Dante Rigo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Topic van Dante Rigo.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Hij had niet slechter terecht kunnen komen dan bij ADO, maar onze Pirlo uit de jeugd lijkt nu toch echt einde oefening te zijn bij ons. Of zien jullie nog lichtpuntjes?
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Rigo of Sangaré op het middenveld is wel een verschil. Als talent moet je echt over iets beschikken waarmee je je kunt onderscheiden en vanuit daar kan je dan verder groeien met alle ups en downs. De lat is PSV en niet Sparta of Ado Rigo vond ik t/m de O19 echt wel een speler met mogelijkheden die met inzicht vanuit balbezit en bijbehorende passing iets zou kunnen toevoegen. Daarna heb ik vrijwel geen progressie meer bij hem gezien op eigenlijk alle vlakken. Geen idee waarom zijn ontwikkeling zo is blijven steken, maar misschien is het ook simpel weg een gebrek aan kwaliteit dat hij met veel tijd en ruimte meer uitblonk dan andere spelers, maar niet de kwaliteit heeft zodra er iets meer weerstand komt. Op deze manier vind ik hem niet meer dan een modale Eredivisiespeler die zijn best moet doen om bij matige clubs zich in de basis te spelen.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Massimo schreef: 04 dec 2020, 10:26 Rigo of Sangaré op het middenveld is wel een verschil.
Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken ;)
Gebruikersavatar
M.Delgado
Basisspeler
3
Berichten: 486
Lid geworden op: 4 nov 2020

Massimo schreef: 04 dec 2020, 10:26 Rigo of Sangaré op het middenveld is wel een verschil. Als talent moet je echt over iets beschikken waarmee je je kunt onderscheiden en vanuit daar kan je dan verder groeien met alle ups en downs. De lat is PSV en niet Sparta of Ado Rigo vond ik t/m de O19 echt wel een speler met mogelijkheden die met inzicht vanuit balbezit en bijbehorende passing iets zou kunnen toevoegen. Daarna heb ik vrijwel geen progressie meer bij hem gezien op eigenlijk alle vlakken. Geen idee waarom zijn ontwikkeling zo is blijven steken, maar misschien is het ook simpel weg een gebrek aan kwaliteit dat hij met veel tijd en ruimte meer uitblonk dan andere spelers, maar niet de kwaliteit heeft zodra er iets meer weerstand komt. Op deze manier vind ik hem niet meer dan een modale Eredivisiespeler die zijn best moet doen om bij matige clubs zich in de basis te spelen.
Zijn bovengemiddelde traptechniek en inzicht waren in de jeugd echt onderscheidend, zijn fysiek was toen niet super maar hij kwam door het snelle handelen daar makkelijk onderuit. Nu wordt er meer gevraagd en heeft hij zich fysiek niet echt ontwikkeld. Het blijkt dat zijn handelingssnelheid niet veel hoger is dan een gemiddelde eredivisiespeler, zijn trap blijft goed maar dat is te weinig om zich te kunnen onderscheiden of van betekenis te zijn bij PSV.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Aad de Mos vond hem ooit een mengeling van Tony Kroos en Mark van Bommel.

Denk dat een mengeling van Ryan Koolwijk en Jordy Clasie en betere omschrijving is.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Zijn naam appelleert nog het meeste aan een topvoetballer, als voetballer rest veuls te licht.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Dante was in de jeugd een uitstekende speler. Zijn fysiek zit hem tegen. Hopelijk krijgt die jongen nog een leuke carrière.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Nou Dante, zondag met het mes tussen de tanden. Altijd iets raken.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
M.Delgado
Basisspeler
3
Berichten: 486
Lid geworden op: 4 nov 2020

koetje schreef: 15 dec 2020, 15:08 Aad de Mos vond hem ooit een mengeling van Tony Kroos en Mark van Bommel.

Denk dat een mengeling van Ryan Koolwijk en Jordy Clasie en betere omschrijving is.
:lol: qua lengte zijn dat wel 2 uitersten! Maar eens, beiden aardig middenvelders, iets met servet en tafellaken.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Paco Casal schreef: 18 dec 2020, 11:31 Nou Dante, zondag met het mes tussen de tanden. Altijd iets raken.
:lol: :lol: :lol: Tadic?
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Heb wel een lijstje, hoor. Tadic staat vrij hoog inderdaad.
#FreeGeneratie4
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Was in de laatste wedstrijd zelfs zijn basisplaats bij ADO kwijt. Gewoon een hele matige speler, waarvan ik hoop dat we hem komende zomer definitief kunnen lozen.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018



Mag blijkbaar alweer weg daar
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nee nee nee, net als Luckassen hoeven wij Rigo ook niet terug. Zoek maar uit wat jullie er mee doen, maar niet terug naar Eindhoven.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Met de komst van Vejinovic kon het ook niet anders dan dat hij daar helemaal overbodig zou raken.
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

Ado kan toch niet zomaar onder huur overeenkomst uit?
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nee, maar wat voor profijt heeft PSV ervan als hij daar zit weg te rotten op de bank of in het tweede elftal? Dus ook PSV heeft een probleem in dat geval en zou mee moeten kijken naar een oplossing.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gratis aanbieden, maar wel 35% doorverkoop.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dat lijkt me inderdaad het beste voor alle partijen.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Er is vast wel ergens een clubje die bereid is hem over te nemen. Rigo is een prima voetballer maar kan zijn ontwikkeling niet doorzetten. Komt op mij altijd over als een halve zachte.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Als je er bij Sparta en ADO niet aan te pas komt dan houdt het wel op. Jammer, was een grote belofte.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Fritske12
Lid 2e elftal
3
Berichten: 170
Lid geworden op: 4 nov 2020

mag hij nog meedoen bij Jong PSV? misschien wel interessant. toch wel erg belangrijk dat Jong niet degradeert
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 09 jan 2021, 22:57 Er is vast wel ergens een clubje die bereid is hem over te nemen. Rigo is een prima voetballer maar kan zijn ontwikkeling niet doorzetten. Komt op mij altijd over als een halve zachte.
Er zal vast wel een Belgische club een gok willen wagen verwacht ik. Zo'n Sint Truiden of Lommel.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Dante Rigo