Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op weg naar nr 25 schreef: 11 jan 2023, 09:09 Volgens mij kán de RVC niet eens een TD ontslaan, dat had Brands dan formeel moeten doen. John de Jong was en is een aardige kerel, zonder enige twijfel maar kijk eens waar we staan sinds hij eind verantwoordelijk was voor het technische beleid. Sportief uitgehold, torenhoge afschrijvingen en salarissen en we hebben wel 1x een prijs gepakt. Ja, uiteraard allerlei omstandigheden waar hij niets aan kon doen, corona, concurrent Ajax maar desondanks is het toch volledig logisch dat de RVC op de rem is gaan staan.
Het is nu aan de nieuwe TD om samen met Brands creatief en hard aan de slag te gaan om het tij te keren, het beschikbare geld moet slim geïnvesteerd worden, de deals zullen creatief moeten zijn en de aankopen/versterkingen moeten bijna allemaal raak zijn en iig tov de huidige bezetting op die posities een sprong vooruit zijn. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dat gaat lukken, ik ken Steinsson niet, scandinaviërs zijn over het algemeen wel stabiele, slimme en stoïcijnse types welke zakelijk vaak zonder teveel invloed van emoties handelen. (werk graag samen met ze om die reden).
Tot het einde van het seizoen wordt het wel behelpen, want ik ben er allerminst van overtuigd dat Ruud deze selectie tot een gesloten, stabiele ploeg maakt die de 2e plek gaat veroveren of laat staan kampioen laat worden daarvoor is het al veel te lang allemaal heel dunnetjes en labiel.
Correct, de RvC kan schorsen en het vertrouwen opzeggen, thats it.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Berry
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar schreef: 11 jan 2023, 09:11
Op weg naar nr 25 schreef: 11 jan 2023, 09:09 Volgens mij kán de RVC niet eens een TD ontslaan, dat had Brands dan formeel moeten doen. John de Jong was en is een aardige kerel, zonder enige twijfel maar kijk eens waar we staan sinds hij eind verantwoordelijk was voor het technische beleid. Sportief uitgehold, torenhoge afschrijvingen en salarissen en we hebben wel 1x een prijs gepakt. Ja, uiteraard allerlei omstandigheden waar hij niets aan kon doen, corona, concurrent Ajax maar desondanks is het toch volledig logisch dat de RVC op de rem is gaan staan.
Het is nu aan de nieuwe TD om samen met Brands creatief en hard aan de slag te gaan om het tij te keren, het beschikbare geld moet slim geïnvesteerd worden, de deals zullen creatief moeten zijn en de aankopen/versterkingen moeten bijna allemaal raak zijn en iig tov de huidige bezetting op die posities een sprong vooruit zijn. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dat gaat lukken, ik ken Steinsson niet, scandinaviërs zijn over het algemeen wel stabiele, slimme en stoïcijnse types welke zakelijk vaak zonder teveel invloed van emoties handelen. (werk graag samen met ze om die reden).
Tot het einde van het seizoen wordt het wel behelpen, want ik ben er allerminst van overtuigd dat Ruud deze selectie tot een gesloten, stabiele ploeg maakt die de 2e plek gaat veroveren of laat staan kampioen laat worden daarvoor is het al veel te lang allemaal heel dunnetjes en labiel.
Correct, de RvC kan schorsen en het vertrouwen opzeggen, thats it.
Heel formeel wel maar iedereen weet natuurlijk wat het opzeggen van vertrouwen door de RvC betekent. En als manager/directielid heb je natuurlijk ook totaal geen zin om nog te werken met/onder een RvC die je liever kwijt is. Die lijmpoging van Brands is heel lief, maar tegelijkertijd ook een beetje hypocriet natuurlijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Juancho schreef: 11 jan 2023, 10:53
DeEintovenaar schreef: 11 jan 2023, 09:11

Correct, de RvC kan schorsen en het vertrouwen opzeggen, thats it.
Heel formeel wel maar iedereen weet natuurlijk wat het opzeggen van vertrouwen door de RvC betekent. En als manager/directielid heb je natuurlijk ook totaal geen zin om nog te werken met/onder een RvC die je liever kwijt is. Die lijmpoging van Brands is heel lief, maar tegelijkertijd ook een beetje hypocriet natuurlijk.
Oh ja zeker. Opzeggen van vertrouwen zou je kunnen vergelijken met een motie van wantrouwen tegen een minister = eigenlijk gewoon opzouten. Maar dan nog moet de directie ontslaan, en als ze dat weigeren heb je een probleem.

Maar goed: wie wordt de nieuwe TD? :lol:
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021



Toch Steinsson!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Je gaat er iig niet mee sollen.

Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Oa scout en hoofdscout bij Everton geweest. Laten we hopen dat hij daar iig een mooi netwerk heeft opgebouwd
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Leuk weer zo'n beginnende man en uit het ons kent ons netwerk. Haal nou eens iemand met ervaring en een goede track record.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind Steinsson nou niet per se een beginnend kandidaat.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

AddoCultheld schreef: 11 jan 2023, 17:54 Leuk weer zo'n beginnende man en uit het ons kent ons netwerk. Haal nou eens iemand met ervaring en een goede track record.
In zekere zin is het hele voetbalnetwerk 'ons-kent-ons' :think:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 11 jan 2023, 17:54 Leuk weer zo'n beginnende man en uit het ons kent ons netwerk. Haal nou eens iemand met ervaring en een goede track record.
Aan wie zit je zelf dan te denken als voorbeeld? Ik denk dat het qua TD zoeken en vinden echt moeilijk is. Vergeet niet dat het momenteel misschien wel de meest ondankbare taak ooit is bij PSV. Daarnaast is het niet voor niets zo dat onze concurrenten moeite hebben met het invullen van de functie en fossielen als Arnesen en Streuer nog steeds genoemd worden (niet per se bij ons hoor).

Ik vind dat Steinsson best wel wat op zijn CV heeft staan: TD bij Fleetwood, hoofdscout bij Everton en Performance Manager bij Tottenham. Hij zou bij zijn aanstelling al 10 punten voorsprong hebben op John bijvoorbeeld. Het is tevens iemand die niet uit de PSV organisatie komt en dat was eerder met Brands ook een succes, in plaats van dat we weer iemand zonder enkele ervaring zouden doorschuiven.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik zie het wel zitten in Steinsson. Lijkt mij geen gozer die met zich laat sollen, kent Brands goed, heeft in verschillende keukens gekeken, zou best een aardig netwerk hebben opgebouwd. Gevoelsmatig zie ik hem liever dan dat ze Vennegoor doorschuiven of zo.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vaeyens was toch ook een hele interessante naam? Is vrij, aardig wat ervaring...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 11 jan 2023, 17:54 Leuk weer zo'n beginnende man en uit het ons kent ons netwerk. Haal nou eens iemand met ervaring en een goede track record.
Tja je kan alles wel ons kent ons noemen. Brands heeft goede ervaringen met hem. Dat is beter dan een onbekende aanstellen waarbij je na 2 maanden denkt: shit.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Blijkbaar was Huiberts in beeld, vind ik verrassend mocht het waar zijn. Het gaat bij AZ allemaal vrij degelijk, maar aan de inkoop kant ben ik niet onder de indruk.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Waarom vreemd dat Huiberts in beeld was? Zou de enige logische kandidaat in Nederland zijn, gezien de resultaten bij AZ (minimale middelen, maximale output). Steinsson kijkt mij vooral interessant vanwege zijn internationale ervaring.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 11 jan 2023, 23:21 Vaeyens was toch ook een hele interessante naam? Is vrij, aardig wat ervaring...
Blijkbaar niet interessant voor PSV. Nergens genoemd behalve hier.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 12 jan 2023, 09:31 Blijkbaar niet interessant voor PSV. Nergens genoemd behalve hier.
Dit zijn ook niet echt functies waarbij namen uitlekken behalve de geëigende namen. Steinsson was met wat speurwerk denk ik wel te voorspellen en Huiberts helemaal. Wie weet komt er een enorme verrassing uit de hoge hoed, al past dat niet echt bij de werkwijze van Brands.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 12 jan 2023, 09:31
Juancho schreef: 11 jan 2023, 23:21 Vaeyens was toch ook een hele interessante naam? Is vrij, aardig wat ervaring...
Blijkbaar niet interessant voor PSV. Nergens genoemd behalve hier.
kan me niet voorstellen dat zo'n persoon niet interessant is of niet op de lijst staat bij PSV. Het gaat om Belgie, lijkt me dat PSV daar heel actief kijkt naar verbeteringen. Zowel qua spelers, jeugd als ook trainers en andere staf zoals een TD. Maargoed, dat kan achter de schermen natuurlijk besproken zijn, of misschien wil de beste man zelf niet naar PSV. Kan ook.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Juancho schreef: 12 jan 2023, 11:04
Standbeeld schreef: 12 jan 2023, 09:31
Blijkbaar niet interessant voor PSV. Nergens genoemd behalve hier.
kan me niet voorstellen dat zo'n persoon niet interessant is of niet op de lijst staat bij PSV. Het gaat om Belgie, lijkt me dat PSV daar heel actief kijkt naar verbeteringen. Zowel qua spelers, jeugd als ook trainers en andere staf zoals een TD. Maargoed, dat kan achter de schermen natuurlijk besproken zijn, of misschien wil de beste man zelf niet naar PSV. Kan ook.
Wat ik vooral opvallend vind is dat Vaeyens vertrokken is bij Brugge maar dat daar geen enkel artikel over te vinden is.
Daarom is niet bekend waarom hij gestopt is in Brugge. De vraag is dan ook of hij nog wel actief wil blijven in het voetbalwereldje of iets anders wil gaan doen.
Ik heb behoorlijk wat zoekwerk gedaan maar ik kan niets vinden gek genoeg!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 12 jan 2023, 11:13
Juancho schreef: 12 jan 2023, 11:04

kan me niet voorstellen dat zo'n persoon niet interessant is of niet op de lijst staat bij PSV. Het gaat om Belgie, lijkt me dat PSV daar heel actief kijkt naar verbeteringen. Zowel qua spelers, jeugd als ook trainers en andere staf zoals een TD. Maargoed, dat kan achter de schermen natuurlijk besproken zijn, of misschien wil de beste man zelf niet naar PSV. Kan ook.
Wat ik vooral opvallend vind is dat Vaeyens vertrokken is bij Brugge maar dat daar geen enkel artikel over te vinden is.
Daarom is niet bekend waarom hij gestopt is in Brugge. De vraag is dan ook of hij nog wel actief wil blijven in het voetbalwereldje of iets anders wil gaan doen.
Ik heb behoorlijk wat zoekwerk gedaan maar ik kan niets vinden gek genoeg!
Ik had precies hetzelfde inderdaad. En dan vind ik het bijvoorbeeld ook opvallend dat ajax voor de directeur van Brugge wil gaan als TD. Dat terwijl zo'n Vaeyens direct beschikbaar zou zijn en juist TD is geweest. Je zou zeggen dat hij dan meer voor de hand liggend zou zijn. Al met al een beetje een vaag allemaal.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Is dit de Roel Vaeyens van Brugge?

https://biblio.ugent.be/person/801001569235
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Dit duurt intussen veelste lang.
Ook een topclub onwaardig, als je kippen wil worden moet je op het moment suprême doorpakken.
Zowel met deze casus als met de casus Gakpo is dit totaal niet het geval.

Er wordt veel afgegeven op John en Toon maar Corona heeft heel veel van de miljoenen laten verdampen. Daarnaast werden spelers moeilijker, dus goedkoper, verkocht in die tijd. Dat heeft PSV meer teruggeworpen dan de grote uitgaven.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Voormalig KG schreef: 13 jan 2023, 09:59 Dit duurt intussen veelste lang.
Ook een topclub onwaardig, als je kippen wil worden moet je op het moment suprême doorpakken.
Je beseft dat een TD niet zomaar op te halen is?
Het is ook geen toeval dat de gehele Nederlandse top 3 momenteel geen TD heeft, het zijn geen broodjes die je even ophaalt. Waarbij een speler natuurlijk totaal niet te vergelijken is met een TD.

Ik snap het ongeduld, maar het realisme is bij sommigen ver te zoeken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja dat argument hoor ik vaker hier. Tegen argument is wat mij betreft dat als je als RvC al langer ontevreden bent over je TD je een plan B maakt en dat je niet pas gaat nadenken over een opvolging, in samenspraak met je AD, op moment dat je de TD eruit gooit. Dus ondertussen speelt dat al een stuk langer dan alleen vanaf vertrouwen opzeggen de Jong.

Verder vind ik het niet zo interessant wat er in Amsterdam en Rotterdam gebeurt. Dan ben je vooral dingen aan het goed praten terwijl ik liever zie dat PSV naar zichzelf kijkt. Misschien vinden ze het in Amsterdam zo wel goed en zijn ze helemaal niet op zoek. Of niet met die urgentie die PSV wel heeft. Andere club, andere situatie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Juancho schreef: 13 jan 2023, 10:29 Ja dat argument hoor ik vaker hier. Tegen argument is wat mij betreft dat als je als RvC al langer ontevreden bent over je TD je een plan B maakt en dat je niet pas gaat nadenken over een opvolging, in samenspraak met je AD, op moment dat je de TD eruit gooit. Dus ondertussen speelt dat al een stuk langer dan alleen vanaf vertrouwen opzeggen de Jong.

Verder vind ik het niet zo interessant wat er in Amsterdam en Rotterdam gebeurt. Dan ben je vooral dingen aan het goed praten terwijl ik liever zie dat PSV naar zichzelf kijkt. Misschien vinden ze het in Amsterdam zo wel goed en zijn ze helemaal niet op zoek. Of niet met die urgentie die PSV wel heeft. Andere club, andere situatie.
Alleen is het niet de RvC die een nieuwe TD benoemt maar de directie. Ik vind dat je altijd schaduwlijstjes moet hebben maar het klopt gewoon niet dat de RvC lijstjes maakt. Natuurlijk moeten zij er wel vertrouwen in hebben maar het is de directie die iemand benoemd. Brands is een redelijk nieuwe AD bij PSV. Dat er dan nog gesprekken lopen kan ik me voorstellen.
Dat mensen een andere mening hebben dat is prima en dat mag. Negatief, positief, super negatief, super positief vind ik allemaal prima. Maar laten we het wel op waarheden berusten dan... Natuurlijk heeft de RvC echt wel inspraak, maar uiteindelijk benoemd de directie.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD