Pablo Rosario

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Pablo Rosario

Bericht door ThoresenKoolhof » 22 aug 2019, 22:18

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Alleen voor de positie van Pablo hebben we wat mij betreft nog een aankoop nodig voor de basis (talentvolle reserve rechtsback is ook niet overbodig), heeft een paar maanden goed gespeeld maar verder is het gewoon matig en eigenlijk meestal slecht, wachten op de terugkeer van Ibi en Ryan Thomas kan je opbreken aangezien het totaal niet duidelijk is wanneer en voor hoe lang.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 133 times
Been thanked: 294 times

Bericht door Joenepsv » 22 aug 2019, 22:22

Rosario speelt bijzonder matig sinds hij die aanvoerdersband om heeft. Geen idee of dat er mee te maken heeft. Maar hij is niet meer te handhaven op deze manier. Hij is geen schim meer van de Rosario van ongeveer een jaar geleden. Toen vond ik hem voetballend ook sterk.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 475 times
Been thanked: 193 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 22 aug 2019, 22:23

De slechtste van vandaag. Niets lukt bij hem, schrikbarend.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 244 times
Been thanked: 250 times

Awards:

Bericht door Trixm » 22 aug 2019, 22:36

Ik onderschrijf dit, maar toch, speelt meer naar achteren en staat verdedigender dan eerst. Belangrijk toch.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 487 times
Been thanked: 170 times

Bericht door voskat » 22 aug 2019, 23:52

ThoresenKoolhof schreef:
22 aug 2019, 22:18
heeft een paar maanden goed gespeeld maar verder is het gewoon matig
Maar dat slaat toch nergens op?
Een wedstrijd boven zichzelf uitstijgen, ok... maar een paar maanden, dat is dan gewoon zijn niveau.

De vraag is waaaaaarom hij al zo lang beneden zijn peil speelt. :cry:

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1447 times
Been thanked: 476 times

Bericht door StratumZuid » 22 aug 2019, 23:56

Begin er een beetje genoeg van te krijgen als ik eerlijk ben...
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 23 aug 2019, 00:09

op dit moment onze zwakste schakel. Niettemin vind ik hem wel voldoen. Het feit dat hij aanvoerder is slaat nergens op, maar daar kan hij niks aan doen. Is een prima, redelijke middenvelder met rek om beter te worden. Niet meer, niet minder. Excelleren op een 2 man middenveld is ook niet eenvoudig, al lukte Guti dat wel vandaag.

Mo_El
Bankzitter
Has thanked: 22 times
Been thanked: 6 times

Kaarten:

Bericht door Mo_El » 23 aug 2019, 02:43

Enige dissonant: Rosario, vertraagt het spel, maakt vaak de verkeerde keuze en maakt teveel fouten voor een controlerende middenvelder. Is een bron van onrust en echt een domme voetballer is teveel van het goede met Dumfries ook als domme draver aan de rechterkant. Graag Midsjo of die mystery guest van PM snel halen.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 402 times
Been thanked: 667 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 23 aug 2019, 07:02

voskat schreef:
22 aug 2019, 23:52
ThoresenKoolhof schreef:
Een wedstrijd boven zichzelf uitstijgen, ok... maar een paar maanden, dat is dan gewoon zijn niveau.

Hoe kunnen die paar maanden meer zeggen dan een jaar? Soms heb je ook spelers, die één heel goed seizoen spelen en het verder nooit meer iets wordt. Heeft soms te maken met spelers er omheen, waardoor hij in een ideale situatie kan functioneren.

PCMVB
Talent
Been thanked: 9 times

Bericht door PCMVB » 23 aug 2019, 08:40

Zal Ibi zijn positie niet gaan overnemen zodra hij fit is? Zijn laatste jaar (of zelfs twee jaar?) bij ons speelde hij daar ook en deed dat prima vond ik. Als Guti zo blijft buffelen is daar een pure breker ook minder noodzakelijk lijkt mij. Zeker in de eredivisie niet.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1032 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 23 aug 2019, 10:03

Was in de jeugd geen uitgesproken talent, en heeft slechts een handjevol jeugdinterlands gespeeld. PSV leek bij Almere City een verborgen pareltje te hebben opgedoken, maar ik begin toch steeds meer te denken dat het een korte spurt was onder een debuterende v Bommel als coach.

Hoe dan ook prima om bij de selectie te hebben, maar wel een die je moet doorselecteren voor wat betreft de basis. Heeft geen drol gekost, en lijkt me verder een jongen met een prettige persoonlijkheid. Wie weet kan hij aan de hand van een meer ervaren speler nog groeien, want laten we niet vergeten dat het allemaal vrij jong is.

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 23 aug 2019, 10:44

Ik ben alleen bang dat hoe slecht hij ook speelt... Pablo gewoon blijft staan. Hij heeft niet voor niets die band gekregen van v. Bommel, of je het er nou mee eens bent of niet. Hij wordt er ook nooit eens uitgehaald. Dus dat is denk ik wel veelzeggend.

Maar puur kijkend naar zijn spel vanaf vorige winter (hij heeft een half seizoen prima gespeeld, geen heel seizoen) maak ik me wel ernstig zorgen. Want dit lijkt vaak nergens op terwijl hij op een hele cruciale positie speelt.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 23 aug 2019, 10:57

Je ziet aan alles ook dat hij in z'n broek schijt om in balbezit te komen. Hij geeft hem zo snel mogelijk weg (liefst naar de dichtstbijzijnde speler achter hem) en blijft in de dekking lopen. Niet gek ook, want iedere voorwaartse bal is momenteel balverlies bij hem.

Typisch waren gister die 'halve' touches van hem. Al die balletjes sprongen van z'n voeten en hij raakte ze maar half. Voor mij is dat hét teken van iemand zonder zelfvertrouwen.

Op een gegeven moment bood Guti zich diagonaal voor hem aan, waar hij veel ruimte had. Rosario had de tijd en ruimte om deze bal te geven, maar hij schoof hem terug naar Viergever. Guti werd gek. Iemand dat moment gezien? De ontwikkeling van Guti gaat voortvarend!

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 123 times

Bericht door Breur » 23 aug 2019, 11:01

Joenepsv schreef:
22 aug 2019, 22:22
Rosario speelt bijzonder matig sinds hij die aanvoerdersband om heeft. Geen idee of dat er mee te maken heeft. Maar hij is niet meer te handhaven op deze manier. Hij is geen schim meer van de Rosario van ongeveer een jaar geleden. Toen vond ik hem voetballend ook sterk.
Speelde vorig jaar ook een slechte 2e seizoenshelft dus die band heeft er niet persé iets mee te maken. Verder is het idd tijd om die jongen tegen zichzelf (of Mark) te beschermen..

Ykhim
Legende
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 23 aug 2019, 11:02

Elk talent heeft slechte periodes. Het beste wat je kunt doen, is vertrouwen geven. Hopelijk spelen we vanaf volgende week met een compleet middenveld zodat Rosario wat meer energie kan stoppen in andere zaken. Dat zal hem goed doen.
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 23 aug 2019, 11:04

trolol schreef:
23 aug 2019, 10:57
Je ziet aan alles ook dat hij in z'n broek schijt om in balbezit te komen. Hij geeft hem zo snel mogelijk weg (liefst naar de dichtstbijzijnde speler achter hem) en blijft in de dekking lopen. Niet gek ook, want iedere voorwaartse bal is momenteel balverlies bij hem.

Typisch waren gister die 'halve' touches van hem. Al die balletjes sprongen van z'n voeten en hij raakte ze maar half. Voor mij is dat hét teken van iemand zonder zelfvertrouwen.

Op een gegeven moment bood Guti zich diagonaal voor hem aan, waar hij veel ruimte had. Rosario had de tijd en ruimte om deze bal te geven, maar hij schoof hem terug naar Viergever. Guti werd gek. Iemand dat moment gezien? De ontwikkeling van Guti gaat voortvarend!
Precies terwijl Rosario eigenlijk als eerste aanspeelpunt heel bepalend moet zijn in balbezit. Het spel dat hij speelde vorig seizoen voor de winterstop is werkelijk volledig verdwenen. Echt niks meer van die Rosario over. Veel balverlies nu, niet opstaan als het moet, passing vooruit is weg, ik vind hem verdedigend ook niet zo geweldig. Dus wat blijft er dan van hem over behalve in potentie een prima talent....

Eigenlijk zou je hem ook eens wat rust moeten geven, of blijven prikkelen door eens een concurrent op te stellen, of een wissel in een wedstrijd. Maarja, als je concurrent Hendrix is....met alle respect voor Jorrit, maar dat schiet natuurlijk niet op. Ik hoop dan ook dat Thomas heel snel kan aansluiten. Die speelde bij PEC namelijk ook in die rol en heeft van nature al de drang om creatieve dingen met de bal te doen. Dat moet hij ook wel omdat hij fysiek niet de grootste/sterkste is dus zijn kracht ligt hem in het voetballende deel, vooruitdenken etc.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 23 aug 2019, 11:22

Niet voor niets helemaal uit zicht voor Oranje, samen met Sadilek een beetje de lievelingetjes van de trainer of van Bommels persoonlijke projectjes, heeft vergeleken anderen wel erg veel krediet, wat zal zo'n Guti wel niet denken als hij Rosario zo ziet voetballen, hij zal wel weten dat als hij zo zou spelen hij allang weer geslachtofferd zou zijn.
Op dit moment zie ik zelfs liever Hendrix in de plaats van Rosario en dat zegt heel wat, want ik zie Hendrix nog liever vandaag dan morgen vertrekken.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 870 times

Bericht door Ren Höek » 23 aug 2019, 11:48

trolol schreef:
23 aug 2019, 10:57
Op een gegeven moment bood Guti zich diagonaal voor hem aan, waar hij veel ruimte had. Rosario had de tijd en ruimte om deze bal te geven, maar hij schoof hem terug naar Viergever. Guti werd gek. Iemand dat moment gezien?
Klopt, dat moment viel me toevallig op.
De geïrriteerde reactie van Guti was mooi :lol:

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1447 times
Been thanked: 476 times

Bericht door StratumZuid » 23 aug 2019, 11:58

Guti was echt een openbaring gisteren, was de beste aan onze kant. Snap het idee van een Gonalons ook nu. Pablo brengt gewoon te weinig.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 420 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Ardbeg » 23 aug 2019, 11:59

StratumZuid schreef:
23 aug 2019, 11:58
Guti was echt een openbaring gisteren, was de beste aan onze kant. Snap het idee van een Gonalons ook nu. Pablo brengt gewoon te weinig.
Gonalons zou echt gaaf zijn

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 496 times
Been thanked: 524 times

Bericht door TomPSV » 23 aug 2019, 12:41

Je slechtste speler is de aanvoerder. Dat is wel heel apart. Snel de band naar Baumgartl of Guti.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 487 times
Been thanked: 170 times

Bericht door voskat » 23 aug 2019, 16:02

Thijs85 schreef:
23 aug 2019, 07:02
voskat schreef:
22 aug 2019, 23:52
ThoresenKoolhof schreef:

Hoe kunnen die paar maanden meer zeggen dan een jaar? Soms heb je ook spelers, die één heel goed seizoen spelen en het verder nooit meer iets wordt. Heeft soms te maken met spelers er omheen, waardoor hij in een ideale situatie kan functioneren.
Het Dirk Marcellis syndroom?
Ja, zou kunnen..
Aan de andere kant was Luuk de Jong "het" ook een heel jaar helemaal kwijt.

Ik hoop dat Rosario eerder met de Vloek van Luuk te maken heeft dus.

Rudie-10
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 72 times
Been thanked: 69 times

Bericht door Rudie-10 » 23 aug 2019, 16:10

Hij speelt niet best, maar kom op. Is ook gewoon een jonge jongen. Eventjes pas op de plaats maken maar niet meteen afschrijven.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 252 times
Been thanked: 419 times

Bericht door Heruone » 25 aug 2019, 18:26

Even tijd voor een wat meer in depth analyse over de wedstrijd van PSV - Apollon Limassol met daarin de specifieke focus op Pablo Rosario. Er zijn veel mensen die vinden dat Rosario structureel door de mand valt, terwijl dat naar mijn mening heel sterk te nuanceren valt. Hopelijk biedt onderstaande een beter inzicht in waarom (ik van mening ben) dat Rosario niet zo slecht is als men hier beschrijft. Integendeel zelfs.

Ruimte maken voor anderen in eerste fase opbouw.
Spoiler: show
Essentieel binnen voetbal zijn loopacties zonder bal. Daarmee creëer je passinglijnen / ruimtes voor medespelers die daarop moeten anticiperen. Voor tegenstanders is dit lastig te verdedigen. Onderstaande loopactie van Rosario is daar een voorbeeld van. Hij creëert met zijn loopactie ruimte en tijd voor Baumgartl om een afspeelmogelijkheid te kunnen vinden. Doordat hij zijn mandekker een paar seconden meetrekt, creëert hij bovendien ook de mogelijkheid tot momenten van distributie richting spelers tussen de linies. Hier speelt PSV overigens slecht op in.

Afbeelding
https://i.gyazo.com/84f415fea35a7ef3405 ... 218c22.mp4

Nog een moment waarbij Rosario ruimte trekt voor passinglijn van Baumgartl richting spelers tussen de linies. Zowel Baumgartl maakt hier een verkeerde keus (inspelen van Rosario), evenals zijn medespelers weer slecht anticiperen op dit moment. Let o.a. op het positioneren van Bergwijn. Die had eigenlijk ergens bij de witte stip moeten staan.

https://gyazo.com/e527011e6c54b438b63f4d94c0ad3d8e
Afbeelding

https://gyazo.com/cd506fde12f8acac5918c215ec815eab
Kijkgedrag
Essentieel binnen het functioneren van een ploeg / speler is het begrip kijkgedrag. Daarmee scan je je omgeving tijdig, zodat je voordat je de bal hebt al weet wat je opties zijn en welke je gaat benutten. Ruimtes zijn er vaak slechts een paar seconden en goed kijkgedrag helpt om deze ruimtes uiteindelijk te kunnen benutten. Hieronder een aantal voorbeelden waarin het kijkgedrag van Rosario specifiek naar voren komt.

Situatie waarin Rosario de bal krijgt. Let specifiek op het kijkgedrag wat er aan vooraf gaat, waardoor hij zicht heeft over de totale situatie. Dit zorgt er A. voor dat hij weet dat hij Guti kan aanspelen en B. dat hij weet waar / of er ruimte ligt om te kunnen door bewegen.

https://gyazo.com/4a04b7c02ca9760f8cdc54aa2d86eab1

Omschakelingsmoment waarbij Dumfries denkt aan pressie (tegenstander richting eigen helft dwingen) en Rosario oog heeft voor restverdediging en organisatie. Eerst herkent hij door goed kijkgedrag het gat met vrijstaande man dat Dumfries laat vallen, waarop hij goed anticipeert (intact houden van laatste linie). Vervolgens herkent hij ook door goed kijkgedrag dat Dumfries nog niet zo ver is met teruglopen, maar er in zijn zone wel een vrijstaande man (nr. 11 van Apollon) staat. Ook hier reageert Rosario weer adequaat op.

https://gyazo.com/c2b7683b411b1643af4e6f7a9570ee85

Rosario herkent de situatie voordat hij de bal heeft. Met een directe pass zet hij Gakpo 1 op 1. PSV doet daar vervolgens dan weer veels te weinig mee (wat ook een andere leuke discussie is).

Afbeelding
Afbeelding

Ook tijdens een ingooi goed kijkgedrag leveren. Twee keer naar rechts over de schouder, één keer naar links over de schouder.

https://gyazo.com/f1d212c93abb4b52a44df70829812a75

Continue vertonen van kijkgedrag. Weten waar de bal is, waar Baumgartl staat, waar mijn eigen mandekker staat en in een later stadium waar de ruimte is om mezelf te kunnen positioneren, evenals waar mijn medespelers staan. Dit is nou een effectief voorbeeld van uitstekend kijkgedrag. Goed positioneren in de ruimte, goed het lichaam opengedraaid t.o.v. de bal waardoor het blikveld groter is. De pass is alleen jammer genoeg niet geweldig (al betwijfel ik of het mogelijk was om hem bij Bergwijn te krijgen in de ruimte waar hij gepositioneerd stond), maar de gehele uitvoering die de pass uiteindelijk mogelijk maakt is perfect.

https://gyazo.com/5968c085f95e9acdd98f2903887e2237

Herkennen dat Bergwijn aan de bal gaat komen (driehoekje complementeren). Pass van Bergwijn was overigens zeer ongelukkig.

Afbeelding

Scannen, herkennen van vrijstaande Guti en vervolgens goede packing pass waarmee hij een hoop Cyprioten mee uitschakelt. Guti doet hier dan weer te weinig mee.

https://gyazo.com/698a5b38282051e21e141ce906c1d841

En nog wat specifieke fragmenten waarin het kijkgedrag van Rosario naar voren komt.
https://gyazo.com/c73e7f4cc0cf618485b958762f519f3f
https://gyazo.com/928520db0c5176d43cc6c9faa8f52d79
https://gyazo.com/573f960b80ec05cd0237b4338979ef3c

Jammer van de pass, maar alles daarvoor was goed uitgevoerd.
https://gyazo.com/5d3ccafd5c333f8f4ec99864b8e77081
Pressie voeren vanuit de double-pivot.
Essentieel is dat er een goede samenwerking is tussen de double-pivot. De onderlinge afstand moet goed zijn, zodat tijdens pressie de as dicht gehouden kan worden en men tijdens kantelen ook alle passinglijnen kan afschermen,
Hieronder een paar voorbeelden van de goede samenwerking tussen Rosario - Gutierrez:

Vaak kantelt de pivot ook waarbij om de beurt Rosario of Guti uitstapt tijdens pressie. Dit is zo immens belangrijk in het uitvoeren van pressie hoog op het veld, waarbij PSV de lange bal wilt afdwingen. Zie onderstaand voorbeeld. Schaduwen van de nummer 5 (passinglijn is daardoor niet rendabel), als de bal breed wordt gespeeld vervolgens direct kantelen en de man van Malen overnemen om tegenstander te kunnen insluiten, als collectief pressie op de bal te kunnen leveren en de lange bal dus kunnen afdwingen. Ondertussen is de onderlinge afstand tussen Guti en Rosario bewaard.

https://gyazo.com/3e3f024cfcbe4ab8d6a4d34f39981e3c

Dichthouden van de as, minimale afstand double-pivot intact houden. Een goed voorbeeld van een optimale samenwerking tussen Rosario en Guti. De tegenstander wordt beperkt tot de flanken waarin PSV overtal situaties kan creëren of de zijlijn kan gebruiken als extra man. Rosario positioneert zich uiteindelijk voor de afvallende bal.

https://gyazo.com/ec0a94d173ce21e928fafde816539f86
Afbeelding

Nog meer voorbeelden van pressie door de double-pivot:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Herkennen van mogelijk balverlies teamgenoten en / of tweede bal momenten
Gedurende wedstrijden zijn de zogenaamde tweede bal momenten of situaties waarin balverlies essentieel. Deze momenten leiden de zogenaamde omschakelingsmomenten in, vaak momenten die extra gevaarlijk worden dankzij de bijbehorende chaos. In een paar onderstaande voorbeelden zie je hoe Rosario daar op inspeelt door de onderlinge afstand te verkleinen en pressie mogelijkheden te creëren:

Balverlies lijkt te ontstaan op het moment dat Dumfries aan de bal komt. Rosario herkent het moment en sluit aan om bij eventueel balverlies direct pressie te kunnen uitvoeren.

Afbeelding
Afbeelding

Situatie waar opnieuw balverlies kan ontstaan of waar een duel om de tweede bal kan ontstaan. Rosario herkent het moment en sluit aan om eventuele pressie te kunnen uitvoeren indien nodig.

Afbeelding
https://gyazo.com/80e28fbaceee9552f1cb775a86808ea9

En onderstaande situatie waarin PSV net na balverlies als collectief pressie wilt uitvoeren. Het doorstappen van Rosario is daarin zeer belangrijk (anders kan Limassol eronder uit voetballen). Uiteindelijk verovert PSV de bal een paar seconden later, maar raakt Rosario hem ook knullig kwijt.

https://gyazo.com/fa8e1f4a10e7c70d3d18d9959de9d2f1
Corrigeren van fouten van medespelers
Omschakelingsmoment waarbij Dumfries denkt aan pressie (tegenstander richting eigen helft dwingen) en Rosario oog heeft voor restverdediging en organisatie. Eerst herkent hij door goed kijkgedrag het gat met vrijstaande man dat Dumfries laat vallen, waarop hij goed anticipeert (intact houden van laatste linie). Vervolgens herkent hij ook door goed kijkgedrag dat Dumfries nog niet zo ver is met teruglopen, maar er in zijn zone wel een vrijstaande man (nr. 11 van Apollon) staat. Ook hier reageert Rosario weer adequaat op.

https://gyazo.com/c2b7683b411b1643af4e6f7a9570ee85

Situatie waarin Dumfries onbezonnen en te laat uitstapt, waardoor Rosario in eerste instantie corrigeert door zijn achtergelaten ruimte op te vangen (hierdoor kan Apollon niet direct profiteren). Ihattaren is vervolgens ook ongelukkig in het drukzetten waardoor Rosario in een klote situatie terecht komt. Hierin maakt hij de juiste keuze om minimaal uit te stappen de en as dicht te houden ipv achter nr. 11 aan te gaan.

https://gyazo.com/69abce990e055fe4bfd0b9476df2263a
Situaties waarin Rosario niet ingespeeld wordt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://gyazo.com/a1e4532d5b8995be8b80a5c6539cd469
Afbeelding
Afbeelding
Bovenstaande komen voor 95% uit de eerste 25 minuten, slechts een enkeling komt uit de tweede helft. Trek er zelf vooral je eigen conclusie uit, maar die van mij is iig dat Rosario nog steeds een ontzettende waarde voor PSV heeft. Rosario is belangrijk in het bewaken van de organisatie, in het uitvoeren van pressie en in het anticiperen op tweede bal momenten.
Afbeelding
Afbeelding
Zijn kijkgedrag is daarnaast uitstekend, hij maakt loopacties waarmee hij ruimtes creëert voor anderen in de opbouw en is continue opzoek naar de voorwaartse optie. Dergelijke kwaliteiten worden echter te beperkt benut op het moment.

Dit zijn momenten hoe je Rosario kan gebruiken:

https://gyazo.com/737834292ce510536148ed92a77b9022
https://gyazo.com/7624d966e4ab6274379cab33432b3136
https://gyazo.com/698a5b38282051e21e141ce906c1d841

En juist daar doet PSV weer te weinig mee. Of PSV benut dergelijke momenten niet (tegen Haugesund had hij vorige week ook een stuk of 5 van dit soort sterke passes waarbij hij vrijstaande spelers tussen de linies vond, terwijl het vervolg van de desbetreffende spelers vervolgens om te janken was), of PSV creëert ze niet. In het specifiek analyseren van Rosario valt op dat bovenstaande vrijwel allemaal ook voor Gutierrez geld. Guti werd hier volop geprezen, maar had in de eerste helft zover ik kon zien geen enkele linie doorbrekende pass gegeven (hiermee wil ik niet suggereren dat dit aan Guti ligt). Zijn aandeel in de opbouw qua passing was vrijwel allemaal breed of terug.

Ja, Rosario moet beter (dat geldt ook voor Guti), maar het is vooral ook een kwestie van teamproces en -ontwikkeling. Dat Rosario de kwaliteiten heeft, wordt voor mij andermaal significant bevestigd. En dat geldt overigens ook voor Guti. PSV moet ze alleen wel op de juiste manier gaan gebruiken.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1009 times

Bericht door deninho32 » 25 aug 2019, 21:18

Mooi stuk Heruone!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 252 times
Been thanked: 419 times

Bericht door Heruone » 30 aug 2019, 14:37

Wordt nergens benoemd, maar wat was Pablo gisteren lekker aan het ballen hoor. Continue opendraaien, optie naar voren zoeken. Aantal heerlijke passes zaten er tussen.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Plaats reactie