen toevoegen:

- Oog voor de opleiding
- strategisch sterk
- Juridisch een bepaalde basis kennis (contracten, arbeidsrecht enz.)
10. Nilis
Bankzitter
6
Berichten: 228
Lid geworden op: 26 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PP
Clubvoorkeur: PSV

JuulEllerman schreef: 12 nov 2020, 20:11 :!:
Menno1 schreef: 12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- organisatie kunnen neerzetten en leiden
- samenwerken met verschillende afdelingen (scouting, spelers, jeugd opleiding, directie)
- bewezen trackrecord
- Meerdere talen spreken (Engels, Nederlands, Duits en Spaans)
- Open staan voor nieuwe technologien. Dus niet alleen scouts aannemen die met een regenjas langs de kant staan.

Dit zover; vul maar aan.
En wat heeft PSV al die mega skills opgeleverd?
Die laatste zin van je negeer ik. Je vraagt wat de TD goed heeft gedaan, maar dan zonder te mogen benoemen wat hij goed heeft gedaan. Dat is natuurlijk lulkoek:

- Schmidt
- Kornetka
- Wolf
- Kugel
- Mvogo
- Boscagli
- Max
- Van Ginkel
- Götze
- Sangaré
- Zahavi
- Fein
- Contractverlenging Malen
- Contractverlenging Madueke
- Contractverlenging Teze
- Contractverlenging en verkoop voor hoofdprijs Bergwijn
- Verkoop Lammers voor hoofdprijs, gezien korte contractduur en matige wisselvallige prestaties

Vergeet ik nog iets?
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Je vergeet wel iets ja. Alle flops.
10. Nilis
Bankzitter
6
Berichten: 228
Lid geworden op: 26 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PP
Clubvoorkeur: PSV

Je vraagt toch wat hij goed heeft gedaan?
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Heb je gelijk. Staan paar dingen in je lijstje waarvan ik nog niet zeker ben dat het een goede transfer is, maar goed dat is een andere discussie. Ik zal me wat minder fel en politiek correcter uitdrukken, zoals ik hier boven al aangeeft is hij prima vervangbaar. Dus mijn punt is:

We hoeven niet wakker te liggen van een eventueel vertrek van John de Jong.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

JuulEllerman schreef: 12 nov 2020, 22:46 Je vergeet wel iets ja. Alle flops.
Je vraagt wat het PSV heeft opgeleverd, het rijtje spreekt boekdelen, hoewel je je vraagtekens kunt zetten bij een aantal jongens. En dat betreft bovendien alleen zaken die voor de buitenwereld zichtbaar zijn. Je weet bijvoorbeeld niet wat John de Jong heeft gedaan om Dumfries, Gakpo, Ihattaren en Malen deze zomer aan boord te houden, om maar wat spelers te noemen waar interesse in was. Je weet niet wat JdJ gedaan heeft om het topsportklimaat te verbeteren, wat er is gedaan om de jeugdopleiding verder te verbeteren en wat er is gedaan om de financiële en sportieve gezondheid van PSV op langere termijn te waarborgen.

Het lijstje flops is ook behoorlijk, maar dat was de vraag natuurlijk niet.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dat argument “voor de buitenwereld zichtbaar” werkt twee kanten op. Je weet ook niet hoe groot zijn rol was bij de acties op zijn lijstje die je wel als positief kunt bestempelen. Kortom een non-argument.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

“ Je weet niet wat JdJ gedaan heeft om het topsportklimaat te verbeteren, wat er is gedaan om de jeugdopleiding verder te verbeteren en wat er is gedaan om de financiële en sportieve gezondheid van PSV op langere termijn te waarborgen.”

En jij weet ook niet, maar verzint in je reactie allerlei dingen die hij potentieel bewerkstellig heeft, zo heeft een discussie weinig zin hè.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sowieso hoort deze discussie niet hier.

Om topic: nieuwe TD en daar een tekening van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik zie hier nog geen namen voorbij komen.

Hebben sommige mensen al wat namen op het oog? Dan kunnen de andere fetisjisten een beetje onderzoek doen.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Arnesen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

JuulEllerman schreef: 12 nov 2020, 23:06Arnesen
Kan hij lekker Linssen en Diemers naar PSV halen.

No thank you.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je hoeft niet in te vullen wat mijn quotes betekenen, Juul, dat kan ik je ook prima uitleggen. Misschien kun je dat beter doen i.p.v. meteen te roepen dat een discussie weinig zin heeft of dat het non-argumenten betreft.

Verder werkt het inderdaad twee kanten op. Sterker nog: meerdere kanten, want de gemiddelde buitenstaander heeft ook geen idee wat zijn rol is geweest in de minder positieve zaken. Maar daar ging het me helemaal niet om. Het lijstje van Nilis geeft slechts een weergave van wat wij van buitenaf kunnen beoordelen, maar dat houdt niet in dat het lijstje allesomvattend is en een juiste weergave biedt van wat de skills van JdJ PSV hebben opgeleverd. Jij kunt het vervolgens wegzetten als non-argument, maar in principe is de essentie helder: wij kunnen de door jou gestelde vraag helemaal niet adequaat beantwoorden met de informatie die wij ter beschikking hebben.

Om bovenstaande door te trekken naar het topic zelf: JdJ beschikt uiteraard over karaktereigenschappen die een volgende TD ook goed zou kunnen gebruiken, maar dan kijk ik met name naar het menselijke aspect. John de Jong past uitstekend bij de normen en waarden die de club probeert uit te stralen: warmte, familiegevoel, betrouwbaarheid, veiligheid. Voor mij zijn dat sowieso vereisten voor een TD van PSV, maar de zakelijke kant behoeft meer aandacht. Je hoort uit allerlei hoeken dat JdJ niet de beste zakenman is, al zal de vergelijking met Brands ook achter de schermen vaak gemaakt worden. Dan komt bijna geen enkele TD goed uit de strijd, want Brands is een van de beste TD's in het Europese voetbal. Maar goed, mochten de geluiden van achter de schermen op waarheid berusten, dan is dat dus iets waar PSV een stap in kan maken. Dat mag dan niet ten koste gaan van een warme persoonlijkheid, want dat is juist wat PSV in deze tijd zo onderscheidt. Daarvoor hoef je alleen maar Zuid-Amerikaanse insiders te spreken. Die kunnen het verschil in benadering tussen Ajax en PSV haarfijn uitleggen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Bij het vertrek van Brands werd Max Huiberts van AZ regelmatig genoemd. Matthijssen doet het ook erg goed bij Willem ll, maar weet eigenlijk niet of hij ook een geschikte vent is. Je ziet in de Inside filmpjes hoe goed John daarin is. Sowieso denk ik dat hij niet weggaat overigens.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Huiberts zou ik idd prima vinden. Daarnaast zou ik Cocu wel eens in die functie willen zien. Het enige is dat hij geen ervaring heeft als TD en dat was wel een belangrijk criteria die ik had opgesteld. daarentegen heeft hij wel het volgende in huis:

- Talen kennis
- Intelligent
- Strategisch en analytisch sterk
- Een grote naam in de voetbal wereld; er komt wel iemand binnen
- Kan uitstekend met Gerbrands overweg
- Kent uiteraard de club uitstekend

Ik zou het best een leuke keuze vinden. Verder is Arnesen heus geen slechte keuze natuurlijk. Bij Feyenoord winkelt hij met een lege portemonnee en heeft hij het naar behoren gedaan met o.a. contract verlenging van Kokcu en het halen van Texeira. En ook hij kent de club uiteraard, al vind ik wel dat hij op een beetje lullige manier is weg gegaan uit de RvC. Daarnaast zie ik liever iemand die wat jonger is dan Arnesen. Zo hoef ik ook geen Hiddink in deze rol; het moet iemand zijn die bereid is 70-80 uur in de week te werken als dat gevraagd is; niet 20 uur en de rest een beetje golfen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD