Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Grasmat schreef: 30 nov 2021, 12:54 Nee, dit alfabet is het enige wat mij nog rest van eindexamen Grieks doen, geef me deze
Vind het overigens vaker met een C terug dan met een K.
Anders even Bloomberg mailen om ze te vertellen dat het met een K moet. :D
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Van de, ik geloof, 41 cases die we nu hebben in Nederland is niemand ernstig ziek geworden. Dat lijkt me een lichtpuntje.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat is pas echt een lichtpuntje als ze ongevaccineerd zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 13:01 Dat is pas echt een lichtpuntje als ze ongevaccineerd zijn.
Vaccineren dan hè ;)
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vaccinatiepercentage gaat niet verder omhoog nu. Pas als er horror op de loer ligt. Tot die tijd problemen in de ziekenhuizen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Maikel schreef: 30 nov 2021, 12:57
Grasmat schreef: 30 nov 2021, 12:54 Nee, dit alfabet is het enige wat mij nog rest van eindexamen Grieks doen, geef me deze
Vind het overigens vaker met een C terug dan met een K.
Anders even Bloomberg mailen om ze te vertellen dat het met een K moet. :D
Gekke Engelsen. Ik zal vanavond thuis eens mijn lesboek opsnorren en afstoffen, want ik durf niet blind af te gaan op Wikipedia. :grin:
ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 13:03 Vaccinatiepercentage gaat niet verder omhoog nu. Pas als er horror op de loer ligt. Tot die tijd problemen in de ziekenhuizen.
Zouden we Engel niet kunnen resetten zodat hij pro vaccinatie wordt en zijn slaafse achterban in één ruk meeneemt in de vaccinaties?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12458
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Grasmat schreef: 30 nov 2021, 13:04
Maikel schreef: 30 nov 2021, 12:57 Vind het overigens vaker met een C terug dan met een K.
Anders even Bloomberg mailen om ze te vertellen dat het met een K moet. :D
Gekke Engelsen. Ik zal vanavond thuis eens mijn lesboek opsnorren en afstoffen, want ik durf niet blind af te gaan op Wikipedia. :grin:
ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 13:03 Vaccinatiepercentage gaat niet verder omhoog nu. Pas als er horror op de loer ligt. Tot die tijd problemen in de ziekenhuizen.
Zouden we Engel niet kunnen resetten zodat hij pro vaccinatie wordt en zijn slaafse achterban in één ruk meeneemt in de vaccinaties?
De WHO heeft het zelfs over Omicron. Prima als het Omikron is, dan heeft de WHO het fout, maar laten we voor het gemakt de officiële naam aan houden ipv de juiste naam :mrgreen:

Net als [mention]ziege maar ook zagge[/mention] die stug boosten bleef zeggen maar ondertussen al een weekje is overgestapt op boosteren, boosten lijkt de juiste benaming maar er is nou eenmaal gekozen om het boosteren te noemen. Beetje hetzelfde als mensen die hier steevast Jorrit Hendriks schreven terwijl het Jorrit Hendrix is. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Sensation schreef: 30 nov 2021, 13:10
Grasmat schreef: 30 nov 2021, 13:04

Gekke Engelsen. Ik zal vanavond thuis eens mijn lesboek opsnorren en afstoffen, want ik durf niet blind af te gaan op Wikipedia. :grin:



Zouden we Engel niet kunnen resetten zodat hij pro vaccinatie wordt en zijn slaafse achterban in één ruk meeneemt in de vaccinaties?
De WHO heeft het zelfs over Omicron. Prima als het Omikron is, dan heeft de WHO het fout, maar laten we voor het gemakt de officiële naam aan houden ipv de juiste naam :mrgreen:

Net als @ziege maar ook zagge die stug boosten bleef zeggen maar ondertussen al een weekje is overgestapt op boosteren, boosten lijkt de juiste benaming maar er is nou eenmaal gekozen om het boosteren te noemen. Beetje hetzelfde als mensen die hier steevast Jorrit Hendriks schreven terwijl het Jorrit Hendrix is. :mrgreen:
Niet zo gek dat ze dat doen, met de c is de Engelse schrijfwijze. In Nederland volgen we netjes de Grieken, die zullen het wel weten immers, en schrijven we met de k.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%8C%CE ... E%BF%CE%BD

Maar goed, ik laat het mierenneucen graag aan anderen over. :mrgreen:

Edit: over die Grieken gesproken, die gaan hun bejaarden financieel uitkleden
Ongevaccineerde Griek van 60+ riskeert boete van 100 euro
Ongevaccineerde 60-plussers in Griekenland moeten zich voor 16 januari aanstaande laten inenten, heeft premier Mitsotakis bekendgemaakt. Volgens hem hebben slechts 60.000 van de 580.000 ongevaccineerde mensen boven de 60 jaar een prikafspraak gemaakt, ondanks dringende oproepen.

"En juist deze kritieke leeftijdsgroep komt in de ziekenhuizen en op de intensive care terecht", zei Mitsotakis. De premier verklaarde dat ze voorrang krijgen bij het maken van een prikafspraak.

Maar hij waarschuwde ook dat ongevaccineerde 60-plussers na 16 januari een boete van 100 euro per maand riskeren. Toch benadrukte hij dat de maatregel van verplichte vaccinatie voor 60-plussers niet als straf is bedoeld, maar ter bescherming.

Griekenland worstelt met een hoog aantal besmettingen en grote druk op ziekenhuis- en IC-bedden. Hoewel het aantal prikken afgelopen maand fors omhoog is gegaan, ligt het aantal sterfgevallen nog hoog. Afgelopen 24 uur overleden er 104 personen aan de gevolgen van het virus. 657 patiënten liggen op de intensive care.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Een soort kopvoddentaks :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 12:43
Josef Dettelbacher schreef: 30 nov 2021, 12:23 Niks mis met zo'n reminder. Beter zo'n speaker dan dat je elkaar moet aanspreken, met mogelijk klappen tot gevolg.
Ieder kwartier?

Je zal er wonen joh. Te idioot voor woorden dit.
In de stad is veel doorstroom, dus de meeste mensen die de boodschap horen, zullen niet constant op die plek zijn.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We hebben het wel eens over de gebrekkige communicatie waardoor mensen het niet meer weten.

Dit was de persco afgelopen vrijdag:

https://i.gyazo.com/b0ba9b5384dff85a06a ... 655991.png

Link (en check de URL ... 'in eenvoudige taal).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... udige-taal

Nu het ministerie van VWS. als in een half uur geleden. Klik ook vooral door naar de pagina. Niets over mondkapjes.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12458
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Zijn mondkapjes wel onderdeel geweest van de basisregels dan? Of viel dat onder aanvullende maatregelen die bovenop de basisregels komen?


In het overzicht maatregelen wordt het namelijk wel genoemd:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aatregelen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, dat was wel mooi in die video: we hebben 17 regels of zo. Niemand ziet door de bomen het bos nog. Wat is wel en wat is geen 'basisregel'. 1,5 meter is dus een basisregel. Maar een mondkapje dragen in bepaalde situaties niet? Wat voor een regel is dat dan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12458
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 14:15 Ja, dat was wel mooi in die video: we hebben 17 regels of zo. Niemand ziet door de bomen het bos nog. Wat is wel en wat is geen 'basisregel'. 1,5 meter is dus een basisregel. Maar een mondkapje dragen in bepaalde situaties niet? Wat voor een regel is dat dan?
Dat is een maatregel die 'aan en uit' gezet kan worden, net als verschillende sluitingstijden en wel/geen publiek bij voetbal/concerten/evenementen. Zaken als testen bij klachten en zoveel mogelijk handen wassen gelden altijd en overal.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Sensation[/mention] jij moet Even Tot Hier van afgelopen zaterdag even gaan terugkijken.
Daar leggen ze het heel mooi uit :D

'Draag een mondkapje' valt onder 'handen wassen' . :tear:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sensation schreef: 30 nov 2021, 13:10Net als @ziege maar ook zagge die stug boosten bleef zeggen maar ondertussen al een weekje is overgestapt op boosteren, boosten lijkt de juiste benaming maar er is nou eenmaal gekozen om het boosteren te noemen.
Gezwicht voor de druk van de linguïstisch barbaarse meerderheid idd... 'When in Rome', zeg maar :zip:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vlakt het heel iets af?

https://i.gyazo.com/7c7914d315759ebc794 ... 04370b.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 15:14 Vlakt het heel iets af?

https://i.gyazo.com/7c7914d315759ebc794 ... 04370b.png
Lijkt me te vroeg om te juichen maar erg negatief ziet dat er idd niet uit.

Edit: oh wacht, gegevens van de meest recente kalenderweek zijn nog niet volledig... daarmee bedoelen ze wellicht vorige week.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Maikel schreef: 30 nov 2021, 12:57
Grasmat schreef: 30 nov 2021, 12:54 Nee, dit alfabet is het enige wat mij nog rest van eindexamen Grieks doen, geef me deze
Vind het overigens vaker met een C terug dan met een K.
Anders even Bloomberg mailen om ze te vertellen dat het met een K moet. :D
Het is uiteraard met een 'k' want het Griekse alfabet kent geen 'c'. Kom op mannen, beetje scherp blijven.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Over de besmettingen in zuid Afrika en het ziekteverloop:

Ik zou daar niet te veel conclusies aan verbinden, want die samenleving daar ziet er compleet anders uit: slechts 5-6% is 65+ (hier rond de 20%), 17% heeft er hiv/aids (,verminderde weerstand), en slechts 29% is geheel of gedeeltelijk gevaccineerd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 30 nov 2021, 15:49 Over de besmettingen in zuid Afrika en het ziekteverloop:

Ik zou daar niet te veel conclusies aan verbinden, want die samenleving daar ziet er compleet anders uit: slechts 5-6% is 65+ (hier rond de 20%), 17% heeft er hiv/aids (,verminderde weerstand), en slechts 29% is geheel of gedeeltelijk gevaccineerd.
Inderdaad.

Bij de eerdere Zuidafrikaanse variant kregen we trouwens ook een beeld van extra besmettelijkheid en een jongere 'doelgroep', toen bleek er een nationale studentenweek plaatsgevonden te hebben of zoiets. Maar goed, toen was er geen sprake van deze mate van mutatie... Het lijkt nu vooral andersom te zijn: de kenmerken van de mutant zijn zorgwekkend maar vooralsnog kunnen we de mogelijke kwaadaardigheid nog niet in de praktijk vaststellen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 15:14 Vlakt het heel iets af?

https://i.gyazo.com/7c7914d315759ebc794 ... 04370b.png
Het lijkt voorzichtig op iets van een "plateau" aantal positieve testen is iig stabiel...... te hoog ;-)

Even los van cijfers, bij Beau legde iemand gisteren wel duidelijk uit dat en wat het verschil tussen T-cellen en antistoffen is, waarmee ze meteen aangaf dat het heel vreemd moet zijn als mensen niet redelijk goed beschermd zijn tegen Omicron variant.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 30 nov 2021, 15:57 Even los van cijfers, bij Beau legde iemand gisteren wel duidelijk uit dat en wat het verschil tussen T-cellen en antistoffen is, waarmee ze meteen aangaf dat het heel vreemd moet zijn als mensen niet redelijk goed beschermd zijn tegen Omicron variant.
Gezien ja. Dat was ook wel bemoedigend.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Op weg naar nr 25 schreef: 30 nov 2021, 15:57
ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 15:14 Vlakt het heel iets af?

https://i.gyazo.com/7c7914d315759ebc794 ... 04370b.png
Het lijkt voorzichtig op iets van een "plateau" aantal positieve testen is iig stabiel...... te hoog ;-)

Even los van cijfers, bij Beau legde iemand gisteren wel duidelijk uit dat en wat het verschil tussen T-cellen en antistoffen is, waarmee ze meteen aangaf dat het heel vreemd moet zijn als mensen niet redelijk goed beschermd zijn tegen Omicron variant.
Heb het niet gezien. Maakt het daarvoor dan ook nog verschil of je beschermd bent via vaccinatie of via een doorgemaakte besmetting?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als ik mij goed herinner maakt dat niet uit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19