Muziektopic

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Charli. Ik blijf terugkeren bij how i'm feeling now.

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mick Jagger die op een meme reageert. En hoe. Deze man is geniaal :lol:

Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018



Makthaverskan live samengefrot op een piepklein podiumpje in Parijs.
Maja Milner is al een tijdje in het bezit van een van m'n favoriete stemmen. Wat een asociaal goede band is dit toch.

Als je ook maar een beetje van The Cure, Siouxsie of andere 80's gitaarbands uit die hoek houdt, dan moet je hier zijn.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Leuke platen. Crimson & Clover kende ik natuurlijk al wel. Die ander niet.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ohh, Chileens.. Ook aardige versie, met koddig accent. :)

Vooruit, ik gooi ook wat uit die tijd:

Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het was een absolute onvergetelijke dag wederom: Luminosity Beach Festival 2022. Na 2 jaar geen doorgang door Corona en bovendien op een nieuwe locatie voelde het toch even spannend. Maar wat was het heerlijk om al die trance liefhebbers, vanuit de hele wereld en oprecht een fijne groep mensen met alleen maar liefde en passie, zo te zien genieten. Wat hebben we het gemist dit soort momenten!

“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nu ook de officiele aftermovie van Luminosity :lover: :hartjes: :lover: :hartjes:

“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 21 jul 2022, 11:03 Nu ook de officiele aftermovie van Luminosity :lover: :hartjes: :lover: :hartjes:
Ik ga zo ff kijken. Ben altijd wel benieuwd wat er in de trance en hardstyle community voorbij komt rollen.


Oh, deze is vandaag uitgekomen. Erg nice.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ook vandaag uitgekomen... 35 minuten geleden nota bene. Verser van de pers ga je ze niet krijgen vandaag. :)
Voor een Ethel Cain video ga ik altijd zitten. De VHS esthetiek. De liefde waarmee ze geschoten wordt.



Verder ook een goede en nodige move om haar trans-zijn niet centraal te zetten in de muziek of in de beelden. Ik heb alle respect voor artiesten die er ronduit over praten in hun teksten, maar Ethel heeft andere dingen aan haar hoofd, dus is het voor haar slechts bijzaak.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ergens in 2021 is het karakteristieke geluid van het PC Music label een beetje verwaterd. De harde euforie werd steeds vaker verruild voor ietwat lauwe alt-pop, en dat knaagde toch wel een beetje.
Ik denk dat de dood van SOPHIE rond die tijd een rol heeft gespeeld in deze lichte depressie. :(

Gelukkig hebben de afgelopen paar live optredens (met name van roerganger A. G. Cook zelf) uitgewezen dat ze nog niet vergeten zijn waar ze groot mee zijn geworden.

En als ik dan deze remix hoor van Himera (18-jarige Letse nomade, genie, momenteel nog woonachtig in Amsterdam), ja dan ben ik weer even gerust. :)

Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]voskat[/mention] sorry maar ik vind die van hierboven weer enorm druk, geen samenhang en als ik helemaal eerlijk mag zijn, het klinkt helemaal nergens naar. Die soort van kick/drum met synths op dezelfde wijze meelopen.... ik word helemaal knettergek haha. Maargoed, ieder zijn ding nogmaals en ik wil totaal niet iets als goed/fout betitelen!!

Wbt Luminosity waar ik het al eerder over had... 1 van de hoogtepunten was Factor B. Voor mij een absoluut voorbeeld. Geweldige muziek maar ook gewoon een hele toffe gozer. Waarom zijn set ook zo mooi was, onlangs heeft hij zijn partner Ellie aan die klote K* ziekte verloren. Deze set was soort van opgedragen aan haar, ook omdat ze in al die jaren altijd bij dit festival was, met hem vanaf het begin. Hoe mooi. Dus dat was best een partij heftige maar hele mooie emotie in die set. Klinkt misschien allemaal heel zwaar etc maargoed, persoonlijk is dat ook juist iets dat trance zo verdomd mooi maakt, voor mooie gevoelens maar ook het verdriet dat je soms hebt in het leven. Ik zit toevallig zelf ook daar nu een beetje in, een persoon die helaas maar hopelijk geweldig loopt te feesten daarboven en de emotie die bepaalde nummers opeens bij je naar boven brengen bizar. Ben zelf ook bezig een track te schrijven, nu nog de lyrics of woorden/teksten die ik er perse in wil laten komen en dan een geweldige zangeres gaan benaderen en de track vorm gegeven. Al vele jaren een ultiem doel van mij maar ik durfde het nooit aan...

Anyway, ik pik ff 2 nummers uit de set van Factor B:

Factor B - Sea Of Thoughts


En zeker deze waarbij vooral de lyrics toch wel heel bijzonder mooi zijn gezien zijn situatie en waar hij het ook bijzonder zwaar had, wat natuurlijk volledig te begrijpen is: Vintage & Morelli & Arielle Maren - Other Side (Factor B Remix)


Lyrics:
Darkness
Cast a spell on thee
Wrapped you in this comfort
Rest here

Fade into this peace
There’s nothing left to fear now
Breathe in (breathe in)
Let go (let go)

I won’t hold you here anymore
These tides (these tides)
Return (return)
Pulling you back into the void
Pulling you back into the void
Oh tonight
You don’t have to fight
I’ll see you on the other side

I’ll see you on the other side
Face the light
When your timе is right
I’ll see you on the other side

I’ll see you on thе other side
Oh tonight
You don’t have to fight
I’ll see you on the other side

I’ll see you on the other side
Face the light
When your time is right
I’ll see you on the other side

I’ll see you on the other side
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 04 aug 2022, 15:31 @voskat sorry maar ik vind die van hierboven weer enorm druk, geen samenhang en als ik helemaal eerlijk mag zijn, het klinkt helemaal nergens aan. Die soort van kick/drum met synths op dezelfde wijze meelopen.... ik word helemaal knettergek haha. Maargoed, ieder zijn ding nogmaals en ik wil totaal niet iets als goed/fout betitelen!!
Haha, ik snap het wel hoor.
Himera gebruikt veel elementen van trance, maar het is allemaal flink gedeconstrueerd en met meer glitch voor de ADHD generatie. :mrgreen:
Maar als je goed luistert zit er gewoon een heel fijn popliedje in, met kop, staart en refrein... Dat blijft de basis.

Luister eens naar die Danny L Harle remix van een paar reacties hoger. Danny is de wat traditioneler ingestelde man uit de PC Music stal. Ik denk dat jou dat wat meer ligt.

Factor B verhaal... ai, triest. Ik heb er ook even over gegoogled, kwam de Gofundme pagina tegen en zo. Dat raakt me dan wel, ja. :(

Other Side en Sea Of Thoughts goeie tracks, ook al is die laatste instrumentaal. Ik drijf heel erg op vocalen, dus meestal raakt het me veel minder als die afwezig zijn. Blijf toch een beetje een emo bitch. :kwijl:
Laatst gewijzigd door voskat op 04 aug 2022, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ik blijf steeds bij deze terugkomen:



Wat doe je als je als muzikant al een jaar tegen writers block aanhikt? Schrijf er een nummer over. :confused:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Had deze in mijn Discover Weekly op Spotify zitten, even dieper in gedoken, schijnt een jong ventje te zijn, weinig over bekend verder, maar heerlijke tracks.



Nieuwe track, echt zo'n festivaltrack dit:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 04 aug 2022, 15:55
Haha, ik snap het wel hoor.
Himera gebruikt veel elementen van trance, maar het is allemaal flink gedeconstrueerd en met meer glitch voor de ADHD generatie. :mrgreen:
Luister eens naar die Danny L Harle remix van een paar reacties hoger. Danny is de wat traditioneler ingestelde man uit de PC Music stal. Ik denk dat jou dat wat meer ligt.
Ja hoor de losse elementen wel hoor, zelfs in die van Himera. Het probleem wat ik hoor, maar dat is nogmaals smaak, dat het allemaal out of sync lijkt en daardoor is het heel onsamenhangend en mis ik lijn en structuur. Iets wat je in trance dus juist wel hebt, de balans met alles is vaak zo strak zodat alle elementen er optimaal uitkomen. En hierbij speelt natuurlijk de techniek (EQ/compression etc) ook een belangrijke rol. De vocals moeten bijv. niet clashen met je leads, je kick weer niet met je (sub)bass etc etc. Dus als producer vind ik het oprecht heel moeilijk om te luisteren naar die tracks die je post. En dan alleen puur technisch bekeken he :D
Factor B verhaal... ai, triest. Ik heb er ook even over gegoogled, kwam de Gofundme pagina tegen en zo. Dat raakt me dan wel, ja. :(
Ja klopt hij heeft een hele funding opgezet, je zag op Luminosity ook allemaal mensen met shirtjes lopen van hem met de tekst For Ellie. Heel mooi en ik meen oprecht dat de mensen die je op zo'n festival ziet allemaal hetzelfde zijn, voelen en willen op zo'n dag/weekend. Dat maakt het in mijn ogen bijzonder en zo fijn. Al is zijn verhaal natuurlijk wel uniek icm Lumi die dan net viel in de agenda na het verlies van zijn Ellie. Een andere grootheid, the Thrillseekers, moest juist afzeggen omdat hij kort voor Lumi zijn zoon verloor. Kon het nog niet opbrengen, heel begrijpelijk.
Other Side en Sea Of Thoughts goeie tracks, ook al is die laatste instrumentaal. Ik drijf heel erg op vocalen, dus meestal raakt het me veel minder als die afwezig zijn. Blijf toch een beetje een emo bitch. :kwijl:
Ow ik vind dat dat niks met emo bitch te maken heeft hoor, ik heb het als emo guy ook ;) . De ene keer met vocal trance, een andere keer is het een melodie die mij raakt in een instrumentale track. Misschien vind je het leuk om eens te horen, hierbij wat voorbeelden.

Ferry Tayle & Static Blue - Trapeze (Daniel Kandi's Emotional Remix), wat oudere track die mij doet terugdenken aan de begin jaren dat ik met trance in aanraking kwam (of er echt gevoel bij kreeg). Dit is nog steeds een plaat die altijd wel voorbij komt, een classic van grote orde. Mooi voorbeeld vind ik van hoe een melodie je kan raken



Recent, maar ook zo'n melodie die mij pakt: Alan Morris & Daniel Garrick - Memory Lane



Nog wat vocals voor je: Gareth Emery & Standerwick - Saving Light (feat. HALIENE). Deze is gemaakt om aandacht te vragen voor het gepest op school bij jonge kinderen. De zangeres, HALIENE, is ondertussen een giga grootheid, niet alleen in trance muziek. Misschien is het wel iets voor je, ze zingt in diverse stijlen, volgens mij ook wel dubstep etc.



Ook bijzonder, RAM feat. Susana - RAMelia "Tribute for Amelia"

Gemaakt voor zijn overleden vrouw en de vocals komen van Susanna. Misschien wel bekend, is prachtige power vrouw, geweldige krachtige stem die door merg en been gaat. Ik post bewust even deze instrumentale versie met beelden want ik was daar toen bij, in 2013... Magisch moment die ik nooit zal vergeten. Net zoals die tracks van Factor B op Lumi:



With a simple smile
A gentle touch
You gave us everything
The warmth of your heart
Resounding from within

Its so hard to let go
When you mean the world to me

Yet the twinkles in your eyes keep shooting stars across the skies
I'll miss you, love
And all your colors keep shining through the darkest day
You'll never fade away
Never fade away

Forever love

Mocht je nog behoefte hebben aan meer laat maar weten :) ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 04 aug 2022, 16:19 Had deze in mijn Discover Weekly op Spotify zitten, even dieper in gedoken, schijnt een jong ventje te zijn, weinig over bekend verder, maar heerlijke tracks.



Nieuwe track, echt zo'n festivaltrack dit:
Lekkere zomeravond vibes, alleen had het voor mij wel iets langer gemogen. Het heeft die loungy vibe die wel wat langer voor me mag voortborduren. Vooral bij de eerste track voelt het dan iets te gedrongen.

Ik heb op kantoor deze vandaag in de oren. Altijd een zwak gehad voor moody synthwave. Mooi om te zien dat ze zo groot zijn geworden door Stranger Things:

Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 04 aug 2022, 16:24
Ja hoor de losse elementen wel hoor, zelfs in die van Himera. Het probleem wat ik hoor, maar dat is nogmaals smaak, dat het allemaal out of sync lijkt en daardoor is het heel onsamenhangend en mis ik lijn en structuur. Iets wat je in trance dus juist wel hebt, de balans met alles is vaak zo strak zodat alle elementen er optimaal uitkomen. En hierbij speelt natuurlijk de techniek (EQ/compression etc) ook een belangrijke rol. De vocals moeten bijv. niet clashen met je leads, je kick weer niet met je (sub)bass etc etc. Dus als producer vind ik het oprecht heel moeilijk om te luisteren naar die tracks die je post. En dan alleen puur technisch bekeken he :D
Trance bouwt veel meer gelaagd en langzaam op.
Niks mis mee. Eén van mijn favoriete nummers in het algemeen is Mother van Goldie, en dat bouwt rustig een minuut of 22 op voordat de drums inkomen. :D

Maar als het iets te gestroomlijnd is word ik een beetje onrustig.
Op dezelfde manier leun ik ook meer richting punk en noise-rock dan naar classic rock. Zal wel geen toeval zijn.
Ow ik vind dat dat niks met emo bitch te maken heeft hoor, ik heb het als emo guy ook ;) . De ene keer met vocal trance, een andere keer is het een melodie die mij raakt in een instrumentale track. Misschien vind je het leuk om eens te horen, hierbij wat voorbeelden.
Ja, op de een of andere manier haal ik zelden tot nooit dezelfde energie uit instrumentale nummers.
Het gaat me niet eens om de tekst of zo; een aantal van mijn favoriete nummers hebben wel zang, maar geen (echte) woorden. Ik weet ook niet waarom, maar het menselijke stemgeluid is een onmisbaar onderdeel voor mij.

Ik ga je suggesties wel luisteren. Dank je!

Nog iets dat me te binnen schoot: een andere soort muziek die voor mij raakvlakken heeft met trance is shoegaze (vooral als het richting de post-rock leunt).
Bijvoorbeeld:


Misschien omdat ze een soortgelijk gevoel van open ruimte oproepen. Een beetje melancholie ook.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ardbeg schreef: 04 aug 2022, 16:32 Ik heb op kantoor deze vandaag in de oren. Altijd een zwak gehad voor moody synthwave. Mooi om te zien dat ze zo groot zijn geworden door Stranger Things:
Oh gaaf, SURVIVE.. die leerde ik kennen via de film The Guest. Die had sws een fantastische soundtrack met allemaal ouwe EBM en zelfs onze eigen Clan Of Xymox. :hartjes:
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Muziektopic