Super League

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Er komen steeds meer geluiden dat er een Super League komt. Al jaren zetten clubs de Uefa onderdruk om meer tickets aan de top4 landen te geven. Tot op heden is het er nooit van gekomen, maar na de uitspraken van Bartomeu lijkt het toch dichterbij dan we denken.

Ik ben benieuwd hoe de mensen hier daarover denken.

Ik vind het een slecht plan, omdat het verschil tussen de clubs alleen maar groter gaat worden. De landelijke competities komen hierdoor ook zwaar onder druk.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gaat er waarschijnlijk niet komen, is gewoon een middel om de UEFA verder onder druk te zetten zodat de clubs meer invloed/hun zin krijgen. Aldus onze eigen Peter Fossen onlangs in een interessant interview:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/04/pe ... m-a4018796
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ze worden dan uitgesloten van Europese competities zoals Champions League maar ook uit de nationale competities. Ik denk dat heel veel competities daarvan opknappen.

Wellicht denken ze er in de betreffende landen anders over realiseer ik mij. Maar net als de F1 moet er geen flikker meer aan zijn als Juventus, Bayern en Paris St.Germain zonder problemen 8 of 9 keer kampioen worden in de afgelopen 9 jaar.

Wat mij betreft wordt de CL er ook leuker op. In plaats van het rijtje clubs dat je standaard al kan invullen. De hele competitie is zo ingericht dat de top 8 ook de allergrootste kans op een plaats in de kwartfinale heeft.

En als Ajax zich erbij wil voegen: be my guest hoor. Dat continu trappen naar de Eredivisie en dat ze het eigenlijk maar niets vinden hangt me de strot uit. Dus wat mij betreft doen ze lekker mee daar.

Persoonlijk hoop ik dat het door gaat, omdat het alternatief van meer invloed veel kloteriger is namelijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ja het klopt zeker dat in een Duitsland er misschien heel anders gereageerd wordt dan in Nederland.
Echter klopt de nationale competitie dan eigenlijk niet meer.
De beste ploeg of ploegen spelen in een aparte competitie.
Stel je krijgt in Engeland 5 teams die mee kunnen doen dan worden daar clubs als Everton en West Ham vaak kampioen.
Ik weet niet of dit financieel ook goed is voor de nationale competities.

Maar misschien is het ergste nog wel dat er geen weg terug is. Vroeger had je met de Europacup 1 maar 1 ploeg per land, die tijden lijken voorbij. Al lijkt mij dat voor de voetbalindustrie die competitie beter was.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ComeOnPSV schreef: 10 nov 2020, 13:41 De beste ploeg of ploegen spelen in een aparte competitie.
Dat boeit toch voor geen meter. Het gaat erom dat je weer een leuke spannende competitie krijgt. Iedere club die zich te groot voelt voor een nationale competitie moet lekker vertrekken. Kan niet wachten tot Ajax vertrekt hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... en-wk.html

Die zijn er enorm tegen dus.
Ik denk dat dit indirect ook betekent dat de BeNeleague niet gaat plaatsvinden.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mooi. Mee de kop indrukken die onzin.

Ik denk overigens dat er wel een verschil is tussen BeNe en deze. Hier hebben de clubs dit op eigen houtje buiten de FIFA/UEFA om dit opgezet. Ik neem aan dat een BeNe competitie wél in overleg met de bonden gaan.
tijn0

Interessant. En laten we wel wezen, niets zo populair als EK's of WK's, zelfs bij niet-voetbalfans.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Eerst zien dan geloven.
Het zou me niets verbazen als er een compromis komt en bijv. de CL nog meer de topclubs gaat beschermen in de (nabije) toekomst, zoals in het recente verleden al is gebeurd. Zowel de FIFA als de UEFA blijven natuurlijk corrupt, dus het grote geld bepaalt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wow!

Ik weet niet of dit zo'n slechte ontwikkeling is eigenlijk. Flikker maar lekker op. Ze doen er alles aan om nationale competities kapot te maken en alles onder aan de top 10 clubs van Europa te verdelen. Ja: minder geld. Maar wel weer spanning.

Ajax zal vast al op de knieën die kant op gekropen zijn om mee te doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Helemaal mee eens. De nieuwe opzet van de Champions League wordt al puur bepaald door de grootste clubs, en zelfs dan zijn ze nog niet tevreden. En ik denk dat het wel mee zal vallen hoe erg de competities eronder gaan 'lijden' als die clubs verdwijnen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En Bayern en PSG dan?
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Benieuwd of het echt gaat gebeuren. Vaak schermen die grote clubs met het idee van een Super League om van UEFA concessies te verkrijgen voor nieuwe CL opzet, niet om echt een super league te beginnen.

Maar van mij mogen ze, laat ze maar vertrekken. Wordt het voor de rest leuker en spannender van.
Al is het wel kijken hoe, welke teams meedoen. Als Ajax aan super league gaat deelnemen en tegelijkertijd in eredivisie blijft spelen worden ze zeker altijd kampioen...
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

nilssonH schreef: 18 apr 2021, 15:58 Helemaal mee eens. De nieuwe opzet van de Champions League wordt al puur bepaald door de grootste clubs, en zelfs dan zijn ze nog niet tevreden. En ik denk dat het wel mee zal vallen hoe erg de competities eronder gaan 'lijden' als die clubs verdwijnen.
Dit dus. Het waarom ontgaat me. Zodat ze hun topspelers 30 mln per jaar kunnen betalen in plaats van 20 mln?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Of gewoon als Chantage middel. De grootste clubs willen nu 95% van al het geld dat in Europees voetbal verdient wordt of zo.

Ze sodemieteren maar lekker op. Eerlijke competitie in Europa. Mooi man.

De premier league heeft een statement uitgebracht:

Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017


ruuddevil schreef: 18 apr 2021, 17:18 Dit dus. Het waarom ontgaat me. Zodat ze hun topspelers 30 mln per jaar kunnen betalen in plaats van 20 mln?
Ja alleen maar om geld.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Laat ze lekker. Dat wordt een emotieloze competitie waar al die clubs, spelers en supporters vrij snel op uitgekeken zijn. De franse en duitse competities worden er alleen maar leuker door en spanje, italie en engeland na een jaartje of wat wennen ook wel.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Kapitalisme in optima forma. Sommige van die clubs konden overeind blijven door steun vanuit regeringen en die laten nu de andere clubs uit hun land in de steek? Volgens mijn principes zou ik deze competitie dan boycotten, maar uiteindelijk zou ik echt wel wat kijken als het op de zenders komt, die ik heb.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Thijs85 schreef: 18 apr 2021, 18:27 maar uiteindelijk zou ik echt wel wat kijken als het op de zenders komt, die ik heb.
Ik geloof niet dat Nederlandse zenders mee gaan bieden naast Europees voetbal en Nederlandse competities. Dat wordt gewoon decoder werk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 apr 2021, 18:46
Thijs85 schreef: 18 apr 2021, 18:27 maar uiteindelijk zou ik echt wel wat kijken als het op de zenders komt, die ik heb.
Ik geloof niet dat Nederlandse zenders mee gaan bieden naast Europees voetbal en Nederlandse competities. Dat wordt gewoon decoder werk.
In dat geval zal ik niet kijken. Ik gun het ze dan ook wel om te falen eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wat zie je tegenwoordig als decoder? Een ESPN of Ziggo sport is redelijk gemeengoed en denk dat de meeste voetballiefhebbers in Nederland wel minstens 1 van de 2 hebben.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gary Neville maakt gehakt van zijn eigen club. Maar hij heeft helemaal gelijk wat mij betreft.


Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hoezo mag Arsenal trouwens meedoen? Ik dacht dat het exclusief voor topclubs zou zijn...
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Exclusief voor clubs met veel geld, dat is wat anders dan of ze sportief wat kunnen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Super League