Mentale weerbaarheid

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar anders mag het graag verplaatst worden.

Nu, ik merk dat ik het interessant vind om ook de mentale aspecten te bespreken, ook al is het natuurlijk heel moeilijk om daar daadwerkelijk zicht op te krijgen. In een team heb je verschillende persoonlijkheden nodig om elkaar scherp te houden in zowel de grote wedstrijden (zelfvertrouwen hebben) als in de kleine wedstrijden (serieus nemen, niet te groot voelen) om uiteindelijk op meerdere gebieden mee te kunnen strijden. Daarbij heb je leiders en volgers, aardige gasten en klootzakken. Die heb je ook allemaal nodig.

Wat zijn volgens jullie de persoonlijkheden bij PSV en waar hebben we meer behoefte aan en waar hebben we misschien teveel van hetzelfde type?
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Zahavi lijkt mij wel een klootzakje in de goede zin van het woord. Verder veel ideale schoonzonen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Qua echte leiderstypes (ongeacht kwaliteiten als speler), zie ik Dumfries en van Ginkel, die als enigen echt de uitstraling van een natuurlijke leider hebben en zich ook zo gedragen. In de categorie meer bewuste leiders zie ik ook Rosario, Zahavi, Hendrix en Viergever kwaliteiten hebben op dat vlak.
Spelers als Malen, Sangaré en Götze zijn de spelers, die als voorbeeld leiding geven aan het team. Ik zie Boscagli zich op dit gebied ook wel ontwikkelen.

Ik vind inderdaad dat Zahavi ook wel een echte winnaarsmentaliteit lijkt te hebben. Dat zie ik ook terug bij Dumfries, Mauro, Boscagli, Hendrix, Malen, Max en enigszins ook Sangaré.
De grote wedstrijd mentaliteit, lijken te genieten van de daarbij komende druk, zie ik vooral bij Ihattaren, Gakpo, Dumfries en Götze terug.

Hardheid naar elkaar zie ik Ihattaren eigenlijk als enige echt hebben. De rest lijkt het allemaal op een aardige manier op te willen lossen naar elkaar toe. Dumfries lijkt het soms ook wel op een hardere manier te doen, maar dan houdt het wel op. Op dat gebied zou er dus nog wel eentje bij mogen komen van me, die dit ook combineert met deze houding in het veld op een gezond agressieve manier mee te nemen. Van Ginkel heeft dat wel, dus mogelijk dat hij dat kan brengen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Een tijdje geleden zei iemand op het forum dat de Corona afwezigheid ook een soort pauze was om (spieren) uit te rusten (was jij het [mention]ziege maar ook zagge[/mention]?). Die werd toen weg gehoond, maar als je ziet welke drie basisspelers er nu wel gewoon bij waren (Rosario, Teze en Zahavi) hebben die toen allemaal rond hetzelfde moment Corona gehad. Zat dan misschien toch in zekere zin iets in?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Mentale weerbaarheid