Fodé Fofana

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
Trixm
Vedette
6

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Bob schreef: 24 jul 2023, 20:11 Kijk, dit is wat mij vaak ergert aan die jonge voetballers. Fofana heeft volgens mij in twee seizoenen 800 minuten gespeeld omdat hij continu geblesseerd is geweest.

Nu wil hij spelen, een stap omhoog, en meteen komt dat dreigende toontje van zijn zaakwaarnemer. Volgens mij heeft PSV gewoon zijn salaris doorbetaald, als hij weer eens gebroken teennagel had. Of niet dan?

Ok, verleng je contract en laat je verhuren, zo toon je respect naar je club, en investeer je tegelijk in jezelf. Zo doe je dat.

Maar goed, de dag dat een speler zegt, 'mijn falen lag aan mij', is de dag dat Jezus zelf weer de aarde bewandelt.
Wat een eenzijdig bericht bob.
Saibari is underrated.
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik snap het wel. Als deze jongen een carrière wil moet hij nu echt spelen met alles wat hij al door blessure gemist heeft. En zelfs bij Jong is hij niet zeker van zijn plekje, dus verhuren zou voor alle partijen ideaal zijn, lijkt me.
Menno1
Legende
6
Clubvoorkeur: PSV

Hij moet zeker spelen. Ik vind het een groot talent, maar het is wel een beetje de Nederlandse Romero. Ik hoop dat PSV zijn transferrechten nog even weet aan te houden maar wel dat hij op niveau minuten gaat maken.
D'n Berry
Veelbelovend talent
3

Ik wil niet lullig doen ofzo maar waarop is eigenlijk dat predikaat “groot talent” gebaseerd ondertussen? Een paar jaar geleden wat goals in Jong, dat was leuk. Maar onderhand zit ie duidelijk niet dicht op het eerste, en is is eigenlijk al voorbij gestreefd door JvD, die ook nog eens vee jonger is. Iedereen hier is volstrekt overtuigd van de potentie, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zo.
Thijs
Lid van verdienste
6

Awards:

Menno1 schreef: 24 jul 2023, 20:29 Hij moet zeker spelen. Ik vind het een groot talent, maar het is wel een beetje de Nederlandse Romero. Ik hoop dat PSV zijn transferrechten nog even weet aan te houden maar wel dat hij op niveau minuten gaat maken.
Of verkopen met een terugkoopoptie…
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

D'n Berry schreef: 24 jul 2023, 20:34 Ik wil niet lullig doen ofzo maar waarop is eigenlijk dat predikaat “groot talent” gebaseerd ondertussen? Een paar jaar geleden wat goals in Jong, dat was leuk. Maar onderhand zit ie duidelijk niet dicht op het eerste, en is is eigenlijk al voorbij gestreefd door JvD, die ook nog eens vee jonger is. Iedereen hier is volstrekt overtuigd van de potentie, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zo.
Het is geen kwestie van talent, want je ziet de frivoliteit aan de bal wanneer hij fit is. Maar dat laatste is simpelweg hetgeen waardoor hij nog niet is waar hij met dat talent zou moeten/kunnen zijn. Hij is gewoon nooit fit. Erg vervelend en niet in de laatste plaats voor die jongen zelf. Idealiter zou hij nu eindelijk eens een vol jaar Jong PSV als eerste aanvaller moeten draaien. Maar als de Duif niet in 1 speelt gaat hij die minuten maken. Dan maar verhuren maar dan ga je al gauw naar KKD clubs aangezien Eredivisieclubs het ook niet aan gaan durven met zijn blessurehistorie. Zou FCE geen optie kunnen zijn?
nilssonH
Moderator
6
Seizoenkaart: Vak B

Awards:

Het liefst zou ik hem ook verhuren. Maar ik kan het eigenlijk alle betrokken partijen niet kwalijk nemen als ze eieren voor hun geld kiezen gezien zijn blessures. Voor Fofana zelf ergens anders nog een 4/5-jarig contract af weten te dwingen zoals Kishna destijds heel slim heeft gedaan is best aantrekkelijk. En PSV dat er waarschijnlijk nog wel 1 miljoen (of meer) aan kan verdienen net zo goed. Want ondanks dat zijn talent onmiskenbaar is, wordt de kans op een doorbraak wel kleiner en kleiner.
Bob
Jeugdspeler
1

Trixm schreef: 24 jul 2023, 20:25
Bob schreef: 24 jul 2023, 20:11 Kijk, dit is wat mij vaak ergert aan die jonge voetballers. Fofana heeft volgens mij in twee seizoenen 800 minuten gespeeld omdat hij continu geblesseerd is geweest.

Nu wil hij spelen, een stap omhoog, en meteen komt dat dreigende toontje van zijn zaakwaarnemer. Volgens mij heeft PSV gewoon zijn salaris doorbetaald, als hij weer eens gebroken teennagel had. Of niet dan?

Ok, verleng je contract en laat je verhuren, zo toon je respect naar je club, en investeer je tegelijk in jezelf. Zo doe je dat.

Maar goed, de dag dat een speler zegt, 'mijn falen lag aan mij', is de dag dat Jezus zelf weer de aarde bewandelt.
Geen woord gelogen. Het gros van die "talenten" lijden aan schromelijke zelfoverschatting. Omringd door aasgieren die continu veren in konten stoppen.

Fofana was zeker een groot talent maar talent zonder beschikbaarheid heb je niet veel aan.

Laat die blaag eerst maar eens een vol seizoen fit zijn, en presteren. Vóórdat hij bij monde van zijn zaakwaarnemer eisen gaat stellen.
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Waar heb je in godsnaam gelezen dat hij via zijn zaakwaarnemer eisen heeft gesteld waaruit een bewoording als blaag gerechtvaardigd zou zijn?
Bob
Jeugdspeler
1

Grasmat schreef: 24 jul 2023, 21:28 Waar heb je in godsnaam gelezen dat hij via zijn zaakwaarnemer eisen heeft gesteld waaruit een bewoording als blaag gerechtvaardigd zou zijn?
Via voetbal primeur,

Fodé Fofana (20) staat mogelijk voor een vertrek bij PSV. Dat vertelt zaakwaarnemer Mahmoud El Boustati in #DoneDeal, de transferpodcast van VoetbalPrimeur. De talentvolle spits van de Eindhovenaren is op zoek naar speeltijd op het hoogste niveau.

"Fodé staat open voor een nieuwe stap", vertelt El Boustati in #DoneDeal.

"Fodé wil het nu zelf laten zien op het hoogste niveau. Het is tijd voor een nieuwe stap."

"Verkoop of verhuur, het is allebei een optie. Er is aardig wat interesse, vanuit de Eredivisie en van mooie clubs uit het buitenland. Deze jongen heeft heel veel potentie. Belangrijk is dat hij gewoon lekker gaat voetballen, bij een mooie club."

Tevreden?
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Nee, ik zie nog steeds geen eisen. Hij wil speeltijd, goh wat vreemd voor een voetballer.
Trixm
Vedette
6

Awards:

Bob schreef: 24 jul 2023, 21:22
Trixm schreef: 24 jul 2023, 20:25

Geen woord gelogen. Het gros van die "talenten" lijden aan schromelijke zelfoverschatting. Omringd door aasgieren die continu veren in konten stoppen.

Fofana was zeker een groot talent maar talent zonder beschikbaarheid heb je niet veel aan.

Laat die blaag eerst maar eens een vol seizoen fit zijn, en presteren. Vóórdat hij bij monde van zijn zaakwaarnemer eisen gaat stellen.
Ik zeg niet dat liegt bob, ik zeg dat het een eenzijdig beeld is. Hij staat namelijk in zijn volste recht. Net zoals PSV in hun volste recht staan om de mindere talenten na 12 jaar jeugdopleiding zonder pardon te lozen.

Het gros van de jongens uit de jeugdopleiding halen het ultieme succes van profvoetbal niet. Zie bijvoorbeeld onderstaande docuserie. De voetbalwereld heeft zijn eigen regels met harde consequenties voor de jeugd. Het is daarom ook heel logisch dat jongens in hun eigen belang denken.

https://pers.bnnvara.nl/bnnvara-brengt- ... -het-spel/
Saibari is underrated.
Bob
Jeugdspeler
1

Grasmat schreef: 24 jul 2023, 21:39 Nee, ik zie nog steeds geen eisen. Hij wil speeltijd, goh wat vreemd voor een voetballer.

Als jij gelooft dat er geen eisen zijn, prima. Het is een vrije wereld.
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik zeg alleen dat je dat uit dat artikeltje niet kunt opmaken en daar dan weer conclusies uit kunt trekken.
Bob
Jeugdspeler
1

Trixm schreef: 24 jul 2023, 21:47
Bob schreef: 24 jul 2023, 21:22

Ik zeg niet dat liegt bob, ik zeg dat het een eenzijdig beeld is. Hij staat namelijk in zijn volste recht. Net zoals PSV in hun volste recht staan om de mindere talenten na 12 jaar jeugdopleiding zonder pardon te lozen.

Het gros van de jongens uit de jeugdopleiding halen het ultieme succes van profvoetbal niet. Zie bijvoorbeeld onderstaande docuserie. De voetbalwereld heeft zijn eigen regels met harde consequenties voor de jeugd. Het is daarom ook heel logisch dat jongens in hun eigen belang denken.

Het probleem dat ik heb met Fofana is dat niemand en niets hem in de weg heeft gezeten, behalve zijn eigen lichaam. Hoe kan een club bouwen op zo een beetje de meest blessure gevoelige voetballer sinds Robben? Deze jongen kan Kkd nivo lichaamsinspanning niet aan, en nu wil hij hogerop? Ga eerst een seizoen blessurevrij doorkomen zou ik zeggen. Dan praten we verder.
Bob
Jeugdspeler
1

Grasmat schreef: 24 jul 2023, 22:13 Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik zeg alleen dat je dat uit dat artikeltje niet kunt opmaken en daar dan weer conclusies uit kunt trekken.
Als dat het criterium is, dan kunnen we dit forum opdoeken.
We weten alletwee hoe die gesprekken gaan tussen clubs en zaakwaarnemers. Maar zoals ik al zei, jij bent niet overtuigd van die eisen. Prima toch?
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Ik was even vergeten dat overdramatiseren je core business is hier, my bad.
loginnaam
Internationale topspeler
4

Bob schreef: 24 jul 2023, 22:13
Trixm schreef: 24 jul 2023, 21:47

Het probleem dat ik heb met Fofana is dat niemand en niets hem in de weg heeft gezeten, behalve zijn eigen lichaam. Hoe kan een club bouwen op zo een beetje de meest blessure gevoelige voetballer sinds Robben? Deze jongen kan Kkd nivo lichaamsinspanning niet aan, en nu wil hij hogerop? Ga eerst een seizoen blessurevrij doorkomen zou ik zeggen. Dan praten we verder.
Hij heeft dus al twee jaar stilgestaan door blessures en nu zijn er clubs uit de Eredivisie geïnteresseerd in hem, waarbij hij aangeeft dat verhuur ook prima is, maar jij zegt, nee Fodé, blijf jij maar eerst eens een jaar fit bij Jong PSV in de KKD voetballen? En hem dus mogelijk nog verder op achterstand zet/houdt in zijn ontwikkeling? Mag hij zelf ook nog bepalen wat het beste voor zijn ontwikkeling op dit moment is?
Bob
Jeugdspeler
1

Grasmat schreef: 24 jul 2023, 22:19 Ik was even vergeten dat overdramatiseren je core business is hier, my bad.
Wat jij overdramatiseren noemt, noem ik realiteit. Verschillen van inzicht. Prima wat mij betreft. Romantici als jij hebben ook een plaats in de wereld.
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Volgens mijn vrouw ben ik allesbehalve een romanticus... :treurig:
Thijs
Lid van verdienste
6

Awards:

Grasmat schreef: 24 jul 2023, 22:26 Volgens mijn vrouw ben ik allesbehalve een romanticus... :treurig:
Zij snapt jou gewoon niet zoals Bob dat doet…
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Thijs schreef: 24 jul 2023, 22:29
Grasmat schreef: 24 jul 2023, 22:26 Volgens mijn vrouw ben ik allesbehalve een romanticus... :treurig:
Ik snap Bob ook niet. We hadden dus zomaar getrouwd kunnen zijn... :hartjes:
Bob
Jeugdspeler
1

Het moment dat je je vrouw gelooft ben je verloren. :)
JandeVakantieman
Veelbelovend talent
2

Bob schreef: 24 jul 2023, 22:24
Grasmat schreef: 24 jul 2023, 22:19 Ik was even vergeten dat overdramatiseren je core business is hier, my bad.
Wat jij overdramatiseren noemt, noem ik realiteit. Verschillen van inzicht. Prima wat mij betreft. Romantici als jij hebben ook een plaats in de wereld.
Ik zou het geen realisme noemen maar eerder een soort postmoderne interpretatie van voetbalnieuws. In het interview dat je linkte wordt werkelijk niks gezegd over eisen. Er wordt zelfs niks in die trant gesuggereerd. Dat jij vervolgens op basis van dat interview concludeert dat de zaakwaarnemer van Fofana eisen stelt en dat jij daar dan weer allerlei conclusies over de persoon Fofana op baseert is best bijzonder. Zo kun je werkelijk alles een kant op lullen. Dat heeft niks met realisme te maken maar met creatief schrijven.
loginnaam
Internationale topspeler
4

Grasmat schreef: 24 jul 2023, 22:30
Thijs schreef: 24 jul 2023, 22:29

Ik snap Bob ook niet. We hadden dus zomaar getrouwd kunnen zijn... :hartjes:
Bob is dus gewoon een undercover account van jouw vrouw die vindt dat jij hier teveel tijd besteedt en gewoon wat meer aandacht van jou wil? Ah, dan snap ik het. :mrgreen:
Massimo
Legende
6

Fofana is bijna 21 en zit al ruim 2,5 jaar bij Jong PSV. Zo lang zit je er buiten blessures alleen als je bij de talentloze opvulling hoort. Voor Fofana is het heel goed om een volgende stap te nemen in of huur of definitief vertrek. Ook voor PSV is het niet goed als hij weer in Jong PSV blijft spelen, waarbij de kans op doorbraak naar het eerste een stuk kleiner is geworden dan een jaar of 2 geleden en waar er een talent van 3 jaar jonger je concurrent is. Alle begrip hiervoor.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Fodé Fofana